نمونه استراتژی بازاریابی

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

درخواست مشاوره

image
جهت انجام مشاوره فیلد زیر را پر کرده و هزینه مشاوره را بپردازید تا با شما تماس بگیریم.

با نمونه استراتژی بازاریابی در اینترنت حرفی برای گفتن داشته باشید. بازاریابی محیطی بخشی از بازاریابی است که شخص به صورت حضوری در محل مشخص شده حضور پیدا میکند و با یکسری توضیحات سعی در جذب مشتری دارد. حال اگر این شخص بازاریاب از طریق یک تبلت محصول و خدمات شرکت را عرضه کند برای مشتری جذاب تر خواهد بود وبیشتر تحت تاثیر آن قرار خواهد گرفت. بازاریابی اینترنتی و بازاریابی محیطی هر دو در کنار هم در جهت برندینگ برای یک شرکت درآمد آفرینی میکند.

شرکت سیماگر یک شرکت معتبر در زمینه طراحی سایت و سئو سایت و تبلیغات و برندینگ و بازاریابی میباشد که آماده ارائه خدمات به شما عزیزان میباشد.

shape main-pic

فروش

021 79942

تلفن شرکت

021 2222 1223

تلفن همراه

0912 144 23 55

خدمات ما

یک دم مدیریت با اکسیژن (هوای تازه کسب و کار شما) https://odo.

ac در پست قبل، با تعریف استراتژی بازاریابی آشنا شدیم و دانستیم که یک استراتژی بازاریابی مجموعه‌ای از گام‌ها برای دلبسته ساختن مشتریان احتمالی و جدی است که در نهایت به هدایت آنها به یک تصمیم برای خرید می‌انجامد.

انواع مختلفی از استراتژیهای بازاریابی برای رسیدن به اهداف مختلف طراحی شده‌اند که در نتیجه شما احتمالا می‌بایست بیش از یکی از آنها را برای قرار دادن کسب و کار خود در مسیر درست، در اختیار داشته باشید.

با 15 استراتژی بازاریابی آشنا شدیم و تک تک آنها را بررسی کردیم از جمله بازاریابی کارمندان، بازاریابی سببی، بازاریابی مشارکتی، بازاریابی دهان‌به‌دهان و برنامه‌های ارجاعی.

در این پست ادامه‌ی این استراتژی‌ها را بررسی می‌کنیم: همه شرکت در مسابقات خوب را دوست دارند.

این نوع بازاریابی روی پلتفرم‌ رسانه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام و فیسبوک کار می‌کند، ولی می‌توان در وبلاگ‌های دیگر نیز آن را پیاده‌سازی نمود.

مسابقه باعث می‌گردد تا ترافیک به سوی وبسایت شما روانه شده و نرخ تبدیل آن بهینه گردد.

برای این کار شما می‌توانید به عنوان نمونه یک کلاس رایگان و یا محصول دیگر الکترونیکی را به عنوان جایزه پیشنهاد دهید.

نوع مسابقه می‌تواند هر چیزی باشد، ولی بهتر است در ارتباط با عمده مخاطبان شما و محصولات دیجیتالی که ارائه می‌کنید انتخاب شود.

بیشتر بخوانید: بازی سازی یا گیمیفیکیشن (Gamification) چیست و چطور می‌تواند به کسب و کارتان کمک کند؟ تمامی اتفاقات بازاریابی به صورت آنلاین رخ نمی‌دهند.

برخی از مواقع بهترین نتایج زمانی عاید شما می‌شود که از پشت رایانه خود برخاسته و مردم را در جهان واقعی ملاقات کنید.

نمایشگاه‌های شبکه‌سازی محیط‌هایی آرمانی برای آشنایی با افرادی هستند که ممکن است از کلاس‌های آنلاین شما لذت ببرند.

به شکل ویژه به دنبال نمایشگاه‌های شبکه‌سازی باشید که در ارتباط با زمینه کاری شما هستند.

برای نمونه اگر کلاس‌های شما در مورد رشد فردی است، احتمالا یک نمایشگاه شبکه‌سازی مبتنی بر فناوری بهترین نتایج را ارائه نخواهد کرد.

