طراحی سایت فن خنک کننده

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

با طراحی سایت فن خنک کننده شما در سطح اینترنت میتوانید کسب و کار سنتی خودتان را رونق دهید داشتن یک وب سایت و بهینه سازی آن ( سئو سایت ) دارای فواید بسیاری است که به صورت مختصر به بیان آن میپردازم از جمله این فواید در دسترس بودن به صورت 24 ساعت در شبانه روزی میباشد، کاهش هزینه ها از نظر مصرف آب و گاز و برق ، جلوگیری از اتلاف زمان برای پاسخگویی به مشتری و آنلاین بودن ، داشتن یک بازاریابی قوی بدلیل اینکه مشتریان شما میتوانند تمامی محصولات و خدمات شما را بصورت کامل رصد کنند و عملا نمایشگاه بین المللی محصولات شما با کمترین هزینه همیشه برپاست ، بدون اینکه قبض آب ، برق ، مالیات و … داشته باشید. شرکت سیماگر یک شرکت معتبر طراحی سایت و تولید کننده استارت آپ با سابقه درخشان است که مشاورین ما برای مشاوره به سوالات و استعلام قیمت های درخواستی شما آماده است.

shape main-pic

فروش

021 79942

تلفن شرکت

021 2222 1223

تلفن همراه

0912 144 23 55

خدمات ما

یکی از مهترین بخش های قابل اهمیت در برجهای خنک کننده بخش هوادهی و یا بعبارت بهتر هوارسانی و مهمترین عضو این سیستم انتقال هوا در کولینگ تاور قسمت فن محوری برج خنک کننده می باشد.

عموماً در برج های خنک کننده جهت مکش و دمش هوای خنک به داخل دستگاه از فن محوری استفاده می شود.

نحوه عملکرد فن بدین شکل است که این پروانه ها حول یک محور مشخص شروع به چرخش می کنند.

محور یا شفت انتقال قدرت با روشهای روشهای مختلفی همچون گیربکس ، کاهنده دور تسمه و پولی و یا اتصال مستقیم بصورت زنجیر به موتور متصل می گردد.

این پروانه ها عموما در طراحی های مختلف با سرعت چرخشی یا زاویه ای در بازه 300 تا 900 دور بردقیقه گردش می کنند.

با افزایش قطر فن باید از سرعت چرخشی فن کاسته شود زیرا سرعت زیاد می تواند آسیب های جدی به بلبرینگ فن یا قسمت های دوار فن وارد کند .

در کولینگ تاورهای تولیدی این شرکت قطر فن از 55 سانتی متر تا 650 سانتی متر قابل ساخت می باشد.

تعداد پروانه فن های محوری 4 الی 8 پره می باشد.

قطر و تعداد پره پروانه دو عنصر مهم در تعیین میزان مکش یا هوادهی فن های محوری است.

فن های محوری از دو قسمت اصلی تشکیل می شوند : 1- هاب فن 2- پره یا تیغه فن جنس تیغه پروانه فن عموماً از مواد فوق سبک یا سبک می باشد زیرا هر چه وزن و گشتاور پره ها بیشتر باشد به مرور زمان، فشار بیشتری به موتور، بلبرینگ و شفت انتقال قدرت وارد می نماید.

برخی از مواد مورد استفاده در ساخت تیغه های پروانه کولینگ تاور عبارتند از پلی آمید ، فایبرگلاس و آلومینیوم.

در طراحی و ساخت این فن ها شرکت مهتاب گستر موارد زیر مد نظر قرار گرفته شده است : همانطورکه در بالا اشاره شد فن برج خنک کننده در حقیقت مهمترین مرکز هوارسانی و چرخاننده هوا درون کولینگ تاور می باشد و این دستگاه به واسطه هاب و پروانه موظف به جابجایی هوا از بیرون کولینگ تاور به درون آن از بین لوورها می باشد.

با روشن نمودن الکتروموتور برج خنک کننده فعالیت فن نیز آغاز می گردد.

پره ها درون صفحه هاب توسط تسمه پولی یا گیربکس یا مستقیما متصل گردیده اند.

با روشن شدن موتور صفحه هاب شروع به چرخش نموده و به تبع آن پره ها یا همان تیغه های پروانه نیز شروع به چرخیدن می کنند و هوا را از بیرون برج خنک کن مکش نموده و به سطح آب درون کولینگ یا بر روی کویل ها می وزد و بدین وسیله دمای آب ورودی به برج را بین 4 تا 36 درجه تا نزدیکی دمای مرطوب محل نصب کولینگ تاور کاهش می دهد .

چرخش تیغه ها موجب بوجود آمدن اختلاف فشار نسبی در بخش دهانه مکش هوا یا تنوره فن می گردد .

