توسعه اپلیکیشن چیست

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

با توسعه اپلیکیشن چیست در اینترنت حرفی برای گفتن داشته باشید. امروز اپلیکیشن ها جایگاه و محبوبیت خاصی در بین مردم پیدا کرده اند و کسانی که بدنبال داشتن یک سیستم فروش و یا یک بستری که از طریق آن بتوانند درآمد زایی کنند هستند میتوانند با تلفن های قید شده در انتهای همین پیج و یا صفحه تماس با ما با متخصصان و مشاوران ما تماس حاصل فرمایند .

شرکت سیماگر یک شرکت معتبر در زمینه طراحی اپلیکیشن موبایل و طراحی وب اپلیکیشن و طراحی سایت و سئو میباشد.

shape main-pic

فروش

021 79942

تلفن شرکت

021 2222 1223

تلفن همراه

0912 144 23 55

خدمات ما

توسعه موبایل و توسعه وب چه فرقی باهم دارند؟ به چه کسی توسعه دهنده موبایل و به چه کسب توسعه دهنده وب گفته می شود؟ چه معیارهایی را برای انتخاب شغل بین این دو در نظر بگیرم؟ با خواندن این مقاله الکامکو به این سوالات جواب داده می شود تا به شما کمک کند گزینه شغلی بهتری را انتخاب کنید.

پس با ما همراه باشید.

شما هم وقتی نوبت به انتخاب شغل بین توسعه موبایل و توسعه وب می رسد، کمی گیج می شوید سر دو راهی می مانید که کدام را به عنوان شغل حرفه ای خود دنبال کنید؟ شکی در نیست که توسعه موبایل و توسعه وب دو تا شغل آینده دار متفاوت هستند و مستلزم این هستند که فرد مهارت ها و توانایی های مختلفی داشته باشد.

برای انتخاب باید از مشخصات، بازار، تقاضا و ترندهای کاری توسعه موبایل و وب مطلع باشید تا گزینه شغلی بهتری را برای خود انتخاب کنید.

در این مقاله از سایت برنامه نویسی الکامکو می خواهیم تفاوت های بین توسعه دهنده وب و توسعه دهنده موبایل را مورد بحث قرار دهیم، بنابراین بعد از خواندن این مطلب می توانید درباره اینکه کدام گزینه شغلی بهتری برای شما باشد، ایده بگیرید.

توسعه برنامه موبایل یک اصطلاح است که برای نشان دادن عمل یا فرایندی که توسط آن، نرم‌ افزار کاربردی برای دستگاه‌های همراه مانند دستیاران دیجیتال شخصی، دستیاران دیجیتال سازمانی یا تلفن‌های همراه توسعه داده شده‌است.

این برنامه‌ها ممکن است حین ساختن سیستم ‌عامل‌ها به صورت از پیش نصب‌شده روی موبایل‌ها قرار بگیرند یا توسط کاربر به سیستم منتقل و اجرا شوند.

توسعه دهنده موبایل (Mobile Developer) یا در واقع توسعه دهنده اپلیکیشن های موبایل به افرادی گفته می شود که برنامه ها یا همان اپلیکیشن هایی را برای دستگاه های (موبایل، تبلت، ساعت های هوشمند و …) اندروید یا iOS یا هر پلتفرم دیگری که می شناسید می سازند.

به زبانی ساده توسعه وب یعنی چه ؟ به هرگونه فعالیتی که به توسعه یک وب‌گاه بر روی وب جهان‌گستر یا یک شبکه اینترانت منجر شود، توسعه وب می‌گویند.

توسعه دهنده وب (Web Developer) یا توسعه گر وب وظیفه کدنویسی، طراحی، اجرای برنامه های وب را بر عهده دارد.

او با در نظر گرفتن نیازهای مشتریان، باید وب سایت را با تصاویر جذاب و کارهای فنی دیگر، کاربر پسندتر کند و مراحل اجرایی آن را پیاده سازی کند.

توسعه دهنده ی وب از زبان های برنامه نویسی مختلفی مانند HTML ، CSS ، JavaScript و غیره استفاده می کند.

