بازاریابی دهان به دهان

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

درخواست مشاوره

image
جهت انجام مشاوره فیلد زیر را پر کرده و هزینه مشاوره را بپردازید تا با شما تماس بگیریم.

با بازاریابی دهان به دهان شما میتوانید در اپلیکیشن هایی مانند کافه بازار و اپ استور اپلیکیشن اندرویدی یا iOS را قرار بگیرید. بازاریابی اینترنتی یک از مهمترین بخش ها در جهت جذب و افزایش مشتری میباشد که شرکت سیماگر با تکیه بر سئو سایت سعی بر توسعه و جذب مخاطب در سراسر اینترنت برای شما مشتریان دارد.

shape main-pic

فروش

021 79942

تلفن شرکت

021 2222 1223

تلفن همراه

0912 144 23 55

خدمات ما

یکتانت - بزرگترین پلتفرم تبلیغات آنلاین - بزرگترین پلتفرم تبلیغات آنلاین در ایران انواع متفاوتی از بازاریابی وجود دارد.

بازاریابی دهان به دهان نیز همان طور که از نامش پیداست یعنی نوعی از تبلیغات که از طریق مردم انجام می‌شود.

وقتی که برندتان بر سر زبان‌ها می افتد و دهان به دهان اسمتان می‌چرخد.

اما در این مطلب قصد داریم از نوع پیشرفته‌تر تبلیغات دهان به دهان صحبت کنیم؛ بازاریابی دهان به دهان در دنیای دیجیتال! در این نوع بازاریابی شما کنترل بیشتری بر روی پیشبرد کارها دارید و می‌توانید مشتریانتان را به تعریف کردن از محصولاتتان ترغیب کنید.

با ما همراه باشید تا به شما ترفندهای این کار را آموزش دهیم.

بازاریابی دهان به دهان وقتی است که محصول یا خدمات یک شرکت وارد صحبت‌های روزمره مردم می‌شود.

بنابراین، این نوع تبلیغات برای شرکت هزینه‌ای ندارد جز اینکه باید تجربه خوبی برای مشتریانش رقم بزند؛ انقدر که آن‌ها از تجربه خریدشان برای دیگران صحبت کنند.

به این منظور باید فراتر از توقعات مشتریان عمل کنید.

به این نوع بازاریابی، بازاریابی توصیه‌ای (WOM) نیز گفته می‌شود.

به طور کلی دو نوع بازاریابی توصیه‌ای (WOM) وجود دارد: این نوع بازاریابی دهان به دهان به این معنی که مردم در مترو یا دورهمی‌ها در مورد تجربه خریدشان صحبت کنند نوع قدیمی‌تر بازاریابی توصیه‌ای (WOM) است.

نوع جدیدی از بازاریابی دهان به دهان وجود دارد که در آن مردم در شبکه‌های اجتماعی و فضای سایبری از خوبی‌های خرید کردن از برند شما صحبت می‌کنند، به شما امتیاز مثبت می‌دهند و زیر معرفی محصولاتتان کامنت‌هایی از مشتریان راضی به چشم می‌خورد.

مشتریان همواره به افراد هم‌رده و هم‌تراز خود بیشتر اعتماد می‌کنند.

در بازاریابی دهان به دهان نیز مردم تبلیغ برند شما را از زبان افرادی بی‌طرف می‌شوند که در قبال تبلیغ کار شما پولی دریافت نکرده‌اند؛ بلکه فقط حس رضایت و قدرشناسی آن‌ها را به کامنت گذاری یا تعریف از شما واداشته است.

به خصوص بازاریابی دهان به دهان در دنیای دیجیتال بسیار سریع‌تر از بازاریابی توصیه‌ای سنتی پخش می‌شود و در مدت زمان کمی مورد بازدید تعداد زیادی از افراد قرار خواهد گرفت.

برای اینکه مردم در مورد محصولات یا خدمات شما در دنیای دیجیتال صحبت کنند، پست‌های شما را به اشتراک بگذارند، زیر معرفی محصولاتتان کامنت های مثبت بگذارند و به شما در گوگل مپ امتیاز بدهند باید دلیلی به آن‌ها بدهید.

