طراحی سایت بازيافت و آسياب مواد و ضايعات پلاستيكي

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

با طراحی سایت بازيافت و آسياب مواد و ضايعات پلاستيكي شما در سطح اینترنت میتوانید کسب و کار سنتی خودتان را رونق دهید داشتن یک وب سایت و بهینه سازی آن ( سئو سایت ) دارای فواید بسیاری است، بسیاری از شرکت‌های طراحی وب سایت وجود دارند که نه تنها کارشان گویای کیفیت کار بالای آنهاست بلکه مشاوره های قوی در زمینه تبلیغات و برندینگ و بازاریابی اینترنتی دارند که با ارائه این مشاوره ها جای هیچ گونه نگرانی برای شما باقی نمی‌گذارند.

شرکت سیماگر یک شرکت معتبر در زمینه طراحی سایت و سئو سایت است و آمادگی کامل خود را در زمینه توسعه کسب وکار اینترنتی داریم با توجه به این نکته که اکثر شما دوستان افراد بسیار باهوشی هستید و این رو خوب میدونید که اکثر موفقیت ها هم پشت ترس ها قرار گرفته پس ترس خود را کنار بگذارید و با یک مشاوره از دنیای وب سایت های اینترنتی کسب در آمد کنید.

shape main-pic

فروش

021 79942

تلفن شرکت

021 2222 1223

تلفن همراه

0912 144 23 55

خدمات ما

ورود / عضویت بازیافت پلاستیک صنعتی است که به صنعت طلای کثیف شهرت دارد .

شما میتوانید در بازیافت ضایعات پلاستیک کیمیا گری کنید یعنی ضایعات پلاستیک بی مصرف را با قیمت ارزان خریداری کنید و پس از انجام مراحل مختلف یک کالای قابل مصرف با ارزش افزوده بالا اریه کنید.

این صنعت پیچیدگی های خاص خود را دارد که در صورت عدم داشتن تجربه میتواند منجر به شکست شما و از بین رفتن سرمایه شما گردد.

در این مقاله من سعی دارم تجربه خودم را از چند سال کار کردن در این کسب و کار به شما ارایه کنم و نکاتی را که به سود آوری بیشتر منجر میشود را بیان کنم.

دوستان عزیز توجه داشته باشید بازیافت پلاستیک کار آسونی نیست ، فوق العاده نیاز به تجربه داره و در صورت نداشتن تجربه میتونه به کابوس شما تبدیل بشه!!! اما اگر بتونید محصول با کیفیتی رو تولید کنید ، به جرات میتونم بگم کاری هست که سود فوق العاده ای داره.

اگر چه سود بازیافت پلاستیک میتونه خیلی متغیر باشه ولی بعضا تا 150  درصد هم میتونه برسه!!! البته این میزان سود برای ضایعات و پلاستیک هایی است که هر کسی نمیتونه بازیافتشون کنه و نیاز به تجربه بالا و ماشین آلات مخصوص داره.

در ضمن اگر وارد این کار شدید آماده ی استشمام انواع بو های مختلف باشید!! پیشنهاد میکنم مصاحبه اختصاصی سایت پلیمرمال با آقای امیر زاهدیان پیشکسوت این صنعت را مشاهده کنید.

      در ویدیو زیر جناب آقای زاهدیان با یکی از دوستان از شیراز که قصد ورود به صنعت بازیافت پلاستیک مشاهده میکنید.

حتما ببینید: چه کسانی در کار بازیافت شکست میخورند؟ مهمترین نکته ای که قبل از ورود به کسب وکار بازیافت پلاستیک وجود دارد اینست که ما باید مشخص کنیم که از کجا میخواهیم ضایعات را خریداری کنیم و ضایعات خریداری شده از چه نوع پلاستیکی است.

نزدیک بودن کارگاه یا کارخانه بازیافت به منبع خرید بسیار حائز اهمیت است چرا که شما ضایعات را بر مبنای وزن خریداری میکنید و از طرفی ضایعات پلاستیک (پرس و عدل بندی نشده) بسیار پر حجم بوده و شما باید هزینه ی زیادی برای جابجایی آن دهید.