زوایه بین پره ها اثر مستقیم بر راندمان سرمایشی برج خنک کننده دارد یعنی هرچه زاویه بین پره ها بیشتر باشد عمل خنک سازی سیال درون برج افزایش می یابد .

پروانه فن برج خنک کننده یکی از مهمترین قطعات درون برجهای خنک کن می باشد که تاثیر بسزایی بر راندمان برج خنک کننده دارد بنابراین عملکرد صحیح فن یا همان پروانه درون برج خنک کن باید به دقت بررسی گردد .

از مزایای عملکرد و چرخش مناسب فن و پروانه ها می توان به موارد زیر اشاره نمود : اما اگر شاهد لرزش برج خنک کننده بودید باید علت را در عملکرد ناصحیح و یا نقص فنی پروانه فن کنکاش نمایید .

دلایل لرزش برج و فن می تواند ناشی از موارد زیر باشد : فن ها علاوه بر استفاده در سیستم هوارسانی برج خنک کننده در سایر تجهیزات سرمایشی از جمله اگزاست فن ها ، کندانسورها ، چیلر ها ، فن کویلها ، هواسازها و … نیز مورد استفاده می باشند و به دو دسته تقسیم می گردند که این دسته بندی از نحوه چرخش آنها و شکل ظاهری آنها نشات می گیرد .

فن برج خنک کننده در مهمترین تقسیم بندی به دو نوع محوری (آکسیال) و سانتریفیوژ (گریز از مرکز) تقسیم می گردند.

فن محوری (AXIAL FAN) در این نوع از فن ها ، پروانه یا همان تیغه ها حول یک محور ثابت میچرخند.

میزان هوادهی چیزی نزدیک به 80 درصد می باشد.

جریان هوای خروجی در این نوع فن حول محور گردش می باشد.

فن محوری در کاربری های تک جهت مثل ورود و خروج هوا از یک محیط به محیط دیگر و یا هوادهی بالا در بخشهای مختلف مورد استفاده می باشد.

از این فن ها نمی توان در کاربری هایی با میزان آلودگی بالا و همچنین تجهیزات هوادهی با طول کانال کشی طولانی استفاده کرد چرا که فشار استاتیک آن پایین است.

قطر پروانه از نوع محوری رابطه معکوس با سرعت چرخش آنها خواهد داشت یعنی هر مقدار قطر پروانه بزرگ تر باشد بمنظور رسیدن به یک مقدار هوادهی ثابت، فن می تواند با سرعت کمتری بچرخد.

فن سانتریفیوژ (CENTRIFUGE FAN) فن سانتریفیوژ یا همان حلزونی امروزه به سبب مصرف انرژی بالا ، لرزش بسیار زیاد ، بازده پایین و خرابی پی در پی کمتر در برجهای خنک کننده مورد استفاده قرار می گیرد .

اما قابل ذکر است که قدرت هوادهی بسیار بالایی به سبب دور بالای پروانه یا همان تیغه ها  دارد .

بهر حال ما در ابتدا نظر کارشناسانه مهندسین را در هنگام انتخاب نوع فن برج خنک کننده به شما ارایه می دهیم در نهایت شما مشتریان محترم تصمیم گیرنده خواهید بود که از کدام یک از دو نوه پروانه بالا در کولینگ تاور مورد درخواست شما استفاده گردد.

جهت افزایش دانش شما مشتریان عزیز و انتخاب درست نوع فن لازم است به برخی از مزیتهای استفاده از فن محوری در ساخت یا تولید برج خنک کننده اشاره نماییم : فن محوری به لحاظ جنس تیغه و جنس هاب و نوع مقطع ایرودینامیکی به سه گرید تقسیم می گردد و همچنین هریک از این گرید ها نیز بسته به زوایه چرخش و زوایه پره ها ، سرعت چرخش ، میزان هوادهی ، توان موتور ، تعداد پره ها و قطر پره ها دارای مدلهای بسیار می باشد که جداول مربوط به مشخصات فنی هر گرید در ذیل آورده خواهد شد .

نکته مهم در تولید و یا بعبارت بهتر ساخت فن محوری  این است که جنس پره و نوع مقطع اثر بسیار زیادی بر نحوه عملکرد پروانه خواهد داشت .

مقطع ایرو دینامیک سبب کاهش فشار استاتیکی و لرزش برج خنک کننده می شود .

نصب این نوع فن در برجهای خنک کننده بسیار رایج و پرکاربرد است .

جنس پره ها از ورق الومینیم می باشد که بسیار نرم و قابل شکل پذیری است.

این نوع فن ها دارای سطح مقطع ایرودینامیکی از نوع ایرفویل می باشد که بهترین کاهش دهنده فشار ناشی از نیروی دراگ می باشد .