توسعه دهنده وب سایت می تواند یک توسعه دهنده وب فرانت اند یا بک اند یا فول استک باشد: سطح سختی کار سطح سختی کار در توسعه وب همانطور که می دانید از توسعه وب برای ساخت وب سایت ها و برنامه های وب استفاده می شود.

ساخت وب سایت ها در مقایسه با ساخت نرم افزارهای مبتنی بر وب آسان تر است.

برای ساخت وب سایت ها کافیه کمی مهارت در مباحث مربوط به HTML و CSS برای ساخت وبسایت داشته باشید یا حتی می توانید از پلتفرم های آماده مثل وردپرس (WordPress) و جوملا (Joomla) استفاده کنید.

اما وقتی صحبت از برنامه های وب می شود، باید مهارت های خاصی را برای هر سیستم عامل داشته باشید یا بدست آورید.

سوال : فرق طراح وب و توسعه دهنده وب چیست؟ همانطور که در پاراگراف های قبل توضیح دادیم به توسعه دهنده وب فرانت اند، طراح وب هم گفته می شود و به توسعه دهنده وب بک اند، توسعه دهنده وب گفته می شود.

توسعه وب Front-End در مقایسه با توسعه وب Back-End ساده تر است.

زیرا طراحی وب به اطلاعات غیر تخصصی تری نیاز دارد ولی یادگیری هر زبان برنامه نویسی در زمینه توسعه وب بک اند برای شما نیاز به زمان دارد اما اگر تصوری از آن نداشته باشید، این می تواند کار را یکم سخت تر کند.

ولی می توانید با مهارت های اولیه ای که دارید کار را شروع کرده و سطح کارایی خود را هر از گاهی بهبود ببخشید.

بنابراین، در سطح پایه، پس از مدتی می توانید سطح دانش خودتان را افزایش دهید و همینطوری تا سطوح بالاتر پیش بروید.

سطح سختی کار در توسعه موبایل سختی کار در توسعه ی موبایل به نوع برنامه شما بستگی دارد که با کدام سیستم عامل می خواهید کار کنید و یا اپلیکیشن چه عملکردی باید داشته باشد.

برخلاف وب سایت ها، برنامه های تلفن همراه مختص پلتفرم هستند و شما باید مهارت و تخصص متفاوتی برای هر سیستم عامل (iOS و Android) داشته باشید.

برای ساخت اپلیکیشن فروشگاهی یا معمولی در سیستم عامل Android ، توسعه دهنده اندروید در مقابل توسعه دهنده ios از آزادی بیشتری برخوردار است زیرا یک سیستم عامل منبع باز است ولی iOS اینگونه نیست.

برای برنامه نویسی اندروید، از زبان جاوا استفاده می شود که در مقایسه با برنامه نویسی iOS Swift آسانتر است.

یادگیری و توسعه موبایل برای سیستم عامل ios می تواند کمی گران تمام شود زیرا برای یادگیری آن زبان باید دستگاه و سیستم عامل خاصی داشته باشید.

مثلا اگر می خواهید برنامه نویسی iOS Swift را یاد بگیرید، برای یادگیری برنامه موبایل باید یک MacBook همراه داشته باشید.

محدوده شغلی محدوده شغلی توسعه دهنده وب بیشتر شدن کسب و کارهای آنلاین در سال های اخیر به دلایل مختلفی مانند برند شدن، تعامل بیشتر با مشتریان، دسترسی آسان تر به مشتریان، جذب مشتریان بیشتر و… بازار کار برای کسی که طراحی وب بلد باشد را افزایش داده است.

پس اگر مهارت خوبی در شغل توسعه وب دارید، می توانید به راحتی فرصت های کاری مناسبی در این زمینه پیدا کنید.

چون تقریباً هر کسب و کاری برای ورود به دنیای آنلاین و استفاده از این فضا به یک توسعه دهنده وب نیاز دارد که بخواهد با مشتریان خود ارتباط برقرار کند، یک تصویر برندسازی مثبت در زهن مشتریان ایجاد کند و فروش را افزایش دهد.

