استارت اپ در فاریاب افغانستان

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

با راه اندازی استارت اپ در فاریاب افغانستان در اینترنتی حضور پر رونقی پیدا کنید، استارت اپ های امروزه همچون اسنپ فود و دیجی کالا از پیشرو ها و الگو های کسب وکار اینترنتی در ایران میباشد که باتوجه به این شرکت ها الگو های خوبی برای رفتن به سمت کسب و کار اینترنتی میباشند.

در این بین شرکت سیماگر یک شرکت معتبر در سطح ایران میباشد که با دارا بودن تیم فنی قوی و متجرب توان پیاده سازی پروژه های در سطح سیستم های توزیع شده و کلان را دارد.

shape main-pic

فروش

021 79942

تلفن شرکت

021 2222 1223

تلفن همراه

0912 144 23 55

خدمات ما

شفقنا افغانستان_ اگر بخواهیم به شکلی ساده و ابتدایی استارت‌آپ را تعریف کنیم: استارت‌آپ به شرکت‌های نوپایی گفته می‌شود که با یک ایده‌ی ساده و اولیه شروع می‌کنند و به سرعت رشد می‌یابند و به درآمد می‌رسند.

.

شرکت‌های نوپا می‌توانند در هر شکلی و به هر اندازه‌ای ایجاد شوند.

سرمایه‌گذارها به طور کلی به آن دسته از شرکت‌های نوپایی جلب می‌شوند که نسبت خطر به سود بالایی دارند و مقیاس‌پذیرتر هستند، و بنابراین هزینهٔ راه‌اندازی کمتر، ریسک زیاد و توان بالقوهٔ بالایی برای برگرداندن سرمایه دارند.

معمولاً یک شرکت نوپای موفق قابلیت رشد بیشتری نسبت به یک شرکت جاافتاده دارد، یعنی می‌تواند با سرمایه‌ای کمتر، نیروی کار یا زمینهٔ رشد بیشتری نسبت به شرکت‌های قدیمی داشته است .

عنایت الله ایوبی دانشجوی رشته برق الکترونیک  (مدیر ارشد اجرایی ) و خانم حوا یوسفی  رشته مهندسی پزشکی (مدیر ارشد عملیات ) که از اسفند ۹۵ در حوزه های استارتاپی شروع به فعالیت کردند, حس کردند که فعالیت هموطنان افغانستانی در حوزه استارتاپی کم و محدود است.

بنابراین تصمیم به ایجاد مجموعه کارآفرینی ارزش آفرینان افغانستان گرفته تا اجتماعی از افراد خلاق و کارآفرین تشکیل داده و افراد و تیم هایی که وارد این جامعه میشوند با الگو برداری از افراد موفق و استفاده از تجربیات سایرین بتوانند در مسیر پیشرفت و ترقی به یکدیگر کمک کرده و یک جامعه ی کارآفرین و پویا و خلاق را بسازند.

آن ها در گفت و گو با شفقنا افغانستان فعالیت خود را این گونه معرفی می کنند :مجموعه کارآفرینی ارزش آفرینان افغانستان در ۱-جهت تسهیلگری برای تیمهای استارتاپی خدماتی برای راه اندازی کسب و کار نوپایشان انجام می دهد ۲_ایجاد شبکه ای از کارآفرینان موفق و استارتاپ ها در جهت ارتباطات دوسویه برای انتقال تجربه و هم افزایی و کمک به یکدیگر ۳-برگزاری ورکشاپ های کسب و کار برای آموزش و شناسایی افراد و تیم های موفق به جهت ورود به بازار کسب و کار ۴-تسهیلگری و ارتباطات دوسویه بین کارآفرینان (تیم های استارتاپی) و سرمایه گذاران   نحوه برگزاری رویداداستارتاپ ویکند همانطور که می دانید برای بررسی و عملی کردن یک ایده به مشورت و مشارکت افراد متخصص در رشته های مرتبط نیازاست و لازم است تیمی ایجاد شودمعمولا در این گرو ها برنامه نویس ها، طراحان، بازاریاب ها، مدیران محصول و مشتاقان کارآفرینی گرد هم آمده و ایده هایشان را به اشتراک گذاشته، تشکیل تیم می دهند و این فراینددرروز اول رویداد اجرا می شود ودروز دوم وسوم کارگاه بیزینس مدل وبیزینس پلن آموزش داده می شود تا روش ومدل کسب وکارشان را بتوانند اجرایی کنندوروز آخر ارائه به سرمایه گذار می باشدکه روش ارائه به سرمایه گذارهم درکارگاهی آموزش داده می شود ایده ایده در حقیقت یک طرح ذهنی است.

