بهینه سازی تصاویر وب سایت

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

با بهینه سازی تصاویر وب سایت در یک بازه 6 ماهه فروش خودتان را از رقبا متمایز کنید . سئو سایت یکی از تکنیک های جدید در علم بازاریابی است که میتواند فروش فوق العاده ای رو برای شما رقم بزند . برای انجام یک سئو موفق شما به یک سایت حرفه ای نیاز دارید منظور از حرفه ای این است که چه وردپرس باشه و چه سایت به زبان ASP.NET و Node.Js و JAVA باید قواعد اصلی سئو در آنها رعایت شده باشد تا از نظر موتورهای جستجو همچون گوگل به اصطلاح سئو حرفه ای قلمداد شود البته این نکته رو صراحتا عرض میکنم که سایت هایی که به غیر از وردپرس هستند بسیار از نظر گوگل اولیت سرعت و تمیز بودن کد را دارا هستند و یک سرو گردن بالاتر از سایت های وردپرسی قرار میگیرند.

شرکت سیماگر در باتوجه به تیم های تخصصی که در بخش های مختلف دارد این توان را دارد تا به هر زبانی که مدنظر شما باشد برایتان سایت را از نظر سئو یی برای گوگل آماده و مدت 6 ماه بهینه سازی کند.

shape main-pic

فروش

021 79942

تلفن شرکت

021 2222 1223

تلفن همراه

0912 144 23 55

خدمات ما

اگر یک یک وب‌سایت یا فروشگاه آنلاین را اداره می‌کنید به طور قطع بهینه سازی تصاویر سایت، هنری است که باید در آن استاد باشید.

به دلایل مختلف مانند کاهش سرعت بارگذاری سایت و بهبود تجربه کاربری، بهینه سازی تصاویر سایت یکی از مهم‌ترین بخش‌های مهم در سئو هستند که متاسفانه چندان مورد توجه واقع نمی‌شوند.

اگر یک وبلاگ‌نویس یا کارشناس تولید محتوای آنلاین هستید احتمالاً در زمان نگارش و توزیع یک محتوا با سوالات زیر روبرو شده‌اید: واضح است که تصاویر در جذاب کردن محتوای آنلاین نقش مؤثری دارند و همچنین، بر روی سئو و بهینه سازی سایت شما اثر مستقیم دارند.

استفاده از تصاویر مرتبط در مطالب به فهم بهتر و راحت‌تر خواننده کمک می‌کند.

به یاد داشته باشید که یک تصویر خوب بهتر از هزار کلمه است! در ادامه 10 نکته‌ای که برای سئو بهینه سازی تصاویر سایت باید رعایت کنید را آورده‌ایم.

پس خود را برای یک شیرجه‌ی عمیق در دانستنی‌های سئوی تصویر سایت آماده کنید! اگر امکان استفاده از تصاویر اختصاصی در مطالب خود را دارید درنگ نکنید.

هر مقاله به تصاویری با موضوع مشابه خود نیاز دارد.

اگر تنها برای سبز کردن چراغ افزونه‌ Yoast تن به افزودن تصویر می‌دهید، بهتر است انرژی خود را هدر ندهید.

شاید گوگل از محتوای عکس شما باخبر نباشد، اما کاربران به‌خوبی ارتباط تصویر با متن را متوجه می‌شوند.

تصویر مناسب، تصویری است که بازتاب محتوا و موضوع مقاله شما باشد یا به نوعی محتوای شما را تکمیل کند.

از سوی دیگر، ارتباط تصویر با کلمات و مطالبی که در اطرافش قرار دارد باعث بهبود رتبه آن در نتایج جستجوی تصاویر گوگل می‌شود؛ بنابراین انتخاب یک عکس مناسب اولین قدم در بهینه سازی تصاویر سایت است.

همچنین، استفاده از نمودار و اینفوگرافیک می‌تواند به انتقال بهتر پیام به کاربران کمک کند.

همین ارائه تجربه کاربری خوب، جزوی از بهینه سازی تصاویر سایت شماست و در نهایت به سئوی وب‌سایت‌تان کمک می‌کند.

البته باید توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از انیمیشن‌ یا تصاویر متحرک با فرمت GIF که این روزها بسیار محبوب شده است، محتاط باشید.

