بازاریابی شبکه ای در افغانستان

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

درخواست مشاوره

image
جهت انجام مشاوره فیلد زیر را پر کرده و هزینه مشاوره را بپردازید تا با شما تماس بگیریم.

با بازاریابی شبکه ای در افغانستان کسب وکار اینترنتی حرفه ای خودتان را داشته باشید. بازاریابی یکی از مهم ترین بخش های یک شرکت است که در صورت تکمیل محصول برای فروش و کسب درآمد باید وارد بازار گردد و شروع به پرزنت و جذب مشتری کند.بازاریابی حرفه ای متشکل از دو بخش اصلی بنام استراتژی و برنامه ریز است که یک مدیر مارکتینگ موفق میبایست تمام بازار خود را بشناسد و بر اساس پرسونای خود برای آن برنامه ریزی و استراتژی بچیند.

شرکت سیماگر یک شرکت فعال در زمینه تولید نرم افزار و ارائه دهنده راهکارهای تبلیغات ی و برندینگ است که در این زمینه آماده خدمات رسانی به شما عزیزان میباشد.

shape main-pic

فروش

021 79942

تلفن شرکت

021 2222 1223

تلفن همراه

0912 144 23 55

خدمات ما

شفقنا افغانستان- تلفن زنگ می زند، گوشی را برمیدارم، یکی از دوستان قدیمی است، از من می خواهد که به دیدنش بروم، می پرسم خیریت است؟ می گوید بله، حتما بیا تا ببینمت، کار مهمی با تو دارم، هر چه می پرسم که جریان چیست؟ می گوید وقتی آمدی متوجه خواهی شد! آدرسی برایم میفرستد و من شال و کلاه می کنم و می روم.

به محل قرار که میرسم قدری تعجب میکنم، یک واحد آپارتمان در شمال شهر، کولر گازی روشن و چای و نسکافه روی میز حاضر است.

هنوز گیج هستم و نمی دانم جریان چیست.

دوستم هم چیزی نمی گوید، بعد از دقایقی یک خانم خوش تیپ می آید و شروع می کند به حرف زدن، حالا نزن کی بزن! آسمان و ریسمان می بافد و از اصول موفقیت می گوید و من تازه می فهمم در تله یک دوست گیر افتاده ام.

حالا نه رویم می شود نیمه کاره رها کنم و نه اینها به آسانی ولم می کنند.

هر چه می خواهم از دستشان فرار کنم نمی شود، اصرار می کنند که همین اکنون باید کارتت را صادر کنیم و کارت را شروع کنی، چون تا همین الان هم خیلی دیر شده! بهر ترتیب خودم را از مهلکه فراری می دهم و می روم، اما حالم بد است، از اینکه چرا اینها این کار را با من کردند.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان، چندی است که بازارایابی شبکه ای و نتورک مارکتینگ در میان جوانان مهاجر طرفدار پیدا کرده است، هر جا می روی آنها هستند، کافی شاپها، کافه ها، باشگاهها، واتزاپ، تلگرام، اینستاگرام و همه جا، هر سنگی را که برداری، زیرش احتمالا چند نفری نشسته اند و حرفهای میلیونی می زنند.

تقی(اسم مستعار) یکی از مالباختگان عرصه نتورک مارکتینگ است، از او می پرسم، می گوید: اساس کار نتورک مارکتینگ این است که تو باید تولیدات شرکت را بفروشی و در سود شرکت سهیم شوی، اما به این آسانی ها نیست.

ویزیتوری ضمن اینکه تخصص می خواهد، بسیار وقت گیر و خسته کننده است، ساعتها با افراد صحبت می کنی، در آخر خوششان نمی آید و می روند.

نکته دیگر اینکه نتورک مارکتینگ مبنایش درست است، اما در صورتی که اولا شرکتی واقعا وجود داشته باشد و تولیدات باکیفیتی داشته باشد، اکثر شرکتهایی که فعلا فعالیت می کنند، خودشان تولید ندارند و اجناس انبارشده سایر تولیدکننده ها را می خرند و به بازاریاب می دهند، از سوی دیگر بازاریاب مجبور است برای کسب درآمد خود، جنس بنجل را به هر زحمتی به خانواده، دوستان، فامیل و هر کس که برابر شد، بفروشند.

