چک لیست سئو سایت

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

سئو یا بهینه سازی وب سایت یکی از تکنیک های بالا بردن فروش در سطح اینترنت میباشد که عمومیت مردم خصوصا در ایران به ندرت با آن آشنا هستند، سئو در بین شرکت های که در اینترنت کسب و کار دارند یک امر حیاتی و بسیار مهم است چرا که از طریق آن میتوانند در کلماتی که مرتبط با کسب و کارشان هستند در رتبه های اول موتور های جستجو قرار بگیرند که این خود باعث پیدا کردن مشتری بیشتر خواهد شد.

شرکت سیماگر یک شرکت معتبر و باسابقه و فعال در زمینه سئو و بازاریابی اینترنتی میباشد .با چک لیست سئو سایت شما میتوانید فرصت های فروش خود را با بهتر دیده شدن افزایش دهید و در موتورهای جستجو در لینک های رتبه بالا دیده شوید.

shape main-pic

فروش

021 79942

تلفن شرکت

021 2222 1223

تلفن همراه

0912 144 23 55

خدمات ما

برای پشتیبانی می توانید از طریق تیکت یا تلگرام اقدام نمایید.

همکاران ما به سرعت به تیکت ها پاسخ خواهند داد.

ارسال تیکت | ارتباط تلگرامی سئو وب سایت از مسائل بسیار مهمی است که باید با دقت و نظم خاصی انجام شود.

به منظور نظم دادن به تمامی اموری که برای سئو وب سایت باید انجام دهیم، در قدم اول نیاز به چک لیست سئو خواهیم داشت.

چک لیست سئو، چک لیستی است که با کمک آن می‌توانیم سئو وب سایت را هدفمند و موثر‌تر انجام دهیم و در نتیجه شاهد نتایج خوبی نیز باشیم.

در ادامه این مقاله با تمامی موارد چک لیست سئو 2020 بیشتر آشنا خواهید شد.

چک لیست سئو پایه به موارد ساده ولی اساسی اشاره می‌کند که شاید در نگاه اول بسیار پیش پا افتاده به نظر برسند ولی عمل به آن‌ها می‌توان روی بهبود جایگاه وب سایت شما در موتورهای جستجو تاثیر شگفت انگیزی به همراه داشته باشد.

افزونه Yoast SEO افزونه‌ایی است که نصب آن روی سایت‌های وردپرسی این امکان را فراهم می‌آورد تا شما بتوانید به راحتی با توجه به آنچه Yoast به آن‌ها اشاره کرده، نکات سئو را رعایت کنید.

نقشه سایت امکانی را فراهم می‌آورد تا خرنده‌های موتورهای جستجو راحت‌تر بتوانند در وب سایت حرکت کنند.

برای وب سایت وردپرس با استفاده از افزونه Yoast می‌توانید نسبت به ایجاد نقشه سایت اقدام کنید.

در غیر این صورت می‌توانید با وب سایت‌هایی مانند www.

xml-sitemaps.

com به صورت آنلاین نقشه وب سایت خود را ایجاد کنید.

فایل robots.

txt این امکانی را فراهم می‌آورد تا موتورهای جستجو متوجه شوند که به کدام قسمت‌های وب سایت دسترسی داشته باشند و کدام قسمت‌ها برای آن‌ها غیر قابل دسترسی است.

فایل robots.

txt از روش‌هایی که می‌توان با استفاده از آن ورود موتورهای جستجو به وب سایت را کنترل کرد.

برای اطلاع از این موضوع که آیا در وب سایت شما فایل robots.

txt وجود دارد یا نه باید از طریق آدرس: yourdomain.

com/robots.

txt اقدام کنید.

از ابزارهای رایگان و پرکاربردی که گوگل در اختیار کاربران خود قرار داده است، گوگل آنالیتیکس است.

با استفاده از گوگل آنالیتیکس این امکان برای شما فراهم آورده می‌شود تا بتوانید از تعداد کاربرانی که از وب شما بازدید کرده‌اند و راه‌های ورود آن‌ها به وب سایت، اطلاع پیدا کنید.

