چگونه سایت فروشگاهی طراحی کنیم

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

با چگونه سایت فروشگاهی طراحی کنیم در اینترنت شما میتوانید کاری کنید که کسب و کارتان بیشتر دیده شود. شما ابتدا به ساکن میبایست یک طراحی سایت انجام دهید و پس از آن برای بهینه سازی و نمایش داده شدن بر اساس کلماتی که مرتبط با فضای شغلی تان است وب سایت تان را به اصطلاع سئو کنید . در صورتی که برنامه های خیلی بیشتر و قوی تری مدنظر دارید میبایست وب سایت تان را در فضای وب سایت های پر بازدید تبلیغات نمایید و البته همواره این موضوع رو دقت نمایید که به برندینگ برندتان ضربه ای وارد نشود. شرکت سیماگر با دارابودن کادر تخصصی قوی در موضوعات ذکر شده آماده همکاری با شما عزیزانی که هوشمندانه بدنبال توسعه زیرساخت کسب و کارتان هستید میباشد.

shape main-pic

فروش

021 79942

تلفن شرکت

021 2222 1223

تلفن همراه

0912 144 23 55

خدمات ما

پرتال، سامانه ای است که برای ساخت یک وب سایت یا فروشگاه اینترنتی شگفت انگیز با هزینه کم و در زمانی کوتاه ایجاد شده است.

https://www.

portal.

ir شاید شما هم همانند من، زمانی که به یک وب سایت یا فروشگاه جذاب در اینترنت برخورد می‌کنید، خیلی سریع ایده ایجاد سایت فروشگاه اینترنتی به سراغتان می آید و ایده پردازی و توسعه آن را در ذهن خود پرورش می‌دهید.

شکی ندارم که در مورد بسیاری از شما این موضوع اتفاق می‌افتد و فقط به من محدود نیست.

اما روش‌های مختلف و متعدد موجود در بازار، برای ایجاد سایت‌های مختلف باعث می‌شود که سریع‌تر از هر زمانی گیج شده و از تصمیم خود پشیمان بشویم.

به همین دلیل سعی کردم که در زمینه طراحی و ساخت فروشگاه اینترنتی تحقیق و مطالعه کنم و انواع مختلف فروشگاه سازهای موجود در ایران را مورد بررسی قرار دهم.

در این مطلب قصد دارم ضمن معرفی مراحل ایجاد یک سایت فروشگاهی آنلاین، برخی از فروشگاه سازها و در نهایت یکی از بهترین آنها، یعنی پرتال، را معرفی کنم.

همانند ساختن یک فروشگاه فیزیکی، ایجاد یک وب سایت فروشگاهی از مراحل مختلفی تشکیل می‌شود و باید در هر کدام از آنها نهایت دقت را داشته باشید.

این موضوع در نتیجه نهایی کار شما تأثیر بسیار چشمگیری خواهد داشت.

به همین دلیل سعی می‌کنم در ادامه این مطلب همزمان با معرفی مراحل مختلف طراحی سایت فروشگاه اینترنتی، ارتباط آن را با یک فروشگاه فیزیکی نیز نشان دهم.

طبیعتاً زمانی که بخواهیم یک فروشگاه در یک نقطه از شهر ایجاد کنیم، به دنبال محلی می‌گردیم که بیشترین تردد را داشته باشد و افراد مختلف به آن دسترسی داشته باشند.

در مورد طراحی سایت فروشگاه اینترنتی نیز باید همین روند را دنبال کنیم و گام اول را انتخاب ‌هاست و فضای میزبانی (Host) مناسب در نظر بگیریم.

انتخاب یک‌هاست مناسب از این جهت اهمیت دارد که سرعت وب سایت، پشتیبانی از حجم اطلاعات بارگذاری شده، امنیت وب سایت، پاسخگویی و پشتیبانی و سایر موارد مرتبط با فروشگاه آنلاین در این زمینه تغییر می‌کند.

گزینه‌های مختلفی برای انتخاب ‌هاست وجود دارد که انتخاب هر کدام از آنها به سطح انتظار شما از فروشگاه بستگی دارد.