راستی اگر می خواهید به عنوان یک توسعه دهنده وب فعالیت کنید حتما با حوزه SEO آشنا شوید تا بتوانید وضعیت سایت را بهبود ببخشید و آن را برای تلفن های همراه هم بهینه سازی کنید.

محدوده شغلی توسعه دهنده موبایل تقاضا در بازار برای توسعه دهندگان موبایل به سرعت در حال افزایش است چون همه مشاغل دارند به سمت داشتن اپلیکیشن موبایل حرکت می کنند تا به راحتی در دسترس مشتریان قرار بگیرند و فروش خودشان را بیشتر کنند.

اینکه اپلیکیشن اندروید یا  iOS باشد فرقی نداره هر دوتا بازار کار خوبی دارند ولی خب ناگفته نماند بیش از 85 درصد افراد از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند.

تازه شما می توانید هر یک از آنها را انتخاب کنید و بازار کار هر دوتا را داشته باشید.

استفاده از اپلیکیشن ها برای اهداف تبلیغات ی و بازاریابی نیز در حال افزایش است.

بنابراین ، می توان گفت که زمینه شغلی خوبی برای توسعه دهندگان موبایل وجود دارد تا بتوانند با راه هایی که می تواند از این طریق درامد کسب کرد درامدزایی کنید.

تعداد افرادی که از برنامه های موبایل استفاده می کنند خیلی زیاد است و روز به روز زیاد تر هم می شود و کلا ترند استفاده از برنامه های اندرویدی بخضوص شبکه های اجتماعی مانند  Facebook ، Instagram ، LinkedIn ، Twitter و Snapchat نیز در حال افزایش است پس اگر به عنوان توسعه دهنده ی موبایل فعالیت کنید می توانید با ایجاد چنین برنامه های کسب درآمد داشته باشید.

در نتیجه شکی نیست که صنعت توسعه موبایل بسیار گسترده است و به سرعت در حال افزایش هم است.

ازینرو بازار توسعه دهندگان موبایل نیز به طرز چشمگیری در حال افزایش است و انتظار می رود این شغل در آینده یکی از پردرآمدترین شغل های دنیا باشد.

سطح تطبیق پذیری و انعطاف پذیری سطح انعطاف پذیری توسعه وب توسعه وب حوزه های مختلفی دارد که می توانید با تخصصی که در زمینه کدنویسی دارید در این حوزه ها استفاده کنید.

مثلا اگر زبان #C بلد باشید، اینطوری نیست که فقط برای توسعه وب سایت استفاده شود، بلکه می توانید از آن برای طراحی و توسعه بازی هم استفاده کنید! به همین دلیل شغل توسعه دهندگان وب نسبتا چند کاره محسوب می شود و برنامه های مبتنی بر وب مثل اپلیکیشن های موبایل نیازی به نصب در دستگاه ندارد و به همین دلیل انعطاف پذیری دارد.

سطح انعطاف پذیری توسعه موبایل نیازها، ابزارها و تکنیک ها و مهارتهای مختلفی که برای Android و iOS وجود دارد متفاوت هستند.

یعنی اگر شخصی در زبان توسعه iOS Swift تخصص داشته باشد، فقط می تواند برنامه های موبایل برای دستگاه های اپل مانند iPhone یا Macbook ایجاد کند.

و همینطور کسی که به زبان های مربوط به اندروید مانند جاوا و کار با پلتفرم هایی مانند اندروید استودیو مسلط باشد فقط می تواند برنامه های موبایل اندرویدی بسازد.

از این نظر شاید انعطاف کمتری نسبت به توسعه وب داشته باشد ولی دلیل این است که چون بحث در هر حوزه اندروید یا iOS خیلی تخصصی تر است و عام نیست و هر کسی بلد نیست بخاطر همین یک مزیت شمرده می شود.

تجزیه و تحلیل فنی حوزه های فنی در توسعه وب محبوب ترین زبان های برنامه نویسی برای توسعه وب عبارتند از: حوزه های فنی در توسعه موبایل محبوب ترین زبان های برنامه نویسی برای توسعه موبایل عبارتند از: دوره پیشنهادی برای شما : آموزش ساخت نرم افزار اندروید از مقدماتی تا پیشرفته   حقوق و دستمزد آماری که در این قسمت می بینید عددهای تقریبی هستند و همه این اعداد با توجه به کشور، منطقه، شرکت و نوع کار و خیلی از مسایل دیگه و سال به سال متغییر هستند ولی خب می توانید یک مقایسه کلی از آنها برداشت کنید.