در مورد نمایشگاه‌هایی که دور بر شما و آنهایی که در سراسر کشور تشکیل می‌شوند، تحقیق کنید.

در آن جا یک غرفه بگیرید تا بتوانید با مردم در مورد کلاس‌های آنلاین خود صحبت کرده و نمونه‌هایی از کار خود را به آنها نشان دهید.

زمانی که در نمایشگاه‌های شبکه‌سازی شرکت می‌کنید، چند نمونه از کارهای خود را برای هدیه دادن به صورت رایگان به همراه داشته باشید.

در هر نمونه نشانی وبسایت خود را در کنار شرحی از محصولات دیجیتالتان ارائه نمایید.

در معرفی محصولات خود کوتاه و ساده سخن گفته و بیشتر از تمایل برای فروش چیزی به افراد، به فکر کمک کردن به آنها باشید.

بیشتر بخوانید: درون‌گراها باید چگونه با دیگران شبکه سازی کنند؟ (اینفوگرافیک) زمانی که شما محتوایی تولید می‌کنید، انتظار دارید که در موتورهای جستجو قابل مشاهده باشد.

با رعایت ترفندهای بهینه‌سازی موتور جستجو ( سئو SEO )، در بازاریابی موتور جستجو (SEM) نرخ بازگشت سرمایه مناسبی خواهید داشت.

بازاریابی موتور جستجو چالشی برای قرار دادن محتوای شما در فهرست چند صفحه اول نتایج موتورهای جستجوست.

با ایجاد محتوای یکتا و مبتنی بر ارزش و داده، می‌توانید بک‌لینک‌هایی به کار خود ایجاد نمایید تا محتوای تولیدی شما در نگاه موتورهای جستجو جذاب‌تر به نظر بیاید.

به علاوه زمان بگذارید تا متاتگ‌ها، تصاویر و سایر عناصر در صفحه بهینه شوند تا خوانندگان بتوانند محتوا را از میان کلیدواژه‌های دنباله‌دار پیدا کنند.

برای نمونه، نوشتن یک قطعه از محتوای بهینه شده درباره کاهش وزن پس از زایمان، نسبت به نوشتن متنی بهینه شده درباره کاهش وزن ساده‌تر است؛ چراکه در آن رقابت کمتری وجود دارد.

بازاریابی موتور جستجو همین طور شامل تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) و سایر تلاش‌هایی می‌شود که می‌تواند برند شما را جلوی دیدگان کاربران این سایت‌ها قرار دهد.

برای نمونه شما می‌توانید از خدمات فروشگاهی گوگل برای کمک در فروش کلاس‌های آنلاین کمک بگیرید.

به ریتارگتینگ می‌توان به عنوان میانبری در تبلیغات پرداخت شده نگاه کرد.

به جای صرف هزینه برای تبلیغ برندتان پیش افراد ناآشنا و بیگانه با موضوع، شما می‌توانید مخاطبان را به گونه‌ای پالایش نمایید که پیش‌تر با کسب و کار شما سروکار داشته باشند.

برای نمونه، ریتارگتینگ تبلیغات فیس‌بوک اجازه می‌دهد تا یک پیکسل روی وبسایت خود قرار دهید.

زمانی که کاربران وبسایت شما را مشاهده کرده و سپس به حساب کاربری خود در فیس‌بوک وارد می‌شوند، تبلیغاتی از برند شما را خواهند دید.

از جایی که این افراد از برند شما آگاه هستند، پیغام‌ها را دریافت کرده و با احتمال بیشتری جذب آن می‌شوند.

علاوه بر فیس‌بوک در بسیاری از پلتفرم‌های اجتماعی امکان ریتارگتینگ وجود دارد.

برخی از متخصصان به رسانه‌های اجتماعی لقب وبلاگ جدید را داده‌اند.

مردم محتواها را در شبکه‌های اجتماعی بارگذاری و ترافیک بازدید را به سوی فروش و صفحات فرود خود هدایت می‌کنند.

در این حال آگاهی از برند و ایجاد رابطه با اعضای مخاطب دیگر مزیت ایجاد شده است.