استفاده بیش از حد از این انیمیشن‌ها نه تنها از جذابیت مطالب شما می‌کاهد، بلکه باعث فرار کردن کاربران وب‌سایت شما می‌شود.

پس در انتخاب و استفاده از این نوع فرمت تصویری احتیاط کنید.

خب، اما چگونه یک عکس مناسب با مقاله خود پیدا کنیم؟ واقعیت این است که بیشتر سایت‌ها و شرکت‌های موجود وجود عکاس و گرافیست در بخش تولید محتوای خود امری غیرضروری می‌دانند، البته ما امیدواریم که کسب‌و‌کارها به اهمیت وجود این افراد برای تولید محتوای حرفه‌ای پی ببرند.

هرچند باید گفت که مهم‌ترین دلیل شکل‌گیری چنین طرز فکری کم بودن بودجه بخش محتوای شرکت‌هاست که باعث شده بخش محتوا توان کافی برای پرداخت دستمزد یک عکاس یا طراح را نداشته باشد.

از سوی دیگر، ممکن است به دلایل خاصی امکان عکس‌برداری از برخی موضوعات وجود نداشته باشد.

در این شرایط شما می‌توانید با جستجوی تصاویر در گوگل، تصاویر مرتبط با محتوای خود را پیدا کنید.

برخی از تصاویر موجود، به صورت رایگان در اختیار همه قرار گرفته شده‌اند.

وب‌سایت‌هایی نظیر Flickr یا freeimages در این زمینه می‌توانند به شما کمک کنند.

در ایران نیز وب‌سایت‌هایی نظیر رنگی‌تر منابع خوبی برای خرید و سفارش عکس در زمینه‌های مختلف مانند آشپزی، گردشگری و مناسب‌های ملی مذهبی هستند.

همچنین، سایت‌هایی مانند Freepik وجود دارند که وکتورهای رایگانی را در اختیارتان قرار می‌دهند.

مطمئناً با استفاده از این وب‌سایت‌ها می‌توانید تصاویری که با موضوع محتوای شما در ارتباطند را پیدا کنید.

ما بارها در مطالب خود اشاره کرده‌ایم که سئو تنها درباره کلمات وب‌سایت شما نیست و تصاویر وب‌سایت نیز به همان اندازه مهم هستند؛ آنقدر مهم که گوگل سرویسی به نام Google Image را برای جستجوی تصاویر در نظر گرفته است.

شاید تصور کنید که با قرار دادن تعداد زیادی تصویر زیبا و با کیفیت می‌توانید کاربران زیادی را در سایت خود نگه دارید.

مطمئناً این طرز فکر کاملاً درست است، اما مسئله مهم یافتن وب‌سایت شما توسط کاربران است.

یکی از نکات مهم در بهینه‌سازی یا همان سئوی تصاویر سایت، نام عکس‌ها و تصاویر سایت است.

پُر کردن وب‌سایت از صدها تصویر که با نام پیش‌فرض دوربین ذخیره می‌شوند کار ساده‌ای است، اما باید بدانید که اصلاً ایده جالبی به نظر نمی‌رسد زیرا هیچ کاربر عاقلی با اعداد و حروف نامفهوم تصویری را در گوگل جستجو نمی‌کند.

هنگامی که صحبت از سئو به میان می‌آید انتخاب کلمات کلیدی مناسب بیش از هر چیزی به بهبود رتبه وب‌سایت شما در میان نتایج جستجو کمک می‌کند و تجربه نشان داده که استفاده از نام‌های توصیفی کاملاً در بهینه سازی تصاویر سایت مؤثر است.

موتورهای جستجو برخلاف گذشته دیگر تنها به پایش اطلاعات متنی در صفحات وب‌سایت اکتفا نمی‌کنند، بلکه آنها در میان نام تصاویر نیز به دنبال کلمات کلیدی مورد نظر کاربر هستند.

اجازه دهید از تصویر زیر برای یک مثال استفاده کنیم، یک مرسدس بنز کلاس CLA شما می‌توانید از نامی مانند DCMIMAGE10.

jpg که دوربین عکاسی به طور پیش‌فرض برای تصویر انتخاب کرده استفاده کنید.

