سئو سایت گل ختمی زرد کم پر (دارویی)

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

سئو یا بهینه سازی وب سایت یکی از تکنیک های بالا بردن فروش در سطح اینترنت میباشد که عمومیت مردم خصوصا در ایران به ندرت با آن آشنا هستند، سئو در بین شرکت های که در اینترنت کسب و کار دارند یک امر حیاتی و بسیار مهم است چرا که از طریق آن میتوانند در کلماتی که مرتبط با کسب و کارشان هستند در رتبه های اول موتور های جستجو قرار بگیرند که این خود باعث پیدا کردن مشتری بیشتر خواهد شد.

شرکت سیماگر یک شرکت معتبر و باسابقه و فعال در زمینه سئو و بازاریابی اینترنتی میباشد .با سئو سایت گل ختمی زرد کم پر (دارویی) شما میتوانید فرصت های فروش خود را با بهتر دیده شدن افزایش دهید و در موتورهای جستجو در لینک های رتبه بالا دیده شوید.

shape main-pic

فروش

021 79942

تلفن شرکت

021 2222 1223

تلفن همراه

0912 144 23 55

خدمات ما

اکسیرطب - مرجع آموزشی طب سنتی و گیاهی | درمان بیماری های زنان | تحلیل و برسی دارو های گیاهی این گیاه پایا،بومی جنگلهای گرمسیر هندوستان است و از خانواده پنیرکیان می باشد.

نام علمی این گیاه Hibscus Rosa Sinensis است که اولین بار گیاهشناس معروف سوئدی موسوم به “کارل فن لینه” آن را نامگذاری کرده است.

ارتفاع این گیاه بستگی به محل کاشت آن دارد و در فضای آزاد مناطق گرمسیری تا 5 متر نیز می رسد ولی در گلدان بیشتر از 1.

5 متر رشد نخواهد کرد.

برگهای آن تخم مرغی شکل،نوک تیز،سبز براق و دندانه دار می باشد.

گلها بر دو نوع هستند، بوته هایی با گلهای پرپر و دیگری بوته هایی با گلهای کم پر که بر روی شاخه های یکساله ظاهر می شوند.

گلدهی گیاه در فصل تابستان آغاز می گردد و تا پایان پاییز هم ادامه می یابد، همچنین نگهداری این گیاه در فصل زمستان در گلخانه گرم،سبب گلدهی آن می شود.

قطر گلها حدود 10 تا 15 سانتیمتر می باشد و گلها به رنگهای سرخ، زرد، نارنجی و سفید ظاهر می شوند.

این گیاه عموما گلهای زیادی تولید می کند لکن متاسفانه دوام آنها بسیار کم است.

ختمي داراي لعاب و موسيلاژزيادي می باشد.

همچنین اين گياه پرکاربرد داراي مواد نشاسته اي ، چربي ، اسانس ،‌آنتوسيانين Anthocyanin ،‌آل تئين Altheine ، داي اكسي بنزوئيك اسيد DIoxybenzoic Acid و سيانيدين Cyanidin است.

ازدیاد و تکثیر این گیاه به وسیله قلمه انجام می شود.

بدین منظور در فصل تابستان قلمه هایی به طول 5 تا 10 سانتیمتر از سرشاخه های بدون گل و غنچه جدا کرده و محل برش را در هورمون ریشه زا فرو می برند.

سپس قلمه ها را در جعبه نشا یا گلدانی که شامل یک قسمت ماسه شسته شده و یک قسمت پیت ماس یا خاکبرگ است، کاشته و آنها را در جای گرم (دمای تقریبا 20درجه سانتیگراد) نگهداری می کنند.

به منظور استفاده هر چه بیشتر از رطوبت موجود توصیه می کنیم آنها را با پلاستیک بپوشانید.

قلمه ها بعد از سه تا چهار هفته ریشه زایی را آغاز می کنند.

پس از چندی می توان هر قلمه را در گلدانی که دارای مخلوطهای معمولی خاک است،کاشت و آنرا در جای گرم نگهداری نمود.

بهترین نوع گل ختمی ، ختمی کوهی است که دارای بوته ای با ارتفاع حدودا ۴۰ سانتی متر می باشد و برگهای پهن با رنگ سبز کم رنگ بوده و برگ‌ها پوشیده از کرکهای ریز می باشند و گل‌ها نیز به رنگ سفید بوده و نسبتا بزرگ هستند و به شکل قیف مانند بوده و دارای ۵ گلبرگ می باشند.