یک استراتژی بازاریابی مبتنی بر رسانه‌های اجتماعی باید شامل یک برنامه زمانی ایجاد پست و همین طور یک تقویم از انواع محتواهای مورد علاقه شما باشد.

برای ایجاد دلبستگی در مخاطب، در مورد نحوه قرار دادن لینک‌ها، هشتگ‌ها، تصاویر، و ویدئوها در متن پست‌ها موارد مختلف را امتحان کنید.

بیشتر بخوانید: برندسازی در اینستاگرام (اینفوگرافیک) ما در سه مورد قبل از بازاریابی موتور جستجو سخن گفتیم و دانستیم که سئو بخشی از این استراتژی بازاریابی است.

سئو مواردی نظیر متاتگ‌ها، انتخاب و بهینه‌سازی کلمات کلیدی و فراتر از آن را شامل می‌شود.

زمانی که نوبت به انتخاب کلمات کلیدی می‌رسد، انتخاب‌های متعددی وجود دارد.

کلمات کلیدی LSI یا ارتباط معنایی و نهفته کلمات، به شما کمک می‌کنند تا محتوای خود را تا حد امکان برای کاربران و موتورهای جستجو مربوط سازید.

کلمات کلیدی LSI، عبارت‌های مرتبط با کلمات کلیدی اصلی شما هستند.

برای نمونه، فرض کنید که در حال نوشتن پستی در وبلاگ خود با کلمه کلیدی اصلی «چگونه بی‌خوابی را درمان کنیم؟» هستید.

شما می‌توانید کلماتی کلیدی LSI مانندِ «خلاص شدن از شر بی‌خوابی»، «خواب راحت‌تر»، «استراحت بیشتر و بهتر»، و «دلایل بی‌خوابی» را به آن بیفزایید.

موتورهای جستجویی چون گوگل علاقه‌مند به ارائه خدماتی برای ارزشمندسازی محتواها برای خوانندگان هستند.

به این دلیل استفاده از کلمات کلیدی اصلی و LSI می‌تواند به پیدا کردن رتبه بهتر در صفحه نتایج موتور جستجو کمک نماید.

بیشتر بخوانید: سرزمین محتوا (اینفوگرافیک) استراتژی بازاریابی محتوا شامل هر نوع محتوایی است که به صورت آنلاین منتشر می‌شود؛ از صفحات فرود و پست‌های وبلاگ گرفته تا حساب‌های رسانه‌های اجتماعی.

این استراتژی بسیار موثر است؛ چرا که ترافیک طبیعی را از موتورهای جستجو دریافت کرده و بینندگان سایت را به دنبال‌کنندگان وفادار آن تبدیل می‌نماید.

در این جا، لازم است برای این استراتژی یک استراتژی جداگانه در نظر داشته باشید.

یک تقویم ویراستاری بازاریابی محتوا ایجاد کرده و تعیین نمایید که چند وقت یک بار می‌خواهید چند ماه جلوتر محتواهایی ایجاد کرده و ایده ارائه نمایید.

زمانی بازاریابی درون‌گرا، گزینه‌ای مناسب برای شماست که خواهان برقراری روابط مثبت با مشتریان احتمالی هستید بدون اینکه بخواهید هزینه زیادی صرف کرده و یا با مشتریان غیرجدی سروکار داشته باشید.

استراتژی بازاریابی درون‌گرا را می‌توان نوعی فعالیت دانست که مشتریان واقعی را مثل یک آهنربا جذب کسب و کار شما می‌کند.

به جای پخش یک آگهی تلویزیونی یا آغاز یک کمپین بی‌هدف پرداخت به ازای کلیک یاPPC ، در بازاریابی درون‌گرا لازم است که یک فهرست از نشانی‌های ایمیل تهیه کرده و محتوای کاری خود را به صورت رایگان منتشر سازید.

همین طور می‌توان در رسانه‌های اجتماعی حضور داشته و از افراد پیش از برقراری ارتباط با آنها اجازه گرفت.