از تقی می پرسم که آیا توانسته موفق شود یا نه؟ می گوید: من اکثر این شرکتها را تجربه کرده ام، اما متاسفانه در همه شان باخته ام، آنها(نتورکیها) می گویند خودت مقصر هستی و به اندازه کافی تلاش نکرده ای، اما راستش روز اول آنها چیز دیگری به من گفتند و من هم با خیال اینکه بعد از گذشت سه ماه می توانم به سود ماهیانه ۵ میلیون تومان برسم، سرمایه گذاری کردم، اما هم پولم را به باد دادم و هم وقتم را.

بازاریابی شبکه ای، نتورک مارکتینگ یا بازاریابی چند سطحی یا MLM روشهایی برای فروش محصولات اَبرشرکتها هستند که عموما بدون تبلیغ های عُرفی و از طریق ارتباط چهره به چهره فروخته می‌شوند.

مکانیسم عمل این نوع فروش مبتنی بر یافتن مشتری از طریق مشتری است.

ایده این نوع فروش بر قاعده تصاعد فیثاغورث استوار است.

در این فرمول وقتی هر خریدار بتواند خریداران بعدی را اقناع کند که از محصولات خرید کنند، در بخشی از سود شریک می‌شود.

این بدان‌ معنی است که سود شما در جذب و اقناع دیگران نهفته است، اگر واضح تر بگوییم، آن کسی که دارد شما را پرزنت میکند، قرار است از طریق شما پول درآورد و شما هم در صورتی که خوش شانس باشید از کاسبی دیگران بعدی! طبق تحقیقات بین ۷۰ تا ۷۵ درصد بازارایابان در این شیوه هرگز به سود قابل توجه نمی رسند.

این مکانیسم بیشتر در کشورهایی مانند آمریکای شمالی و چین طرفدارانی دارد.

ایراد این کار چیست؟ اولین نکته اینست که قاعده تصاعد با اینکه علمی و منطقی است، اما در عالم واقعی هرگز اتفاق نمی افتد و فقط روی کاغذ منطقی و عملی بنظر می‌رسد.

ازینرو انسانهای منطقی بسیار سریع جذب این جریان می شوند، چون با منطق سازگار است، اما در جهان واقع هرگز به این سادگیها نیست و بجز افراد معدود(لیدرها) بقیه اعضا نه تنها به سودی نمی رسند، بلکه سرمایه اولیه خود را نیز از دست می دهند.

خانم ح از دیگر مالباختگان بازاریابی شبکه ای گفت: اساس کار بازاریابی شبکه ای درست است، یعنی بسیاری از شرکتها از این نوع بازاریابی استفاده می کنند، اما مشکل اینجاست که بدلیل نبود کیفیت در محصولات و نداشتن یک بستر مناسب اقتصادی و ضعیف بودن افرادی که جذب این جریان می شوند، اکثرا سرخورده می شوند و با از دست دادن سرمایه، دادشان به آسمان بلند می شود.

نقصهایی که در بازاریابی شبکه ای وجود دارد اینست که سود اصلی این بازی به جیب لیدرها می رود و اگر شما خوش شانس باشید و در راس هرم قرار داشته باشید، سود خوبی خواهید برد، البته این سود شما از خرید طبقات پایین دست شما به جیب شما می آید، از سوی دیگر نوع بازاریابی شبکه ای که فعلا در ایران مد شده، با اینکه اجباری در کارشان نیست، اما به طرز مضحکی با شعارهای پوچ و گول زننده همراه است، که البته این شعارها ممکن است برای برخی افراد جذاب به نظر برسد.

مثلا من به درخواست دوست صمیمی ام و اینکه نتوانستم نه بگویم، مجبور شدم طلاهایم را بفروشم، بعد هم دیگر نه رفاقتی ماند و نه پولم برگشت.

چرا مهاجرین؟ سوال اینجاست که چرا این کاسبی در میان مهاجرین طرفدار پیدا کرده است؟ پاسخ این سوال ساده است، اولا مهاجرین غالبا در حاشیه شهرها زندگی می کنند و حاشیه شهرها به خاظر جمعیت زیادی که دارد، بستر خوبی برای بازاریابی شبکه ایست، از سوی دیگر مهاجرینی که سالها فقط می توانسته اند کارگری کنند، حالا فرصتی برای یک شغل بهتر یافته اند، پس برایشان جذاب است که وارد این بازی شوند، اما متاسفانه بسیاری از بازیگران این بازی، دست خالی برمیگردند و آنچه داشته اند را نیز از دست می دهند.

