تاریخچه ی تبلیغات اینترنتی

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

درخواست مشاوره

image
جهت انجام مشاوره فیلد زیر را پر کرده و هزینه مشاوره را بپردازید تا با شما تماس بگیریم.

با تاریخچه ی  تبلیغات اینترنتی شما میتوانید در بین تمامی رقبا متمایز شوید به شرطی که خلاقیت را در اصل امور خود قرار دهید. شرکت ما در یکی از شرکتهای زیر مجموعه خودش بنام شرکت سئو راز با داشتن تجربه اجرای 6 استارت آپ ابن موضوع را به جد مشاهده کرد که در یکی از استارت آپ ها بنام اهوازیشو یک طرح کمپین تبلیغاتی با توجه به اصل خلاقیت را اجرا نمود. شرح این اتفاق این بود که بدلیل گرم بودن هوا در اهواز پرده های خودرو پر استفاده هستند و برای جلوگیری از گرم شدن اتاق خودرو بسیار پر استفاده است ازاین رو با سفارش ده هزار پرده سایه بان که روی شیشه های عقب خودرو نصب میشد تواسنت با به معرض دید قرار دادن لوگو اهوازیشو برند خودش را در شهر اهواز جا بیاندازد.

shape main-pic

فروش

021 79942

تلفن شرکت

021 2222 1223

تلفن همراه

0912 144 23 55

خدمات ما

تاریخچه تبلیغات اینترنتی ، دارای قدمت زیادی نیست و تنها نزدیک به دو دهه از اولین تبلیغات در فضای اینترنتی می‌گذرد.

اغلب ما تبلیغات پاپ آپ و بنر های چشمک‌زن مزاحم و آزاردهنده‌ای را که در طی سالیان گذشته به وفور استفاده می‌شد را به یاد می‌آوریم.

با مقایسه این‌گونه تبلیغات با زمان حال متوجه تغییرات و بلوغ نسبی آن در طول عمر کوتاه تاریخچه تبلیغات اینترنتی می‌شویم.

در ادامه این مقاله قصد داریم به تاریخچه تبلیغات اینترنتی و نقطه آغاز این نوع تبلیغات برای درک بهتر جایگاه فعلی بپردازیم.

در ۲۷ اکتبر ۱۹۹۴، اولین تبلیغات اینترنتی به صورت تبلیغات بنری، کلید خورد! این بنر تنها شامل یک متن با فونت رنگارنگ با متن زیر بود: “تا حالا با موست اینجا رو کلیک کردی…؟ الان کلیک میکنی” خالق اولین بنر در واقع مجله دیجیتالی HotWired بود که در آن زمان به دنبال یک راه مناسب برای کسب درآمد می‌گشت تا بتواند هزینه لازم برای استخدام نویسندگان خود را بپردازد.

در آن زمان سردبیر این مجله تصمیم گرفت تا مانند مجله های چاپی قسمتی از فضای وب‌سایت خود را برای تبلیغات محصولات دیگران اختصاص دهد و به ازای زمانی که تبلیغات آن‌ها نمایش داده می‌شود؛ از کسب و کارها هزینه دریافت شود.

و این آغازی برای تاریخچه تبلیغات اینترنتی شد.

با فراگیر شدن تبلیغات نمایشی و افزایش تقاضا برای اجاره کردن جایگاه بنری و‌ب‌سایت‌های مختلف، اولین شرکت تبلیغاتی تحت عنوان «WebConnect» شروع به فعالیت کرد.

این شرکت به مشتریان خود کمک می‌کرد تا بهترین وب‌سایت ممکن را با توجه به ویژگی‌های دموگرافیک مشریان‌شان برای تبلیغات خود پیدا کنند.

در این سال و توسط همین شرکت، اولین ابزار دیجیتال مارکتینگ برای شمارش تعداد بازدیدکنندگان بنرهای تبلیغاتی استفاده شد.

طریقه عملکرد این بنر بدین صورت بود که با شمردن تعداد افرادی که بنر را دیده بودن، آمار دقیقی به صاحبان کسب و کارها می‌داد.

دقت این ابزار به گونه ای بود که فقط کسانی را به عنوان بازدید جدید در آمار خود ثبت می‌کرد که برای بار اول بنر را می‌دیدند.

اغلب وب‌سایت‌ها با این مشکل رو به رو بودند که تبلیغاتی که در وب‌سایت خود قرار می‌دهند با محتوا سایت آن‌ها هم‌خوانی ندارد! برنامه نویسی بنام اتان زاکرمن برای حل مشکل وب‌سایت‌ها اقدام به خلق نوعی از تبلیغات تحت عنوان پاپ‌-آپ کرد، در این نوع تبلیغ بجای اینکه لازم باشد متن تبلیغ در صفحه مرورگر کاربر قرار بگیرد، با باز شدن پنجره جدید در معرض دید او قرار می‌گرفت.