درآمد توسعه دهنده وب برنامه نویسی وب زمینه های کاری متنوعی دارد و حتی اگر در سطح پایه هم باشید می توانید درآمد مناسبی کسب کنید.

تخمین زده می شود که متوسط ​​حقوق توسعه دهندگان وب 74110 دلار است.

در ایالات متحده ، حقوق سالانه یک توسعه دهنده فرانت اند حدودا 76000 دلار و درامد توسه دهنده وب بک اند 98000 دلار تخمین زده شده است.

یک توسعه دهنده back-end به دلیل سطح دشواری کار درآمد بیشتری نسبت به توسعه دهنده front-end دارد.

درآمد توسعه دهنده موبایل چون فناوری های موبایل در همه حوزه های شغلی کاربرد دارد و تخصصی است بخاطر همین حقوق توسعه دهندگان موبایل نیز بسته به تخصص و تجربه آنها بسیار زیاد است.

در چند سال گذشته، مشاغلی که ربط به اپلیکیشن های موبایل داشته باشند زیاد شده و ازینرو متخصصین کمی وجود دارند که مهارت و تجربه کافی در این زمینه داشته باشند و بتوانند کارهای حرفه ای به بازار عرضه کنند.

بخاطر همین متوسط ​​حقوق سالانه توسعه دهنده برنامه اندروید خیلی خوب است.

هرچند دامنه حقوق برای iOS ، Android و سیستم عامل های دیگر نیز بسته به تقاضا در بازار و کشور، منطقه، اندازه شرکت و… متفاوت است.

در ایالات متحده، درآمد توسعه دهنده موبایل iOS در یک سال حدودا 139000 دلار و برای Android حدودا 144000 دلار است.

بدیهی است که حقوق توسعه دهندگان موبایل در ایالات متحده بالاتر از حقوق توسعه دهندگان اندروید در هند است.

به همین ترتیب، شرکتهای بزرگ حقوق بیشتری نسبت به شرکتهای کوچک، به توسعه دهندگان تلفن همراه خود می دهند.

همچنین بخوانید : روش های کسب درآمد از برنامه نویسی اندروید جدیدترین ترندها جدیدترین ترندها در توسعه وب توسعه وب هم مانند سایر تازه های تکنولوژی بر اساس نوآوری ها و ایده های جدید ترندها تغییر می کنند.

هوش مصنوعی و یادگیری های ماشین رو به پیشرفت است و توسعه دهندگان از این بابت تنوع زیادی پیش روی آنهاست.

پس توسعه دهندگان وب فرصت های زیادی برای اتخاذ این فن آوری های جدید در وب سایت دارند که می تواند تأثیر زیادی بر اقتصاد جهانی داشته باشد.

جدیدترین ترندها در توسعه موبایل همانطور که می دانید برنامه های موبایل مدام در حال تکامل بوده اند و هستند و در دهه گذشته هم تغییرات زیاد و رشد زیادی داشته اند.

طبق تحقیقات اخیر ، در سال 2020 ، کاربران تلفن همراه حدود 2.

5 میلیارد هستند که از این 2.

5 میلیارد نفر، 2.

1 میلیون کاربر مربوط به برنامه های Android و .

4 میلیون کاربر برنامه iOS هستند.

یکی از فناوری هایی که در تلفن های همراه مختلف بسیار رواج دارد، برنامه های گجت های پوشیدنی (Wearable Apps) است.

در سال 2020 افزایش 35 درصدی استفاده از فناوری های برنامه های پوشیدنی وجود دارد.

مثلا برنامه های اندرویدی که هنگام راه رفتن روی تردمیل کیلومترهای شما را حساب می کنند نمونه ای از برنامه های پوشیدنی است.

