برنامه نویسی و طراحی سایت چیست

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

با برنامه نویسی و طراحی سایت چیست شما در سطح اینترنت میتوانید کسب و کار سنتی خودتان را رونق دهید داشتن یک وب سایت و بهینه سازی آن ( سئو سایت ) دارای فواید بسیاری است، بسیاری از شرکت‌های طراحی وب سایت وجود دارند که نه تنها کارشان گویای کیفیت کار بالای آنهاست بلکه مشاوره های قوی در زمینه تبلیغات و برندینگ و بازاریابی اینترنتی دارند که با ارائه این مشاوره ها جای هیچ گونه نگرانی برای شما باقی نمی‌گذارند.

شرکت سیماگر یک شرکت معتبر در زمینه طراحی سایت و سئو سایت است و آمادگی کامل خود را در زمینه توسعه کسب وکار اینترنتی داریم با توجه به این نکته که اکثر شما دوستان افراد بسیار باهوشی هستید و این رو خوب میدونید که اکثر موفقیت ها هم پشت ترس ها قرار گرفته پس ترس خود را کنار بگذارید و با یک مشاوره از دنیای وب سایت های اینترنتی کسب در آمد کنید.

shape main-pic

فروش

021 79942

تلفن شرکت

021 2222 1223

تلفن همراه

0912 144 23 55

خدمات ما

در گذشته در مقاله ای جداگانه به سوال طراحی وب چیست پاسخ دادیم و به صورت کامل بررسی کردیم که طراحی وب سایت یا Web Design چیست و چگونه انجام میشود.

اما در کنار طراحی وب، مفهوم دیگری با نام برنامه نویسی وب یا Web Development وجود دارد و این سوال پیش می‌آید که برنامه نویسی وب چیست .

در این مقاله و فایل ویدئویی بصورت کامل میخواهیم به این سوال پاسخ دهیم.

با من همراه باشید   اگر به دنبال یک پاسخ خیلی ساده ولی کاربردی برای سوال برنامه نویسی وب چیست هستید، فیلم زیر را مشاهده کنید دانلود این فیلم آموزشی با حجم ۶۹ مگ وقتی که در خصوص ساخت سرویس های آنلاین یا سایت های اینترنتی صحبت میکنیم،‌ با دو مفهوم مختلف مواجه میشویم: اگر نمیدانید طراحی وب چیست، پیشنهاد میکنم این مقاله و فایل آموزشی را مطالعه کنید: همه چیز درباره‌ی طراحی وب برخی از افرادی که در طراحی وب تازه کار هستند، ممکن است این دو عبارت را بجای یکدیگر به کار ببرند.

اما طراحی وب و برنامه نویسی وب،‌ کاملا با هم متفاوت هستند و تخصص‌های مجزایی می‌باشند.

اگر بخواهیم خیلی ساده به سوال برنامه نویسی وب چیست پاسخ دهیم، قبل از آن باید تفاوت طراحی وب و برنامه نویسی وب را درک کنیم.

در زیر بصورت خیلی ساده هر کدام از این مفاهیم را توضیح داده‌ایم: طراحی وب (یا طراحی وب سایت یا Web Design) به فرایندی میگویند که در آن طراح وب‌، اقدام به طراحی چیزهایی میکند که کاربر آن ها را در صفحه مانیتور خود میبیند.

در واقع کار طراح وب این است که المان های یک وبسایت یا صفحه‌ی وب را طراحی کند و محل جای‌گیری آن ها را مشخص کند.

خروجی کار یک طراح وب کاملا برای کاربران عادی قابل مشاهده است و کاربران آن‌را بصورت مستقیم میبینند.

اما برنامه نویسی وب، متفاوت با طراحی وب میباشد.

اگر بخواهیم بگوییم که برنامه نویسی وب چیست میتوانیم آن‌را اینگونه تعریف کنیم: برنامه نویسی وب (یا برنامه نویسی سمت وب یا Web Development) مربوط به تمام آن پردازشی است که پشت صحنه انجام میشود و کاربر عادی آن‌ها را نمیتواند ببیند.

