طراحی سایت رشته‌های RGB

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

با طراحی سایت رشته‌های RGB در اینترنت حرفی برای گفتن داشته باشید. تابحال این اتفاق برای شما رخ داده است که در گوگل بدنبال موضوع خاصی گشته باشید و بلافاصله بعد از اینکه گوگل نتایج رو برایتان به نمایش درآورد روی دو الی سه لینک اول کلیک کرده باشید تا محتوای آن را مطالعه نمایید و درصورتی که از آن محتوا بهره کافی ببرید با مشاورین یا م سئو لین آن وب سایت ارتباط برقرار کرده باشید. به این فرآیند که در چند خط برایتان شرح دادم به صورت کلیات سئو سایت گفته میشود که روی یک وب سایت که توسط یک شرکت طراحی سایت تولید شده انجام میگردد. شرکت سیماگر تمامی این فرآیند را با دارا بودن تیم های تخصصی در زمینه طراحی سایت، سئو سایت، تبلیغات و برندینگ و بازاریابی اینترنتی برای شما در کمترین زمان ممکن انجام میدهد.

shape main-pic

فروش

021 79942

تلفن شرکت

021 2222 1223

تلفن همراه

0912 144 23 55

خدمات ما

کد رنگ‌ها در HTML و CSS از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

فهرست شیندلر ( Schindler’s List) یکی از فیلم‌های به یادماندنی استیون اسپیلبرگ کارگردان مطرح امریکایی است که فضای آن کاملا خاکستری و جنگ زده است.

تنها رنگ موجود در این فیلم، رنگ قرمز لباس دختربچه ای است که تقریبا اواخر فیلم نشان داده می‌شود.

با این حال، احتمالا این دختربچه در ذهن بسیاری از مخاطبین مانده و در پوسترهای ساخته شده از این فیلم، طرح‌های زیادی از ترکیب خاکستری و قرمز دیده ‌شود.

رنگ یکی از قوی‌ترین عناصر طبیعت است که در خاطر ما می‌ماند و هوشمندی در انتخاب آن، تغییرات کوچک را به نتایج بزرگ می‌رساند.

در این مطلب به قصد داریم شما را به صورت کامل و مفصل با نام و کد رنگ‌ها در زبان‌های html و CSS آشنا کنیم.

فهرست محتوای این مقاله این ما هستیم که رنگ‌ها را انتخاب می‌کنیم، اما این رنگ‌ها هستند که حال و هوای ما را می‌سازند.

شاید بتوان گفت همان مقدار که سبک موزیک‌های مختلف در احساسات ما تاثیر گذار هستند، رنگ‌‌ها نیز می‌توانند روحیه ما را عوض کنند.

ما تقریبا در همه چیز با رنگ‌ها سروکار داریم چرا که بینایی بسیار سریع بر عملکرد مغز تاثیر می‌گذارد و حالات عاطفی انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

رنگ‌ها بسیار نمادین هستند و گاهی می‌توانند جایگزین حرف‌های نگفته ما باشند.

نمونه بارز این اتفاق، پرچم سفید صلح است که می‌تواند در یک لحظه آتش جنگ را خاکستر کند و همه تعصبات انسانی را زیر پا بگذارد.

اهمیت به رنگ‌ها نکته مهمی است و امروزه در کسب و کارها اهمیت زیادی پیدا کرده است زیرا امروزه همه چیز سعی در هدایت افراد به مسیرهای مختلف دارد.

بنابراین زمانی که قصد دارید از کدهای رنگ در صفحات وب و یا طرح‌های گرافیکی خود استفاده کنید، حتما باید شناخت خوبی نسبت به مخاطب، هدف طرح، مفاهیم طراحی و.

.

.

داشته باشید.

اهمیت تاثیر رنگ‌ها بر بیننده چیزی است که طراحان از آن غافل نمی‌شوند و در طراحی سایت و اپلیکیشن بسیار مهم است.