به طور مثال یک خاور میتواند نزدیک به 5 تن بار را حمل کند اما اگر همین خاور با ضایعات فیلم پلی اتیلن پرس نشده پر شود شاید فقط بتواند 1 تن فیلم را در خود جای دهد.

بنابراین هزینه ی  جابجایی به ازای هر کیلوگرم ضایعات ،مبلغ قابل توجهی میشود که از سود شما می کاهد.

دوستان عزیز ، توجه کنید که پیدا کردن منابع خرید ضایعات بر خلاف چیزی که دوستان دستگاه ساز می گویند ، به هیچ وجه راحت نیست ، و یکی از دلایلی که این کار سود بالایی دارد همین قضیه است .

بنابراین پیشنهاد میکنم قبل از اینکه دستگاه های مورد نیاز را تهیه کنید ، منابع تامین ضایعات خود را جستجو کنید .

نکته ی دیگری که باید به آن توجه کرد اینست که شما قصد بازیافت چه نوع پلاستیکی را دارید ، بیشتر از 15 نوع پلاستیک وجود دارد و که هرکدام در فرآیند بازیافت رفتار متفاوتی از خود نشان میدهند .

هنر کیمیاگری در بازیافت در همین است که بتوان ضایعاتی که از یک نوع پلاستیک نیستن را به قیمت پایین خریداری کنیم و پلاستیک ها را به وسیله دستگاههای اتوماتیک بازیافت از هم تفکیک کنیم و در نهایت محصولی با خلوص بالا به مشتری ارائه دهیم .

هر چه قدر محصول نهایی(گرانول، پرک،.

.

.

)  خواص نزدیکتری به محصولات پتروشیمی داشته باشد ، بر ارزش آن افزوده میشود.

اما با این حال اگر بتوانید ضایعات پلاستیک  را از یک جنس (مثلا :پلی اتیلن، پلی پروپیلن،.

.

.

) و از یک یا چند منبع مشخص در تناژ بالا خریداری کنید ، سود قابل توجهی نصیبتان میشود.

  دوستان توجه داشته باشید که هر پلاستیک گرید های(grade) متفاوتی دارد و هر گرید کاربرد مختلفی دارد به طور مثال لوله ی پلی اتیلن همانطور که از اسمش پیداست از جنس پلی اتیلن است ولی پلی اتیلن سنگین (HDPE) ! از طرفی کیسه و نایلون هایی هم که مصرف میکنیم از پلی اتیلن سبک (LDPE) ساخته میشوند.

یک مثال بین فعالان صنعت بازیافت هست که می گوید " اگر 4 هزار تومان سرمایه داشته باشی ، باید هزار تومان اش رو دستگاه بخری 3 هزار تومان رو یرای خرید ضایعات کنار بذاری" .

دوستان توجه داشته باشید بیشتر ضایعاتی که در کشور ما بازیافت میشود ، ضایعات صنعتی هست و ضایعاتی که در صنعت تولید میشود به طور مستقیم با ظرفیت تولید کارخانجات در ارتباط است.

متاسفانه با توجه به وضعیت نابسامان اقتصادی کشور ظرفیت تولید کارخانه ها رو به کاهش است و در نتیجه ضایعات صنعتی کمتری پیدا میشود.

یک قانونی در اقتصاد هست که میگوید " که اگرعرضه کالایی کم باشد و تقاضا برای آن زیاد، قیمت آن کالا رشد خواهد کرد، و فروشنده دست بالا را دارد".

بنابراین اکثر کارخانجات و بنگاه های جمع آوری ضایعات ، جنس شان را نقد میفروشند.

شما باید ضایعات پلاستیک خود را برای حداقل 3 ماه تهیه کرده باشید.

به طور مثال اگر ظرفیت تولید ماهیانه شما 30 تن است شما باید برای 3 ماه (یعنی 90 تن) ضایعات در انبار خود آماده داشته باشید.

  در یک فرآیند بازیافت کامل ، محصول نهایی شما گرانول پلاستیک خواهد بود.