با استفاده از گوگل سرچ کنسول که ابزار رایگان دیگری از گوگل است، می‌توانید نسبت به عملکرد وب سایت و رتبه‌های کلمات کلیدی خود در گوگل اطلاعات جامعی به دست آورید.

چک لیست تحقیق کلمات کلیدی، چک لیستی است که با استفاده از آن می‌توانید درباره اینکه افراد چه کلماتی را در حوزه کسب و کار شما جستجو می‌کنند و نحوه بهینه سازی آن‌ها به شما کمک می‌کند.

هر صفحه از وب سایت شما باید روی یک کلمه کلیدی اصلی تمرکز داشته باشد.

شما می‌توانید با ابزارهایی مانند Ahrefs و Google Keyword Planner کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را به آسانی پیدا کنید.

برای اینکه متوجه شود که چه کلمات کلیدی را باید مورد هدف خود قرار دهید تا بتوانید جایگاه مورد نظر را در موتورهای جستجو به خود اختصاص دهید.

باید سه وب سایتی که شبیه به کسب و کار شما هستند و در گوگل توانسته‌اند رتبه‌های یک تا سوم را به خود اختصاص دهند را به خوبی مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید تا بتوانید کلمات کلیدی صحیحی را مورد استفاده قرار دهید.

کاربرانی که ما در دنیای اینترنت با آن‌ها سر و کار داریم، افرادی با ذهنیت‌های متفاوت هستند که هر کدام هر آنچه را در ذهن خود به دنبال آن هستند در موتورهای جستجو، سرچ می‌کنند.

با توجه به همین مسئله ما باید کلماتی را در وب سایت خود مورد استفاده قرار دهیم که همسو با ذهن مخاطبانمان است.

در بسیاری از مواقع ممکن است، کلمات و عباراتی که مخاطبان در حوزه کسب و کار شما جستجو کرده‌اند، بسیار ساده به نظر بیاید ولی توجه به همین مسئله می‌تواند شما از سایر رقبا پیش بیندازد.

با استفاده از ابزارهایی مانند Ahrefs‌ می‌توانید جایگاه فعلی خود در کلمه کلیدی مورد نظرتان را در موتورهای جستجو بررسی و ارزیابی کنید تا بتوانید بر طبق نتیجه به دست آمده، برنامه ریزی صحیحی انجام دهید.

خوب تا اگر تا این قسمت را به خوبی همراه من آماده باشید، وب سایت شما قطعا در وضعیت نسبتا خوبی قرار گرفته است.

حالا نوبت به چک لیست سئو داخلی است که توجه به مواردی که در آن ذکر شده، می‌تواند وب سایت شما را در شرایط بهتری قرار دهد.

URLهایی که در وب سایت خود مورد استفاده قرار می‌دهید باید کوتاه و بامعنی باشند تا بتوانند در موتورهای جستجو جایگاه بهتری را به خود اختصاص دهند.

عنوان و توضیحات متا مهم‌ترین بخش از هر محتوایی هستند که حتما باید به درستی نوشته شوند و جذابیت داشته باشند تا مخاطب برای کلیک روی آن‌ اشتیاق داشته باشد.

هر محتوایی که درون سایت سایت قرار می‌گیرد، تنها مجاز به استفاده از یک هدینگ یک است که با رعایت این قانون محتوا در زمان کوتاه‌تری می‌تواند جایگاه خود در موتورهای جستجو را به دست آورد.

لینک سازی درونی اصلی است که باید با حساسیت و دقت بالایی انجام شود تا باعث بهبود سئو وب سایت شود.

لینک سازی درونی هم می‌تواند به صفحات داخلی وب سایت و هم به سایت‌های مشابه با وب سایت شما انجام شود.

تصاویر هم مانند متون باید بهینه سازی شوند.

بهینه سازی تصاویر با نوشتن توضیحات alt text‌ صورت می‌گیرد که با انجام آن تصاویر خود می‌توانند به راحتی و در زمان کوتاهی در قسمت تصاویر گوگل جایگاه مناسبی به دست آورند.