مهاجرین افغانستانی ازین جهت راحت جذب این بازی می شوند که اولا شغلی رسمی نمی توانند داشته باشند و دوما ورود به این بازی مجوز کار و فعالیت نمی خواهد، از طرف دیگر شعارهای میلیونی و میلیاردی باعث طمع ورزی افراد می شود و تصور می کنند بزودی می توانند به اندازه تمام سالهای بیکاری پول بدست بیاورند.

آنچه واضح است اینست که اگر واقعا حاصل جمع این بازی مثبت بود، یعنی همگی برنده می شدند، اینهمه مالباخته وجود نداشت، وانگهی اگر این روش پولساز و مفید بود، مطمئن باشید هزاران جوان ایرانی بیکار نمی نشستند تا این فرصت طلایی نصیب مهاجرین شود.

در این بازی با اینکه در حلقه جدیدی از دوستان قرار می گیرید که محور ارتباطتان پول است، اما در عوض دلهای زیادی می شکند، رفیقان زیادی از شما بازاریاب محترم فاصله می گیرند، هر جا بروید سعی می کنند به شما نزدیک نشوند و چه بسا از لیست دوستانتان حذف شوید.

سیدجمال الدین سجادی انتهای پیام شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | فیسبوک | تلگرام لطفا دیگه در مورد این صنعت چرت وپرت ننویس به قول شاعر می‌میری چرت و پرت نگی خاک عالم به سرت بی سواد چرت نگو بیسواد.

۹۴ صنف شده.

برو اول صنف و بفهم بعد اراجیف بگو چرا از چیزی که هیچ اطلاعاتی ندارین حرف میزنین بازاریابی شبکه ای در ایران صنف اعلام شده و صنف هم چیزیه که نیازه مردم وجامعه است.

چرا دارین دروغ میگین این چه حرفیه که دارین دمورد بازاریابی شبکه ای میزنین این از بی فرهنگی و بی اطلاعاتی شماست.

من دارم کارمیکنم ازفروردین امسال رازی هستم ازاین کاربهترسراغ داری معرفی کن تواین کرونا من۳۵سال سن دارم۱۰تاشغل تاحالاعوض کردم هیچی نشدم ولی الان تونتورک تواین۵ماه خداروشکرعالی کارکردم دروغ به مردم نگین من دارم کارمیکنم ازفروردین امسال رازی هستم ازاین کاربهترسراغ داری معرفی کن تواین کرونا اینکه نویسنده یه حرفهای ۲نفر غیر موفق دراین سیستم که دنبال یک شبه پولدار شدن بدون زحمت بوده اند بسنده کرده و استناد میکند بسیار سطحی و خنده دار است، برای چنین اظهار نظری شما حتماً باید با افراد موفق این تجارت و شرکت های بزرگ هم صحبت کرده و اصول رو بشناسید و بعد نظریه صادر کنید.

اگر کل جمعیتی که وارد این تجارت میشوند و درصد آدمهای موفق آن را با کل آدمهایی که وارد تجارت های دیگه میشن و درصد موفق آن بسنجید میبینید که بازاریابی شبکه خیلی راندمان بالایی داره و بدون تخصص و سرمایه میشه توش به ۱درصد آدمهای پر درامد کشور رسید و موفقیت دراین تجارت را نمیتوان با موفقیت های دیگر توی تجارت ها و کسب و کارهای دیگه مقایسه کرد، چه از لحاظ درامدی و چه از لحاظ زمانی خواهشمندم با کمی تحقیق و بی‌طرفانه نظریه صادر کنید.

خخخ جک بی سوادان من سه ماهه وارد شدم درامدم سه تومن رسید شما توی شرکت بدی رفتی اسم شرکتت چیه؟ فقط اینوست جناب آقای سجادی بنده بعنوان یک نتورکر تازه کار و نه سطح بالا و لیدر شما رو دعوت میکنم به چالش و تبادل اطلاعات در مورد این موضوع ، شما با انتشار این مقاله نشون دادید یا هیچ اطلاعاتی نسبت به این تجارت ندارید یا با عرض پوزش در سدد تخریب ماهیت این تجارت هستید داداش آپدیت کن خیلی بی اطلاعی لازم نیست شما با این حجم بی اطلاعاتی مطلب بنویسی.