با این حال، بهتر است نام عکس را به Mercedes-benz-CLA 4-Door-Coupe.

jpg تغییر دهید.

همچنین پیش از نام‌گذاری عکس، تصور کنید که مشتریان محصول شما را چگونه جستجو می‌کنند و بیشتر از چه الگویی برای جستجو استفاده می‌کنند؟ برای مثال، تصویر بالا را می‌توان به روش‌های زیر نام گذاری کرد: یکی از روش‌های معتبر برای انتخاب نام مناسب استفاده از اطلاعات حاصل از تحقیق کلمات کلیدی است.

با نگاهی به الگوی جستجوی کاربران می‌توانید شیوه رایج جستجو توسط آنها را دریابید و از همان فرمول برای نام‌گذاری سایر تصاویر خود استفاده کنید.

با این حال اگر قصد ریزبینی در این نکات جزئی را ندارید، تنها کافی است از وجود کلمات کلیدی رایج در نام تصاویر مطمئن شوید.

حتما بخوانید: اصول مقدماتی سئو تگ Alt، به متنی جایگزین گفته می‌شود که در هنگام خطا در اجرای تصاویر به نمایش در می‌آید.

حتی در صورت اجرای تصاویر نیز با عبور دادن نشانگر موس از روی تصاویر می‌توانید این عبارات جایگزین را مشاهده کنید.

افزون بر این، تگ‌های Alt در بهینه سازی تصاویر سایت و بهبود سئو نیز مؤثر هستند.

در حقیقت استفاده از این تگ‌ها شاید بهترین راه برای نمایش تصاویر شما در میان نتایج جستجوی تصاویر گوگل است.

همچنین، در بهینه سازی تصاویر سایت باید برای هر یک از تصاویر یک تگ Alt به صورت مجزا بنویسید.

به خاطر داشته باشید که: موتور جستجوی گوگل هنوز قادر به تشخیص محتوای تصاویر نیست.

به همین دلیل استفاده از تگ Alt و دیگر متن‌های جایگزین بهترین روش برای توصیف محتوای تصاویر برای موتور جستجوی گوگل است.

همچنین، تگ‌های Alt می‌توانند به یافتن وب‌سایت شما توسط کاربران کمک بسیاری کنند.

یک شیوه‌ی رایج در بازاریابی که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد به کارگیری تصاویر متعدد از زوایا و ویژگی‌های مختلف محصولات است.

اجازه دهید به مثال مرسدس بنز کلاس CLA برگردیم: شما برای فروش این خودرو تنها به نمایش یک عکس اکتفا نمی‌کنید، بلکه تصاویری از فضای داخلی، قسمت عقب، جلو پنجره و پیشرانه، یک نمای بسته از رینگ چرخ‌ها و یک نمای باز سه‌بعدی از خودرو را برای معرفی در نظر می‌گیرید.

بهترین راه برای سرمایه‌گذاری بر روی این سری عکس‌ها استفاده از تگ‌های Alt منحصربه‌فرد برای هر یک از تصاویر است.

برای مثال: در حقیقت، نکته کلیدی در این شیوه افزودن توضیحاتی کوتاه به تگ‌های Alt است به شکلی که بیشتر کاربران جستجوکننده به وب‌سایت شما هدایت شوند.

احتمالاً امکان دارد که شما در این مرحله به فکر استفاده از تصاویر بزرگ و باکیفیت برای بهبود تجربه کاربری باشید، اما مراقب باشید! کاهش سرعت بارگذاری ناشی از تصاویر بزرگ، مانعی مهم در بهبود تجربه کاربری محسوب می‌شود.

بنابراین در وب‌سایت خود از تصاویر بزرگ استفاده نکنید و ابعاد آن را تغییر دهید.

همچنین کاهش ابعاد تصاویر اگر با کاهش حجم آنها همراه باشد، نقش مؤثری در بهبود زمان بارگذاری صفحات وب‌سایت دارد.

در مقابل، استفاده از تصاویری با ابعاد کوچک یا ایجاد قابلیت نمایش بزرگ‌تر در پنجره POP-UP (یک صفحه جداگانه) موجب رضایت بیشتر کاربران خواهد شد.

