طراحی سایت تستر برق خودرو

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

با طراحی سایت تستر برق خودرو شما کسب وکار اینترنتی خود که را کنار شغل سنتی تان است فعال نمایید تا از دیگر فرصت هایی که تابحال تجربه نکرده اید بهره مند شوید. تا به امروز تمامی کسانی که به صورت عمده و خرده در بازار فعالیت میکردند فضای اینترنت را کمی خاموش دیده بودند با بالا رفتن سطح آگاهی مردم و حضور اپلیکیشن هایی مانند اینستاگرام این نیاز در خود پیدا کرده اند و به صورت جسته و گریخته بدنبال طراحی سایت و سئو سایت وب سایت یا وب اپلیکیشن شان افتاده اند.

شرکت سیماگر یکی از شرکت هایی معروف در زمینه طراحی سایت، سئو و بازاریابی اینترنتی میباشد که توسط تیمی جوان و خلاق و خوش فکر با سابقه 15 ساله در زمینه برنامه نویسی و راه اندازی استارت آپ و دیجیتال مارکتینگ تاسیس شده است. با طراحی سایت تستر برق خودرو شما میتوانید از بستر اینترنت به کسب و کار خود بپردازید و فرصت های فروش خود را برای بهتر دیده شدن افزایش دهید.

shape main-pic

فروش

021 79942

تلفن شرکت

021 2222 1223

تلفن همراه

0912 144 23 55

خدمات ما

لامپ تست از ساده ترین ابزار عیب یابی در برق و الکترونیک است.

ساده ترین نوع لامپ تست، لامپ تست با لامپ رشته ای است که در عیب یابی مدارهای خودرو از آن استفاده می شود.

لامپ تست با لامپ رشته ای   نوع دیگری از لامپ تست را می توان با دیودهای پخش کننده ی نور (LED) ساخت.

LED مخفف عبارت Light Emitting Diode به معنای دیود منتشر کننده ی نور است.

این نوع لامپ تست را معمولاً در دو مدل می سازند.

در مدل اول از دو عدد LED با رنگ های متفاوت ( معمولاً قرمز و سبز) و در مدل دوم از یک عدد LED سه پایه ی دورنگ استفاده می شود.

در هر دو مدل دو عدد گیره ی سوسماری موجود است، که یکی برای اتصال به قطب مثبت و دیگری جهت اتصال به قطب منفی است.

  در لامپ تست LED اگر پراپ تست به ولتاژ مثبت اتصال یابد یکی از LED ها (معمولاً قرمز) روشن می شود و اگر پراپ تست به ولتاژ منفی وصل شود LED دوم (معمولاً سبز) روشن می شود البته انتخاب رنگ LED ها سلیقه ای است و الزامی ندارد.

  باتوجه به مزیت لامپ تست های LED که وجود ولتاژ مثبت و منفی را به سهولت آشکار می کنند.

از آنها می توان به عنوان یک ابزار ساده ی عیب یابی در خودروها و خصوصاً در مدارهای الکترونیکی بهره برد اما لامپ تست LED در مقایسه با لامپ تست رشته ای، اگر با بوبین رله سری شود به علت جریان پایینی که مصرف می کند توانایی فعال کردن (مغناطیس کردن بوبین) رله را نخواهد داشت.

    در مدل اول که از دو عدد LED به رنگ های قرمز و سبز استفاده می شود، LED ها را بصورت برعکس به هم متصل می کنیم یعنی آنود LED قرمز به کاتد LED سبز و آنود LED سبز به کاتد LED قرمز.

در این حالت یک LED جفتی با دو پایه خواهیم داشت.

(مطابق تصویر پایین)   گیره های سوسماری دارای روکش عایق می باشند که در لامپ تست معمولاً از گیره ی قرمز برای قطب مثبت و از گیره ی مشکی برای قطب منفی استفاده می شود.

هر کدام از گیره ها را توسط یک مقاومت (معمولاً بین ۳۳۰ اهم تا ۱ کیلو اهم) به یکی از پایه های LED ها متصل می کنیم.

در این مرحله باید بررسی کنید که با اتصال گیره ها به باتری یا به هر منبع دیگر، اگر پایه ی دوم LED ها مثبت شود LED قرمز و اگر منفی شود LED سبز روشن شود.

(مطابق تصویر پایین)      درغیر این صورت باید گیره ها را به پایه ی دیگر LED ها وصل کنید.

بعد از اطمینان از صحت عملکرد مدار، پایه ی آزاد LED ها را به یک پراپ متصل می کنیم.

اکنون لامپ تست LED آماده است.

منتها در تمام مراحل باید سعی کنید که مدار را هرچه تمیزتر و شکیل تر سرهم کنید.

                                                      مسیر عبور جریان  در مدل دوم که معمولاً از یک LED سه پایه ی دو رنگ استفاده می شود به جز دو عدد گیره ی سوسماری و دو مقاومت و یک پراپ و مقداری سیم، به دو عدد دیود معمولی 1N4007 یا دیودهای معمولی دیگر نیاز است، چراکه درواقع LED سه پایه از دو عدد LED با یک پایه ی مشترک تشکیل شده است، که درآن امکان برعکس بستن LED ها وجود ندارد اما با اضافه کردن دو عدد دیود معمولی می توان طرح لامپ تست را اجرا کرد.