گرانول به دانه های ریز پلاستیک میگویند که برای مصارف مختلف در صنعت به عنوان ماده اولیه مورد مصرف قرار میگیرد.

عوامل مختلفی بر قیمت گرانول تولیدی تاثیر دارد .

شما باید از ارزش محصول خود آگاه باشید تا بتوانید آن را به بالاترین قیمت و به مناسب ترین مصرف کننده بفروشید تا در دام دلال ها نیفتید.

پیشنهاد میکنم این مطلب را مطالعه نمایید: کدام عوامل بر قیمت گرانول پلاستیک تاثیر دارند؟   بازیافت پلاستیک به طور کلی مراحل زیر را  دارد که البته بستگی به نوع ضایعات میتواند شامل برخی از این موارد نباشد.

  اولین مرحله ی بازیافت پلاستیک تفکیک ضایعات است.

این مرحله معمولا برای ضایعات شهری و توسط پیمانکاران شهرداری انجام میشود.

در این مرحله ضایعات یک جنس از هم تفکیک میشوند و پس از آن پرس و آماده ی بارگیری میشوند.

به طور مثال بطری های آب معدنی و نوشابه از جنس PET (پلی اتیلن ترفتالات) هستند اما درب و لیبل آنها از جنس PP (پلی پروپیلن) هست.

این جداسازی میتواند توسط نیروی انسانی یا ماشین آلات پیشرفته صورت بگیرد(در ایران بیشتر به صورت دستی تفکیک میشود).

  ورودی این مرحله ضایعات اصطلاحا زنده بار است .

و خروجی آن پرک پلاستیک.

در این مرحله شما ضایعات پلاستیک را توسط یک دستگاه آسیاب  خرد میکنید.

به این نکته توجه داشته باشید که هر نوع ضایعاتی آسیاب خاص خودش را دارد .

به طور مثال : برای انواع فیلم و گونی های کوچک از آسیاب پلاستیک شمشیری استفاده میشود .

برای ضایعات چگال تر مانند بطری شیر و درب بطری از آسیاب پلاستیک چکشی استفاده میشود.

 اگر شما قصد دارید صرفا در این مرحله فعالیت داشته باشید باشد به نکات زیر توجه داشته باشید.

در این مرحله شما پرک آسیاب شده توسط دستگاه یا نیروی انسانی شستشو کرده و سپس خشک میکنید.

توصیه میشود برای این مرحله از دستگاه شستشو استفاده کنید و حداقل استفاده را از نیروی انسانی داشته باشید.

خروجی در این مرحله ((پرک شستشو شده)) است .

خریداران پرک شستشو شده معمولا گرانول پلاستیک سازها و تولید کنندگان قطعات پلاستیکی (که از دستگاه تزریق پلاستیک استفاده میکنند)هستند.

در این مرحله باید به نکات زیر توجه داشته باشید: این مرحله اختصاصا برای پرک های انواع فیلم و گونی است .

این مرحله برای چگال تر کردن پرک ، جهت خوراک دهی به اکسترودر است .

دقت کنید پرک های شستشو شده باید کاملا خشک باشند.

دستگاه این فرآیند دستگاه " کندر " است.

کندر در واقع همان (compactor) به معنای فشرده کننده است.

  هدف اصلی این مرحله تبدیل پرک یا کندر پلاستیک به قطعات ریز یکدست عدسی(گرانول) شکل است.

دستگاه مورد استفاده در این مرحله اکسترودر نام دارد در اکسترودر مواد ذوب شده و مانند رشته های ماکارونی از قالب (دای) بیرون می آیند .

رشته های خارج شده پس خنک شدن در وان آب توسط کاتر خرد میشوند و به گرانول تبدیل میشوند.

حالا باید ببینید با توجه به سرمایه تان تا کدام مرحله میتوانید پیش بروید .

  اگر شما قصد دارید که فرآیند شستشو را بر روی  ضایعات انجام دهید قطعا نیاز به مقدار زیادی آب دارید .

بنابراین از  پر آب بودن منطقه ای که میخواهید کار بازیافت را انجام دهید اطمینان حاصل کنید اگر محصول نهایی شما از کیفیت خوبی برخوردار باشد پیدا کردن مشتری برای آن کار سختی نیست ، اما نکته اصلی این است که از ارزش واقعی محصول خود آگاه باشیم.