این نوع از گل ختمی خواص بیشتری نسبت به انواع دیگر آن دارد.

این گل خودرو بوده و در هر زمینی احتمال رویش دارد و نسبت به کم آبی نیز مقاومت خوبی از خود نشان داده است و دوره گل دهی آن نیز معمولاً اواخر تابستان می باشد.

اما به دلیل خودرو بودن تعداد گلهای آن زیاد نمی باشد .

در صورت چیده نشدن گل‌ها، تخمهای آن به صورت دایره ای درون تخمدان می رسند که تخمها نیز به صورت استوانه ای پهن و باریک با اطراف بر آمده و کنگره دار و وسط تو رفته و به رنگ سیاه به وجود می آیند .

گل ختمی گیاهی چند ساله می باشد.

نوع دیگر گل ختمی از نوع گل باغی می باشد که کمتر خودرو بوده و در مقابل کم آبی نیز مقاوم نمی باشد و لکن ارتفاع گیاه تا بیش از دو متر می رسد .

این نوع گل ختمی در اکثر فصول سال گل دارد هرچند در زمستان تعداد گلهای آن بیشتر است گل‌ها نیز پایایی زیادی دارند و مدت‌ها بر گیاه می مانند بنابراین به عنوان گلهای تزیینی هم کاربرد خواهند داشت.

این نوع گل دارای چندین رنگ متنوع می باشد که بیشتر به رنگهای قرمز و صورتی و سفید و بنفش دیده می شوند، البته خوب است بدانید که ختمي هايي كه گل سفيد دارند كاربرد درماني بيشتري دارند ولکن نوع بنفش آن به طور عمده از خواص بیشتری برخوردار است.

همچنین اندازه گل نیز در انواع مختلف فرق می کند و گلهای رنگ بنفش عموما کوچک بوده و رنگهای دیگر بزرگتر دیده شده اند.

جایگاه گل ختمی در فرهنگ های متفاوت گل ختمی از منظر طب قدیم ایران، سرد و تر می باشد و بطور کلی روی تمام اعضای بدن خصوصا روده ها ، ریه ها ، معده ، کلیه ها و مثانه موثر است .

3) ترمیم کننده سوختگی و زخم : کمی از ساقه یا ریشه های گل ختمی را بردارید و آن را در محل سوختگی های خود اعمال کنید.

آن ها به روند بهبود درد و التهاب و زخم هایتان کمک می کنند.

همچنین خواص مرطوب کنندگی ریشه های این گیاه باعث رطوبت و جلوگیری از خشک شدن ناحیه آسیب دیده و التیام سریع تر می گردد.

  12) ازدیاد اشتها و میل به غذا: ۱) ناراحتی های پوستی را برطرف کرده و پوست را نرم می سازد .

۲) سرفه های خشک را از نابود می کند.

۳) تب را تسکین می دهد .

۴) اسهال خونی را برطرف می کند .

۵) ادرار را افزایش می دهد.

۶) کمی ترشحات عادت ماهیانه را برطرف می کند.

۷) تورم را بر طرف می کند.

۸) به طور عمومی ناراحتی های دستگاه ادراری را برطرف می کند.

۹) قند خون را تنظیم می کند.

داشتن موهای زیبا و جذاب، رویای بسیاری از مردم است زیرا موی زیبا، نشانه زیبایی و لطافت است.

روغن گل ختمی، قرن‌هادر طول تاریخ برای داشتن موی خوب، به کار رفته است.

🔵 ماسک گل ختمی برای جوش 1 قاشق غذا خوری گل ختمی را در یک فنجان آب سرد ریخته و خوب هم بزنید و به مدت ۱۵ دقیقه داخل یخچال آنرا نگه دارید.

اجازه دهید تا کاملا ختمی‌ها خیس بخورند و رنگ آب بنفش گردد، سپس آن را از صافی رد کرده، آب آن را بنوشید و مواد صاف شده را بر روی پوست صورت، به ویژه روی جوشها بمالید، ۱۰ دقیقه صبر کرده و سپس با آب ولرم شستشو بدهید.