برو خودت رو آپدیت کن من دارم ماهی ده میلیون در میارم از این کار تو این اقتصاد داغون خخخخیلی حرفاتون مزخرف بود،الان به مادربزرگ منم بگین نتورک جواب میده یا نه میگه عاااالیه.

بابا خودتون رو درست کنین ،رشد بدین بعدا این اراجیف رو تحویل مردم بدین.

عزیزم با این مطلبت فقط بی سوادیتو ثابت کردی خداقوت پهلوان فقط ام وی شرکت خدمات محوری هست ک دیگ هیشکی نمیتونه بگه ضرر کردم نه محصولی داره هرماه اجباری بخره رو دستش نه… 😍 آفرین سعید با سلام و عرض ادب دوست عزیز نتورک مارکتینگ امروز به بلوغ رسیده و اتهاماتی که تا امروز بهش خورده را توجیح کرده اتفاقا کاری بدونه ریسک و مطمعن شده البته شرکتهایی هستند که هنوز مردمو سرکیسه میکنن ولی اگر دوست داشتید درخدمتتون هستم تا کاملا راهنمایی کنم جالبه که سه نفر از دوستانم مبالغی بالای لیست میلیون ضرر کردند اتفاقا خیلی هم خوب است ،اونا میتونند به بورو پورسانت بگیرن واقعا متاسفم برای آقای سجادی که تو قرن ۲۱ زندگی میکنند اما نوشته های با طرز فکر قرون گذشته دارند ، در شرکت های بازاریابی شبکه ای که زیر نظر سازمان جهانی نظارت بر فروش مستقیم کالا (wFDSA) فعالیت میکنند طبق قوانین هیچ کس در این شرکت ها ضرر نمیکند به چند دلیل ساده ، اول بحث مصرفی بودن محصولات شرکتها می‌باشد که در هر خانه ای استفاده میشود ، و طبیعتاً همه دوست دارند بابت خرید محصول تخفیف هم بگیرند که این به هیچ عنوان ضرر که ندارد هیچ سود هم دارد ، دوم این که با فرض این که محصولات خریداری شده به فروش نرسند می‌توانند توسط افراد مصرف شوند و چون با تاکید بر این که محصولات مصرفی هستند مثل چایی و شامپو و غیره مبحث ضرر کردن افراد یک شوخی بچه گانه ای بیشتر نیست ، سوم این که در حال حاضر و در این تاریخ بالغ بر چندصد نفر افرادی وجود دارند که پورسانت ها و درآمد های ماهیانه بیشتر از ۵ میلیون تومان دریافت میکنند که بحث درآمد زایی در این کار را کاملا به اثبات رسانده ، مطلب آخر این این کار از سال ۱۳۹۴ جزئی از مشاغل رسمی کشور ایران معرفی شده و دارای اصناف ، قوانین و تعرفه های کاری مشخص است که در صورتی هر شرکت که هر گونه عملی مبنی بر کلاه برداری انجام دهد از سمت دولت جریمه شده و پروانه کسب آن شرکت باطل می‌شود ، پس با نوشتن مقالات بدون پایه و اساس از وارد کردن اتهام به شرکت ها و افراد شاغل در این کار بی کفایتی خود را به این شرکت ها ربط ندهید خیلیم خوب هستن من ۳ساله کهر می کنم ۲۰۰م پورسانت گرفتم.

بیجا کردی تو ک ۲۰۰ گرفتی غلط اضافه کردی تو😂💯 Comments are closed.

image
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

ارتباط با ما

image

شرکت سیماگر یک شرکت معتبر نرم افزاری در زمینه طراحی استارت اپ ، تولید نرم افزار، طراحی سایت ، سئو سایت ، نرم افزار های تحت وب توزیع شده، برندینگ و تبلیغات، بازاریابی از جمله دیجیتال مارکتینگ میباشد که نشان از توان عملیاتی این شرکت در ارائه خدمات در حوزه IT میباشد.

ما در تلاش هستیم تا با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی که امروزه مردم کشور عزیزمان ایران با آن دست و پنجه نرم میکنند با ارائه کار با کیفیت و قیمت مناسب باعث رضایت مندی مشتریان عزیزمان شویم و به عنوان م سئو لیت اجتماعی خودمان سهمی در رونق کسب و کار های کشورمان داشته باشیم.

جهت مشاوره و استعلام قیمت میتوانید از طریق شماره تلفن های زیر به صورت مستقیم با ما در ارتباط باشید.

انواع خدمات

map