جذاب باشید وقتی پست‌هایی که منتشر می‌کنید ارزش اشتراک‌گذاری را داشته باشد، فالوئرهایتان با اعتماد به نفس بیشتری آن‌ها را با دوستانشان به اشتراک خواهند گذاشت.

پست‌هایتان یا باید خوب باشند یا جالب یا سرگرم‌کننده.

به این منظور می‌توانید در مورد شبکه‌های اجتماعی مختلفی که در آن‌ها فعالیت دارید تحقیق کنید.

برای مثال طبق تحقیقاتی که انجام شده، کاربران فیسبوک بیشتر محتواهای آموزشی را به اشتراک می‌گذارند.

ماشه را بکشید آیا می‌توانید خودتان را با چیزهایی که مشتریانتان انجام می‌دهند یا استفاده می‌کنند گره بزنید؟ محصولاتی طراحی کنید که مشتریانتان دوست داشته باشند، سپس با یک لینک آن‌ها را به صفحات ترغیب‌کننده دیگری وصل کنید.

ارزش ایجاد کنید اشتراک‌گذاری اطلاعات با ارزش شما را با ارزش می‌کند.

تجربیات خاص مشتریان در کنار داشتن محصولات عالی و بی‌نقص ارزش‌های برندتان را افزایش می‌دهد و در نتیجه پتانسیل بازاریابی توصیه‌ای (WOM) نیز برای شرکتتان بالا خواهد رفت.

احساسات را برانگیزید ایجاد احساسات با ایجاد ارزش دست در دست هم پیش می‌روند.

وقتی یک پست تبلیغاتی احساسات بینندگان را برمی‌انگیزاند، احتمال اینکه مردم تجربیاتشان را در بخش نظرات به اشتراک بگذارند بسیار زیاد است.

دقت داشته باشید که کسی یک تجربه معمولی را به اشتراک نمی‌گذارد؛ بنابراین پست تبلیغاتی شما بخشی از تجربیات کاربران راجع به یک حادثه تلخ یا یک اتفاق شیرین را یادآوری کند.

همه کمپین‌های بازاریابی دهان به دهان باید از پنج مرحله اصلی پیروی کنند که به اصل پنج T نیز مشهور است: بخش اعظمی از بازاریابی دهان به دهان در دنیای دیجیتال در شبکه‌های اجتماعی اتفاق می‌افتد؛ جایی که مردم با هم در تعامل هستند، تجربیات تلخ و شیرین خود را با هم به اشتراک می‌گذارند، زیر پست هم نظر می‌دهند، می‌توانند پست‌های شما را دوباره با دوستانشان شیر کنند و از همه مهم‌تر اینکه اینفلوئنسرها حضور دارند.

با فالوئرهایتان ارتباط برقرار کنید: تنها فالوئر جمع کردن کافی نیست؛ بلکه باید با فالوئرهایتان ارتباط مؤثر برقرار کنید.

بعضی از آن‌ها ممکن است خیلی وارد بحث نشوند و تمایلی به برقراری ارتباط نداشته باشند.

این دسته، به رشد کسب و کارتان هم کمکی نخواهند کرد.

باید طرفداران واقعی و حمایتگر را شناسایی کنید.

آن‌ها مشتاق پست‌های شما هستند و احتمال اینکه پست‌هایتان را به اشتراک بگذارند بیشتر است.

تبلیغات توصیه‌ای (WOM) ممکن است نسبت به سایر انواع بازاریابی عجیب و نامأنوس به نظر برسد، اما بدون شک مزایایی دارد که باعث شده بسیاری از شرکت‌ها به آن روی بیاورند: کسب اعتبار اگر مشتریان یک کسب و کار از بقیه کاربران یک برند درباره خوش نامی آن بشنوند، بهتر پیام را باور می‌کنند و این روش به مراتب مؤثرتر از سایر روش‌های بازاریابی است.

