ضوابط تبلیغات محیطی

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

درخواست مشاوره

image
جهت انجام مشاوره فیلد زیر را پر کرده و هزینه مشاوره را بپردازید تا با شما تماس بگیریم.

با ضوابط  تبلیغات محیطی کسب و کار خود را توسعه دهید در تبلیغات و برندینگ و بازاریابی تمام شرکت ها می کوشند تا خود را بهتر و بیشتر در معرض چشم مشتران قرار دهند. شرکت سیماگر یک شرکت معتبر و یک پکیج کامل در رابطه با کسب و کار اینترنتی است که تمام این فرایند ها را با استفاده از تحلیل های EFE و IFE انجام میدهد و برای مشتریان به قالب استراتژی و برنامه ریزی تحویل میدهد. راه حل انجام درست ترین کار مشاوره است و شرکت ما آماده برگزاری یک جلسه جهت همگام سازی و ارائه راه حل ها و فرصت ها برای شغل شماست.

shape main-pic

فروش

021 79942

تلفن شرکت

021 2222 1223

تلفن همراه

0912 144 23 55

خدمات ما

ماده 1 :‌ در اجرای تبصره بند 25 ماده 71 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور، تبصره 6 ماده 96 ، بند 27 ماده 55 و ماده 99 قانون شهرداری و همچنین آیین نامه پیش آمدگی های ساختمانی در گذرها و به منظور هماهنگی و یکسان سازی در ضوابط و مقررات مربوط به تبلیغات محیطی و ساماندهی امور و  پاسخگویی به متقاضیان در زمینه نصب و انجام تبلیغات، ضوابط و مقررات تبلیغات محیطیدر چهارچوب مطالعات طرح جامع ساماندهی تبلیغات شهری،برای اجرای آزمایشی تا مدت یکسال به شرح مواد و تبصره های زیر، تعیین گردید.

ماده 2- تابلو: پیکره یا سازه ای است که به نحوی از انحا برای معرفی هر نوع کالا و ارایه خدمات یا به منظور انتقال پیام مشخصی در محدوده و حریم شهر مشهد مقدس نصب و در معرض دید عموم قرار داده می شود،  اعم از اینکه افقی، عمودی، مستقر بر روی بام یا نمای ساختمان، بدون پایه یا با پایه مستقل، متحرک، الکتریکی، نوشته بر پارچه یا شیشه و امثالهم باشد.

ماده 3- تابلوی شناسایی کسب: تابلوهایی است که فقط جنبه معرفی کسب و حرفه مالک را دارد و فاقد هرگونه آرم، نام و نشانه ای از محصولات و کالاهای تجاری باشد.

ماده 4- تابلوی تجاری: تابلوهایی است که دارای آرم، نام و نشانه ای از محصولات و کالاهای تجاری داخلی یا خارجی باشد.

ماده 5- تابلوی فرهنگی و ترافیکی: تابلوهایی است که فقط دارای جنبه آموزش شهروندی و اطلاع رسانی باشد.

ماده 6- بیلبورد: تابلوهایی با سطح قابل تبلیغ بیش از 24 مترمربع که توسط پایه روی زمین در فضاهای عمومی شهر نصب می شود.

ماده 7- تابلوی کوچک مقیاس: تابلوهایی شامل تابلوهای کنار دیوار و بردهای دیواری که دارای پیکره دایم و ابعاد کوچکتر                        از 24 مترمربع باشند.

ماده 8- استند: تابلوهای یک یا چند وجهی که برای استفاده عابران نصب شده و سطح تبلیغ هر وجه آن حداکثر 3 مترمربع است.

ماده 9- تلویزیون: با توجه به تکنولوژی بکار رفته الکترونیکی برای تبلیغات شهری در روز و شب مورد استفاده قرار گرفته و عنصر صدا در آن اهمیت نداشته و پیام در قالب تصویر و گرافیک به مخاطب القاء می گردد.

ماده 10 – تبلیغات ترسیمی : تبلیغات ترسیمی و نوشتاری بر بدنه وسایط نقلیه.

فصل دوم- ضوابط نصب تابلو ماده 11- کلیه واحدهای صنفی، صنعتی، تولیدی، توزیعی، خدماتی، اداری، بانکها، مؤسسات مالی و اعتباری، صندوق های قرض الحسنه، شرکت ها، سازمان ها، ادارات، ارگان ها، مؤسسات و دفاتر دولتی، عمومی و خصوصی، مساجد، حسینیه ها، خیریه ها، مؤسسات غیرانتفاعی، مراکز نظامی و انتظامی و کلیه مؤسسات وابسته به آنها و همچنین مراکز علمی، پژوهشی، درمانی، بهداشتی و سایر موارد مشابه، تنها مجاز به نصب یک تابلوی شناسایی واحد متبوع در چهارچوب ضوابط تعیین شده به صورت رایگان بر سردرب محل فعالیت در هر ممر می باشند.

