طراحی سایت در لباپ ترکمنستان

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

با طراحی سایت در لباپ ترکمنستان کسب وکار اینترنتی خودتان را رونق بخشید در بین رقبا خودتان جزو اولین ها باشید. در صنعت دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی اینترنتی این موضوع که اولین ها معمولا برنده اند به اثبات رسیده است منتها به شرطی که جزو خوب ها باشید و بمانید . طراحی سایت حرفه ای ، سئو سایت قوی ، بازاریابی و تبلیغات و برندینگ تخصص ما در شرکت سیماگر است اگر که شما بتوانید با تیمی که نه فقط در بیان بلکه در عمل بتواند این نیاز ها را از روی دوش شما بردارد و درراستای بهینه سازی سایت و یا وب اپلیکیشن شما عمکرد خوبی داشته باشد شما قطعا جزو بهترین در صفحه اول موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ خواهید بود.

shape main-pic

فروش

021 79942

تلفن شرکت

021 2222 1223

تلفن همراه

0912 144 23 55

خدمات ما

نام کاربری یا ایمیل * رمز عبور * ورود ارتباط با کریانس تماس با کریانس در این مقاله تلاش می کنیم تا پوشاک ترکمنی را با جزئیات کامل به شما نشان داده و انواع لباس ترکمنی آقایان، لباس ترکمن بانوان، لباس عروسی ترکمن را به شما نشان دهیم و دلیل و معنای هریک از این لباس ها را بررسی نماییم.

در تمام جهان اقوام مختلف باورهای متفاوتی دارند که این باورها متشکل از تاریخ و وقایع خاص آن منطقه می باشد در واقع باورها جزئی از نماد، فرهنگ و همچنین سنت منطقه می باشد.

در واقع آن چیزی که قومیت های مختلف ایرانی را از همدیگر متمایز می کند، مربوط به یک دوره خاص و ویژگی های دوران خودشان است، لباس قومیت های مختلف ایرانی در طول زمان تفاوت‌های بسیاری داشته که لباس قوم ترکمن هم از این قاعده مستثنی نبوده و همواره متناسب با شرایط های سیاسی لباس شان تغییراتی را به همراه داشته است.

برای مثال یکی از نشانه‌های چنین تغییراتی می توان به پوشاک ترکمن ها بعد از ورود اسلام (که در زمان ورود اسلام به انجام شد) اشاره کرد و ویژگی های آن کاملا قابل روئیت است یکی از آنها کلاه ترکمنی که به اصطلاح (بُریگ) خطاب شده و شبیه عرقچین های دوره های مختلف مثل دوره تیموری و کلاه بانوان و خانم‌های ترکمن که (آل داغی) یا آناق هم گفته می شود اشاره کرد.

پس به این نتیجه می رسیم که که ترکمن ها لباس های مختلفی دارا می باشند که ما همه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

مدل لباس ترکمنی زنانه و دخترانه برای انواع مجالس و تشریفات تفاوت دارند که زنان و دختران ترکمن می توانند طرح و نوع لباس خود را با توجه به نیاز خود انتخاب نمایند، این مدل لباس ها در عین زیبایی و جذابیت خاصی که دارند پوشیده نیز می باشند.

پوشاک زنان ترکمن در عین ساده بودن بسیار چشم گیر و منحصر به فرد نیز می باشد و علاوه بر این پوشاک ترکمن ها مملو از نشانه ها و نمادهایی هستند که به منطقه ترکمن و ساکنان این منطقه تعلق دارد.

پوشاک زنان ترکمن از اجزای متفاوتی مانند پیراهن بالاپوش، چارقد، کیف، کفش و کلاه تشکیل شده که هر یک از این پوشاک طراحی منحصر به فرد خود را دارند و معمولاً از جنس ابریشم می باشند، در دوخت این مدل پیراهن ها از پارچه های بلند و رنگی استفاده شده و به کمک هنر سوزن دوزی تزئین می شود.

بالاپوش نوع دیگری از لباس های ترکمنی زنانه است که به آن کت (دُن) گفته می شود و بیشتر استفاده از آن در مهمانی ها و در فصل‌های سرد سال می باشد، در بالاپوش ترکمنی استفاده زیادی از هنر سوزن دوزی در آن مشاهده می شود.

در ادامه این مطلب تصاویری از انواع مدل های لباس ترکمنی را برای شما همراهان عزیز و گرامی گردآوری کرده ایم.

مواد اولبه پوشاک ترکمن همان طور که قبلا در خطوط بالاتر نیز بیان شداز مواردی از جمله پوست حیوانات، پشم، کتان و پنبه ساخته می شود.

جنس اصلی پوشش لباس ها از ابریشم بوده و نوع زنانه و مردانه تفاوتی در جنس بافت نداشته است.

م سئو لیت پرورش کرم های ابریشم و تهیه پیله آن برعهده زنان ترکمن بوده و پس از تهیه شدن ابریشم آن را با چرخ دستی می‌دادند تا نخ فراهم شود، پس از این مرحله اقدام به رنگرزی نخ با استفاده از مواد طبیعی مانند: دانه های انار، پوست انار و سایر گیاهان بیابانی می نمودند.

پوشش ها مانند زمان حال به 2 دسته ی کلی آقایان و بانوان تقسیم می شدند که ما ابتدا به پوشش بانوان و سپس به آقایان میردازیم.