به هر حال این نوع تبلغ تحت عنوان “تنفر برانگیز ترین نوع تبلیغات” در تمام تاریخچه تبلیغات اینترنتی در همان ابتدای ظهورش، با شکست مواجه و کنار گذاشته شد.

با فراگیر شدن تبلیغات بنری، کسب و کارها به دنبال روش‌های دقیق‌تری برای پیدا کردن  مشتریان هدف خود می‌گشتند.

و چه جایی بهتر از صفحه نتایج جستجو موتورهای جستجو! اولین موتور جستجو که اقدام به تبلیغات SEM کرد، یاهو بود که در آن زمان با نام GoTo.

com شناخته می‌شد.

تبلیغات به این صورت بود که هر کسب و کاری که بیشتر پرداخت می‌کرد، جایگاه بهتری را در نتایج جستجو بدست می‌آورد! صاحب نظران در آن سال‌ها بر این باور بودند که این شیوه تبلیغات علاوه بر فاسد بودن، موتورهای جستجو را به تباهی خواهد کشاند.

استفاده از این شیوه باعث شده بود که در نتایج موتورهای جستجو، بدون در نظر گرفتن محتوای بهتر، لینک‌هایی که ارتباط کم‌تری با کلیدواژه سرچ شده نیز دارند، بالاتر از سایر وب سایت‌های مرتبط لیست شده قرار بگیرند.

در سال ۲۰۰۰ گوگل، سیستمی هوشمند تحت عنوان adwords را وارد تاریخچه تبلیغات اینترنتی کرد.

تفاوت این سیستم با تبلیغات SEM موتورهای جستجو دیگر از جمله یاهو، در این بود که جایگاه یک وب‌سایت در نتایج موتور جستجو، تابعی از مقدار هزینه پرداختی و محتوا مرتبط سایت معرفی شد! در این سیستم معرفی شده، اندازه گیری محتوا مرتبط وب سایت توسط گوگل با کمک معیاری، تحت عنوان Quality Score سنجیده می‌شود.

امروزه ابزارهای پیشرفته تری با دقت بیشتر برای ردیابی کلیک ها و رصد ورود و خروج کاربران وب‌سایت‌ها طراحی و عرضه شده است.

از جمله ابزارهای آنالیز ورود و خروجی ها می‌توان از دو ابزار پرکاربرد گوگل تحت عنوان گوگل آنالیتیکس و گوگل وب مستر نام برد.

در ادامه لینک دریافت آموزش‌های این دو ابزار برای شما در باکس دانلود قرار گرفته است، با استفاده از این دو آموزش به راحتی و بدون هزینه اضافی می توانید خودتان رفتار کاربران وب‌سایت خود را بررسی و برای کمپین‌های تبلیغاتی بعدی برنامه ریزی کنید برای دریافت فایل آموزش کامل گوگل آنالیتیکس، کلیک کنید برای دریافت آموزش تصویری گوگل وبمستر، کلیک کنید.

کسب‌وکارها برای دستیابی به مشتریانی کم سن و سال خود که اغلب وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذراندند شروع به تبلیغات در شبکه‌های مجازی کردند.

درواقع اولین شبکه اجتماعی که شروع به تبلیغات به صورت رسمی کرد، فیس‌بوک بود.

بدنبال این اقدام فیس‌بوک، شبکه‌های مجازی دیگر نیز یکی پس از دیگری وارد عرصه تبلیغات آنلاین شدند.

این اقدام در واقع منجر به ظهور بازاریابی محتوا در تاریخچه تبلیغات اینترنتی شد! مارک زاکبرگ خالق فیس بوک در تایید این موضوع در سال ۲۰۱۴ اعلام کرد، ما در استراتژی فیس بوک تمایل داریم که بیش‌تر از اینکه بخواهیم حجم تبلیغات را افزایش دهیم، با افزایش کیفیت محتوا، افراد را در رسیدن به محتوای مورد نظر خود یاری کنیم.

در عکس فوق تبلیغات فیس بوک در ۴ روش مختلف، نمایش داده شده است.

وب‌سایت ها برای افزایش کیفیت تجربه کاربران در مراجعه به وب‌سایت‌شان راه حل جدیدی به کار بردند.