این نوع اپ ها بسیار هوشمند هستند و اکثر مردم از آنها برای حفظ سلامتی خود در هنگام راه رفتن، غذا خوردن و غیره استفاده می کنند.

به غیر از برنامه های پوشیدنی ، بسیاری از فناوری های دیگر مانند هوش مصنوعی، واقعیت مجازی، اینترنت اشیا هم هستند که به زودی نقش عمده ای در شکل گیری آینده تلفن های همراه خواهند داشت.

شکی نیست که هر دو شغل آینده بسیار درخشانی دارند.

اینکه کدوم رو انتخاب کنید بستگی به مهارت و موقعیت و زمانبندی و توقع شما از درامدزایی دارد.

توسعه وب یک پلت فرم منبع باز است که به توسعه دهنده وب امکان همکاری بیشتر با دیگران را می دهد.

روند و فناوری در توسعه وب در حال تغییر است که توسعه دهندگان وب را مجبور به یادگیری مهارت های جدید می کند.

بازار کار برای توسعه به طور مداوم در حال گسترش است که فرصت های شغلی جدیدی را برای توسعه دهندگان ایجاد می کند.

به دلیل افزایش تقاضا ، رقابت در بازار برای توسعه دهندگان نیز بسیار زیاد است.

توسعه وب انعطاف پذیر است، اگر در یک سطح مهارت دارید، می توانید مهارت های خودتان را کم کم گسترش دهید.

امروزه اپلیکیشن های موبایل بخاطر اینکه مردم زیاد از گوشی های خودشان استفاده می کنند و همیشه انها را همراه خود دارند تقاضای زیادی دارند و با توسعه موبایل می توانید فرصت های شغلی زیادی پیدا کنید.

یک کار خیلی تخصصی است و بر اساس زمانی که برای یادگیری آن می گذارید و تجربه ای که در این راه بدست می آورید می توانید در آمد متناسبی داشته باشید.

برای سیستم عامل های مختلف (iOS و Android) به ابزار و تخصص مختلفی نیاز داریدو سطح سختی کار برای توسعه تلفن همراه کمی بیشتر از توسعه وب است .

بخاطر همین یک توسعه دهنده موبایل احتمالاً حقوق مناسب تری نسبت به توسعه دهندگان دریافت خواهد کرد زیرا به تخصص ویژه تری نیاز دارند و معمولا تعداد توسعه دهندگان موبایل کمتر از توسه دهندگان وب سایت است و به همین خاطر اگر ترجیحا برنامه نویس اندروید شوید درآمد بالایی خواهید داشت و هیچوقت بیکار نمی مانید.

بیشتر از اینکه به فکر حقوق فعلی و درآمد روزانه باشید، به پیشرفت شخصی خودتان در آینده تمرکز کنید تا آینده ای با چندین برابر حقوق فعلی در انتظار شما باشد.

پس چرا معطلی! اگر شغل برنامه نویسی اندروید رو انتخاب کردی دوره صفر تا صد طراحی وب اپلیکیشن الکامکو منتظرته! پیشنهادات ویژه برای شما دوره آموزش برنامه نویسی اندروید برای ورود به بازار کار برای اینکه شما عزیزان بتوانید برنامه نویسی اندروید را از صفر تا صد و پروژه محوری یاد بگیرید، این دوره حرفه ای را برای شما آماده کردیم که بتوانید هر اپلیکیشن موبایل اندرویدی را بسازید و از انها کسب درآمد کنید و وارد بازار کار اندروید شوید.

با امید به اینکه با مشاهده این فیلم های آموزشی که هزینه خیلی کمی را نسبت به کلاس رفتن و وقت گرفتن از شما می گیرد، و همچنین با همکاری و تلاش خودتان به یک برنامه نویس حرفه ای اندروید تبدیل شوید.

در ضمن قبل از خرید ارزیابی کنید، تعدادی از جلسات آن را به صورت رایگان برای شما در اینجا قرار دادیم تا بتوانید دانلود کنید.

شک نکنید بعد از دیدن این جلسات رایگان و کلا خرید این دوره، حتما دوره های دیگر ما را نیز خریداری خواهید کرد.