برای اینکه موتورهای جستجو راحت‌تر بتوانند محتواهای قرار گرفته روی وب سایت شما را درک کنند، باید از کدهای Schema markup‌ استفاده کنید.

توجه به مواردی که در چک لیست محتوا به آن‌ها اشاره شده، این امکان را فراهم می‌آورد تا محتوای ایجاد شده هم از نظر مخاطبان و هم از نظر موتورهای جستجو مورد پسند واقع شود.

پس از آنکه توانستید، با عنوان و متا جذاب مخاطب را به وب سایت خود جذب کنید برای نگه داشتن او در وب سایت باید مقدمه جذاب و گیرایی بنویسید.

به طور کلی مقدمه باید شامل تمامی آنچه شما قصد دارید در ادامه به آن‌ها اشاره کنید، باشد تا مخاطب بتواند دید کلی درباره مقاله شما داشته باشد.

محتوایی که روی وب سایت قرار می‌گیرد باید خوانایی خوبی داشته باشد تا مخاطب پس از مدت زمان کوتاهی از مطالعه آن خسته نشود.

برای اینکه خوانایی به خوبی اجرا شود، محتوا تهیه شده باید در پاراگراف‌های کوتاه نوشته شود و علامت‌های نگارشی نیز در جای مناسبی به کار برده شوند.

جملات و پارگراف‌های بلند همیشه مخاطب را آزار می‌دهد زیرا او به دنبال جایی برای نفس کشیدن است.

سعی کنید در هنگام نوشتن محتوا از جملات کوتاه و با معنی استفاده کنید تا مخاطب خسته نشود.

محتوایی که قصد انتشار آن روی وب سایت خود را دارید باید از سه ویژگی مهم یعنی قابل اعتماد بودن، تخصصی بودن و کیفیت بالا برخوردار باشد تا مخاطب و موتورهای جستجو به آن اهمیت دهند.

سئو تکنیکال شامل تکنیک‌های ریز و مهمی می‌شود که توجه به آن‌ها می‌تواند وب سایت شما را چند قدم از وب سایت رقبا پیش بیندازد.

اگر در گوگل سرچ کنسول وب سایت خود شاهد خطاهایی مربوط به خزنده‌های گوگل بودید، در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به رفع این خطاها اقدام کنید زیرا وجود چنین خطاهایی نشان می‌دهد که محتوای وب سایت شما از نظر خزنده‌های گوگل مشکل داشته اشت.

سرعت وب سایت تاثیر مستقیمی روی جایگاه آن در موتورهای جستجو دارد.

برای اینکه بتوانید سرعت وب سایت خود را ارزیابی و بررسی کنید، می‌توانید از ابزارهایی مانند  PageSpeed Insights و GTMetrix استفاده کنید.

لینک‌های خارجی شکسته شده، در بسیاری از موارد تاثیرات مخربی روی تجربه کاربری دارد و این دقیقا همان موضوعی است که گوگل به آن اهمیت می‌دهد.

با توجه به این موضوع در زمان کوتاهی باید نسبت به اصلاح این لینک‌ها اقدام کنید.

امروزه بسیاری از کاربران با استفاده از تلفن همراه خود نسبت به جستجو در موتورهای جستجو اقدام می‌کنند که با توجه به همین موضوع وب سایت شما باید mobile-friendly باشد تا کاربر در زمان استفاده تجربه خوبی داشته باشد.

برای بررسی mobile-friendly بودت وب سایت می‌توانید از طریق آدرس: search.

google.

com/test/mobile-friendly اقدام کنید.

با استفاده از پروتکل امن HTTPs داده‌های بازدیدگان در محیط امنی محافظت می‌شود و وب سایت از نظر امنیت در شرایط بهتری قرار خواهد گرفت.

در مواردی ممکن است، محتواهای تکراری روی سایت قرار گرفته باشند که به همین منظور باید در زمان کوتاهی نسبت به حذف آن‌ها از وب سایت اقدام کنید.