به طور مثال : فرض کنید محصول نهایی شما گرانول pp (پلی پروپیلن) استpp  را در طیف وسیعی از صنعت پلاستیک میتوان استفاده کرد ( نساجی-تزریق پلاستیک- تولید ورق – آلیاژ سازی و.

.

.

) .

ممکن است  یک تولید کننده (مثلا تزریق پلاستیک) محصول شما را ۳۰۰۰ تومان خریداری کند اما تولید کننده دیگر حاضر باشد پول بیشتری برای محصول شما بپردازد.

برای اینکه از ارزش واقعی محصول خود آگاه باشیم بهترین راه اینست که دیتا شیت ( Data sheet ) محصول را داشته باشیم.

منظور از دیتا شیت ، همان اطلاعات فنی پلاستیک است.

از جمله اطلاعات مهم میتوان به : میزان Ash   (خاکستر) , MFI   (شاخص جریان مذاب) , ضربه پذیری ( impact)  ,.

.

.

اشاره کرد(در مقالات بعدی در مورد این موارد توضیح کامل را ارائه خواهم کرد.

) علاوه بر موارد ذکر شده ، رنگ گرانول هم تاثیر بر روی قیمت آن دارد، هر چه گرانول شفاف تر و رنگ پذیر تر باشد ارزش آن بیشتر است در حالی که رنگ های تیره از ارزش کمتری برخوردارند.

همچنین توصیه میشود که محصول خود را مستقیما به تولید کننده بفروشید و از فروش به دلالان خودداری کنید به دو دلیل : اول آنکه محصولتان را به قیمت بالاتری میتوانید بفروشید ، و دلیل دوم اینکه طیف مصرفی محصول خود را بهتر خواهید شناخت .

پیشنهاد میکنم مقاله ی زیر را مطالعه کنید: مشتریان گرانول شما چه کسانی هستند ؟ مهمترین نکته ای در هنگام خرید دستگاه باید به آن دقت داشته باشید میزان خروجی آن است.

سازنده ی دستگاه باید ظرفیت توافق شده را به تحویل دهد.

دقت کنید ظرفیت دستگاه شما باید با مواد ی که میخواهید استفاده کنید سنجیده شود.

مثلا: شما میخواهید گرانول pp از ضایعات گونی تولید کنید و سازنده قول ظرفیت 200 کیلو بر ساعت برای دستگاهش به شما میدهد .

هنگام تست دستگاه برای تعیین ظرفیت ، ممکن است سازنده از پرک درب بطری )که از همان جنس pp است) استفاده کند و ظرفیت 200 کیلو و حتی بیشتر را به شما تحویل دهد ، ولی هنگامی که شما pp  گونی به عنوان خوراک به دستگاه بدهید ظرفیت دستگاه کمتر از 100 کیلو باشد!! خدمات پس از فروش : بازیافت پلاستیک فرآیند پر اصطحلاکی برای دستگاه شماست ، و از آنجایی که اکثر دستگاه سازهای ایرانی برای سود آوری بیشتر از قطعات بیکیفیت استفاده میکنند خرابی دستگاه در همان یکی دو ماه اول روی میدهد.

بنابراین حتما در قرار داد خرید ،تقاضای خدمات پس از فروش حداقل به مدت یک سال را داشته باشید.

اگر میخواهید وارد وارد کار بازیافت پلاستیک بشید و در این کار به موفقیت برسید ، میتوانید از تجربه 40 ساله ی تیم پلیمر مال در صنعت بازیافت پلاستیک بهره ببرید.

ما با بررسی منطقه ای جغرافیایی که شما قصد دارید کار بازیافت را انجام دهید ، به شما مشاوره میدهیم که روی بازیافت کدام پلاستیک سرمایه گذاری کنید .

با بررسی جغرافیایی میتوان متوجه شد که کدام پلاستیک در آن منطقه ضایعات بیشتری دارد و منابع خرید ضایعات در آن منطقه را بررسی میکنیم.