تبصره - نصب تابلو شناسایی پزشکان، درمانگاه ها، داروخانه ها، وکلای حقوقی، دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق برابر توافقنامه ای که بین مراجع ذیصلاح مربوط، مدیریت زیبا سازی و طراحی شهری و سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری انجام می شود، رایگان بوده و تغییرات خارج از ضوابط یا توافق ممنوع می باشد.

ماده 12- سطح تابلوی شناسایی برابر با 30% از سطح مساحت ممر تجاری مذکور می باشد به طوری که کل عرض ممر را بپوشاندو  در ارتفاع حداقل 60/2 از کف زمین نصب گردد.

بدیهی است برای واحدهایی که از حروف برای شناسایی کسب استفاده می کنند، محدوده نگارش حروف تابع این ضوابط است.

تبصره 1 :‌ برای مغازه های یک طبقه، تابلوی شناسایی نباید بالاتر از بام مغازه قرارگیرد.

تبصره 2 :‌ برای ساختمان های دو طبقه باید به گونه ای طراحی و نصب شود که مزاحم نما و پنجره های ساختمان فوقانی نباشد.

ماده 13- تابلو دفاتر نمایندگی شرکت ها، کارخانجات، واحدهای تولیدی و موارد مشابه که دارای گواهی رسمی نمایندگی باشند و هیچ کالای دیگری غیر از برند کارخانه مربوطه را عرضه ننمایند، به عنوان تابلوی شناسایی کسب محسوب می شود.

این امتیاز فقط برای یک تابلوی دفتر فروش یا نمایندگی مرکزی در سطح شهر است و بیشتر از یک نمایندگی در سطح شهر، از این امتیاز برخوردار نبوده و مشمول پرداخت عوارض خواهد بود.

ماده 14- مکان های مجاز استفاده از فضاهای تبلیغاتی (بیلبورد، تابلو، استند و تلویزیون) مطابق نظر کمیته مکانیابی و بر پایه مطالعات طرح جامع ساماندهی تبلیغات شهری تعیین می گردد.

تبصره 1- نصب هرگونه تابلو عمود بر ساختمان و معبر عمومی ممنوع است.

تبصره 2- نصب هرگونه تابلو در معابر، بر روی درختان و عناصر طبیعی، جوی و کانال آب و همچنین دیوار نویسی ممنوع است.

تبصره 3- نصب هرگونه تابلو بر روی تجهیزات و تأسیسات شهری مانند پست های برق، کیوسک تلفن، تیرها، جدول کنار معابر، پیاده روها، چراغهای برق، شیرهای آتش نشانی، علائم بزرگراه ها که تابلوهای دیگر را بپوشاند و امثال آن ممنوع است.

ماده 15- استفاده از سطوح شیشه ای در تابلوها ممنوع است مگرآنکه جنس آن از شیشه های نشکن بوده یا دارای شبکه                           محافظ داخلی باشد.

ماده 16- نورپردازی تابلوها باید بر اساس استانداردهای ملی و زیست محیطی بوده و نباید به گونه ای باشد که موجب آزردگی و ایجاد مزاحمت برای همسایگان و منازل همجوار گردد.

ماده 17- با توجه به توسعه روزافزون ابزارها و تکنولوژی های تبلیغاتی، در خصوص تبلیغات محیطی که در این مصوبه لحاظ نگردیده، ضوابط مربوط مطابق شبیه ترین فضای تبلیغی مندرج در این مصوبه با پیشنهاد شهرداری مشهد و تصویب کمیسیون امور فنی، عمرانی و طرح ریزی شهری شورای اسلامی شهر مشهد تعیین می گردد.

فصل سوم- ساماندهی تابلوها ماده 18- شهرداری مشهد به عنوان متولی اصلی و سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری از طرف شهرداری مشهد به عنوان کارگزار و م سئو ل اجرایی دستگاه اجرایی، برای اجرای مفاد این مصوبه تعیین می شوند تا در مورد واگذاری امتیاز بهره برداری از فضاهای تبلیغی شهر اعم از عرصه و اعیان به صورت جزیی یا کلی و برای مدت معین به اشخاص حقیقی و حقوقی واجد صلاحیت و شرایط، در قبال دریافت   عوارض اقدام نمایند.

ماده 19- سازمان ها و شرکت های وابسته به شهرداری مشهد موظفند برنامه ریزی و سیاستگذاری واگذاری فضاهای تبلیغاتی اختصاصی سازمان متبوع خود را هماهنگ با سیاست ها و برنامه های سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری اتخاذ نمایند.