برای مثال وقتی یک صفحه‌ی وب یک درخواست به پایگاه داده (Database) ارسال میکند و آخرین مطالب سایت را از دیتابیس میگیرد، درخواست و کدی است که کاربر عادی آ‌ن‌را نمیتواند مشاهده کند.

به زبان ساده، کار یک برنامه نویس وب، نوشتن کدهایی است که در پشت صحنه پردازش‌هایی انجام میدهند که کاربر نمیتواند آن پردازش ها را ببیند.

  در بالا یک تعریف بسیار ساده از برنامه نویسی وب ارائه دادیم و کم کم داریم به پاسخ سوال برنامه نویسی وب چیست نزدیک میشویم.

در اینجا میخواهیم چندکاری که برنامه نویسی وب برایمان میتواند انجام دهد را مثال بزنیم:   اگر بخواهیم صادق باشیم، قدرت صفحات اینترنتی به برنامه نویسی سمت وب است.

اگر برنامه نویسی سمت وب نباشد، بیش از ۹۵ درصد وبسایت ها (آمار غیردقیق) تمام کارایی خود را از دست میدهند.

برای پاسخ به سوال برنامه نویسی وب چیست باید قبول کنیم که در وبسایت های اینترنتی شکل و ظاهر مهم هستند، اما آن چیزی که به بسیاری از وبسایت های اینترنتی ارزش میدهد، کاری است که آن وبسایت ها انجام میدهند و میشود گفت که کارایی بیش از ۹۵ درصد وبسایت ها به برنامه نویسی وب بستگی دارد.

یکی از مهم‌ترین کارهایی که برنامه نویسی وب میتواند انجام دهد، برقراری ارتباط با پایگاه داده یا دیتابیس است.

بسیاری از وبسایت ها، کارایی خود را با دیتابیس به دست می‌آورند.

و زبان های برنامه نویسی وب این امکان را به شما میدهند که با دیتابیس ارتباط برقرار کنید و اطلاعات را از آن بخوانید و یا اطلاعاتی را وارد آن کنید.

  برای پاسخ دادن به سوال برنامه نویسی وب چیست ، فرض کنید که یک تیم نرم افزاری قصد ساخت یک سرویس یا سایت آنلاین را دارد.

برای اینکار، حداقل دو نفر در این تیم هستند که یکی از آن ها طراح وب و دیگری برنامه نویس وب است.

حقیقت این است که طراحی وب و برنامه نویس وب به هم وابسته هستند.

یک طراح وب، بعد از طراحی ظاهر و شکل و شمایل یک وبسایت، آن‌را باید تحویل برنامه نویس وب بدهد که بتواند ارتباط آن سایت را با پایگاه داده برقرار بکند.

البته که بسیاری از افراد خودشان هم میتوانند طراح وب باشند و هم برنامه نویسی وب.

به این معنا که هم شکل و ظاهر وبسایت را طراحی کنند، و هم کدهای پشت صحنه‌ی آن‌را بنویسند.

به این افراد اصطلاحات برنامه نویسی Full Stack یا FullStack Developer میگوند که حتما در آینده در مقالات سایت درباره‌ی آن‌ها صحبت میکنیم.

  اگر بخواهیم بدانیم که برنامه نویسی وب چیست ، باید با زبان های برنامه نویسی وب آشنا شویم.

همانطور که برای طراحی وب میتوانیم از HTML5, CSS3, Javascript و… استفاده کنیم، برنامه نویسی وب را نیز زبان های بسیار زیادی میتوانیم انجام دهیم انجام دهیم.

برخی از این زبان ها عبارتند از: البته با استفاده از روش هایی میتوان جاوا اسکریپت را برای برنامه نویسی وب نیز استفاده کرد.

مثلا شما با استفاده از تکنولوژی ای به نام Node.

js که بر پایه جاوا اسکریپت است، میتوانید برنامه نویسی وب را نیز با آن انجام دهید.

که در آینده حتما در مورد آن‌ها صحبت میکنیم.