معمولاً شرکت‌هایی که در حوزه ارائه ‌هاست به مخاطبان خود فعالیت دارند، به آنها توصیه می‌کنند که در ابتدای کار از فضای کمتری استفاده کنند که هزینه کمتری برای آنها داشته باشد؛ اما در مراحل بعدی طبیعتاً با افزایش تعداد مراجعه کنندگان به فروشگاه اینترنتی و حجم اطلاعات، محصولات و دیتای ورودی شما، به فضای میزبانی یا هاست بیشتری نیاز خواهید داشت که مجبور به پرداخت هزینه‌های ماهیانه یا سالیانه بیشتری خواهید بود.

برای مطالعه بیشتر در ارتباط با انتخاب هاست مناسب می توانید مطلب "هاست و هر آنچه باید دربارۀ آن بدانید" را در پرتال مطالعه کنید.

طبیعتاً در هر حوزه‌ای که می خواهید فروشگاه اینترنتی خود را بسازید، باید یک اسم متناسب و جذاب انتخاب کنید که با زمینه فعالیت شما در ارتباط باشد و مشتری به راحتی بتواند با آن ارتباط برقرار کند.

در حقیقت اسم فروشگاه به عنوان یک شناسنامه یا یک کارت ویزیت برای کسب و کار ما محسوب می‌شود که می‌تواند نقش مهمی در معرفی و جذب مشتریان به فروشگاه داشته باشد.

این مرحله به عنوان انتخاب دامنه (Domain) با استفاده از یک شرکت ثبت کننده دامنه شناخته می‌شود، که اسم شما را تحت عناوین مختلف ثبت کرده و از این لحظه به بعد فروشگاه اینترنتی با این عنوان شناخته می‌شود.

انتخاب دامنه و استراتژی‌های مربوط به کسب و کار اینترنتی مبحث بسیار پیچیده‌ای است که از این حوزه خارج است و ما چندان به آن نمی‌پردازیم؛ ولی به هرحال دامین یک فروشگاه آنلاین باید به شکلی انتخاب شود که پیدا کردن آن در بین میلیون‌ها وب سایت راحت باشد و نمونه‌های مشابه کمتری برای آن وجود داشته باشد.

انتخاب و ثبت دامنه، هزینه ی کمی دارد اما استراتژی مناسب و توجه به فاکتورهای مختلف آن می‌تواند تأثیر بزرگی بر آینده کسب و کار اینترنتی شما داشته باشد.

اگر همچنان سوالی در رابطه با دامنه دارید، می توانید مطلب "دامنه چیست و چگونه ثبت می‌شود؟" و "چگونه یک دامنه خوب برای سایت خود انتخاب کنیم؟" را در پرتال مطالعه کنید.

حالا که فضای میزبانی (Host) و دامنه (Domain) لازم را برای فروشگاه خود انتخاب کرده‌ایم و حجم هاست و نام دامنه خود را با توجه به انتظار خود از سطح بازار، موضوع فروشگاه، تعداد کالاهای فروشگاه و.

.

.

در نظر گرفته‌ایم، باید به سراغ ایجاد و ساخت نمای داخلی فروشگاه برویم.

در مورد فروشگاه اینترنتی و وبسایت های فروشگاهی، این مرحله به عنوان انتخاب یک cms یا سیستم مدیریت محتوا شناخته می‌شود که یک انتخاب فوق العاده مهم است.

ولی در عین حال، احتمالاً برای افراد تازه کار چندان ساده نیست.

به طور مثال کسانی که دوست دارند یک فروشگاه فیزیکی شیک و مشتری پسند داشته باشند، معمولاً از طراحان دکوراسیون برای فضای داخلی فروشگاه فیزیکی استفاده می‌کنند.

اما در مورد طراحی سایت فروشگاه اینترنتی این مرحله به صورت خرید سایت ساز و فروشگاه ساز یا استفاده از سیستمی رایگان بدون پشتیبانی معرفی می‌شود که تقریباً بخش اصلی هزینه راه اندازی سایت را شامل می‌شود.

در زمان انتخاب سیستم مدیریت محتوا یا فروشگاه ساز آنلاین باید توجه کنید که امکانات مهم همچون درج محصول، مطلب، مقاله، نظر کاربران، مقایسه محصو، فرم ساز و سایر موارد دلخواه شما وجود داشته باشد و از لحاظ گرافیکی نیز قالب های زیبایی برای ویترین مخاطبان شما داشته باشد تا جذابیت استفاده از فروشگاه اینترنتی را همچون ویترین و دکوراسیون فروشگاه فیزیکی افزایش دهد.

