برندینگ در مین نوئی و ترونگ دو ویتنام

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

درخواست مشاوره

image
جهت انجام مشاوره فیلد زیر را پر کرده و هزینه مشاوره را بپردازید تا با شما تماس بگیریم.

با برندینگ در مین نوئی و ترونگ دو ویتنام شما میتوانید در اپلیکیشن هایی مانند کافه بازار و اپ استور اپلیکیشن اندرویدی یا iOS را قرار دهید تا اپلیکیشن شما در تیراس مشتریان قرار گیرد. تبلیغات مهم ترین اصل در برند کردن یک نام تجاری میباشد که شما از طریق آن قادر خواهید بود که محصولا و خدمات تان را به نحوی آسان تر در مرحله خرید و فروش قرار دهید.

شرکت سیماگر یک شرکت معتبر در زمینه طراحی سایت و سئو و تولید نرم افزار با همراهی یک تیم مجرب و قوی در زمینه تبلیغات و برندینگ و بازاریابی میباشد که آماده خدمات مشاوره ای و اجرایی به شما عزیزان میباشد.

shape main-pic

فروش

021 79942

تلفن شرکت

021 2222 1223

تلفن همراه

0912 144 23 55

خدمات ما

هفته‌نامه شنبه - رسانه اختصاصی اکوسیستم استارتاپی ایران برندینگ چیست؟ برندینگ محصول – نقش برندینگ در استارتاپ- چرا برندینگ مهم است؟ درباره معنی دقیق برندینگ تردید دارید؟ چیزهایی شنیده اید و هنوز مطمئن نیستید که می دانید برندینگ چیست؟ نگران نباشید، برندینگ یکی از مفهوم‌­های گنگ و نامشخص در تخصص بازاریابی یا مارکتینگ است، حتی اگر از فارغ‌التحصیلان این رشته ها هم سوال کنید ممکن است پاسخ دقیقی دریافت نکنید.

در ادامه درباره همه مفهوم های گنگ را شفاف‌سازی خواهیم کرد.

سرفصل های این مطلب:   قبل از اینکه به اهمیت برند و چگونگی برندینگ بپردازیم ، بیایید به اصول اولیه بازگردیم: برند چیست؟ برند ویژگی یا مجموعه ای از ویژگی هایی است که یک سازمان را از سازمان دیگر متمایز می کند.

یک برند معمولاً از یک نام ، برچسب ، لوگو ، طرح ، صدای برند و موارد دیگر تشکیل شده است.

همچنین برند به تجربه کلی مشتری در تعامل با یک کسب و کار – به عنوان یک خریدار ، مشتری ، دنبال کننده رسانه های اجتماعی(فالوور) یا بازدید کننده صرف اشاره دارد.

فیلیپ کاتلر پدر بازاریابی مدرن، برند را اینگونه تعریف کرده است: برند یک اسم، واژه، علامت، سمبل، طراحی و یا ترکیبی از این ها است که ویژگیهای کالاها و خدمات یک فروشنده و یا گروهی از فروشندگان را از سایر رقبایشان متمایز می کند.

در جوابی کلی به این سؤال که برندینگ چیست باید گفت که برندینگ شامل تمامی روش‌هایی می‌شود که با استفاده از آنها، تصویری از شرکت‌تان را در معرض دید مشتری‌ها می‌گذارید.

وب‌سایتی که طراحی می‌کنید یا تبلیغاتی که برای معرفی محصولات و خدمات خود درست می‌کنید، رنگ‌های بخصوصی که انتخاب می‌کنید و مشتری‌ها با دیدن آنها به یاد شرکت شما می‌افتند، لوگویی که طراحی می‌کنید و در کانال‌های شبکه‌های اجتماعی از آن استفاده می‌کنید، همه و همه ازجمله روش‌های یادشده هستند و به‌طورکلی، فعالیت‌های برندینگ شما را در بر می‌گیرند.

به عبارت دیگر، با استفاده از برندینگ، به برداشت و احساس مشتری و مخاطب از کسب و کارتان، شکل و ظاهری بخصوص می‌دهید.