از جایی که مشتریان نسبت به روش‌های تبلیغاتی سنتی بی‌تفاوت شده و نسبت به تماس تلفنی سرد و ترفندهای فروش سخت محتاطند، بازاریابی درون‌گرا یک جایگزین آرمانی به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: بازاریابی درون گرا (اینفوگرافیک) بازاریابی برونگرا قدیمی‌ترین شکل بازاریابی است.

با گذشت قرن‌ها این نوع بازاریابی اشکال مختلفی به خود گرفته است.

البته باید اعتراف نمود که با گذشت این همه سال مقداری پیچیده‌تر شده است.

هرچند که بازاریابی درون‌گرا مزایای چشم‌گیری دارد، شرکت‌ها هنوز هم این کار را با موفقیت انجام می‌دهند.

برای نمونه ارسال مستقیم نامه که گاه شکل ایمیل به خود می‌گیرد، در این دسته می‌گنجد که البته به دلیل هدفمند نبودن باعث صرف بی‌دلیل هزینه پستی می‌گردد.

همچنین می‌توان در بازاریابی برون‌گرا از تماس‌های رسمی تلفنی استفاده کرد، به ویژه اگر بازاریابی کسب و کار به کسب و کار (B2B) مد نظر باشد.

زمانی که شما دارای سنجه‌های لازم برای پشتیبانی تاکتیک‌های خود هستید، می‌توانید روی کارآمدی کانال‌های تبلیغاتی تجاری نیز حساب کنید.

مردم به دلایل مختلفی به کسب و کار آنلاین شما سر می‌زنند.

فرض کنید که شما کلاس‌های آنلاین را به علاقه‌مندان به تندرستی می‌فروشید.

در نتیجه برخی از مشتریان شما می‌خواهند وزن کم کنند، دیگران احتمالا تلاش دارند تا در مسابقات بدن‌سازی شرکت نمایند؛ درحالی که افراد باقی‌مانده شاید بخواهند آمادگی جسمانی یا سرعت دویدن خود را افزایش دهند.

شما بایست به شکلی یکتا برای هر کدام از این قطعه‌های بازار، برنامه داشته باشید و با بیان جنبه‌های محصولات خود که برای هر دسته جذابیت دارد، رگ خواب هر کدام را بیابید.

کمپین‌های ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ به شما کمک می‌کنند تا به شکل مستقیم با مخاطبان خود در تماس باشید.

از این کمپین‌ها همان‌طور که بالاتر گفته شد، برای بخش‌بندی مخاطبین خود استفاده کرده و در وبسایت خود فرم‌های عضویت را برای کاربران قرار دهید.

شما می‌توانید ایمیل‌هایی ارسال نمایید که شامل محتوای آموزشی، اطلاعاتی درباره فروش، تخفیف، کدهای کوپن و جز آن باشند.

به تجربه مشتری خود به عنوان یک سری نقاط تماس نگاه کنید.

بسته به این که مشتری شما چگونه از محصولتان خبردار شده و گام‌های لازم برای متقاعدسازی او کدامند، هر کدام از نقاط تماس می‌توانند یکتا باشند.

بازاریابی نقطه تماس شامل تحلیل نقاط تماسی می‌شود که مشتریان شما بیشترین برخورد را با آنها داشته و درنتیجه شما می‌توانید درجهت بهینه‌سازی آنها اقدام نمایید.

همچنین یک راهکار برای کوتاه‌سازی چرخه خرید وجود دارد، به گونه‌ای که مشتریان بتوانند محصولات دیجیتال شما را سریع‌تر خریداری نمایند.

همچنین شما بایست اطمینان یابید که هر نقطه تماس یک تاثیر مثبت در مشتریان برمی‌انگیزد.

برای نمونه اگر یک مشتری مد نظر با شما تماس گرفته و یا ایمیل می‌زند، لازم است پشتیبانی باکیفیت و مناسب خیال وی را از کسب و کارتان با القای احساسات مثبت آسوده سازد.

شما چه آگاهانه در جهت برندسازی اقدام کرده باشید و یا نه، دارای یک برند هستید.

در نتیجه لازم است که آن را کنترل کنید.