پس از اینکه پلاستیک هدف را مشخص کردیم بر اساس نوع و جنس آن ، دستگاه های مورد نیاز را برای شما طراحی میکنیم و از بهترین سازندگان، دستگاه مورد نیاز شما را تهیه میکنیم.

بله درست است ما دستگاه ساز نیستیم، اما بهترین ها را در این صنعت میشناسیم.

تجربه به ما ثابت کرده است برای راه اندازی یک خط بازیافت پلاستیک خوب با تولید بالا، هیچ وقت یک خط کامل بازیافت را را از یک سازنده نگیریم.

دوستان توجه داشته باشید برگ برنده پیشتازان این صنعت دستگاه خوب است.

دستگاه خوب به قدری با اهمیت است که هیچ شرکتی به افراد غریبه اجازه ورود به سالن تولید را نمیدهد و کارگران حق ندارند موبایل دوربین دار به محل کار بیاورند.

کار بازیافت پلاستیک بسیار به دستگاه فشار می آورد بنابراین سازندگان باید از بهترین متریال برای ساخت دستگاه استفاده کنند و طراحی دستگاه متناسب با پلاستیک مورد نظر صورت گرفته باشد تا دستگاه حداکثر طول عمر و ظرفیت خروجی را داشته باشد.

ما در فروش محصولتان در کنارتان هستیم تیم پلیمرمال با تجربه 40 ساله با بسیاری از فعالان این صنعت در ارتباط است .

ما در فروش محصول شما به بهترین مصرف کننده کمک میکنیم.

اگر میخواهید اطلاعات بیشتری کسب کنید با شماره 021-0912-8238263 یا 0912-8238263 تماس بگیرید.

  بنده شاهین معینی مدیر مسئول و بنیان گذار سایت (( پلیمرمال )) هستم.

من به مدت 7 سال است که در زمینه ی بازیافت پلاستیک فعالیت می کنم .

من با پوست و استخوان کار بازیافت پلاستیک را تجربه کردم ، چه در زمینه ی تولید ، چه در زمینه ی فروش گرانول و خرید ضایعات.

بارها در این کار شکست خوردم و تجریه های ارزشمندی را کسب کردم.

من برخلاف کسانی که در زمینه ی آموزش تولید گرانول و بازیافت پلاستیک فعالیت میکنند ، سازنده دستگاه نیستم و قصد ندارم شما را ترغیب کنم که وارد کار بازیافت شوید و در باغ سبز را به شما نشان دهم.

اگر تمایل داشتید میتوانید جهت دریافت مشاوره میتوانید با شماره 0912-8238263 تماس بگیرید بیشتر در این زمینه بخوانید: نگاهی به گرانول و شیوه های تولید آن بیشتر ببینید: محصولات مرتبط با بازیافت پلاستیک محصولات شرکت های تولید کننده دستگاه گرانولساز(اکسترودر) از آخرین خبر ‌های ما مطلع باشید : مارا دنبال کنید: تمامی حقوق برای پلیمرمال محفوظ می باشد طراحی توسط طراحی سایت ودیانا

image
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

ارتباط با ما

image

شرکت سیماگر یک شرکت معتبر نرم افزاری در زمینه تولید نرم افزار، طراحی سایت، سئو سایت، نرم افزار های حرفه ای تحت وب توزیع شده، برندینگ و تبلیغات، بازاریابی از جمله دیجیتال مارکتینگ میباشد که نشان از توان عملیاتی این شرکت در ارائه خدمات میباشد. ما در تلاش هستیم تا با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی که امروزه مردم کشور عزیزمان ایران با آن دست و پنجه نرم میکنند با ارائه کار با کیفیت و قیمت مناسب باعث رضایت مندی مشتریان عزیزمان شویم و به عنوان مسئولیت اجتماعی خودمان سهمی در رونق کسب و کار های کشورمان داشته باشیم.

جهت مشاوره و استعلام قیمت میتوانید از طریق شماره تلفن های زیر به صورت مستقیم با ما در ارتباط باشید

نمونه کارها

shape
shape
shape
shape

انواع خدمات

image
map