بدین منظور با خلق تبلیغاتی که بیش‌تر شبیه محتوا خود سایت بود تا صرفا یک تبلیغ، مشتریان خود را به صورت غیر مستقیم به خواندن متن مورد نظر تشویق کرد! این نوع تبلیغات به صورت یک ویدئو، عکس و یا محتوای خبری و علمی در بین محتوا‌های یک سایت خبری و یا رسانه‌ای است که کاربر با خواندن آن علاه بر گرفتن اطلاعات خود در مورد موضوع مورد نظر، پیام تبلیغاتی هدف را نیز دریافت کرده است.

در طول تاریخچه تبلیغات اینترنتی انواع تبلیغات اینترنتی به وجود آمد و سپس کنار گذاشته شد.

با مطالعه تاریخچه تبلیغات اینترنتی متوجه این موضوع خواهید شد که این موضوع، صرفا به دلیل پویایی و ظهور تکنولوژی های جدید نیست.

در واقع در بازاریابی نوین باید به این توجه داشت که تبلیغاتی موفق عمل می‌کنند که بتوانند نقش خود را در ارائه اطلاعات سودمند به مخاطبان خود به خوبی ایفا کنند.

این امر با مشاهده موفقیت بازاریابی محتوا، Adwords و تبلیغات Native به خوبی قابل مشاهده است.

بنابراین تبلیغاتی که بخواهد با دور زدن مخاطبان و یا ایجاد مزاحمت و گرفتن وقت آن‌ها (به مانند تبلیغات پاپ آپ و یا اسپم مارکتینگ) پیام خود را منتقل کند، محکوم به شکست است.

برای انتقال پیام خود، سعی کنید مانند یک دوست و راهنما به حل مشکلات مخاطبان خود و کمک به آن‌ها در رسیدن به مطالب مورد نظرشان بپردازید.

با عضویت در خبرنامه، هر شنبه به صورت ۱۰۰ در ۱۰۰ رایگان، جدیدترین آموزش‌های بازاریابی اینترنتی را در ایمیل خود داشته باشید نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند * دیدگاه نام * ایمیل * وب‌سایت پاسخ های مربوط به کامنتم را برای من ایمیل کن شناسایی ربات *  −  5  =  2 دانلود رایگان کتاب ۱۰ اصطلاح ​ایمیل مارکتینگ که باید بدانید دانلود رایگان کتاب تصاحب شغل رویایی در جلسه مصاحبه به دست آوردن شغل خوب، لزوما به دلیل داشتن دانش بیش‌تر و مهارت‌های بالاتر نیست.

  ​چه بسیارند افراد ماهر و توانایی که به دلیل عدم ارائه مناسب، یک موقعیت عالی را از دست می‌دهند.

همین الان این کتاب را رایگان دانلود کنید تا برنده همیشگی مصاحبه‌ها باشید.

همین الان این کتاب را به رایگان در ایمیل خود دریافت نمایید.

برای تماس با ما می‌توانید در روزهای اداری از ساعت ۸ تا ۱۷ با شماره زیر تماس بگیرید.

09121442355 همچنین از طریق آدرس ایمیل زیر می‌توانید پیام خود را برای ما ارسال نمایید.

contact@learn-marketing.

org به علاوه می‌توانید از طریق آی‌دی تلگرامی زیر به صورت مستقیم با ما صحبت کنید.

@learnMarketing_ir برندسازی تنها راه افزایش قطعی فروش و درآمد شماست.

داشتن چهره‌ای متفاوت از سایر رقباست که باعث می‌شود نسبت به دیگران ترجیح داده شوید.

همین الان این کتاب را به رایگان در ایمیل خود دریافت کنید

image
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

ارتباط با ما

image

شرکت سیماگر یک شرکت معتبر نرم افزاری در زمینه تولید نرم افزار، طراحی سایت ، سئو سایت ، نرم افزار های حرفه ای تحت وب توزیع شده، برندینگ و تبلیغات، بازاریابی از جمله دیجیتال مارکتینگ میباشد که نشان از توان عملیاتی این شرکت در ارائه خدمات میباشد. ما در تلاش هستیم تا با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی که امروزه مردم کشور عزیزمان ایران با آن دست و پنجه نرم میکنند با ارائه کار با کیفیت و قیمت مناسب باعث رضایت مندی مشتریان عزیزمان شویم و به عنوان مسئولیت اجتماعی خودمان سهمی در رونق کسب و کار های کشورمان داشته باشیم.

جهت مشاوره و استعلام قیمت میتوانید از طریق شماره تلفن های زیر به صورت مستقیم با ما در ارتباط باشید

انواع خدمات

map