چون مدرس این دوره، با حرفه ای ترین و جدیدترین روش ها، کاملترین مجموعه ساخت اپلیکیشن اندروید را برای شما تهیه کرده است و تجربه همکاری با شرکت گوگل را داشته است پس شکی در نحوه تدریس و کامل بودن پکیج نکنید و دوره را همین حالا خریداری کنید.

اگر دوره ما را خریدید و سوالی در زمینه برنامه نویسی اندروید دارید می توانید مشکلات و سوالات خود را در صفحه انجمن برنامه نویسان اندروید الکامکو در میان بگذارید.

همچنین بعد از خرید دوره می توانید از طریق تیکت با پشتیبانی الکامکو در ارتباط باشید.

مرجع آموزش برنامه نویسی اندروید طراحی اپلیکیشن موبایل طراحی سایت مطالب مرتبط چه سوالی درباره توسعه وب سایت و توسعه اپلیکیشن موبایل از ما دارید؟ اگه نکته ای جا مانده یا در صورتی که سوال و یا نظری در این رابطه دارید خوشحال می شویم زیر همین پست با ما درمیان بگذارید.

من به عنوان یک برنامه نویس اندروید برای توسعه نرم افزارهای موبایل ، توسعه native اندروید رو بیشتر ترجیح میدم اره اکثر اپلیکیشن های موفق مثل اسنپ، دیجی کالا و… نیتیو هستند man ke barnamenevisi android ro entekhab kardam va alan ba tajrobei ke daram pole khobi darmiyaram الان دیگه همه چیز به سمت موبایلی شدن داره پیش میره .

مطمئنا شما درآمد بیشتری در آینده خواهید داشت.

بدون شک توسعه ی موبایل و توسعه ی وب دو تا شغل متفاوت هستند و بنظرم برای انتخاب یکی از اینها به توانایی ها و مهارت ها و علاقه افراد خیلی ربط داره.

بله حتما همینطوره الکامکو | سایت تخصصی آموزش اندروید پرداخت امن زرین پال درباره سایت آموزش برنامه نویسی اندروید الکامکو سایت برنامه نویسی اندروید الکامکو سازنده تخصصی دوره های برنامه نویسی اپلیکیشن اندروید و همچنین ارائه دهنده خدمات طراحی اپلیکیشن اندروید و طراحی سایت نیز می باشد.

ما در آموزشگاه آنلاین الکامکو با بهره گیری از اساتید متخصص، باتجربه و حرفه ای، تمام تلاش خود را برای تهیه و تولید آموزش های با کیفیت و پروژه محوری انجام می دهیم تا بتوانید وارد بازار کار اندروید شوید.

پیشنهاد می کنیم تا حرفه ای شدن با ما همراه باشید! اطلاعات تماس : آدرس : تهران، ولی عصر، روبروی پارک ساعی، برج نگین ساعی، طبقه ششم، واحد 23 شماره تماس : 09121442355 ایمیل : info [at] elecomco [dot] com ©کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به تیم برنامه نویسی الکامکو می باشد.

هرگونه کپی برداری از مطالب و محتوای این سایت پیگرد قانونی دارد.

image
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

ارتباط با ما

image

شرکت سیماگر یک شرکت معتبر نرم افزاری در زمینه تولید نرم افزار، طراحی سایت، سئو سایت ، نرم افزار های حرفه ای تحت وب توزیع شده، برندینگ و تبلیغات، بازاریابی از جمله دیجیتال مارکتینگ میباشد که نشان از توان عملیاتی این شرکت در ارائه خدمات میباشد. ما در تلاش هستیم تا با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی که امروزه مردم کشور عزیزمان ایران با آن دست و پنجه نرم میکنند با ارائه کار با کیفیت و قیمت مناسب باعث رضایت مندی مشتریان عزیزمان شویم و به عنوان مسئولیت اجتماعی خودمان سهمی در رونق کسب و کار های کشورمان داشته باشیم.

جهت مشاوره و استعلام قیمت میتوانید از طریق شماره تلفن های زیر به صورت مستقیم با ما در ارتباط باشید

نمونه کارها

shape
shape
shape
shape

انواع خدمات

map