همین برداشت و احساس هم هست که درنهایت، تعیین‌کنندۀ مسیر کاری و موفقیت شما خواهد بود: ذهنیتی که مشتری و مخاطب هنگام شنیدن نام برند و کسب و کار شما پیدا می‌کند، خوب یا بد.

هدف از برندینگ این است که شما به ساده‌ترین شکل ممکن، مشتری‌ها را متوجه این مسئله کنید که چه عرضه می‌کنید و چه تفاوتی با کسب و کارهای دیگر دارید (چه‌چیزی کسب و کار شما را منحصربه‌فرد می‌کند).

البته برندینگ صرفا محدود به یک «پیشنهاد منحصربه‌فرد فروش» (USP) نمی‌شود و دربرگیرنده تمامی روش‌هایی است که با استفاده از آنها نشان می‌دهید که چه هدفی را دنبال می‌کنید و چه ارزش‌هایی دارید.

این موارد به‌نوعی در فعالیت‌های برندینگ و انتقال پیامی که گفته شد نقش دارند: ذهنیت و برداشت مشتری‌ها و مخاطبان از مجموع این موارد، به برند و کسب و کار شما شکل می‌دهد.

موضوع دیگری که به یافتن پاسخ سؤال برندینگ چیست کمک می‌کند، درک بهتر اهمیت آن برای کسب‌وکارها است.

برندینگ درحقیقت یکی از المان‌های حیاتی برای موفقیت و دوام کسب‌وکارها است و به دلایل مختلف، باعث رونق و گسترش فعالیت‌ها می‌شود.

فعالیت‌های برندینگ به شما کمک می‌کند که خود را در حیطه کاری‌تان به‌عنوان کسب‌وکاری متخصص و قابل‌اطمینان معرفی کنید.

احساس اعتماد ایجادشده به مشتری‌ها و مصرف‌کنندگان هم منتقل خواهد شد و آنها هنگام تصمیم‌گیری برای دریافت خدمات شما، کار به‌مراتب ساده‌تری خواهند داشت.

این مسئله چشم‌انداز آیندۀ کسب‌وکارتان را امیدوارکننده‌تر خواهد کرد.

در ادامه، مهم‌ترین دلایل اهمیت برندینگ را خواهیم گفت.

معرفی و شناخته‌شدن بهتر و بیشتر کسب‌وکار در میان مردم، شاید دلیل اصلی اهمیت برندینگ باشد.

لوگو یکی از المان‌های اصلی برای محقق‌کردن این هدف در برندینگ است؛ به همین خاطر، طراحی لوگوی حرفه‌ای و تأثیرگذار برای کسب‌وکارها و موفقیت‌شان حیاتی است.

دلیل دیگری که باعث اهمیت برندینگ می‌شود، ارزش و اعتباری است که برای کسب‌وکارها به ارمغان می‌آورد.

اگر انرژی و زمان کافی صرف فعالیت‌های برندینگ کرده باشید، آیندۀ به‌مراتب روشن‌تر و تضمین‌شده‌تری در بازار خواهید داشت.

اگر فعالیت‌های برندینگ با نتیجه دلخواه همراه باشد و اعتماد و آشنایی موردنظر با جمعی از مخاطبان و مشتری‌ها حاصل شود، آنها به‌مرور زمان، کسب‌وکار شما را به دیگران معرفی می‌کنند.

این بهترین شیوه تبلیغات و معرفی برند است و امکان دسترسی شما به مشتری‌های جدید را فراهم می‌کند.

برند و کسب‌وکاری که در میان مردم شناخته‌شده باشد و اعتبار و قدرت نفوذ کافی را به دست آورده باشد، رضایت شغلی کارکنانش هم بهبود پیدا خواهد کرد.

کارکنانی که برای چنین کسب‌وکاری فعالیت می‌کنند، انگیزه و انرژی به‌مراتب بیشتری خواهند داشت و به کاری که انجام می‌دهند، افتخار خواهند کرد.

رضایت شغلی کارکنان دلیل دیگری است که اهمیت فعالیت‌های برندینگ را بیشتر می‌کند.