به خاطر داشته باشید که تغییر مقیاس تصاویر تأثیری در حجم آنها ندارد! برای مثال هنگامی که یک تصویر 2500×1500 را در یک قاب 250×150 نشان می‌دهید سرعت بارگذاری وب‌سایت تغییری نمی‌کند.

در وردپرس هنگام آپلود کردن تصاویر می‌توانید اندازه نمایش آن را در مقیاس‌های بزرگ، متوسط و بندانگشتی تغییر دهید، اما در واقع حجم تصاویر تغییری نخواهد کرد.

این مورد از فهرست نکات بهینه سازی تصاویر سایت شاید یکی از مهم‌ترین دلایل اصلی بانس ریت بالا و فرار مخاطبان از سایت شما باشد.

در ابتدا باید بدانید که: با این وصف اگر در وب‌سایت تجاری خود تصاویری دارید که مدت زمان بارگذاری آنها بیش از 15 ثانیه به طول می‌انجامد، بهتر است با مشتری‌های خود خداحافظی کنید! اما راهکار حل این مشکل چیست؟ سؤال خوبیست! اگر حجم عکس‌های صفحات را کاهش دهیم سرعت بارگذاری وب‌سایت افزایش می‌یابد و در نتیجه کاربران کمتری پس از کلیک بر روی لینک وب‌سایت شما پشیمان می‌شوند.

یکی از راه‌های مناسب برای کاهش حجم تصاویر استفاده از قابلیت Save for Web در نرم‌افزار فتوشاپ است.

این قابلیت به شما کمک می‌کند تا با کمترین افت کیفیت، حجم تصاویر سایت خود را کاهش دهید؛ اما اگر به فتوشاپ دسترسی نداشتیم چه کنیم؟ در صورت عدم دسترسی به نرم‌افزار فتوشاپ می‌توانید از ابزارهای آنلاین ویرایش عکس در اینترنت استفاده کنید.

شرکت Adobe علاوه بر نرم‌افزار فتوشاپ، یک برنامه ویرایش عکس آنلاین در وب‌سایت photoshop.

com به کاربران ارائه می‌دهد.

اگرچه این ابزار از تمام قابلیت‌های نسخه کامپیوتری فتوشاپ برخوردار نیست، اما عملکردهای پایه این برنامه برای یک ویرایش ساده عکس را در اختیار شما قرار می‌دهد.

افزون بر این، ابزاریهای آنلاین دیگری نیز برای ویرایش عکس وجود دارند که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: در انتها باید به خاطر داشته باشید که تصاویر تجاری معمولاً باید حجمی کمتر از 70 کیلوبایت داشته باشند.

در هر حال این میزان همیشگی نیست و برای تصاویر بزرگ یا اینفوگرافیک‌ها انجام آن کمی مشکل به نظر می‌رسد.

حتما بخوانید: سئو کلاه سیاه؛ مناسب برای کلاهبرداران! تصاویر در وب‌سایت‌های اینترنتی معمولاً با سه فرمت JPEG، PNG و GIF بارگذاری می‌شوند و هر یک از این فرمت‌ها تاثیر متفاوتی بر روی عکس‌ها می‌گذارند؛ البته فرمت دیگری به نام SVG نیز وجود دارد که بیشتر برای آیکون‌های سایت استفاده می‌شود.

JPEG (یا jpg) یک فرمت قدیمی برای تصاویر محسوب می‌شود، به طوری که در فضای اینترنت از این فرمت به عنوان یک استاندارد یاد می‌شود.

تصاویر JPEG می‌توانند به میزان قابل‌توجهی فشرده شوند که نتیجه آن تصاویری باکیفیت بالا و حجم بسیار کم خواهد بود.

تصاویر GIF (یا gif) نسبت به JPEG از کیفیت پایین‌تری برخوردارند و اغلب برای تصاویر تزئینی (دکوراتیو) و آیکون‌های کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

افزون بر این GIF از انیمیشن یا تصاویر متحرک نیز پشتیبانی می‌کند که به طور حتم با آنها در شبکه‌های اجتماعی و نرم‌افزارهای پیام‌رسان نظیر تلگرام آشنا شده‌اید.

