استراتژی بازاریابی محصول

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

درخواست مشاوره

image
جهت انجام مشاوره فیلد زیر را پر کرده و هزینه مشاوره را بپردازید تا با شما تماس بگیریم.

با استراتژی بازاریابی محصول شما میتوانید شرکت خودتان را رونق ببخشید. ملزومه افزایش فروش دارا بودن یک تیم بازاریابی قوی است که با برنامه ریزی و استراتژی به توسعه در بازار بپردازد.

برای موفق شدن در بازار داشتن استراتژی برای شرکت و فرهنگ سازمانی و بخش بازاریابی و تبلیغات مهم ترین فاکتور برای جذب مشتری میباشد که شرکت سیماگر در زمینه خدمات روابط مشتریان بیشتر در این بخش به شما عزیزان خدمات رسانی میکند.

shape main-pic

فروش

021 79942

تلفن شرکت

021 2222 1223

تلفن همراه

0912 144 23 55

خدمات ما

در مقاله از (Ansoff (1957 ماتریس آنسف در مجله کسب و کار دانشگاه هاروارد به بررسی 4 نوع از برنامه بازاریابی و استراتژیهای بازاریابی پرداخته شده است.

این چهار برنامه بازاریابی به عنوان پایه برنامه بازاریابی و اساس سایر انواع برنامه بازاریابی هستند که بیانگر شیوه سرمایه گذاریها و فعالیتهای شرکت است.

این برنامه های بازاریابی در خود به معرفی استراتژیهای کسب و کاری میپردازد که تمرکز بر “محصولات جدید یا محصولات موجود “دارد و یا “بازار جدید یا بازار کنونی” شرکت دارد.

زمانیکه شرکت بر فروش در بازار کنونی به مشتری موجود تمرکز داشته باشند، این شرکت در برنامه بازاریابی خود به دنبال استراتژی نفوذ در بازار است.

برنامه بازاریابی در این حالت به دنبال افزایش وفاداری مشتریانی است به راحتی ممکن است توسط رقبا جذب شوند، همچنین برای جذب مشتریان رقبا تلاش مینماید ، افزایش تعداد دفعات مصرف یک محصول و تبدیل غیرمصرف کنندگان به مصرف کنندگان .

افزایش آگاهی از طریق ارتباطات بازاریابی و افزایش دسترسی از طریق توزیع گسترده از فعالیتهای متداول بازاریابی در این نوع برنامه است.

شناسایی موارد استفاده جدید و کاربردهای جدید برای یک محصول ممکن است تعداد دفعات استفاده را افزایش داده یا غیر مصرف کنندگان فعلی را به مصرف کنندگان تبدیل کند.

به عنوان مثال ، کمپین تبلیغاتی برای آب پرتقال که دارای عنوان “این صرفا یک صبحانه نیست” تلاشی برای گسترش استفاده است.

اگر دلایلی برای این باور وجود داشته باشد که چنین پروموشنی منجر به خریدهای مکرر شود ، می توان از تبلیغات قیمتی برای ترغیب مشتریان رقبا در استفاده از محصول شرکت استفاده نمود.

برنامه های وفاداری می تواند در حفظ مشتریان موجود بسیار مؤثر باشد.

این استراتژی با تکیه بر تسلط شرکت بر محصولات موجود و مشتریان موجود ، ریسک خرید محصول را برای مشتریان کاهش می دهد.

فعالیتهای بازاریابی برای افزایش فروش از طریق فروش محصولات کنونی در بازارهای جدید به عنوان استراتژی توسعه بازار معرفی میشود.

چنین فعالیتهایی میتواند در بازارهای جدیدی مانند بازارهای بین المللی رخ دهد.

ایجاد آگاهی از وجود محصول  در بازار و توسعه کانال پخش و توزیع ، فعالیتهای محوری و کلیدی در استراتژی توسعه بازار است.

برخی محصولات نیاز به اصلاح برای تطبیق با نیازهای بازار مدنظر دارد.

برای مثال : فرض که شما تولید کننده مواد غذایی هستید ، اگر بخواهید یک کسب و کار بین المللی داشته باشید ، حتما باید منوی خود را با سلیقه غذایی هر بازار منطبق نماید.