شاید بتوان ایده دادن را اولین گام برای حل یک مشکل یا برآورده کردن یک نیاز دانست.

به عبارت دیگر ایده ساده‌ترین راه حلی است که انسان در برابر یک مساله یا نیاز به آن فکر می‌کند.

هر چند می‌توان یک ایده را بسط داد و پیچیده کرد که افرادی که خلاقانه محیط اطراف خود نگاه می کنند می توانند ایده های بهتری را برای تبدیل شدن به یک منبع کسب درآمد بدهند هدف هدف مااز برگزاری استارتاپ ویکند آموزش و ترویج کارآفرینی دربین جامعه دانشجویی وعلاقمند به کارآفرینی باشدتا افراد با فضای کارآفرینی استارتاپی آشنا شوندوکسب وکاری برای خودشان ایجاد بکنند بطور مثال همان اشتغال زایی که اسنپ نمود.

.

در کشور ما نیز یک دوره استارتاپ ویکند برگزار شده است.

فراموش نکنید بسیاری از شرکت هایی که در حال حاضر در دره سیلیکون ولی قلب فناوری دنیا حضور دارند، ایده های خود را به این شکل مطرح کردند و امروزه به ابر شرکت های فناوری دنیا تبدیل شده اند مجموعه ی ارزش آفرینان افغانستانی تا به حال یه دوره اموزشی برگزار کرده که ۲۰۰ نفر درخواست دادن و از بین این ۲۰۰ نفر ۵۴ نفر پذیرش شدن که ۱۴ تا تیم بودند و از ۱۴ تیم ۹ تیم دارن روی طرحی که دارند فعالیت می کنند و ۴ تا تیم هم اماده می شوند که بروند افغانستان .

یکی از مسائلی که وجود دارد این است که افراد مهارت کار تیمی باید داشته باشند ویااینکه آموزش ببینندچگونه یک تیم موفق داشته باشند ایده آن ها به یک کار استار تاپی نزدیک باشد.

بعضا فکر می کنن استار تاپ جایی است که خیلی زود به در آمد می رسد و ما صاحب یک کسب و کار بزرگ شدیم.

اما در اصل این طور نیست .

خیلی مشقت دارد  و حتی خطر اجرایی نشدن دارد.

و اینجاست که تحمل در تیم می تواند موثر باشد.

وشکست را عاملی برای نابودی تیم نداندوبلکه محکم تر کسب وکارشان را توسعه دهند هر کسی که علاقمند این هست که کسب وکاری داشته باشددر این ورکشاپ های کسب وکار می تواندشرکت کنند یک قدم در جهت رشد حرکت کند می تواند متقاضی این برنامه باشد .

بعضا ایده دارند اما تیم ندارند .

می توانند بیان در این ورکشاپ ها شرکت کنن و تیم سازی کنند و هستن کسانی که تیم دارند ولی ایده ندارند می توانند با ایده های پیشنهادی منتورها آشنا شوند .

و یا حتی افرادی که علاقه مند هستند اما نه تیم دارند و نه ایده .

که می توانند رشد کنند و قوی شوند.

هزینه ای که برای برگزاری این ورکشاپ ها دریافت می شود ناچیز است و معمولا به جهت این است که شخص ارزشی برای این کار قائل شود .

طرح ها فقط برای افغانستان نیست اما هدف ما افغانستان است .

طرح های استارتاپی طرح هایی هستند که قابل اجرا در همه جا است حالا اینکه برای افغانستان باشد ما استقبال می کنیم.