فرمت GIF با وجود کیفیت پایین به دلیل حجم مناسب از لحاظ بهینه سازی تصاویر سایت از اهمیت بالایی برخوردار است.

با این وجود برای تصاویر پیچیده، این فرمت انتخاب مناسبی به نظر نمی‌رسد زیرا از طیف رنگی کمتری نسبت به سایر فرمت‌ها پشتیبانی می‌کند.

تصاویر PNG نسبت به تصاویر GIF از محبوبیت بیشتری برخوردارند و می‌توانند به‌عنوان جایگزینی به‌جای آنها مورد استفاده قرار گیرند.

این تصاویر از رنگ‌های بی‌شماری پشتیبانی می‌کنند و همانند JPEG در اثر فشردگی کیفیت خود را از دست نمی‌دهند.

فرمت PNG امروزه به شکل قابل توجهی در وب‌سایت‌ها استفاده می‌شود، اما باید توجه داشت که این تصاویر نسبت به نمونه‌های JPEG باکیفیت یکسان از حجم بسیار بالاتری برخوردارند و امکان کاهش حجم قابل‌توجه آنها به‌سختی امکان‌پذیر است و در صورت انجام، بسیاری از جزئیات عکس نظیر رنگ‌های اصلی از بین می‌روند.

با این وجود ذکر این نکته خالی از لطف نیست که فرمت PNG-24 سه برابر نسبت به نوع PNG-8 حجیم‌تر است.

در مجموع هنگام انتخاب فرمت تصاویر به نکات زیر دقت کنید: امروزه بسیاری از وب‌سایت‌های تجاری و فروشگاهی از تصاویر بندانگشتی یا اصطلاحاً Thumbnails استفاده می‌کنند.

این تصاویر به‌خصوص در صفحات دسته‌بندی (Category) موجب افزایش سرعت مرور محصولات توسط کاربران می‌شود.

با این وجود باید در استفاده از آنها محتاط بود.

این گونه از تصاویر می‌توانند سرعت بارگذاری صفحات را کاهش دهند.

کاهش سرعت یک وب‌سایت به خصوص در صفحات دسته‌بندی، موجب از دست دادن مشتریان می‌شود؛ بنابراین: وب‌سایت‌ها اغلب به منظور زیبایی بیشتر و بهبود تجربه کاربری از تصاویر تزئینی (دکوراتیو) در پس‌زمینه، حاشیه‌ها و دکمه‌ها استفاده می‌کنند.

در واقع، هر تصویر غیرتجاری و نامرتبط با محصولات در یک وب‌سایت فروشگاهی یا تجاری جزو تصاویر تزئینی قرار می‌گیرد.

اگرچه این گونه تصاویر به زیبایی وب‌سایت کمک می‌کنند، اما استفاده زیاد از آنها موجب افزایش حجم صفحات و کاهش سرعت بارگذاری آنها می‌شود.

به این منظور در ابتدا حجم این تصاویر را بررسی کنید و از الگویی‌هایی که کمترین حجم را اشغال می‌کنند استفاده نمایید.

دقت در نکات زیر به هنگام بهینه سازی تصاویر سایت می‌تواند به افزایش سرعت بارگذاری صفحات کمک کند: حتما بخوانید: بازاریابی عصبی یا نورومارکتینگ چگونه دنیای تبلیغات را دگرگون کرده است؟ شبکه‌های تحویل محتوا (CDN) به‌سرعت در حال تبدیل‌شدن به مکانی برای میزبانی تصاویر و سایر فایل‌های رسانه‌ای هستند.

این شبکه‌ها از سرورهای بزرگی تشکیل می‌شوند که در چند نقطه دنیا مستقر هستند.

با استفاده از CDN محتوای وب‌سایت شما از نزدیک‌ترین سرور به موقعیت جغرافیایی کاربر تحویل داده می‌شود.

در نتیجه استفاده از این سرویس در افزایش سرعت تحویل محتوا، پهنای باند وب‌سایت و کاهش زمان بارگذاری صفحات بسیار مؤثر خواهد بود.

با این وجود هنگامی که صحبت از بک لینک به میان می‌آید یکی از معایب بزرگ شبکه‌های تحویل محتوا آشکار می‌شود.