ضمناً به سازمان ها     و شرکت های وابسته به شهرداری اجازه داده می شود در جهت هماهنگی و ایجاد مدیریت واحد مربوط به تبلیغات، انجام این امور را در قالب کارگزاری به سازمان یادشده واگذار کنند.

تبصره1- در صورتی که نصب هرگونه تابلو بدون مجوز سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری انجام شود، جمع آوری و  هزینه های مترتب برابر مصوبه 413/90/3/ش – 07/02/1390 شورای اسلامی شهرمشهد دریافت خواهد شد.

تبصره 2 – در صورتی که مالک از جمع آوری تابلو خودداری نموده یا امکان جمع آوری به لحاظ مسائل فنی برای شهرداری امکان پذیر نباشد تعرفه عوارض این قبیل تابلوها به میزان سه برابر عوارض مصوب، از مالک دریافت یا به حساب بدهی ملک منظور گردد.

ماده 20- سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری مکلف است نسبت به شناسایی و ممیزی کلیه تابلوهای منصوب در محیط های عمومی یا املاک خصوصی اقدام و با تهیه نرم افزار مربوط، نسبت به عقد قرارداد، دریافت عوارض و ساماندهی و اصلاح تابلوهایی که فاقد مجوز بوده یا از پرداخت عوارض پس از انقضای مجوز استنکاف می نمایند و همچنین نسبت به جمع آوری تابلوهای نصب شده بر روی تجهیزات شهری مانند پست های برق، کیوسک تلفن، تیرها، جدول های کنار معابر، پیاده روها، چراغ های برق، شیرها و پستهای آتش نشانی، علائم بزرگراه ها یا امثالهم اقدام نماید.

ماده 21- سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری مکلف است کلیه تابلوهای شناسایی کسب، منصوب در معابر و عمود بر معابر شهری دارای پیش آمدگی غیرمجاز و دارای خطر را (مطابق ماده 11 آیین نامه پیش آمدگی ساختمانی در گذرها) که مغایر با این مصوبه می باشند را ظرف مدت یکسال و پس از اطلاع رسانی به مدت یک ماه و صدور اخطاریه با مهلت 15 روز، در صورت عدم جمع آوری توسط مالک و با اولویت بندی شریانهای اصلی، جمع آوری نموده و هزینه های آن را طبق مصوبه شماره 413/90/3/ش – 7/2/1390 از مالکان متخلف دریافت نماید.

تبصره : برای تابلوهای شناسایی کسب که خارج از ضوابط و توافق می باشد و قبل از این مصوبه نصب شده است پس از پایان مهلت اخطار، عوارض برابر ماده 25 برای سال اول و برای سال دوم دو برابر آن و برای سال سوم سه برابر آن دریافت گردد.

ماده 22- به منظور تشویق واحدهای صنفی در اجرای طرح ساماندهی تابلوهای صنوف و زیباسازی منظر شهری، به شهرداری مشهد اجازه داده می شود بهای خدمات پسماند واحدهای صنفی هر یک از خیابان های شهر که مطابق ضوابط طرح ساماندهی و برابر برنامه زمانبندی اعلام شده نسبت به نصب تابلوها اقدام می نمایند را تا مدت 3 سال از پرداخت بهای خدمات پسماند معاف نماید.

ماده 23- قراردادهایی که قبل از این مصوبه بین شهرداری و اشخاص منعقد شده است تا پایان مدت آن دارای اعتبار بوده و تمدید آن تابع ضوابط و مقررات این مصوبه است.

ماده 24- قراردادهای مشارکتی مربوط به ایجاد تأسیسات و مبلمان شهری که در آن انجام موارد و ایجاد فضای تبلیغاتی پیش بینی شده است، تابع ضوابط این مصوبه بوده و از این پس قراردادهای مذکور باید به تأیید سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری برسد.

فصل چهارم- عوارض فضاهای تبلیغاتی سطح شهر a = وسعت تابلو به مترمربع K = ضریب نوع تابلو تابلوی تجاری منصوب در سردرب واحدها (حداکثر ارتفاع تابلو از کف معبر 6 متر است) پوشش نمای ساختمان های در حال احداث تابلوی شناسایی کسب بیش از حد مجاز مندرج در بند 3-2 (حداکثر ارتفاع تابلو از کف معبر 6 متر است) تابلوهای اماکن خدماتی (هتل ها، مهمانسراها، بانک ها و.

.

.