برای اطلاعات بیشتر به دانشنامه ازاد ویکیپدیا مراجعه نمایید.

زنان ترکمن، پیراهن‌های ابریشمی می‌پوشند که بیشتر به رنگ‌های شاد مانند سرخ یا قرمز است که به همین دلیل «قیرمیز کونیک» معروف است (قرمیز کوینگ به معنای لباس قرمز).

در کل برای تن پوش ها، لباس های متنوع ترکمنی وجود دارد که عبارتند است از: کوینک‌(Köýnek)، قوشاق(کمربند)، چابیت‌(çabyt)، چارقد یا جبه، چکمن، نیم تنه، بوقو(Buqaw) این لباس ها در قسمت یقه و سرِ آستین، سوزن‌دوزی شده می باشند.

«چابیت» هم بالاپوشی است که روی پیراهن می‌پوشند.

ترکمن چابیت از زمان‌های گذشته برای پوشاندن سر در بین ترکمن ها گزینه های متفاوتی وجود داشته که برخی از آنها شامل بورگ(به معنای کلاه) یا عرقچین( کلاه گرد و صاف بود که معمولاً دختران آن را با زینت‌آلات خود بر روی سر می گذاشتند) استفاده می شد، که معروف به کلاه ترکمن هستند.

کلاه ترکمنی دخترانه روسری ترکمنی که در بین زنان ترکمن مورد استفاده بود، در زمان های بیرون رفتن به مهمانی یا عروسی بر سر می کردند.

چاشو: روسری به شکل مربع و از جنس ابریشم نازک که نوعی شنل تشریفاتی به حساب می آید و در مراسم های عروسی بر روی سر عروس گذاشته می شود(مانند عکس زیر).

چاشو یالق: نوعی روسری نازک ترکمنی است که بیشتر در منزل ها و یا مجلس های عروسی توسط دختران و بانوان ترکمن استفاده می شود.

یالق لباس ترکمنی مردانه، آقایان ترکمن از قسمت هایی مثل تن‌ پوش‌، شلوار، کلاه‌ و کفش‌ تشکیل می گردید.

تن پوش ترکمنی (بالاپوش) می باشد که امروزه به آنها لباس گفته می شود.

این تن پوش های مردانه در پوشاک سنتی ترکمن چند نوع دارد از جمله: دون‌(دُن|don) : نوعی لباس که تا زانو می رسد و اگر به رنگ قرمز باشد، به آن قیزیل دون‌(لباس طلایی) یا قیرمیز دون‌(لباس سرخ یا قرمز) (Gyzyl/ Gyrmyz don) گفته می شود.

اما اگر از رنگ های دیگر مانند سبز، زرد، آبی استفاده شده باشد قارما دون‌ (لباس رنگارنگ|Garma don) گفته می شود.

چأکمن (لباس ترکمنی که چاک داشته باشد|Çäkmen) ایچمک: نوعی از تن پوش است که در فصل سرد استفاده می‌شود و از جنس پوست حیوانات می باشد که هیچ دکمه ای در طراحی این لباس استفاده نمی‌شود و به وسیله ی قلاب بسته می شود و دارای آستین گشاد است که به مچ دست می رسد و در ناحیه مچ دست باریک می‌شود بهترین نوع چرم با پوست بره گوسفند تهیه می شود ‌(لباسی که با پوست و پشم گوسفند همراه باشد|Içmek).

قبا: این روپوش از پارچه ساده تهیه می شود که بدون یقه و آستین های بلند و بدون یقه می باشد و در قسمت پایینش، دامنی پایینش دامنی با ۲ چاک طراحی شده است که به صورت کاملا راست دوخته می‌شود و برای محکم نگه داشتن آن از کمربند چرمی استفاده می کنند.

«چابیت» هم بالاپوشی است که روی پیراهن می‌پوشند.

ترکمن چابیت پیراهنی بلند و راسته که بدون یقه و دکمه طراحی می کردند و برای بستن آن از “سپ یقه” استفاده می کردند.

برای تهیه ی این محصول با کریانس تماس بگیرید نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند * دیدگاه نام * ایمیل * وب‌ سایت تضمین اصالت کالا 30 روز ضمانت بی قید و شرط پشتیبانی از 9 صبح تا 9 شب تحویل فوری و ارسال روزانه آدرس ایمیل : info@korians.

com مشتاق شنیدن صدای گرم شما هستیم! شماره تماس : 09115199407

image
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

ارتباط با ما

image

شرکت سیماگر یک شرکت معتبر نرم افزاری در زمینه تولید نرم افزار، طراحی سایت، سئو سایت، نرم افزار های حرفه ای تحت وب توزیع شده، برندینگ و تبلیغات، بازاریابی از جمله دیجیتال مارکتینگ میباشد که نشان از توان عملیاتی این شرکت در ارائه خدمات میباشد. ما در تلاش هستیم تا با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی که امروزه مردم کشور عزیزمان ایران با آن دست و پنجه نرم میکنند با ارائه کار با کیفیت و قیمت مناسب باعث رضایت مندی مشتریان عزیزمان شویم و به عنوان مسئولیت اجتماعی خودمان سهمی در رونق کسب و کار های کشورمان داشته باشیم.

جهت مشاوره و استعلام قیمت میتوانید از طریق شماره تلفن های زیر به صورت مستقیم با ما در ارتباط باشید

نمونه کارها

shape
shape
shape
shape

انواع خدمات

map