برخی از سیستم های مدیریت محتوا رایگان و بدون پشتیبانی (پشتیبان تلفنی و ایمیلی) برای ایجاد فروشگاه اینترنتی عبارتند از وردپرس (ووکامرس)، جوملا، مجنتو، اپن کارت، پرستاشاپ ولی در صورتی که بخواهید از سیستمی استفاده کنید که کار را برای شما ساده تر کند و شما را در هر مرحله از ایجاد فروشگاه راهنمایی کند، می توانید از سیستم های فروشگاه ساز همانند پرتال استفاده کنید.

یکی از اصطلاحات و واژه‌هایی که در چند سال اخیر وارد حوزه طراحی سایت و حتی بازاریابی شده است، فروشگاه ساز است که به عنوان یک سیستم پشتیبان برای تولید و طراحی سایت فروشگاه اینترنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کسانی که در گذشته با وبلاگ نویسی سر و کار داشته‌اند و از خدمات آن برای بیان مطالب مختلف استفاده کرده‌اند، این موضوع را بیشتر درک می‌کنند و نقش فروشگاه سازها را در طراحی سایت راحت‌تر قبول دارند.

بطور کلی، فروشگاه سازها به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند: · فروشگاه ساز کد باز: اسم این فروشگاه‌سازها از واژه انگلیسی Open Source گرفته شده است که مشخصات کلی این فروشگاه سازها را تعریف می‌کنند.

· فروشگاه ساز اشتراکی: عنوان این فروشگاه سازها نیز از واژه انگلیسی Software as a Service برگرفته شده است که نقش یک گروه پشتیبان در کنترل و راه اندازی فروشگاه اینترنتی را نشان می‌دهد.

فروشگاه ساز کد باز به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا آماده و قابل تغییر شناخته می‌شود که امکان ساخت فروشگاه را، بدون نیاز به اطلاعات و مهارت برنامه نویسی، می دهد.

در این سیستم‌ها شخصی کمک کننده شما نخواهد بود و 0 تا 100 کار در دستان شماست که شامل نصب cms (سیستم مدیریت محتوا)، نصب پلاگین های مورد نیاز، فارسی سازی، بارگذاری قالب (در صورتی که رایگان موجود باشد، که باز هم بیشتر قالب ها از زبان انگلیسی به فارسی ترجمه شده اند و حجم زیادی دارند) و.

.

.

.

می شود.

مزایای سیستم های مدیریت محتوا (اپن سورس): 1.

به صورت رایگان قابل استفاده است.

2.

پلاگین متنوعی برای اضافه کردن بخش های دلخواه در اختیار شماست 3.

تعداد قالب های زیاد و متنوعی را برای استفاده در اختیار دارید 4.

با صرف هزینه قابل توسعه توسط برنامه نویسان 5.

جامعه طراح و برنامه نویس آن ها بزرگ است.

6.

وجود مستندات و راهنمای نوشتاری به زبان فارسی و انگلیسی معایب سیستم های مدیریت محتوا: معایب سیستم های آماده فارسی شده و رایگان از زمانی شروع می شود که شرکت های فارسی کننده نیازمند درآمد زایی هستند به همین دلیل هسته ی این سیستم ها را رایگان در اختیار شما می گذارند و سپس اقدام به ایجاد قالب، پلاگین و پشتیبانی با هزینه های بالا می کنند.

برخی از مشکلات این سیستم ها در لیست زیر عنوان شده است: 1.

برای دریافت پشتیبانی تیم قوی وجود ندارد و در صورت وجود ماهیانه مبالغی از 128 الی 428 هزار تومان (سالیانه مبالغی از 1.

538.

000 الی 5.

136.

000 تومان) باید پرداخت تا تعداد مشخصی تغییر و راهنمایی تلفنی صورت گیرد، به طور مثال پشتیبانی برای وردپرس و ووکامرس توسط دو مجموعه توانمند در این زمینه به شرح زیر است: 2.