) تابلوی شناسایی کسب بیش از حد مجاز مندرج در بند 3-2 (ارتفاع تابلو از کف معبر بیش از 6 متر است) تابلوهای شناسایی کسب منصوب در پشت بام ها تابلوهای منصوب در پمپ بنزین ها و پمپ گاز استندها، تابلو مبلمان شهری و ایستگاه های اتوبوس، تاکسی ، مترو و قطارشهری تابلوهای تجاری منصوب بر بدنه ساختمان ها (ارتفاع تابلو از کف معبر بیش از 6 متر است) تابلوهای تجاری منصوب بر پشت بام ها تابلوهای تبلیغاتی بزرگ (بیلبورد)، تابلوهای کوچک مقیاس، پل ها تلویزیون منصوب بر نمای ساختمان با پیام تجاری تلویزیون منصوب بر پشت بام با پیام تجاری تلویزیون منصوب در معابر ماده 26- برای محاسبه میزان عوارض جوایز، قرعه کشی تبلیغاتی و تبلیغات فضایی، مساحت آن برابر مساحت قابل دید از معبر عمومی محاسبه و ضریب آن با توجه به نوع کاربرد، معادل ضرایب جدول فوق محاسبه گردد.

ماده 27- میزان عوارض فضاهای تبلیغاتی برای کالای خارجی چهار برابر محاسبه گردد.

ماده 28- تبلیغات مذهبی، هنری، اجتماعی، ورزشی و تابلوهای مندرج در ماده 5 بدون درج هرگونه برند یا نام تجاری، تابلوهای انتظامی و ترافیکی، تابلوهای منصوب در کلیه واحدها و ادارات دولتی و انتظامی و امثالهم به استثنای شرکتهای دولتی، بانک ها، مؤسسات مالی و اعتباری و آنهایی که جنبه انتفاعی دارند، رایگان است.

ماده 29- میزان عوارض فضاهای تبلیغاتی منصوب در ممر کمربندی شهر مشهد، محور مشهد – چناران، محور مشهد – نیشابور، محور مشهد – فریمان، میدان پرواز تا پل غدیر دو برابر محاسبه گردد.

ماده 30- میزان عوارض تبلیغات ترسیمی بر بدنه وسایط نقلیه به ازای هر مترمربع مبلغ 5/2 میلیون ریال و تبلیغات تصویری (تلویزیون) به ازای هر مترمربع مبلغ 5 میلیون ریال برای مدت یکسال محاسبه گردد.

این مبالغ در ابتدای هر سال به میزان 20% افزایش می یابد.

ماده 31- میزان عوارض قراردادهای تا مدت سه ماه به میزان 40% ، سه تا شش ماه به میزان 70% و شش تا نه ماه به میزان 90% مبلغ  قراردادهای سالیانه محاسبه می شود.

ماده 32- سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری موظف است عوارض وصول شده را پس از کسر 20%                                        ( شامل 18% بابت تأمین هزینه های مستقیم اجرایی و 2% بابت حق مدیریت و جبران هزینه های بالاسری سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری) به حساب شهرداری مشهد واریز نماید.

بدیهی است مانده مثبت یا منفی درآمدهای فوق در پایان سال، محاسبه و در حساب های فی مابین منظور گردد.

ماده 33- افزایش تعرفه های مندرج در این مصوبه باید به تصویب شورای اسلامی شهر مشهد برسد.

ماده 34- تعرفه های مندرج در مصوبه به هیچ وجه نباید از تعرفه های قبلی کمتر باشد.

ماده 35- این مصوبه جایگزین مصوبات قبلی به شماره های 1551/1/ش – 22/8/1378، 6098/2/ش – 20/12/1384، 1749/3/ش – 19/3/1386، 1964/3/ش – 13/6/1387، 334/3/ش – 23/1/1388، 1302/3/ش – 12/4/1387 و 682/3/ش – 6/2/1389 به جز مواردی که در این مصوبه به آن اشاره شده است، خواهد شد.

ماده 36- شهرداری مشهد موظف است تا اجرایی شدن این مصوبه، نسبت به دریافت 2 برابر تعرفه های قبل اقدام نماید.

image
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

ارتباط با ما

image

شرکت سیماگر یک شرکت معتبر نرم افزاری در زمینه تولید نرم افزار، طراحی سایت ، سئو سایت ، نرم افزار های حرفه ای تحت وب توزیع شده، برندینگ و تبلیغات، بازاریابی از جمله دیجیتال مارکتینگ میباشد که نشان از توان عملیاتی این شرکت در ارائه خدمات میباشد. ما در تلاش هستیم تا با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی که امروزه مردم کشور عزیزمان ایران با آن دست و پنجه نرم میکنند با ارائه کار با کیفیت و قیمت مناسب باعث رضایت مندی مشتریان عزیزمان شویم و به عنوان مسئولیت اجتماعی خودمان سهمی در رونق کسب و کار های کشورمان داشته باشیم.

جهت مشاوره و استعلام قیمت میتوانید از طریق شماره تلفن های زیر به صورت مستقیم با ما در ارتباط باشید

انواع خدمات

map