برنامه بازاریابی تحت استراتژی توسعه بازار به علت استفاده از محصولات نرمال شرکت در بازارهای جدید ، همراه با ریسک است ، زیرا شرکت در خصوص بازار جدید ، اطلاعات دقیق و شفافی ندارد و شرکت و محصولات آن نیز در بازار جدید ، شناخته شده نیستند.

نرخ بازگشت سرمایه گذاری بازاریابی ، در هنگام استفاده از استراتژی توسعه بازار در برنامه بازاریابی ، بیش از استراتژی نفوذ در بازار است ، زیرا شرکت باید در بازار جدید آگاهی از برند را باید افزایش ، شبکه توزیع و پخش را ایجاد و محصولات را در بازار جدید به صورت آزمایشی بفروشد ، که همه اینها زمان بر است.

تولید محصول جدید برای فروش به مشتریان موجود ، یک استراتژی توسعه محصول است.

این استراتژی در قالب برنامه بازاریابی است که در بین شرکتهایی زیادی مشترک است که می توانند از روابط خود با مشتریان موجود بهره ببرد.

به عنوان مثال : American Express توانسته است از قدرت رابطه خود را با مشتریان کارت اعتباری خویش استفاده کرده ، خدمات مرتبط با مسافرت را نیز به آنها بفروشد.

به همین ترتیب ، شرکت های تلویزیون کابلی پیشنهادات خود را در حوزه خدمات اینترنتی و تلفنی گسترش داده اند.

فعالیتهای تحقیق و توسعه نقش مهمی در استراتژی توسعه محصول دارند.

زمان لازم برای تولید و آزمایش محصولات جدید ممکن است طولانی باشد ، اما به محض تولید محصول ، با ایجاد آگاهی ، علاقه و در دسترس بودن باید نسبتاً سریع صورت پذیرد زیرا این شرکت در حال حاضر با مشتریان رابطه دارد.

استراتژی توسعه محصول از استراتژی نفوذ در بازار ریسک پذیرتر است زیرا ممکن است محصول لازم حداقل با هزینه قابل قبول برای مشتری آماده نشود و یا محصول توسعه یافته با نیازهای مشتریان مطابقت نداشته باشد.

استراتژی متنوع سازی شامل ورود محصولات جدید به بازارهای جدید است.

این به معنای ایجاد یک تجارت کاملاً جدید است.

این خطرناکترین استراتژی ها در بین تمام استراتژی ها است زیرا که احتمالاً بیشترین صبر را در انتظار بازگشت سرمایه می طلبید.

  که گاهی به ماتریس رشد Ansoff یا ماتریس Ansoff نیز گفته می شود، ریشه در مقاله ای دارد که در سال 1957 توسط ایگور آنسوف نوشت.

وی در مقاله پیشنهاد کرد که استراتژی بازاریابی محصول کار مشترکی از چهار حوزه رشد است: نفوذ در بازار ، توسعه بازار ، توسعه محصول و تنوع.

  مطالب سایت شامل حمایت از حق مؤلف و مترجم میباشد و هرگونه کپی برداری بدون درج لینک منبع پیگرد قانونی دارد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند * دفتر ايران : تهران - تهران پارس دفتر اتریش : سالزبورگ - فوشلم سی دفتر استرالیا : نیوسات ولز - نیوکسل رزومه انگلیسی و فارسی خود را ایمیل نمایید.

صفحه تخصصی در Linkedin

image
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

ارتباط با ما

image

شرکت سیماگر یک شرکت معتبر نرم افزاری در زمینه طراحی استارت اپ ، تولید نرم افزار، طراحی سایت ، سئو سایت ، نرم افزار های تحت وب توزیع شده، برندینگ و تبلیغات، بازاریابی از جمله دیجیتال مارکتینگ میباشد که نشان از توان عملیاتی این شرکت در ارائه خدمات در حوزه IT میباشد.

ما در تلاش هستیم تا با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی که امروزه مردم کشور عزیزمان ایران با آن دست و پنجه نرم میکنند با ارائه کار با کیفیت و قیمت مناسب باعث رضایت مندی مشتریان عزیزمان شویم و به عنوان م سئو لیت اجتماعی خودمان سهمی در رونق کسب و کار های کشورمان داشته باشیم.

جهت مشاوره و استعلام قیمت میتوانید از طریق شماره تلفن های زیر به صورت مستقیم با ما در ارتباط باشید.

انواع خدمات

map