این سیستم ها قالب های متنوع و زیادی را ارائه می دهند ولی قالب های رایگانی که برای این سیستم ها وجود دارند از زبان های انگلیسی ترجمه شده است و برای سرعت اینترنت کاربران ایران با توجه به حجم مناسب نیست و تنها 5-10% قالب های پولی (از 80-90 الی 350 هزار تومان) از پایه نوشته شده است.

3.

با توجه به اینکه سیستم ها اپن سورس هستند، تمامی هکر ها قسمت های نفوذ این ابزار ها را اطلاع دارند و این مشکل را سیستم های مدیریت محتوا با به روز رسانی های ماهیانه خود برطرف می کنند.

4.

در معرض خطر بیشتر به دلیل متن باز و پرکاربرد بودن این سیستم ها خواهید بود.

5.

عدم پاسخگویی مناسب در حجم زیاد محتوا، اطلاعات و بازدید (در صورتی که بخواهید این مشکل را مرتفع کنید باید هزینه های زیادی را برای هاست خود بپردازید.

) 6.

احتمال بیشتر مواجه شدن با طراحان سایت مبتدی و تحویل گرفتن یک سایت با کیفیت پایین 7.

سختی تنظیمات تخصصی برای رسیدن به حالت ایده آل از نظر سرعت و سئو وب سایت 8.

سرعت کمتر سیستم به دلیل امکانات زیاد به ویژه هنگام نصب افزونه های متعدد 9.

کاهش امنیت سیستم در هنگام استفاده از افزونه های متعدد 10.

عدم به روز رسانی کلیه افزونه ها و پلاگین های موجود بر روی سیستم (بیشتر پلاگین ها یکبار طراحی شده اند و با توجه به عدم درآمد زایی برای طراح و برنامه نویس آن، از به روز رسانی مجدد آن خودداری می کنند و این مشکل در زمان آپدیت هسته ی این سیستم ها بیشتر خود را نشان می دهد.

) .

فروشگاه سازه‌های اپن سورس موجود در ایران متعدد هستند اما برخی از معروف‌ترین آن‌ها: ووکامرس: این فروشگاه ساز به شکل یک افزونه بر روی وردپرس نصب می‌شود و کاربر می‌تواند با استفاده از آن اطلاعاتی در مورد محصولات خود وارد کند و تغییراتی در فروشگاه اینترنتی خود به وجود بیاورد.

جوملا: کارایی آن همانند فروشگاه ساز ووکامرس است؛ با این تفاوت که بر روی سیستم مدیریت محتوای جوملا نصب می‌شود و امکان کنترل فروشگاه را به کاربر می‌دهد.

اپن کارت: اپن کارت سیستمی ساده و کامل برای راه اندازی فروشگاه است، ولی آپدیت آخرین نسخه های اپن کارت با مبالغی از 1 الی 5 میلیون تومان بفروش می رسد.

پرستاشاپ: پرستاشاپ سیستمی ساده و کامل برای ایجاد فروشگاه است و بزرگترین مشکل آن وجود تعداد کمی قالب و افزونه رایگان است و باید برای هر امکان ویژه هزینه ی زیادی صورت بگیرد.

مجنتو: سیستم مجنتو نیز همانند پرستاشاپ قالب و افزونه رایگان کمی دارد و برای هر امکان هزینه زیادی باید خواهید داشت، همچنین سختی کار کردن با آن به نسبت سیستم های قبلی بیشتر است ولی سیستم فوق العاده کاملی را در اختیار شما می گذارد و برخی از فروشگاه های بزرگ ایرانی نیز از آن استفاده می کنند.

ساخت فروشگاه اینترنتی با سیستم های مدیریت محتوای کد باز (open source)، عنوان سرویس‌های رایگان و بدون هزینه شناخته می‌شوند، در حالی که، طی مراحل بعد هزینه‌ها و مخارجی بر دوش فروشگاه تحمیل می‌کنند که از کار کردن با آنها پشیمان خواهید شد.

البته برخی نیز به استفاده از این سرویس‌ها راغب هستند که باید به انتخاب آنها نیز احترام گذاشت.