ما هم در تلاشیم که  بتوانیم برای کار آفرینانی  که از طریق استارتاپ کار می کنند بتوانیم از  طریق نهاد های مربوطه  در جهت این تسهیل و برداشتن موانع  کار کنیم  تا مسیر هموارتر شود.

ارزشی که استارتاپ برای افغانستان به وجود می آورد این است که همه ما دغدغه فعالیت برای مملکت خودمان را داریم  و مهم تر از ان این که افغانستان یک  بازار بکری است .

وهر ایده ای خیلی راحت می تواند در آنجا به بازدهی برسد.

استارتاپ می تواند باعث مهاجرت معکوس شود همین طوری که از ۹ تیم آموزش دیده ما ۴ تیم قصد بازگشت به افغانستان را دارند .

ما برای ورکشاپ قبلی متقاضیانی از سوئد و آلمان داشتیم  که معتقد بودند که اگر بستر افغاستان برای به ثمر رسیدن ایده شان مناسب باشد حاضر هستند به  افغانستان بر گردند.

استارتاپ وقتی بتواند کسب و کاری را ایجاد کند سبب می شود که افراد نخبه جذب شوند.

و سبب کار افرینی و اشتغال زایی خواهد شد.

جوان افغانستانی وقتی شغل و کسب و کاری داشته باشد نه به سمت مواد مخدر می رود و نه جذب گروه های افراطی خواهد شد و نه به مهاجرت فکر می کند.

الان استارتاپی مثل اسنپ  در ایران توانسته چندین هزار شغل ایجاد کند.

برای افغانستان هم این اتفاق می تواند بیفتد و چرخ اقتصادی به رونق بیفتد.

الان در افغانستان در زمینه  کشاورزی و میوه محصولات خوبی داریم اما این که یک استارتاپی بتواند این محصولات را مدیریت کند هم به اشتغال زایی کمک می کند هم به اقتصاد.

سال گذشته سرمایه گزاران افغانستان در رتبه نخست سرمایه گذاری در ایران بودند .

حالا این که در دیگر کشورها چطور سرمایه گزاری می کنند رقم ها بسیار بالاست .

این استارتاپ ها قابلیت این را دارند که نظر سرمایه گزاران را جلب کنند چون رشد خیلی سریعی دارند .

استارتاپ می تواند سرمایه های افغان ستانی ها را به افغانستان باز گرداند گردش سرمایه ونقدینگی در کشور ایجاد کند و افغانستان به دلیل محدود نبودن در رخی قوانین تجاری محیط مناسبی برای این فعالیت است .

استارتاپ های ایرانی  این پیشنهاد را به  ما داده اند که بتوانند در افغانستان فعالیت کنند .

ما می توانیم استارتاپ های ایرانی را وارد افغانستان کنیم منتهی با تیم های افغانستانی .

ما می توانیم از دانشی که آن ها برایش خیلی زمان گذاشته اند   استفاده کنیم و این مزیت های خاص خودش را دارد.

مجموعه ارزش آفرینان به دنبال این هدف هستند که برای جامعه افغانستان اشتغال زایی کنند .

و جوانان افغانستانی با ورود به این حوزه اعتماد به نفس کسب کنند و با استعداد ها و توانایی خودشان اتکا کنند .

عدم اعتماد به نفس برای جوان افغانستانی بسیار مشهود است .

جوانان افغانستانی  با دیدن کا رافرینان موفق می توانند به موفقیت های بزرگی دست پیدا کنند .

ترویج فرهنگ کار آفرینی ،اموزش و توانمند سازی جوانان افغانستانی ،شناسایی افراد و تیم های خلاق ،ایجاد ارتباط بین دانشجویان و کار آفرینان   و به وجود آمدن مهاجرت معکوس از دیگر اهداف مجموعه ارزش آفرینان است .

هدف مجموعه ارزش آفرینان برای فعالیت در ابتدا افغانستان است اما با توجه به حضور افغانستانی ها در ایران جامعه مخاطب ما می تواند در ایران نیز باشد که پتانسیل و دسترسی خیلی خوبی می باشد .

مثلا  کار آفرینان  فعال در عرصه گردشکری به این نتیجه رسیده اند که اگر در افغانستان فعالیت داشته باشند بهتر است و این ها کسانی هستند که آماده شده اند برای  رفتن .