  در فیلم آموزشی طراحی وب چیست، گفتیم که برای طرحی وب به چه ابزارهایی نیاز داریم.

برای برنامه نویسی وب نیز، شما به ۳ ابزار مختلف نیاز دارید که در زیر آن‌ها را آورده‌ایم: در این مقاله بصورت خیلی مبتدی درباره‌ی برنامه نویسی وب صحبت کردیم و به سوال برنامه نویسی وب چیست پاسخ دادیم.

در آینده در یادیفای، حتما درباره‌ی مباحث پیچیده تر طراحی وب و برنامه نویسی وب بحث میکنیم و آموزش‌های رایگان و کاربردی زیادی برای آن‌ها ارائه میدهیم.

۸ سال پیش که یادگیری برنامه نویسی رو آغاز کردم، با یک مشکل بزرگ مواجه شدم: کمبود منابع آموزشی حرفه‌ای و کاربردی به زبان فارسی.

به همین دلیل، بعد از چندین سال فعالیت حرفه‌ای در زمینه‌ی برنامه نویسی، تصمیم گرفتم دانسته‌ها و تجربیات خودم را با شما عزیزان به اشتراک بگذارم.

پیشنهاد میکنم به آدرس yadify.

com/gifts حتما سر بزنید :) سلام آیا میشه با زبان javaبرنامه نویسی وب کرد ؟ممنون میشم جواب بدید سلام سجاد گرامی بله.

با استفاده از java شما میتونید اپلیکیشن های تحت وب نیز بنویسید.

برای مطالعه‌‌ی بیشتر در این خصوص میتوانید java for web development را گوگل کنید و درباره‌ی این موضوع مطالعه کنید.

سلام من یه صفرکیلومترهستم .

از دیدگاه شما کدوم مورد بهتر است اموزش ببینم ؟طراحی وب؟یا برنامه نویسی وب؟ سلام عرفان عزیز این مورد کاملا بستگی به خودتون داره.

که بیشتر به مباحث طراحی علاقه دارید و قسمت هنری مغز شما فعال‌تر هست، یا به برنامه نویسی و ریاضیات و منطق علاقه دارید و قسمت منطقی مغزتون فعال تر هست.

برای من گزینه‌ی دوم هست.

شما هم باید علاقه‌ی اصلی خودتون رو پیدا کنید.

بنظرم هرکدوم رو تست کنید و ببینید که از کدام یک حس بهتری میگیرید.

ممنونم سایتتون حرف نداره نظر نام * ایمیل * وب سایت این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند.

بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

ما به داشتن دوستان خوبی مثل شما افتخار میکنیم و بسیار خوشحال میشویم که پاسخگوی سوال‌هایتان باشیم.

برای تماس با ما میتوانید از راه‌های زیر استفاده کنید: + آیدی پشتیبانی تلگرامی: yadify_سیماگر طراحی و توسعه با و در یادیفای (از ۱۳۹۴) اگر میخواهید در انتشار دانش کاربردی سهیم باشد، لطفا مطالب آموزش یادیفای را با ذکر منبع، با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید :)

image
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

ارتباط با ما

image

شرکت سیماگر یک شرکت معتبر نرم افزاری در زمینه تولید نرم افزار، طراحی سایت، سئو سایت، نرم افزار های حرفه ای تحت وب توزیع شده، برندینگ و تبلیغات، بازاریابی از جمله دیجیتال مارکتینگ میباشد که نشان از توان عملیاتی این شرکت در ارائه خدمات میباشد. ما در تلاش هستیم تا با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی که امروزه مردم کشور عزیزمان ایران با آن دست و پنجه نرم میکنند با ارائه کار با کیفیت و قیمت مناسب باعث رضایت مندی مشتریان عزیزمان شویم و به عنوان مسئولیت اجتماعی خودمان سهمی در رونق کسب و کار های کشورمان داشته باشیم.

جهت مشاوره و استعلام قیمت میتوانید از طریق شماره تلفن های زیر به صورت مستقیم با ما در ارتباط باشید

نمونه کارها

shape
shape
shape
shape

انواع خدمات

image
map