مشخصا کسب و کاری که فعالیت‌های برندینگ را با برنامه‌ریزی و اهداف تعیین‌شده پیش برده باشد، اعتماد مشتری‌ها، مصرف‌کنندگان و مشتری‌های بالقوه را به خود جلب خواهد کرد.

مردم با شرکت‌هایی دادوستد بیشتری می‌کنند که وجهۀ درخشان‌تر و حرفه‌ای‌تری داشته باشند.

تا اینجا، پاسخ این سؤال که برندینگ چیست روشن‌تر شد.

اهمیت آن هم برای کسب‌وکارها معلوم شد.

حالا با رویکرد مناسب برای شروع فعالیت‌های مرتبط با برندینگ بیشتر آشنا می‌شویم.

اگر هنوز این گام اساسی برای کسب‌وکارتان را برنداشته‌اید یا از فعالیت‌های برندینگ خود راضی نیستید، از این توصیه‌ها و نکات کمک بگیرید:   برندینگ برای هر فرآیندی ضروری برای هر مجموعه است، برندینگ مهم است چون تاثیری جامع بر کل فرآیند کسب و کار مجموعه می‌­گذارد.

برندینگ می­‌تواند نوع نگرش مخاطبین شما را تغییر دهد، درآمدهایی به شما اضافه کند و آگاهی برند شما را بالا ببرد.

از مهم‌ترین علتی که برندینگ را عامل موفق یا ناموفق شدن هر کسب و کار به حساب می‌­آورند این است که برندینگ به مجموعه شما رسمیت می­‌دهد و موجب می‌­شود مخاطب خدمات شما بعد از مدتی با دیدن رنگ سازمانی مجموعه شما بدون نگاه به لوگو، شما را می‌شناسد.

گفتیم لوگو، یادمان آمد بگوییم لوگو مهم­ترین المان برندینگ شماست، مهمترین نه همه برندینگ شما.

مهم­ترین عامل بودن نیازمند این است که طراح لوگویتان را با دقت و بدون خساست استخدام کنید چون لوگوی شما باید در نگاه اول، سرها را به سمت خودش بچرخاند.

سری به نمایشگا­های کسب و کارهای نوپا می‌­زنید و به غرفه اسنپ می‌­رسید، می­شنوید که دو دانشجوی دم غرفه با هم درباره برندینگ قوی اسنپ صحبت می­کنند، با خودتان فکر می­‌کنید برندینگ قوی چه جور برندینگی است؟ برندینگ قوی همان فرآیندی است که باعث می‌­شود حس مثبتی در ذهن مخاطب یا مشتری­تان به جا بگذارید و مشتری با نام شما آشنا شود، این آشنایی در بستر زمان در صورتی‌­که به تجربه منتهی شود، برایتان اعتبار خواهد شد و کسب اعتبار ثروت شماست که از آن پس باید مراقبش باشید.

اگر برندینگ خود را به خوبی یا همان قوی اعمال کرده‌­اید، این مژده را بشنوید که شما بهترین تکنیک تبلیغات را استفاده کرده‌­اید و آن چیزی نیست جز تبلیغ دهان به دهان.

مشتری ه­ای که به شما اعتماد کرده‌اند، برایتان مشتری­های جدیدی خواهند آورد.

حضور حرفه ­ای و با استراتژی منظم چیده شده به مجموعه شما کمک می‌­کند تا در میان مخاطبین‌­تان و همچنین افرادی که پتانسیل مخاطب­ شما شدن رو دارند، معتمد شوید.

مردم غالبا به برندی که تصویری از حرف‌ه­ای خود به نمایش می‌­گذارد اعتماد بیشتری می‌­کنند.

برندینگ در صورتی که به نحو مناسبی اعمال شود این پیام را به اذهان منتقل می­کند که صنعتی در پشت صحنه این برند در حال خدمت­‌رسانی است و همین برای جلب اعتماد نیمی از راه است.

یکی دیگر از مؤلفه­‌های مهم برندینگ تبلیغات است.