چنانچه این کار را روزی یک بار انجام دادید حتما تاثیر آن را بر روی پوست‌، به خصوص بر طرف شدن تورم جوشها و از بین رفتن جای جوش خواهید دید.

🔵 ماسک گل ختمی برای پوست‌های خشک: 1 قاشق غذاخوری گل ختمی را همراه نصف قاشق غذاخوری نشاسته آسیاب نمایید، سپس مقداری شیر پر چرب به آن افزوده، تا به صورت خمیر نرمی دربیاید.

ترکیبات مخلوط شده را بر روی صورت خود بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه صورت خود را با آب ولرم شست و شو دهید.

این ماسک برای ایجاد نرمی و لطافت پوست‌های خشک بسیار موثر است.

🔵 ماسک گل ختمی و بابونه: 1 قاشق گل ختمی و 1 قاشق گل بابونه را در یک لیوان آب بریزید و بجوشانید، سپس با یک پارچه تمیز آن را صاف کنید، و چند تکه پنبه را در آن خیس کنید و به مدت ۲۰ دقیقه روی صورتتان قرا دهید و سپس با آب نیم گرم صورت خود را بشویید.

این ماسک برای برطرف نمودن و درمان جوش‌های صورت بسیار مفید می باشد.

🔵 ماسک گل ختمی و ماست: برای آماده کردن این ماسک، ماست را با مقداری آویشن، نعناع، پنیرک، و گل ختمی مخلوط نمایید و مخلوط به دست آمده را بر روی سطح پوست صورت مالیده و به مدت ۲۰ دقیقه بر روی صورت خود نگه دارید.

توجه داشته باشید چنانچه از گیاهان تازه برای تهیه ماسک استفاده می‌کنید ترکیب ماست با آنها به تنهایی کافی می باشد، اما اگر از خشک شده گیاهان استفاده می کنید، باید مقداری آب لیمو به مواد ماسک اضافه بکنید.

استفاده از این ماسک برای پوست های مختلط و خشک مفید است، همچنین سبب شادابی پوست نیز می‌گردد.

یکی دیگر از روش‌هایی که در برطرف کردن جوش‌ های سرسیاه صورت و پاکسازی پوست مفید است، استفاده از بخور گیاهان دارویی می‌باشد.

برای تهیه این بخور، ابتدا پوست را با آب ولرم و صابون شستشو دهید، و بعد از آن مقداری از بابونه و گل ختمی را مانند چای دم کرده، پوست را بخور دهید.

مواد لازم برای تهیه شربت ختمی: دستور تهیه: برگ‌های گل ختمی را خشک کنید و آسیاب نمایید تا به صورت پودر درآیند.

یک قاشق مرباخوری از این پودر گل ختمی را در یک لیوان آب جوشیده سرد شده یا عرق کاسنی ریخته و ۸ ساعت صبر کنید تا کاملا خیس بخورد.

سپس شربت گل ختمی را صاف کنید، و در صورت تمایل یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کرده و نوش جان کنید.

روش اول: تقریبا 20 گرم ریشه ختمي ‌را تمیز کنید و خرد کنید و آن را در 1 لیتر آب جوش بریزید و بگذارید بماند تا سرد شود سپس آن را صاف کرده و با عسل مخلوط کنید و بنوشید.

روش دوم: 20 گرم گل خشک شده ختمي‌ را در 1 لیتر آب جوش ریخته و بگذارید بماند تا سرد شود سپس آن را با قند یا عسل شیرین نموده و سرو بکنید.

این قرص ضد سرما خوردگی است و به عنوان پشگیری و درمان سرماخوردگی کارایی دارد، همچنین خلط آور و نرم کننده سینه نیز می باشد.

در هر قرص میزان مواد بکار رفته بر حسب میلی گرم به شرح ذیل است: ✔ پودر خشک ریشه ختمی ۸۰ میلی گرم Althaea officinalis ✔ پودر خشک گلبرگ آقطی ۵۰ میلی گرم Sumbucus ebulus ✔ پودر خشک اندام هوائی اکیناسه ۷۵ میلی گرمEchinacea purpurea این قرص در درمان کردن التهاب و تحریک مخاط گلو بکار می رود ، بعلاوه به عنوان خلط آور در سرفه های تحریکی ناشی از افزایش ترشحات مجاری تنفسی فوقانی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

هر قرص آلتادین دارای ۲۲۰ میلی گرم پودر گل ختمی ، ۱۵۰ میلی گرم عصاره تام شیرین بیان و ۲ میلی گرم اسانس نعناع است.