برند شما جامع ویژگی‌های فیزیکی کسب و کار (نظیر لوگو و شعارها) و فرهنگ سازمانی، آوا، نواخت و ساختار شرکت شما است.

بهترین راه برای آغاز برندسازی پاسخ به این پرسش است که چرا وارد این کسب و کار شدید؟ چه چیزی شما را واداشته تا کلاس‌های آنلاین اینترنتی برگزار کرده و محصولات دیجیتال بفروشید؟ چرا به این موضوع علاقه‌مندید؟ پاسخ‌های خود را برای ایجاد جنبه‌های مختلف برند در خود به کار گیرید.

بازاریابی چالاک مجموعه‌ای از نظام‌های ارزشی و باورهای مرکزی است که استراتژی بازاریابی یک شرکت را جهت‌دهی می‌کند.

این استراتژی از تعداد زیادی آزمایش بهره جسته، بازخوردهای مشتریان را لحاظ داشته و در آن از نقش تکرارهای سریع، داده‌ها و تحلیل‌ها استقبال می‌شود.

اگر به دنبال یافتن سریع تعداد زیادی مشتری هستید، به ایجاد یک شرکت بازاریابی وابسته اقدام نمایید.

معرفان شما به ازای هر فروش در کسب و کار شما، کمیسیون دریافت می‌کنند.

در بیشتر موارد، هر معرف یک لینک یکتا به صفحه محصولات شما ایجاد می‌کند.

زمانی که شما سند یک فروش را از یک لینک دریافت می‌کنید، معرف وجه کمیسیون تعیین شده را در حساب خود خواهد داشت.

این کار روشی عالی برای دست‌یابی به مخاطبان جدید و جهت‌دهی فروش است.

مانند بازاریابی محتوا که در بالا بدان اشاره گردید، بازاریابی مقاله‌ای به نوشتن تخصصی مقالات بر اساس هدف و صنعت مرکزی کسب کار شما بازمی‌گردد.

شما می‌توانید این مقالات را روی وبسایت خود قرار داده، در نقش پست‌های مهمان در وبلاگ‌های مرتبط با کسب و کارتان انتشار دهید و یا از آنها در نقش جذب‌کننده برای مشتریان احتمالی و افزودن به فهرست ایمیل‌های خود بهره ببرید.

با بازاریابی واقعیت افزوده بُعد سومی به تلاش‌های بازاریابی شما افزوده می‌شود.

این استراتژی احتمالا گران‌ترین گزینه از میان استراتژی‌های بازاریابی موجود در این فهرست به شمار می‌آید.

با این وجود، بازاریابی واقعیت افزوده یک گزینه آینده‌نگرانه محسوب می‌شود.

بازاریابان واقعیت افزوده راه‌های مختلفی را از تورهای مجازی گرفته تا تبلیغات ارزش افزوده دنبال می‌کنند تا توجه مشتریان را با وجود یک محیطی رقابتی شدید در فضای سه‌بعدی جلب نمایند.

کارآفرینان می‌توانند به داده‌های حتی بیشتری دست پیدا نمایند.

بازاریابی رفتاری از داده‌های موجود برای تعیین الگوی ارسال پیام به مشتریان مشخص بهره می‌برد.

با استفاده از کوکی‌ها، نشانی‌های آی‌پی، تاریخچه‌های وب، و اطلاعات دیگر می‌توان در بازاریابی رفتاری از دیده شدن پیغام درست در زمان مناسب توسط مشتری اطمینان حاصل نمود.

برخلاف بازاریابی رابطه‌ای که روی حفظ مشتری تمرکز دارد، در بازاریابی تراکنشی تلاش می‌گردد که بیشترین بهره از هر تراکنش برده شود.

به عبارت دیگر، این نوع بازاریابی تلاش دارد تا کاربر را از راه ارائه محصولات دیگر، قرار دادن تبلیغات در جاهای چشم‌گیر، و ارائه مشوق برای خرید اقلام اضافی (upselling)، متقاعد سازد تا زمان بیشتری را صرف تراکنش خود نماید.