همان‌طور که می‌دانید بک لینک برای بهبود سئوی سایت یک امر حیاتی محسوب می‌شود و داشتن بک لینک بیشتر اغلب به معنای جایگاه بهتر در میان نتایج موتورهای جستجو است؛ اما قرار دادن تصاویر در دامنه شبکه‌های تحویل محتوا به معنای پاک کردن آنها از دامنه وب‌سایت شما است؛ بنابراین هنگامی که یک کاربر به تصاویر شما لینک می‌دهد این لینک به‌جای وب‌سایت شما به وب‌سایت شبکه تحویل محتوا فرستاده می‌شود و تاثیری در بهینه سازی تصاویر سایت نخواهد داشت! در نتیجه هنگام استفاده از این سرویس‌ها به نکات زیر دقت کنید: تاکنون درباره کاهش حجم تصاویر و دقت در استفاده از شبکه‌های تحویل محتوا صحبت کردیم؛ اما یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در بهینه سازی تصاویر سایت آزمایش تصاویر به منظور سنجش میزان کارایی آنها در کسب و کار است.

با این وصف خواندن نکات زیر خالی از لطف نیست: حجم بالای تصاویر، یکی از علل اصلی کند شدن وب‌سایت است.

به همین دلیل، اهمیت استفاده از تصاویر در سایز و حجم مناسب موضوعی است که نیاز به اهمیت دو چندان می‌شود.

همچنین، اضافه کردن توضیحات و تگ‌های Alt در رتبه گرفتن مقالات و دیده شدن‌شان در نتایج جستجوی گوگل اهمیت زیادی دارد.

بهینه سازی تصاویر سایت یا همان Seo Image یکی از موارد مهم سئو است که کمتر وب‌مستری به آن‌ها اهمیت می‌دهد.

مطمئن باشید شاید اکنون، حضور تصاویر وب‌سایت شما در نتایج جستجوی Google Image، به اندازه حضور در نتایج جستجوی Web گوگل مهم نباشد، اما مطمئناً به دیده شدن وب‌سایت‌تان کمک می‌کند.

البته در حال حاضر  هم در بسیاری از نتایج جستجو، گوگل ما را به سمت تصاویر موجود در وب هدایت می‌کند.

بس بهتر است بهینه سازی تصاویر سایت را دست کم نگیرید.

در آخر باید بگوییم که ما از تغییرات آینده موتور جستجوی گوگل اطلاعی نداریم، ممکن است در آینده‌ای نه چندان دور محتوای تصویری به اندازه محتوای متنی برای گوگل مهم شود.

بنابراین بهتر است از همین الان برای آینده آماده باشید.

با عضویت در خبرنامه نوین، هر هفته یک ایمیل مفید در زمینه بازاریابی دیجیتال دریافت کنید ممنون از مطالب خوب شما… سلام آقای شیرازی؛ ممنون از همراهی شما، و با آرزوی موفقیت.

سلام و ارادت استفاده کردیم.

ممنون سلام.

نوش جونتون! شلام لطفا یک افزونه برای بهینه سازی تصاویر به شکل اتوماتیک بعد از اپلود معرفی کند افزونه های موجود درن ت یا کارایی ندارند یا پرمیوم هستند مرسی

image
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

ارتباط با ما

image

شرکت سیماگر یک شرکت معتبر نرم افزاری در زمینه تولید نرم افزار، طراحی سایت ، سئو سایت، نرم افزار های حرفه ای تحت وب توزیع شده، برندینگ و تبلیغات، بازاریابی از جمله دیجیتال مارکتینگ میباشد که نشان از توان عملیاتی این شرکت در ارائه خدمات میباشد. ما در تلاش هستیم تا با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی که امروزه مردم کشور عزیزمان ایران با آن دست و پنجه نرم میکنند با ارائه کار با کیفیت و قیمت مناسب باعث رضایت مندی مشتریان عزیزمان شویم و به عنوان مسئولیت اجتماعی خودمان سهمی در رونق کسب و کار های کشورمان داشته باشیم.

جهت مشاوره و استعلام قیمت میتوانید از طریق شماره تلفن های زیر به صورت مستقیم با ما در ارتباط باشید

نمونه کارها

shape
shape
shape
shape

انواع خدمات

image
map