طبق برخی تحقیقات انتخاب رنگ مناسب برای وب سایت، حدود 70 درصد در جذب بازدیدکنندگان و تبدیل آن‌ها به خریدار موثر است.

تعریف یک پالت رنگ مشخص برای کاری که انجام می‌دهید به نظم و حفظ یکپارچگی بخش‌های مختلف کمک کرده و در زمینه هایی مانند رسانه‌های اجتماعی (Social Media) نیز کنترل اوضاع را راحت‌تر می‌کند.

رنگ‌های استفاده شده در شهربازی‌ها و رستوران‌ها معمولا از خانواده رنگ‌های گرم و نشاط آور هستند، درحالیکه در بیمارستان‌ها و کتابخانه‌ها معمولا از رنگ‌هایی مانند سبز و آبی برای آرامش و رضایت خاطر افراد استفاده می‌کنند.

مک دونالد (McDonald) که یکی از بزرگ‌ترین رستورن‌های زنجیره ای در دنیا است رنگ زرد و قرمز را برای خود انتخاب کرده تا محرک اشتهای افراد و به ویژه، هیجان نوجوانان و جوانان باشد.

طبق آمارها حدود 50 درصد از مشتریان مک دونالد در آمریکا افراد بین 18 تا 29 سال هستند.

این موضوع در کسب وکارهای آنلاین نمود زیادی پیدا کرده و طراحان رابط کاربری و گرافیست ها، در مفهوم رنگ‌ها دقت زیادی می‌کنند.

به عنوان مثال بسیاری از کسب وکارهای آنلاین مانند توییتر و فیسبوک از آبی برای جلب اعتماد افراد استفاده می‌کنند.

همچنین رنگ صورتی و بنفش در اپلیکیشنی مانند اینستاگرام بیشتر به هدف تقویت خلاقیت افراد است.

طبق آمارهای سال 2018 روزانه حدود 60 میلیون عکس در این اپلیکیشن بارگذاری می‌شود که همین امر، توسعه دهندگان آن را ترغیب به افزودن فیلترهای رنگی مختلف در نسخه های‌مختلف آن می‌کند.

در علم روانشناسی هر کدام از رنگ‌ها را نماد درونیات انسان و موثر در تصمیمات و احساسات او است.

رنگ‌های سرد باعث آرامش و سکوت هستند و در عین حال ممکن است احتمال افسردگی و ناامیدی را افزایش دهند.

در مقابل رنگ‌های گرم تحریک کننده هیجانات، اشتها و همچنین عصبانیت هستند و معمولا در طراحی مینیمال استفاده می‌شوند.

اگر طراح وب و یا گرافیست باشید حتما با شیوه‌های استفاده از رنگ در کار خود آشنایی دارید.

اگر کدهای Html و CSS را دیده باشید، در بخش تنظیم رنگ متن، پس زمینه ، حاشیه و.

.

.

از رنگ‌‌ها با کدهای مختلفی استفاده شده است.

این کدها به 3 روش در میان کدهای CSS و HTML قابل استفاده هستند که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

در این روش به طور ساده از نام هر رنگی که می‌خواهیم در کدهای مربوطه استفاده می‌کنیم.

مانند Black، Red و غیره.

در این روش از کد رنگ (RGB(0,0,0 استفاده می‌شود که به ترتیب نمیانگر رنگ‌های قرمز (Red)، سبز (Green) و آبی (Blue) هستند.

در این شیوه هر کدام از رنگ‌ها می‌توانند مقداری بین 0 تا 255 داشته باشند و هرکدام از مقادیر مربوط به RGB بیشتر باشند به این معنی است که شدت آن رنگ در ترکیب جدید بیشتر است.

این روش ساده‌تر از روش قبلی است و در بین طراحان محبوبیت بیشتری هم دارد.

در این روش کد رنگ نهایی یک عدد 6 رقمی در مبنای 16 (HexaDecimal) است که در کنار علامت # قرار می‌گیرد.