استراتژی‌­های تبلیغاتی مستقیمآ بر برندینگ تاثیر می­‌گذارد.

تکنیک‌های تبلیغات مثل استفاده از محصولات شرکت­‌هایی که معتبر شناخته شده‌اند و در میان مردم جایگاه خوبی دارند یکی از راه‌­های جذاب تبلیغات است که می­‌تواند مسیر برندینگ را هموار کند.

پای صحبت صاحبان کسب و کار که می­‌نشینیم و موضوع بحث به برندینگ و برندسازی می‌رسد، بحث گنگ می­‌شود و گویا این دو مفهوم با هم یکسان‌­اند.

بررسی می­‌کنیم تا تفاوت­ها را بفهمیم.

تفاوت برند و برندینگ تفاوت ظریف ولی قابل توجه است.

تفاوت این دو در این است که یکی عملی است و دیگری یک ابزار.

برندینگ یک عمل است، به بیانی دیگر، برندینگ فرآیند ساخت یک برند است، این فرآیند شامل جا باز کردن محصول شما در بازار، طراحی و اعمال استراتژی، انتخاب نام و لوگو است.

برند حاصل و دسترنج برندینگ شماست، همانطور که بالاتر توضیح داده‌­شد، برند شما توصیفی از شما و کسب و کارتان است.

هویت برند (Brand Identity) هم مانند برند و برندینگ همان لوگو پنداشته می‌­شود.

هویت برند مفهومی متمایز و ورای صرف لوگو است.

لوگو جزیی از هویت برند است و برند یک تجربه است و هویت برند برداشت و درک مخاطب از برند شماست.

هویت برند مجموعه‌­ای از المان­های بصری و غیر بصری است که یک کسب و کار برای ساختن تصویری از برند خود به طراحی آن اقدام می­کند.

هویت برند شماست که شما را از تمامی رقیبان دیگر متمایز می­‌کند و مخاطبان شما از آن بهره می­‌برند تا شما را بشناسند.

هویت برند عناصر سازنده‌ای دارد که برای خلق تجربه‌­ای عمیق و تاثیر مورد نظر بر مخاطبین می‌­توان آنها را تغییر داد و دستکاری کرد، این موارد ۱۰ گانه عبارتند از، لوگو، شعار برند، شکل ظاهری، گرافیک،صدا، مزه، حرکت، رنگ.

استارتاپ تاکسی آنلاین که آن را امروزه با اسنپ می‌­شناسیم کار خود را با برند تاکسی‌یاب آغاز کرد و در ادامه نام خود را به اسنپ تغییر داد.

در همین تغییر نام استراتژی هویت برند را می­‌توان فهمید.

تاکسی در اذهان عمومی اتومبیل‌­های زرد رنگی است که در خطوط تاکسیرانی فعالیت دارد، چرا استارتاپی باید با انتخاب این نام زمینه شکست خود را فراهم کند و تصویری که از  برند خود را می‌­سازد تاکسی باشد؟ با استراتژی درست نام برند تغییر پیدا کرد.

رنگ سازمانی اسنپ رنگ سبز نئون است که انتخاب این رنگ بیش از هر علامت دیگری مثل علامت تعجب، جلب توجه می­کند.

شعار اسنپ « با اسنپ، در هر زمان و مکان، آسان و هوشمند درخواست خودرو کنید» است.

تولید ویدئو برای معرفی یک برند جدید از روشهای مرسوم برندینگ است.

تولید و انتشار کلیپی از خدمات ارائه شده برندینگ ویدئویی است.

برندینگ بصری به مجموعه لوگو، پوستر و دیگر مفاهیم بصری است.

جمله­‌ای درباره برندینگ می­‌شنویم، اولین حس آخرین حس است.

این جمله این میزان اهمیت حس اولی که به مخاطب منتقل می‌­شود خبر می‌­دهد.

هر چیزی که درباره یک برند می‌­شنوید، محتواست.

اگر این محتوا از آدرس درستی عبور کند می­تواند موجب افزایش فروش و قرار دادن شما در مسیر هدف‌­هایتان شود.