عرض تیغه آلومینیومی 27 سانتی متر و بهترین زاویه تنظیم بین پره ها بین 14 تا 16 درجه می باشد .

تعداد پره ها از 4 تا 6 عدد متغییر است .

افزایش درجه تنظیم بین پره ها موجب ایجاد لرزش بسیار و نتیجتا شکستن شافتهای اتصال به هاب می گردد .

این نوع فن ها دارای تیغه هایی از جنس فایبر گلاس یا همان پلیمر پلاستیک فشرده فرآوری شده می باشد .

این نوع فن ها دارای مقاومت بالا در برابر رطوبت بوده و بنابراین در برج خنک کننده جریان القایی ( مکنده ) مورد استفاده می باشد .

نکته مهم دیگر این است که در محیط های اسیدی و بازی که خورندگی بالای دارند نیز از این نوع فن ها استفاده می گردد .

این نوع فن ها از تیغه هایی با متریال فوق سبک پلی امید ساخته شده اند و حجم هوادهی پایینی دارند که مناسب کولینگ تاورهای با ظرفیت برودتی پایین و نهایتا تا 30 تن تبرید می باشند .

فن محوری پلی آمید یا مولتی وینگ قابلیت تنظیم زاویه را دارند و عرض تیغه ها بیثن 13 الی 18 سانتی متر می باشد که شرکت مهتاب گستر عرض تیغ ها را بین 12 تا 15 به منظور افزایش راندمان در نظر می گیرد.

در ادامه تیپ ها و مدل های متفاوت پروانه ها و فن های کولینگ تاوری که در شرکت مهتاب گستر تولید می شود را بهمراه جداول مقدار هوادهی و هوارسانی و قطر، جنس هاب ، زاویه پره ها و ماکزیمم سرعت چرخشی را به تفکیک در 4 نوع متفاوت تشریح نموده ایم تا بتوانیم شما را با نحوه محاسبات ظرفیت فن برج خنک کننده آشنا نموده و عوامل تاثیر گذار در انتخاب بهترین نوع پروانه فن را بیان نمائیم.

نوع اول فن های محوری : عنوان محصول : پروانه محوری – نوع مولتی وینگ – مقطع ایرودینامیکی ایرفویل بازه هوادهی : از 4000 تا 24000 فوت مکعب در دقیقه / ابعاد : از قطر 55 تا 120 سانتی متر نوع دوم محصولات فن های محوری عنوان محصول : پروانه محوری – نوع فایبرگلاس – مقطع ایرودینامیکی ایرفویل بازه هوادهی : از 21000 تا 380000 فوت مکعب در دقیقه / ابعاد : از قطر 120 تا 420 سانتی متر این مولفه در حقیقت نشان دهنده میزان حجم هوای عبوری در کولینگ تاور در مدت زمان معین می باشد و محاسبه دقیق آن از اهمیت بالای در عملکرد و افزلیش راندمان برج خنک کننده دارد که باید توسط مهندسین فنی به دقت محاسبه گردد .

عوامل بسیاری در محاسبه دقیق این مولفه دخیل می باشد که به شرح زیر است : فشار استاتیک فن محوری : فشار استاتیک بیانگر میزان برخورد و فشار تیغه ها با هوای ورودی می باشد که به فشار تنشی نیز معروف می باشد .

این فشار توسط نیروی مقاومت هوا یا همان پسا در تماس با تیغه ها ایجاد می گردد و رابطه مستقیم با توان مصرفی موتور دارد .

به منظور کاهش این فشار در کولینگ تاور از پره هایی با مقطع ایرودینامیکی ایرفویل استفاده می گردد .

فشار دینامیک فن برج خنک کننده : این نوع فشار سبب ایجاد خلا و نتیجتا موجب جابجایی هوا درون برج خنک کننده می گردد .

که این فشار نسبی بوده و تابع فشار استاتیک و حجم هوادهی می باشد .

نوع سوم محصولات فن های محوری عنوان محصول : پروانه محوری – نوع آلومینیوم – مقطع ایرودینامیکی ایرفویل – سوپر بلید بازه هوادهی : از 21000 تا 320000 فوت مکعب در دقیقه /ابعاد : از قطر 120 تا 420 سانتی متر نوع چهار محصولات فن های محوری عنوان محصول : پروانه محوری – نوع فایبرگلاس – مقطع ایرودینامیکی ایرفویل – تیغه باریک بازه هوادهی : از 8100 تا 37000 فوت مکعب در دقیقه /ابعاد : از قطر 80 تا 145 سانتی متر تولید کنندگان برج خنک کننده در کنار طراحی و تولید کولینگ تاور به سبب هزینه اولیه بالای ساخت این برجها، علی الخصوص برجای صنعتی و بر اساس نیاز سنجی مشتریان مبادرت به طراحی، تولید و مونتاژ مجزای هر یک از قطعات برج خنک کننده اعم از فن محوری و پکینگ ، قطره گیر و … نموده اند .