هر رنگ به صورت #rrggbb و با دو عدد نشان داده می‌شود که مقادیر آن‌ها از 00 تا FF است.

توجه کنید که منظور از رنگ در این بخش، تنها یکی از سه رنگ قرمز، سبز و آبی است که با R، G و B نشان می‌دهیم و رنگ دیگری نداریم زیرا بقیه رنگ‌ها از ترکیب آن‌ها ساخته می‌شوند.

ممکن است فرمت ترکیب شده از عدد و حرف برایتان کمی گیج کننده باشد پس بهتر است موضوع را واضح‌تر کنیم.

هر کدام از سه رنگ بالا یک بایت (بایت سوم، بایت دوم، بایت اول) محسوب می‌شوند.

هر بایت در در مبنای 16 با 00 تا FF و در مبنای 10 با اعداد بین 0 تا 255 نمایش داده می‌شود.

اعدادی که مثلا در مبنای r باند شامل ارقامی از 0 تا r-1 هستند.

اعداد در مبنای 16 نیز شامل ارقامی بین 0 تا 15 هستند که برای رفع ابهام در خواندن دورقمی‌ها، 10 تا 15 را با حروف A تا F نمادگذاری کرده اند.

پس 15 رقم در این روش 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 A B C D E F هستند.

به عنوان مثال می‌توان عدد 112 را به سه روش 1، 1 و 2 یا B2 و یا 1C تفسیر کرد.

برای اینکه بیشتر با این نکات آشنا شوید، در جدول زیر چند رنگ معروف را به روش‌های گفته شده نشان داده ایم، خوب دقت کنید که چطور کدها با ترکیب سه رنگ قرمز و سبز و آبی ساخته شده اند: در این بخش برای شما یک انتخاب کننده رنگ را برای شما تهیه کرده ایم که می‌توانید با استفاده از آن به راحتی رنگ مورد نظرتان را انتخاب کنید.

با انتخاب با استفاده از این بزار رنگ ، کد و مقادیر استفاده شده هر کدام از رنگ‌های قرمز و سبز و آبی را برای ایجاد آن رنگ مشاهده می‌کنید.

رنگ‌ها کاربرد زیادی در صفحات وب و طراحی گرافیک دارند.

طراحان معمولا از کدهای رنگ HEX بیشتر برای ایجاد رنگ‌ها استفاده می‌کنند، زیرا به خاطر سپردن نام رنگ‌ها برای نسبتا سخت‌تر است.

همچنین ابزار MaterialUi پالت‌های رنگی بسیار کاملی را از رنگ‌های متریال ارائه کرده و به شما امکان تست رنگ بر صفحات وب و اپلیکیشن را نیز می‌دهد.

به رنگ موردعلاقه تان فکر کنید و سپس نگاهی به لباس و به وسایل اطرافتان بیندازید.

اگر ترکیب رنگ‌ها خوشایند شما نیست پس وقت آن است با یک جادوی کوچک به همه چیز رنگ بهتری ببخشید و یک قدم به چیزی که دوست دارید نزدیک‌تر شوید.

دوست دارین محیط اطرافتون چه رنگی باشه؟ با درود بیکران خیلی مقاله مفید و کاربردی بود.

واقعا، تیم سون لرن نقش بسیار مهم و پررنگی در دانش وب ایران دارند.

دستمریزاد و خسته نباشید.

پاینده باشید سلام قالب سایت خوزستانی رو میخواک کسی برام طراحی میکنه www.

khozestani.

ir سلام در انجمن مطرح کنید Mer30 😳 😳 😳 😳 😳 😳 😳 😳 😳 😳 ❓ 😳 😳 😳 😳 😳 😳 😳 😳 😳 😳 😳 😳 😳 😳 😳 😳 😳 😳 😳 😳 😳 😳 😳 😳 😳 😳 😳 😳 😳 😳 😳 😳 😳 😳 😳 😳 😳 😳 😳 😳 😳 😳 😳 😳 😳 😳 😳 سلام اقا لقمان اوند خسته نباشيد، ضمن تبريك سال نو به شما وهمه دوستان من از شما كمكي ميخواستم.