ارزش آفرینان توقع دارد کار آفرینان افغانستانی و با تجربه ها در این زمینه  به یاری بیایند  و با حمایت از نسل جوان افغانستانی آن ها را آماده کنند که  از میادین  فعالیت وحشت نکنند و با راهنمایی های این عزیزان فعالیت استاندارد و موفقی را داشته باشند.

استارتاپ حوزه ای بکر برای فعالیت تاجر افغانستانی در این حوزه سرمایه گذاران و تاجران افغانستانی نقش پررنگی می توانند داشته باشند .

و استارتاپ ها با حمایت سرمایه گذار رشد می کنند .

تاجران افغانستانی به سمت فعالیت به این سو  قدم بگذارند و با حمایت و اعتماد عرصه این فعالیت را گسترش دهند.

تاجران افغانستانی با لینک شدن با ما می توانند با این  حوزه  آشنا شوند و تاجران افغانستانی به علت عدم آشنایی با این حوزه از آن فاصله گرفته اند.

حوزه فعالیت سنتی در زمینه تجارت اشباع شده تجار و سرمایه گذاران میتوانند با استفاده از مجموعه ارزش آفرینان افغانستان اطلاعات لازم را دریافت کرده و سپس در صورت تمایل میتوانند بر تیم مورد نظر خود سرمایه گذاری کنند همچنین میتوانند برای دریافت اطلاعات بیشتر در رویدادهای مجموعه شرکت کنند و با کارآفرینان و ارزش آفرینان افغانستانی در ارتباط باشند خود باوری رمز موفقیت جوانان افغانستانی با علاقه مندی و حس وطن دوستی به این عرصه وارد شوند .

گرچه که سختی های خودش را نیز دارد .

اما حضور در این اکو سیستم  سودمندی هایی دارد که با پول شاید نتوان مقایسه کرد.

بزرگترین مانع برای ترس ار حضور در اینزمینه  عدم اعتماد به نفس و باور توانمندی های خود است .

این نکته نباید فراموش شود که م سئو لین دولتی با ما همکاری داشته باشند رایزنی  های  مختلف رو انجام بدهند و زمینه را برای فعالیت بهتر تسهیل کنند .

با توجه به نیاز افغانستان فعالیت استارتاپ در افغانستان می تواند پایدار و با آینده ای روشن باشد.

این مجموعه در نظر دارد در اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ رویدادی استارتاپ ویکندی در تهران و خاص کارآفرینان افغان برگزار نماید، در این راه از تمام تجار و سرمایه گذاران علاقمند چه برای اسپانسرشیپ رویداد و چه برای سرمایه گذاری بر روی تیمهای کارآفرین و استارتاپی خروجی این رویداد دعوت مینماید.

لازم به ذکر است که این مجموعه از تمام دانشگاهیان، کارآفرینان، رسانه ها، سرمایه گذاران، صنعتگران و… دعوت به همیاری این مجموعه چه به صورت معنوی و چه به صورت مادی مینماید.

انتهای پیام انتهای پیام شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | فیسبوک | تلگرام

image
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

ارتباط با ما

image

شرکت سیماگر یک شرکت معتبر نرم افزاری در زمینه طراحی استارت آپ، تولید نرم افزار، طراحی سایت ، سئو سایت ، نرم افزار های حرفه ای تحت وب توزیع شده، برندینگ و تبلیغات ، بازاریابی از جمله دیجیتال مارکتینگ میباشد که نشان از توان عملیاتی این شرکت در ارائه خدمات میباشد.

ما در تلاش هستیم تا با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی که امروزه مردم کشور عزیزمان ایران با آن دست و پنجه نرم میکنند با ارائه کار با کیفیت و قیمت مناسب باعث رضایت مندی مشتریان عزیزمان شویم و به عنوان مسئولیت اجتماعی خودمان سهمی در رونق کسب و کار های کشورمان داشته باشیم.

جهت مشاوره و استعلام قیمت میتوانید از طریق شماره تلفن های زیر به صورت مستقیم با ما در ارتباط باشید.

انواع خدمات

image
map