زمانی که شما یک پست در نقش مهمان در وبلاگ شخصی دیگران قرار می‌دهید، آنها معمولا به شما اجازه درج یک لینک برای اقدام به خرید (CTA) در انتهای پستتان را می‌دهند.

همین طور می‌توانید یک لینک به صفحه فروش ایجاد نمایید که برای مخاطبان وبلاگ بیشترین جذابیت را داشته باشد.

استفاده از پلتفرم دیگران برای کشاندن موقت مخاطبین به صفحه معرفی محتوا و محصولات دیجیتالی شما کاری بسیار عالی است.

در حالی که انتشار پست در نقش مهمان به شما اجازه می‌دهد تا محتوای خود را برای مخاطبان دیگران ارائه کنید، در اینفلوئنسر مارکتینگ محتوای اصلی توسط یک بلاگر یا شخصیت در رسانه مجازی برای شناساندن محصول دیجیتال شما به مخاطبینش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در بیشتر موارد شما بایست هزینه‌ای را به شخص معرفی کننده بپردازید.

با این وجود بسته به نظر او امکان ارائه محصولات رایگان و یا اندیشیدن تمهیدات دیگر نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: استارت آپی که اینفلوئنسرها را به برندها متصل می­ کند شما در حال حاضر مواد لازم را در اختیار دارید.

اکنون با آگاهی از 36 نوع استراتژی بازاریابی مختلف خواهید توانست کسب و کار خود را توسعه داده و مشتریان بیشتری جذب نمایید.

اکنون باید با توجه به شرایط خود تصمیم بگیرید که کدام استراتژی بازاریابی برای برند شما بهترین نتیجه را داشته و سپس آنها را به شکلی راهبردی به کار ببندید.

شاید کسب و کار شما از بازاریابی سببی بهترین نتیجه را به دست آورد.

ممکن است شما بیشترین سود را از فروش مستقیم، بازاریابی نقطه فروش و یا رسانه‌های اکتسابی به دست آورید.

شما می‌توانید همه این انواع مختلف استراتژی‌های بازاریابی را امتحان کنید تا مشخص شود که کدام یک بهتر مخاطب شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به علاوه امکان ترکیب استراتژی‌های مختلف برای رشد سریع‌تر کسب و کار شما در ازای تلاش کمتر وجود دارد.

ابتدا از تحلیل تلاش‌های فعلی خود آغاز نمایید.

آیا آنها با موفقیت همراهند؟ اگر این گونه نیست، می‌توانید از نو آغاز نمایید.

سپس از استراتژی‌های بازاریابی استفاده کنید که به نظر شما تاثیرگذارترینند.

ممکن است گاهی اشتباه کنید.

پس موارد بیشتری را بیازمایید.

با جمع‌آوری داده‌های بیشتر، پیغام‌های بازاریابی شما بهتر به هدف خواهند رسید.

odo.

ac یک دم مدیریت با اکسیژن (هوای تازه کسب و کار شما) https://odo.

ac با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت مطلبی دیگر از این نویسنده مطلبی دیگر در همین موضوع افزایش بازدید بر اساس علاقه‌مندی‌های شما از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

image
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

ارتباط با ما

image

شرکت سیماگر یک شرکت معتبر نرم افزاری در زمینه طراحی استارت اپ ، تولید نرم افزار، طراحی سایت، سئو سایت، نرم افزار های تحت وب توزیع شده، برندینگ و تبلیغات، بازاریابی از جمله دیجیتال مارکتینگ میباشد که نشان از توان عملیاتی این شرکت در ارائه خدمات در حوزه IT میباشد.

ما در تلاش هستیم تا با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی که امروزه مردم کشور عزیزمان ایران با آن دست و پنجه نرم میکنند با ارائه کار با کیفیت و قیمت مناسب باعث رضایت مندی مشتریان عزیزمان شویم و به عنوان مسئولیت اجتماعی خودمان سهمی در رونق کسب و کار های کشورمان داشته باشیم.

جهت مشاوره و استعلام قیمت میتوانید از طریق شماره تلفن های زیر به صورت مستقیم با ما در ارتباط باشید.

انواع خدمات

map