وقتی افراد مختلف درباره شما صحبت می­‌کنند برند شما در حال حرکت به سمت قله‌­هاست.

البته مسلمأ منظورمان صحبت مثبت است.

تبلیغات دهان به دهان یکی از بهترین روش‌های تبلیغات است.

تلاش کنید برندتان را جذاب کنید تا مخاطب شما مخاطب بعدی­تان را با خودش بیاورد.

یکی دیگر از مفاهیم مربوط به برندینگ ارزش ویژه برند است.

این مفهوم بر توسط دیوید آکر مطرح شد و در ادامه مدلی تحت عنوان مدل آکر طراحی شد.

ارزش ویژه برند سند شش دانگ مالکیت شماست.

ارزش ویژه برند مجموعه‌­ای از دارایی و تعهدات مربوط به برند شماست.

این ارزش ویژه اثر متمایز و مثبتی است که شناخته‌­شدن آن بر واکنش مصرف­‌کننده تاثیر می‌­گذارد.

تعریف آکر از ارزش ویژه دارای وجوه خاصی است که شناخت این وجوه به درک بهتر فرآیند برند سازی کمک می­کند.

این المان­ها عبارتند از، آگاهی برند (Brand awareness)، وفاداری برند (Brand loyalty)، کیفیت ادراک شده (Perceived quality)، تداعی برند (Brand associations).

منظور از این آگاهی میزان تاثیری است که در ذهن مخاطب یا مصرف­‌کننده به جا گذاشته می‌­شود.

اینکه با شنیدن نام سفارش آنلاین غذا یاد اسنپ­‌فود می‌­افتید، این را می­رساند که به برند اسنپ­‌فود آگاهی دارید.

ارزش ویژه برند تا حد زیادی حاصل میزان وفاداری مشتریان است.

در هنگام ارزش­‌گذاری برای خرید و فروش برند، وفاداری برند یکی از فاکتورهای کلیدی است.

حتما نام باشگاه مشتریان بانک ملت را شنیده‌­اید، افرادی که در باشگاه مشتریان ملت ثبت­‌نام کرده‌­اند، به این برند وفادار هستند.

ارزش ویژه برند تا حدود زیادی مدیون تداعی‌­های ذهنی مشتریان از برند است.

تداعی برند هر امر مستقیم یا غیر مستقیم در ذهن مشتری است.

برخی تداعی‌­ها با حس مثبت همراه­‌شان باعث می­‌شوند که احساس نیاز مشتری ختم به خرید شود.

مثلا اگر با دفتر استارتاپ تپسی تماس گرفته باشید و با برخورد گرم و صمیمانه پشتیبان­‌ها رو به رو شده باشید، حس مثبتی نسبت به پشتیبانی برند تپسی خواهید داشت و در صورتی که مسئله‌­ای پدید بیاید، در ذهن خود این تداعی را دارید که می­توانید مسئله را مطرح کنید.

کیفیت ادراک­‌شده برند نوعی از تداعی برند است.

این نوع تداعی به‌­صورت مثبتی در ذهن ثبت شده‌­است.

تنها وجه‌­ای از امتیاز ویژه که ارتباط تنگاتنگ با خرید و فرآیند مالی دارد کیفیت ادراک شده است کیفیت ادراک شده، حافظه مثبت شما از تجربه خریدتان است.

شما برند را باور کرده­ اید و از تجربه این برند احساس رضایت کرده‌­اید و درباره برتری این محصول قضاوت مثبتی دارید.

همه آنچه تاکنون درباره‌اش صحبت شد فرآیند ساخت برندینگ از ابتدا بود، بیایید اینطور تصور کنیم که از این مرحله گذشتیم و برند ما هم جایگاه خوبی را در بازار هدف‌مان به‌دست آورد.

با گذر زمان احساس کردیم که شکل ظاهری برند ما آنچه که باید نیست و نیاز داریم که تغییرش دهیم، آیا ممکن است؟ بله، ممکن است.

این احساس نیاز به تغییر همان چالشی است که بیشتر بانک‌های کشور آن دچارش بودند.