 LED های سه پایه در دو نوع آنود مشترک و کاتد مشترک موجودند که از هر دو نوع آن می توان برای ساختن لامپ تست استفاده کرد.

مدار آنها شبیه به هم است و تنها تفاوت شان در نحوه ی قرار گرفتن دیودها در مدار است.

    در این مدل از یک LED دو رنگ سه پایه استفاده می شود و تفاوتی نمی کند که LED سه پایه از نوع آنود مشترک باشد یا از نوع کاتد مشترک.

در هرصورت شما باید دو عدد دیود معمولی را بصورت معکوس با LED ها ببندید.

به این ترتیب که در مدل آنود مشترک، باید کاتد دو عدد دیود معمولی را به پایه ی مشترک LED ها (پایه ی وسط) و آنود هریک از دیودها را به کاتد (پایه ی کناری هریک از LED ها) وصل کنید.

بطوری که دیودها برعکس LED ها قرار بگیرند.

و در مدل کاتد مشترک دقیقاً برعکس حالت قبل است.

(مطابق تصاویر پایین)                                چنانچه پراپ تست، مثبت یا منفی شود یکی از دیود ها هدایت کرده و LED مربوطه روشن خواهد شد.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید مسیر عبور جریان در لامپ تست با LED سه پایه ی کاتد مشترک مشخص شده است.

           در لینک زیر می توانید مقاله را بصورت PDF دانلود کنید دانلود مقاله با سلام ممنون بابت این آموزش من مدار اول رو بستم به خوبی کار میکنه سپاسگذاریم، نظر لطف شماست سلام این دو مدار چه فرقی با هم دارند ؟ با سلام تفاوت در نوع led هست اولی دارای دو پایه و باید دو عدد با رنگ متفاوت تهیه کنید ولی در مدار دوم یک led دو رنگ با سه پایه و باید دو عدد دیود برای راه اندازی مدار تهیه کنید.

باسپاس سلام من از روش 2 ال ای دی استفاده کردم ولی نمیدونم چرا فقط ال ای دی قرمز کار میکنه و ال ای دی سبز کار نمیکنه قبلا هم یک لامپ تست درست کردم که ال ای دی 2 رنگ بود و ال ای دی سالم هست ولی وقتی مدار را میبندم و تست میگیرم ال ای دی سبز که منفی را نشان میده کار میکنه و قرمز کار نمیکنه برعکس اون مدل 2 ال ای دی ایا نوع سیم که به ال ای دی وصل میکنم وسرش گیره میبندیم فرق میکنه؟ اگر سیم کلفت باشه مثلا سیم 1 یا 1.

5 برق ساختمان باشه مشکل پیش میاد؟؟ دوم چرا ال ای دی بیرون از مدار با منبع تغذیه درست هست و سالم ولی میره توی مدار یک رنگ ال ای دی کار نمیکنه ؟؟ باتشکر سلام.

اگر مدارو مطابق نقشه سرهم کنید کار می کنه درغیر اینصورت حتماً یه عیب و ایرادی وجود داره.

دقت کنید که در روش دو LED باید LED هارو بصورت برعکس به هم وصل کنید.

باسپاس انصافا توضیحات جامع و کامل و قابل فهم bravooooooo خدا قوت سپاسگذاریم برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

نظر به اینکه اندوختن علم و دانش و فراگیری فنون متداول روزگار و ترویج و اشاعه ی این علوم و فنون، ازجمله اسباب رشد و پیشرفت و ترقی هر مملکت و ملتی است ما اعضای کارساز (گروه آموزشی جنگل) برآن شدیم تا درحد بضاعت دست بکار شده و در حوزه ی فعالیت خویش که همانا صنعت خودرو مخصوصاً مباحث برق و الکترونیک و سیستم های پیشرفته ی روز دنیاست عزم خود را جزم و تهیه و تولید و انتشار محتواها و بسته های آموزشی را وجهه ی همت خود بدانیم و از هیچ سعی و تلاشی دراین راه مضایقه ننماییم.

image
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

ارتباط با ما

image

شرکت سیماگر یک شرکت معتبر نرم افزاری در زمینه تولید نرم افزار، طراحی سایت، سئو سایت، نرم افزار های حرفه ای تحت وب توزیع شده، برندینگ و تبلیغات ، بازاریابی از جمله دیجیتال مارکتینگ میباشد که نشان از توان عملیاتی این شرکت در ارائه خدمات میباشد. ما در تلاش هستیم تا با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی که امروزه مردم کشور عزیزمان ایران با آن دست و پنجه نرم میکنند با ارائه کار با کیفیت و قیمت مناسب باعث رضایت مندی مشتریان عزیزمان شویم و به عنوان مسئولیت اجتماعی خودمان سهمی در رونق کسب و کار های کشورمان داشته باشیم.

جهت مشاوره و استعلام قیمت میتوانید از طریق شماره تلفن های زیر به صورت مستقیم با ما در ارتباط باشید

نمونه کارها

shape
shape
shape
shape

انواع خدمات

image
map