من itميخونم ولي تو رشته ام حرفه اي نيستم ميشه در ساختن سايت بهم كمك كنيد؟با استفاده ازhtml , cssدر notepad،ممنون ميشم.

اينم ايميلم[email protected] سلام.

آموزش ها رو بخونید حتما میتونید به تنهایی انجامش بدین.

سلام من تو وبلاگم از یه قالب استفاده میکنم که رنگ سایدبارش ابی هستش من چگونه میتونم رنگ دقیق اون رو به صورت کد پیدا کنم مثل همینی که شما گفتین #0000CD من چگونه این کد رو تو قالب پیدا کنم؟؟ عکس بگیرید از صفحتون بزنید رنگش رو توی فتوشاپ تشخیص بده ! منطقی ترین کار همینه ! سلام لقمان جان چطوری میتونم رنگ های متن رو به هر رنگی که دلم میخواد تبدیل کنم.

سلام.

با استفاده از خاصیت color در css میشه رنگ متن رو تغییر داد.

این مطلب رو هم بخونید : سلام خسته نباشید میشه کد تغیر رنگ ها تصادفی رو هنم بدید (رنگ تصادفی random color( مرسی در آینده سعی میشه گذاشته بشه .

با سلام چطوری میشه یه آپلود سنتز درست کرد و میشه از لینکش رو داد به پرشین گیگ یا نه؟؟؟ ممنون برای ساخت آپلودسنتر که باید از اسکریپت استفاده کنید که توی اینترنت پر هست اما بخش دوم سوالتون رو متوجه نشدم!یعنی توی پرشین گیگ آپلود شه؟اگر سوالتون اینهکه خیر چون پرشینگیگ توانایی نصب و اجرای اسکریپت هارا ندارد راستی من اونا رو عوض کردم هیچ تغیری نکرد یعنی اونا رو پاک کردم به جاش مثلا این کد رو : #0000FF نوشتم ……….

نمی شه من بلد نیستم کمکم کن آقا لقمان .

😥 بعد از عوض کردن ها به آدرس فایل Css برو و کنترل F5 رو بزن تا دوباره لود بشه و از کش مرورگر استفاده نکنه … سلام و خسته نباشید به آقا لقمان .

می خواستم ببینم می تونم با تغیر قسمت های کد های ترکیبی رنگ صفحه وب مون رو عوض کنم ❓ آره میشه … شما استااااادی قربان.

هدف مجموعه سون لرن افزایش سطح کیفیت آموزش و ساختن راهی برای ورود دانشجویان به بازار کار تخصصی است بدلیل شرایط حساس کنونی و شیوع کرونا تیم سون لرن تا اطلاع ثانوی به صورت دورکار فعالیت دارد.

تلفن : ۰۲۱-0912-8238263       پشتیبانی تلگرام : سیماگر_سیماگر

image
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

ارتباط با ما

image

شرکت سیماگر یک شرکت معتبر نرم افزاری در زمینه تولید نرم افزار، طراحی سایت، سئو سایت، نرم افزار های حرفه ای تحت وب توزیع شده، برندینگ و تبلیغات، بازاریابی از جمله دیجیتال مارکتینگ میباشد که نشان از توان عملیاتی این شرکت در ارائه خدمات میباشد. ما در تلاش هستیم تا با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی که امروزه مردم کشور عزیزمان ایران با آن دست و پنجه نرم میکنند با ارائه کار با کیفیت و قیمت مناسب باعث رضایت مندی مشتریان عزیزمان شویم و به عنوان مسئولیت اجتماعی خودمان سهمی در رونق کسب و کار های کشورمان داشته باشیم.

جهت مشاوره و استعلام قیمت میتوانید از طریق شماره تلفن های زیر به صورت مستقیم با ما در ارتباط باشید

نمونه کارها

shape
shape
shape
shape

انواع خدمات

map