به فرآیند هرگونه تغییر بصری در شکل ظاهری برند، تغییر بسته‌‌بندی و هرگونه ابزارهای مختلف بازاریابی را ری‌برندینگ می‌گویند.

نمونه‌ای از ری‌برندینگ برندهای داخلی که بانک ملت انجام داده را در تصویر می‌بینید.

در اکوسیستم استارتاپی هم شاهد ری‌برندینگ اسنپ بوده‌ایم، همان‌طور که گفته شد اسنپ فعالیت خود را با نام تاکسی‌یاب آغاز کرد و در ادامه با تغییر نام و لوگو تصویری شبیه آدرس را لوگوی خود قرار داد و بعد از پذیرای انتقادهایی در جهت کپی بودن نهایتا لوگوی خود را به لوگوی سبز رنگی که در متن این مقاله هم مشاهده کردید تغییر داد و به زبانی تخصصی‌تر ری‌برندینگ کرد.

مطلب قبلی باشگاه بدنسازی ۹۰۰ میلیون دلاری مطلب بعدی امید می‌خواهد ایران را ثروتمند کند ویدئو سخنرانی انگیزشی فرزین فردیس در شب دوم یلدای کارآفرینان سرمایه‌گذاری ۳۲۰ میلیون‌دلاری سرآوا در استارتاپ‌ها فرمان باید در دستان بنیانگذاران و کارآفرینان باشد استارتاپ‌ها در خدمت نسل نقره‌ای به شنبه مگ پیشنهاد میکنم برای تقویت برندینگ خودش به فکر افزایش کیفیت خدمتش (تولید محتوا) باشه.

مطلب زیر عنوان ‘برندینگ در میان رقبایتان برایتان اعتماد می‌­خرد’ انقدر غلط نگارشی، املایی و مفهومی داره که اصن آدم دلش نمیخواد خوندن متن رو ادامه بده.

خیلی عالی و جامع بود فقط اگه بخوام چیزی به این محتوا اضافه کنم یکی از مهمترین چیزایی که در برندینگ پر اهمیت هست مبحث شناخت مشتریان و فرایند جذب مشتریان و بازاریابی که در کنار برندینگ کسب و کار وجود داره آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب ویدئو سخنرانی انگیزشی فرزین فردیس در شب دوم یلدای کارآفرینان سرمایه‌گذاری ۳۲۰ میلیون‌دلاری سرآوا در استارتاپ‌ها فرمان باید در دستان بنیانگذاران و کارآفرینان باشد مدل اثر بخشی بازاریابی الکترونیکی براساس محتوای سایت و… استارتاپ‌ها در خدمت نسل نقره‌ای نشانی: تهران، خیابان مطهری، خیابان علی‌اکبری، کوچه صحاف‌زاده، پلاک ۱۵، طبقه دوم شماره‌های تماس: 02186031307 02186031306 02188767281 بخش آگهی و فروش : 09902288854 09378940050 بخش اشتراک : 09195023560 خوش آمدید.

به حساب کاربری خود وارد شوید.

بازیابی رمز عبور آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

image
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

ارتباط با ما

image

شرکت سیماگر یک شرکت معتبر نرم افزاری در زمینه طراحی استارت آپ، تولید نرم افزار، طراحی سایت، سئو سایت ، نرم افزار های حرفه ای تحت وب توزیع شده، برندینگ و تبلیغات، بازاریابی از جمله دیجیتال مارکتینگ میباشد که نشان از توان عملیاتی این شرکت در ارائه خدمات میباشد.

ما در تلاش هستیم تا با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی که امروزه مردم کشور عزیزمان ایران با آن دست و پنجه نرم میکنند با ارائه کار با کیفیت و قیمت مناسب باعث رضایت مندی مشتریان عزیزمان شویم و به عنوان مسئولیت اجتماعی خودمان سهمی در رونق کسب و کار های کشورمان داشته باشیم.

جهت مشاوره و استعلام قیمت میتوانید از طریق شماره تلفن های زیر به صورت مستقیم با ما در ارتباط باشید.

انواع خدمات

image
map