ارزان بودن تبلیغات دهان به دهان تبلیغات دهان به دهان در مقایسه با سایر روش‌های بازاریابی بسیار کم‌هزینه‌تر است؛ چراکه بخش اعظم آن توسط مشتریان انجام می‌شود.

افزایش نصب‌های ارگانیک تبلیغات توصیه‌ای (WOM) در مورد اپلیکیشن‌ها، نام اپلیکیشن را برای همیشه در خاطر کاربران جدید ماندگار می‌کند.

بنابراین اگر در دفعات بعدی کاربران برای نصب یک اپلیکیشن مثلاً به اپ استور یا گوگل پلی مراجعه کنند، از بین گزینه‌های پیشنهادی آن نامی که در یادشان است را برای نصب انتخاب می‌کنند.

همین امر تعداد نصب‌ها را بالا برده و رتبه اپلیکیشن نیز بهبود می‌یابد.

همین امر در مورد ترافیک ارگانیک سایت نیز صدق می‌کند.

به این صورت که کاربر با سرچ کردن یک عبارت، نام سایتی را مشاهده می‌کند که قبلاً در مورد آن زیاد شنیده و در نتیجه بر روی آن کلیک می‌کند.

با وجود مزایایی که تبلیغات توصیه‌ای دارد، یک سری معایب نیز در این میان وجود دارد که باید آن‌ها را در نظر گرفت.

از این میان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: عدم کنترل بر بازخوردهای کاربران اگر عده‌ای از کاربران نظرات مثبتی نسبت به اپلیکیشن شما یا تیمتان نداشته باشند و آن‌ها را به اشتراک بگذارند ممکن است برند شما خیلی سریع جایگاه خود را از دست بدهد.

برای جلوگیری از این اتفاق، باید همواره بر کیفیت و سرویس‌دهی مناسب به مشتریان تمرکز داشته باشید.

دشواری ارزیابی تأثیرگذاری در واقع اصلی‌ترین عیب تبلیغات دهان به دهان آن است که نمی‌توان میزان تأثیرپذیری آن را اندازه‌گیری کرد.

مگر اینکه کاربر بر روی نصب اپلیکیشن کلیک نماید، آنگاه شاید بتوان بر اساس تعداد کلیک‌ها نتایجی مرتبط به دست آورد.

در ایران نمونه‌های موفق بازاریابی دهان به دهان کم نیستند.

برای مثال می‌توان به اسنپ، دیجی کالا یا دیوار اشاره کرد.

یکی از مراحل بازاریابی دهان به دهان ایجاد انگیزه در مخاطب است.

برای مثال اسنپ را در نظر بگیرید.

این شرکت به ازای معرفی هر کاربر جدید، هم به کاربر قدیمی و هم به کاربر جدید سفر رایگان هدیه می‌داد و این امر باعث رشد تعداد نصب‌های این اپلیکیشن و بهبود جایگاه این اپلیکیشن شد.

تجربه بومی اسنپ با وجود آنکه اسنپ یک کپی از اپلیکیشنی خارجی بود اما این شرکت به خوبی توانست جایگاه خود را در بین کاربران ایرانی پیدا کند.

اسنپ در ابتدای تأسیس اپلیکیشنی بسیار نو و تازه بود که ابعاد ناشناخته‌های زیادی داشت و توانست هیاهوی بازاریابی گسترده‌ای به راه بیاندازد.

یک امتیازدهی واقعی اگر تا به حال با اسنپ سفر کرده باشید می‌بینید که در پایان راننده از شما می‌خواهد تا به وی امتیاز دهید.

این امتیازدهی کاملاً مخفیانه ست و شما می‌توانید به دور از ترس و با خیال راحت تعدادی ستاره برای راننده انتخاب کنید.

همین امتیازدهی حس اعتماد مضاعفی در کاربر ایجاد می‌کند.

تجربه قابل اشتراک اینکه یک شخص بتواند با یک گوشی هوشمند در کمترین زمان ممکن ماشین بگیرد و با نرخ کم به مقصد برده شود، تجربه‌ای قابل اشتراک و موفق بود که اسنپ با زیرساخت‌های موجود توانست از آن برای بازاریابی دهان به دهان موفق استفاده کند.