گروه صنعتی مهتاب گستر نیز بعنوان یکی از تولید کنندگان فن برج خنک کننده ، رفع نیازهای آتی مشتریان در باب سرویس و تعمیر برج خنک کننده خریداری شده از قبیل خرید، تعویض یا تعمیر پروانه فن کولینگ تاور با گریدها و متریال مختلف را در دستور کار خود قرار داده است و تمامی دانش و اطلاعات لازم را پیرامون تولید و خرید بهترین فن برج خنک کننده بر روی سایت خود قرار داده است .

شما مشتریان عزیز می توانید تمامی تجهیزات مورد نیاز خود در ارتباط با برج خنک کننده را با اطمینان خاطر تهیه نمایید .

بسته به نوع کاربری و حجم برودتی برج خنک کننده و کیفیت و قیمت مدنظر شما و … انواع فن برج خنک کننده در مدل و گرید های مختلف تولید و در کمترین زمان لازم به شما تحویل داده خواهد شد .

قیمت فن محوری کولینگ تاور متاثر از عوامل بسیاری می باشد.

همانطور که در خلال مطالب بالا اشاره شد طراحی فن محوری و انتخاب آن باید بر اساس مولفه هایی همچون حجم هوادهی که افزایش یا کاهش حجم هوادهی نیز به تعداد پره ها، عرض تیغه یا پره ها ، زاویه بین پره ها ، نوع سیستم هوادهی وابسته می باشد ، میزان فشار استاتیک و یا دینامیک وارده به آن ، دورنامی پره ها و… صورت پذیرد.

قطعا تمامی این موارد بر قیمت فن محوری تاثیر خواهد داشت.

اما بطور کلی قیمت پروانه کولینگ تاور براساس جنس تیغه های فن (تیغه های آلومینیومی ، فایبرگلاس ، پلی آمید)، نوع آن ، سایز و ابعاد آن ، اندازه شافت موتور ، نوع کاربری و ظرفیت برج خنک کننده، ارتفاع و شکل هندسی فن محوری و … تعیین می گردد.

با توجه به تغییرات و نوسانات ارزی از ارائه قیمت دقیق قطعات برج خنک کننده شامل فن محوری برج ، پکینگ و…معذوریم.

تعیین قیمت قطعات بصورت به روز می باشد و شما عزیزان می توانید بمنظور استعلام قیمت فن برج خنک کننده با کارشناسان واحد فروش مهتاب گستر تماس حاصل فرمایید.

شما مشتریان عزیز و وفادار ما دقت نمایید که فن کولینگ تاور باید به گونه ای انتخاب شود تا از بالاترین مقاومت برخوردار باشد و تیغه های آن در برابر ساییدگی و شکستگی مقاومت لازم را داشته باشد.

پس خواهشنمدیم علاوه برمدنظر قرار دادن قیمت فن محوری به نکات کلیدی مشاوران ما در ارتباط با انتخاب فن محوری ویژه کاربری خود دقت نمایید.

مهتاب گستر با تجربه طولانی و دانش زیاد در زمینه مهندسی و طراحی و تولید انواع برج خنک کننده بومی و با کیفیت بسیار بالا در ایران .

نه تنها برج خنک کننده های مهتاب گستر در داخل ایران بلکه به خارج از ایران نیز صادر و مورد استفاده قرار میگیرد .

image
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

ارتباط با ما

image

شرکت سیماگر یک شرکت معتبر نرم افزاری در زمینه تولید نرم افزار، طراحی سایت، سئو سایت، نرم افزار های حرفه ای تحت وب توزیع شده، برندینگ و تبلیغات ، بازاریابی از جمله دیجیتال مارکتینگ میباشد که نشان از توان عملیاتی این شرکت در ارائه خدمات میباشد. ما در تلاش هستیم تا با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی که امروزه مردم کشور عزیزمان ایران با آن دست و پنجه نرم میکنند با ارائه کار با کیفیت و قیمت مناسب باعث رضایت مندی مشتریان عزیزمان شویم و به عنوان مسئولیت اجتماعی خودمان سهمی در رونق کسب و کار های کشورمان داشته باشیم.

جهت مشاوره و استعلام قیمت میتوانید از طریق شماره تلفن های زیر به صورت مستقیم با ما در ارتباط باشید

نمونه کارها

shape
shape
shape
shape

انواع خدمات

image
map