ازجمله گلهای عجیب و شگفت انگیزی که رویاهای جهانگردان را در جزایر گرمسیر اقیانوس آرام،به حقیقت پیوند می زند گل ختمی چینی می باشد.

این گلها معروف به گلهای جادویی هستند.

مردم این جزایر اعتقاد دارند زمانی که این گلها پدید می آیند ، دیگر ارواح خبیثه هیچ شانسی ندارند!!! از این رو در آنجا از پیر و جوان و مرد و زن همگی، آویزههایی از این گلهای قیفی شکل و زیبا به رنگهای سرخ، زرد، نارنجی و سفید به گردن، سینه و گوشهای خود می آویزند و یا آنها را زینت بخش موهای سر خود می نمایند! 🛑 1) خطر سقط جنین طبق گفته ابوعلی سینا هر ماده غذایی که موجب افزایش ادرار و مدفوع شود می‌تواند موجب سقط جنین شود همچنین مصرف دمنوش گل ختمی که قاعده‌آور نیز هست می‌تواند موجب سقط جنین شود.

🛑 2) کاهش دهنده اسپرم است 🛑 3) اگر در جریان مصرف احتمالا کوچکترین ناراحتی نظیر اسهال و سایر ناراحتی ‏های گوارشی ایجاد شود ، باید مصرف آنرا کاسته یا قطع کنید .

🛑 4) ختمی گیاه مفید و مقوی ای است ولی خانم های باردار و مادران شیرده باید از مصرف زیاد آن بپرهیزند.

همچنین اشخاص سرد مزاج ، حتما ختمی را با عسل بخورند.

امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد.

سوالات و نظرات خود را با ما در اکسیر طب در میان بگذارید … .

  مصطفی لبیکی.

متخصص طب ایرانی- اسلامی، دارای مدارک تخصصی طب از موسسه حجامت ایران و جهاددانشگاهی.

خواص تخم شنبلیله=بمباران سلامتی و زیبایی پوست و مو خواص چغندر یا دوپینگ سلامتی با این گیاه همه فن حریف خواص باور نکردنی گیاه شوید خواص برگ سنا و تاثیرات درمانی و تقویتی ویژه + دمنوش سنا ولی انصافا گل ختمی برای مو خیلی مفیده من هر وقت ریزش داشتم شامپوی این گیاه رو زدم مو هام درست شده آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم محبوب ترین مقالات ویدئویی از سه گیاهی که فواید تمام نشدنی دارند 😲 همه خواص جعفری از تخم و ریشه آن گرفته تا دمنوش لاغری همه چیز درباره درمان میگرن همه چیز درباره خواص سنبل الطیب + تهیه دمنوش خواص تخم شنبلیله=بمباران سلامتی و زیبایی پوست و مو خواص چغندر یا دوپینگ سلامتی با این گیاه همه فن حریف خواص باور نکردنی گیاه شوید خواص برگ سنا و تاثیرات درمانی و تقویتی ویژه + دمنوش سنا سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید بازیابی پسورد پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

image
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

ارتباط با ما

image

شرکت سیماگر یک شرکت معتبر نرم افزاری در زمینه تولید نرم افزار، طراحی سایت ، سئو سایت، نرم افزار های حرفه ای تحت وب توزیع شده، برندینگ و تبلیغات ، بازاریابی از جمله دیجیتال مارکتینگ میباشد که نشان از توان عملیاتی این شرکت در ارائه خدمات میباشد. ما در تلاش هستیم تا با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی که امروزه مردم کشور عزیزمان ایران با آن دست و پنجه نرم میکنند با ارائه کار با کیفیت و قیمت مناسب باعث رضایت مندی مشتریان عزیزمان شویم و به عنوان مسئولیت اجتماعی خودمان سهمی در رونق کسب و کار های کشورمان داشته باشیم.

جهت مشاوره و استعلام قیمت میتوانید از طریق شماره تلفن های زیر به صورت مستقیم با ما در ارتباط باشید

نمونه کارها

shape
shape
shape
shape

انواع خدمات

image
map