فضای رازآلود در تأسیس اسنپ شایعاتی منتشر شد که اسنپ از یک سیستم امنیتی غیرقانونی ولی قابل‌اعتماد استفاده می‌کند.

با اینکه اسنپ در ابتدای تأسیس مشکلات فراوانی برای اخذ مجوزهای لازم داشت اما هرگز همچنین چیزی صحت نداشت.

با این حال وجود این شایعه برای کاربران رغبت زیادی در استفاده از اسنپ ایجاد کرد و خود به نوعی بازاریابی دهان به دهان منجر شد.

جمع بندی همان طور که می‌دانید بازاریابی انواع بسیار زیادی دارد و یکی از کم‌خرج‌ترین و پربازده‌ترین آن‌ها بازاریابی دهان به دهان یا بازاریابی توصیه‌ای است.

اگرچه شما تسلط کافی بر بازاریابی توصیه‌ای از نوع سنتی ندارید اما می‌توانید با به‌کارگیری تکنیک‌ها و استراتژی‌هایی مشتریانتان را به بازاریابی دهان به دهان در فضای مجازی تشویق کنید.

در این مطلب ما به برخی از این استراتژی‌ها اشاره کردیم.

شما چه استراتژی‌های دیگری برای بازاریابی دهان به دهان در دنیای مجازی می‌شناسید؟ بهترین کمپین دیجیتال مارکتینگ که تا به حال دیده‌اید یک فرمول جادویی برای ساخت ویدیو وایرال با تبلیغات در یوتیوب بیش از همیشه دیده شوید تبلیغات در جیمیل چیست و چه تاثیری دارد؟ آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اگر این دیدگاه پاسخ داده شد، به من ایمیل بزنید.

جدیدترین مطالب بلاگ بهترین کمپین دیجیتال مارکتینگ که تا به حال دیده‌اید کرونا فرصتی برای فروش بیش‌تر یک فرمول جادویی برای ساخت ویدیو وایرال با تبلیغات در یوتیوب بیش از همیشه دیده شوید آخرین مطالب دیجیتال مارکتینگ یک فرمول جادویی برای ساخت ویدیو وایرال با تبلیغات در یوتیوب بیش از همیشه دیده شوید تبلیغات در جیمیل چیست و چه تاثیری دارد؟ سئو یا گوگل ادوردز؛ کدامیک بهتر است؟ یکتانت بزرگترین پلتفرم تبلیغات آنلاین در ایران است که با ارائه باکیفیت‌ترین خدمات به تبلیغ‌کنندگان، بیشترین درآمدزایی را برای رسانه‌های دیجیتال فراهم می‌کند تا آنها بتوانند محتوای بهتری به مخاطبان فارسی‌زبان ارائه کنند.

آدرس: شهرک غرب، خیابان ایران‌زمین، خیابان گلستان جنوبی، پلاک ۳۵، ساختمان میثاق، طبقه سه شماره تلفن: 09121442355-۰۲۱ تماس با ما

image
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

ارتباط با ما

image

شرکت سیماگر یک شرکت معتبر نرم افزاری در زمینه طراحی استارت اپ ، تولید نرم افزار، طراحی سایت ، سئو سایت، نرم افزار های تحت وب توزیع شده، برندینگ و تبلیغات، بازاریابی از جمله دیجیتال مارکتینگ میباشد که نشان از توان عملیاتی این شرکت در ارائه خدمات در حوزه IT میباشد.

ما در تلاش هستیم تا با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی که امروزه مردم کشور عزیزمان ایران با آن دست و پنجه نرم میکنند با ارائه کار با کیفیت و قیمت مناسب باعث رضایت مندی مشتریان عزیزمان شویم و به عنوان مسئولیت اجتماعی خودمان سهمی در رونق کسب و کار های کشورمان داشته باشیم.

جهت مشاوره و استعلام قیمت میتوانید از طریق شماره تلفن های زیر به صورت مستقیم با ما در ارتباط باشید.

انواع خدمات

map