با توجه به اینکه لینک سازی همیشه از چالش‌های متخصصان سئو بوده است، استفاده از چک لیست لینک سازی امکانی را فراهم می‌آورد تا متخصصان سئو بتوانند با دقت و برنامه ریزی بهتری نسبت به لینک سازی اقدام کنند.

به طور کلی در مبحث سئو بررسی رفتار رقبا اهمیت بسیار بالایی دارد.

شما باید با بررسی‌های دقیق مطلع شوید که وب سایت رقیب شما از چه وب سایت‌های دیگری لینک دریافت کرده و شما نیز نسبت به دریافت لینک از همان منبع اقدام کنید.

برای دریافت لینک از منابع خارجی باید از طریق پست مهمان و رپورتاژ اقدام کنید.

به منظور بررسی وب سایت‌هایی که رقبا از آن‌ها لینک دریافت کرده‌اند نیز می‌توانید از ابزار Ahrefs استفاده کنید.

به طور کلی لینک‌هایی در وب سایت هستند که به دلایلی از دست رفته‌اند و باید در زمان کوتاهی آن‌ها را پیدا کنید و نسبت به بازیابی آن‌ها اقدام کنید زیرا در صورتی که مدت زمان زیادی از گم شدن آن‌ها بگذرد، می‌تواند آثار مخربی برای سایت به همراه داشته باشد.

برای پیدا کردن لینک‌های از دست رفته نیز ابزار Ahrefs مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در مواردی ممکن است وب سایتی از برند شما در وب سایت خود سخن گفته باشد ولی لینکی به شما نداده باشد که در چنین شرایطی باید با مدیر سایت ارتباط برقرار کنید و درخواست کنید که با نام برندتان به وب سایت شما لینک داده شود.

محتواهایی که شما در وب سایت خود قرار می‌دهید، ممکن است برای گروه خاصی از کاربران جذاب باشد که با ارسال ایمیل می‌توانید آن‌ها را دعوت کرده تا محتوا را مطالعه کنند و در صورتی که مورد پسند‌شان بود از طریق وب سایت‌شان به شما لینک دهند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند * نام* ایمیل* وبگاه آژانس دیجیتال مارکتینگ خوشحالیم در کنار شما هستیم با ما همراه باشید لینک‌های مفید مطالب اخیر وبلاگ سئو اینستاگرام چیست ؟ بهترین راهکار برای ورود به اکسپلور صفر تا صد بازاریابی اینستاگرام در ۲۰۲۰، چگونه بهترین استفاده از اینستاگرام را ببریم؟ برترین صفحه ساز وردپرس در سال 2020 به همراه لینک دانلود چرا طراحی سایت با وردپرس؟ 12 دلیل برای انتخاب وردپرس به عنوان محبوب ترین CMS جهان ۸ استراتژی سئو مقرون به صرفه و محلی برای مشاغل کوچک مدیریت صحیح Core Web Vitals در سرچ کنسول گوگل برای کسب رتبه‌های بهتر راسا، تیم دیجیتال مارکتیتگ کسب و کار

image
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

ارتباط با ما

image

شرکت سیماگر یک شرکت معتبر نرم افزاری در زمینه تولید نرم افزار، طراحی سایت، سئو سایت، نرم افزار های حرفه ای تحت وب توزیع شده، برندینگ و تبلیغات ، بازاریابی از جمله دیجیتال مارکتینگ میباشد که نشان از توان عملیاتی این شرکت در ارائه خدمات میباشد. ما در تلاش هستیم تا با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی که امروزه مردم کشور عزیزمان ایران با آن دست و پنجه نرم میکنند با ارائه کار با کیفیت و قیمت مناسب باعث رضایت مندی مشتریان عزیزمان شویم و به عنوان مسئولیت اجتماعی خودمان سهمی در رونق کسب و کار های کشورمان داشته باشیم.

جهت مشاوره و استعلام قیمت میتوانید از طریق شماره تلفن های زیر به صورت مستقیم با ما در ارتباط باشید

نمونه کارها

shape
shape
shape
shape

انواع خدمات

image
map