اگر یک (یا چند) محصول آماده دارید و تا به حال امکان فروش آن را نداشته‌اید، ولی با حربه‌های مختلف از فروشگاه یا سیستم فروش سایر افراد برای فروش محصولات خود استفاده کرده‌اید، با اصول اولیه یک فروشگاه ساز اشتراکی به صورت غیرمستقیم آشنا هستید.

یک فروشگاه ساز اشتراکی این شانس را به شما می‌دهد که در یک هاست (فضای میزبانی) متعلق به آنها، یک فروشگاه اینترنتی ایجاد کنید و محصولات خود را به فروش برسانید، ولی در عوض باید هزینه‌های مربوط به پشتیبانی و سایر خدماتی که در اختیار شما قرار می‌دهند بپردازید.

در حقیقت زمانی که از یک فروشگاه ساز اشتراکی استفاده می‌کنید، نیازی به نگرانی در مورد دانش و اطلاعات، هاست، قالب و ظاهر سایت، امنیت، به روز رسانی، کارهای جانبی، نصب افزونه و حتی استخدام طراح سایت ندارید و با یک سیستم بسیار ساده مواجه هستید که به راحتی می‌توانید در کوتاه‌ترین فاصله زمانی ممکن یک فروشگاه اینترنتی بسازید.

برای تصور بهتر فروشگاه سازهای اشتراکی، می‌توانید چنین تصور کنید که یک فروشگاه از قبل برای شما آماده شده، که مشتریان و مخاطبان نسبت به وجود آن آگاهی کافی دارند، از لحاظ طراحی کاملاً با خدمات شما هماهنگی دارد، و در کل برای اهداف شما آماده سازی شده است.

شما تنها لازم است که کالا یا خدمات خود را در این فروشگاه قرار دهید و آنها را به فروش برسانید.

اما در ازای خدماتی که دریافت می‌کنید، باید به صورت ماهانه یا سالانه هزینه اشتراک خود را بپردازید.

استفاده از این سبک، مخاطب را از بسیاری از مشکلات و دردسرهای پشتیبانی سایت رها می‌کند و مطمئن خواهید بود که بعد از طراحی فروشگاه اینترنتی، یک گروه پشتیبان تمام وقت حضور دارد که وضعیت سایت را به صورت مداوم تحت کنترل داشته و شرایط آن را مورد بررسی قرار می‌دهد و شما را در راستای فروش و سود آوری بیشتر راهنمایی می کند.

برخی از فروشگاه سازهای اشتراکی که در ایران فعالیت دارند، شامل شرکت‌های زیر می‌شوند: شاپفا: این فروشگاه ساز دارای ۳ پلن مختلف است که کاربر برای استفاده از هر کدام از آنها مجبور به پرداخت هزینه‌های ماهیانه و سالانه است.

سازیتو: با وجود اینکه فروشگاه ساز سازیتو به عنوان یک سرویس رایگان شناخته می‌شود، اما در سفارش‌ها حدود ۴ درصد کارمزد بر می‌دارد که این هزینه تا سقف ۳۰ هزار تومان نیز می رود.

بیدک: فروشگاه ساز بیدک نسبت به سازیتو امکانات نسبتاً بیشتری ارائه می‌دهد و قیمت آن ارزان‌تر است.

زیرا کارمزد دریافتی شرکت حدود ۲ درصد و تا حداکثر 7 هزار تومان محاسبه می‌شود.

فروشگاه ساز پرتال: پرتال دارای دو تعرفه برای ایجاد فروشگاه اینترنتی است و به نسبت مابقی فروشگاه ساز ها امکانات بیشتری را در کنار طراحی بهتر در اختیار شما می گذارد.

فروشگاه ساز پرتال یکی دیگر از فروشگاه سازهای اشتراکی موجود در ایران است که کلیه خدمات و پشتیبانی مربوط به ساخت و ایجاد یک فروشگاه اینترنتی را انجام می‌دهد و زمینه استفاده کاربران در سریعترین زمان ممکن و با بهترین شکل از یک وب سایت فروشگاهی را فراهم می‌کند.

این فروشگاه ساز، زمینه طراحی و ایجاد سایت‌ های فروشگاهی را به همراه قالب‌های متنوع و از پایه طراحی شده را برای کاربران خود فراهم می‌کند و شما می‌توانند کلیه کارها و فعالیتهای پشتیبانی سایت خود را به این گروه واگذار کنند.

تعرفه های کار با سایت ساز پرتال در قالب‌های مختلف مانند وب سایت کوچک، استاندارد، تجاری و بزرگ به مشتریان این گروه عرضه می‌شود که در هر کدام از آنها موارد مختلفی مانند پشتیبانی ۲۴ ساعته، ایمیل اختصاصی، بازاریابی محتوایی، ساخت قالب‌های مختلف، و ایجاد صفحه‌های مختلف برای وب سایت در نظر گرفته شده است.

برای آشنایی بیشتر با خدمات پرتال می‌توانید به آدرس اینترنتی www.

Portal.

ir مراجعه کنید و برای 7 روز به صورت رایگان از این سرویس استفاده کنید.

مزیت دیگر پرتال، حضور تیم نوین در این مجموعه است، تیم نوین در کنار پرتال به شما کمک می کند تا فروش و سود آوری بیشتری را تجربه کنید و تجربیات اشتباه فروشندگان دیگر را تکرار نکنید، برای مشاهده خدمات نوین به آدرس www.

novin.

com مراجعه کنید.

شاید پاسخ دادن به این سؤال کمی سلیقه‌ای و به تجربه افراد ارتباط داشته باشد، اما آشنایی با خدمات مختلف هر کدام از این دو گروه می‌تواند مسیر انتخاب بین یکی از این دو گزینه را روشن کند.

برای کسانی که حرفه‌ای هستند یا تجربه طولانی مدتی در استفاده از این سیستم ها دارند و ترجیح می‌دهند که کلیه فعالیتهای پشتیبانی، به روز رسانی قالب، رفع مشکلات سئو و حفظ امنیت وب سایت را انجام دهند، فروشگاه ساز اپن سورس می‌تواند گزینه خوبی باشد.

اما کسانی که در زمینه ایجاد سایت‌ و فروشگاه‌ اینترنتی تجربه چندانی ندارند، بدون شک استفاده از فروشگاه ساز اشتراکی انتخاب بهتری است.

البته حرفه‌ای‌ها هم می‌توانند از فروشگاه ساز اشتراکی استفاده کنند و حجم وسیعی از کار خود را به گروه پشتیبان واگذار کند و تمرکز خود را بیشتر بر بازاریابی و جذب مخاطب معطوف کنند.

اگر همچنان سوالی برای شما باقی مانده تیم ما می توانید راهنمای خوبی برای انتخاب بهترین سیستم راه اندازی فروشگاه اینترنتی باشد، شما می توانید به صورت رایگان، همه روزه (حتی ایام تعطیل رسمی) از ساعت 9 الی 22 با شماره تماس 63404-021 داخلی 2 تماس حاصل نمایید.

پی نوشت نویسنده: مطلب فوق به صورت اختصاصی برای ویرگول تهیه شده است.

پرتال، سامانه ای است که برای ساخت یک وب سایت یا فروشگاه اینترنتی شگفت انگیز با هزینه کم و در زمانی کوتاه ایجاد شده است.

https://www.

portal.

ir با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت مطلبی دیگر در همین موضوع مطلبی دیگر در همین موضوع بر اساس علایق شما از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

image
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

ارتباط با ما

image

شرکت سیماگر یک شرکت معتبر نرم افزاری در زمینه تولید نرم افزار، طراحی سایت، سئو سایت ، نرم افزار های حرفه ای تحت وب توزیع شده، برندینگ و تبلیغات، بازاریابی از جمله دیجیتال مارکتینگ میباشد که نشان از توان عملیاتی این شرکت در ارائه خدمات میباشد. ما در تلاش هستیم تا با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی که امروزه مردم کشور عزیزمان ایران با آن دست و پنجه نرم میکنند با ارائه کار با کیفیت و قیمت مناسب باعث رضایت مندی مشتریان عزیزمان شویم و به عنوان مسئولیت اجتماعی خودمان سهمی در رونق کسب و کار های کشورمان داشته باشیم.

جهت مشاوره و استعلام قیمت میتوانید از طریق شماره تلفن های زیر به صورت مستقیم با ما در ارتباط باشید

نمونه کارها

shape
shape
shape
shape

انواع خدمات

map