طراحی سایت کاربراتور

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

با طراحی سایت کاربراتور کسب وکار اینترنتی خود در شبکه های اجتماعی را پررنگ نمایید. شاید این جمله کمی برایتان عجیب به نظر برسد منتها منظور از اینکه از طریق شبکه اجتماعی این تجربه رو داشته باشید این هست که داشتن یک طراحی سایت ملزومه موفق شدن در اینستاگرام میباشد و بر اساس تحقیقات بررسی شده در سطح جهانی این موضوع به اثبات رسیده که برای موفق شدن یک کسب و کار در سطح اینترنت شما میبایست تمامی زیرساخت های اصلی را آماده داشته باشید از جمله این زیرساخت ها طراحی سایت، سئو سایت ، تبلیغات ، برندینگ و بازاریابی است که همه این ها را میتوانید در شرکت سیماگر تجربه نمایید. کادر متخصص و هزینه مناسب و بجا شما را در توسعه اینترنتی چند گام به جلو خواهد برد.

shape main-pic

فروش

021 79942

تلفن شرکت

021 2222 1223

تلفن همراه

0912 144 23 55

خدمات ما

کاربراتور , قلب یک خودرو برای به حرکت درآمدن که اگر خراب شود و یا نباشد دیگر موتور خودروی شما روشن نخواهد شد .

در خودرو های احتراق داخلی مانند تمامی خودرو های سواری وجود در ایران و جهان 2 نوع سیستم سوخت رسانی به موتور برای ایجاد و تولید قدرت وجود دارد .

یکی از این دو سیستم سوخت رسانی انژکتوری هست که در مقاله پیشین در مورد آن کامل صحبت کردیم و بررسی کردیم .

مورد دیگر سیستم سوخت رسان کاربراتوری و یا کاربرات هست که در این مقاله به صورت کاملا فنی مهندسی اما ساده و روان صحبت می کنیم , پس با ما همرا باشید … کاربرات ها سیستم های سوخت رسانی قدیمی هستند که دیگر در کمتر خودرویی مورد استفاده قرار می گیرند .

وظیفه اصلی کاربراتور ایجاد فشار قوی و ضعیف به وسیله عبور جریان هوا در درون خود می باشد که به این قانون , برنولی می گویند که در بخش بعد توضیح خواهیم داد .

اما در کل کاربراتها به وسیله هوا , سوخت را مکش کرده و به صورت پودری در می آورند و سپس به داخل موتور ارسال می کند و زمانی این اتفاق می افتد که سوپاپ هوا و یا سوخت باز باشد .

این قطعه را می توان قطعه ای جهت تامین هوا و سوخت برای موتور نامید که در صورت خرابی و یا از کار افتادن بخشی از آن , موتور نیز خاموش خواهد شد .

بیایید ببینیم قانون برنولی در این قطعه دقیقا چکار می کند ؟ با ما همراه باشید .

معادله و قانون برنولی را که پایه اساس کارایی و طراحی سیستم سوخت رسانی کاربراتوریست را بهتر است اینگونه برای شما مثال بزنیم : تصور کنید در حال رانندگی با خودروی خود هستید , یک چاله در وسط راه هست و در داخل این چاله یک تکه کاغذ افتاده است .

شما با سرعت از روی چاله عبور می کنید طوری که چرخ های شما داخل چاله نیوفتد , وقتی که رد می شید آن هم با سرعت بسیار زیاد چه اتفاقی می افتد ؟ درست حدس زدید , کاغد با سرعت بسیار بالایی از چاله خارج می شود و به بیرون چاله منتقل می شود .

قانون برنولی هم دقیقا همین است , یعنی وقتی هوا با سرعت بسیار زیادی از روی چاله سوختی عبور می کند , سوخت را به سمت بالا می کشد و چون جریان هوا به سمت سیلندر است , سوخت را به داخل سیلندر برده و احتراق صورت می گیرد .

پس متوجه شدید که این سیستم چگونه کار می کند .

حالا بیایید ببینیم فرق کاربرات با انژکتور در چیست ؟ با ما همراه باشید … همانطور که خواندید در کاربرات ماشین , جریان شدید هوا داخل تونل این قطعه باعث بالا کشیده شدن سوخت می شود اما داستان برای انژکتور کاملا متفاوت است .

در سیستم سوخت رسانی انژکتوری , بنزین از طریق سیستم اینجکت درست مانند یک سرنگ در داخل سیلندر ریخته می شود ( به صورت پودری و ستاره ای و … ) .

در این حالت هوا نیز به وسیله مکش انژکتور به داخل سیلندر + سوخت منتقل شده و عملیات احتراق را به راحتی انجام می دهد .

وقتی می گویند کاربرات فلوت کرده یعنی اینکه داخل منفظه پایینی که محل ذخیره سوخت است که یک کاسه مانند کوچک می باشد , سوخت به مقدار بسیار زیادی قرار گرفته که نه به بالا منتقل می شود و نه به عقب باز می گردد .

در این هنگام است که سوخت به صورت لبریز از این قطعه به بیرون می ریزد , در این هنگام است که می گویند ” فلوت کرده ” .

اگر به کاربراتور خودروی خود دقت کرده باشید یک پیج تنظیم دارد , در حقیقت این پیچ برای تنظیم مقدار سوخت ورودی به این قطعه می باشد اما اگر دقت کنید یک دریچه هم می بینید , این دریچه وظیفه تنظیم مقدار هوا و فشار ورودی به موتور را دارد که باید در زمستان و تابستان دریچه باز شدن با هم فرق داشته باشد .

از طرفی برای اینکه مطمئن باشید که این قطعه را تعمیر کرده اید , بهتر است که این قطعه را کامل در تشت بنزین بشویید و واشر های مربوطه را هر 4 ماه یکبار تعویض نمایید .

در این صورت است که این قطعه تعمیر و بسیار تمیز شده و در شتاب خودروی شما تاثیر بسزایی خواهد داشت .

تعمیر کاربراتور بسیار راحت تر است از انژکتور اما انژکتور هر 8 ماه الی 1 سال خراب می شود ولی کاربرات موتور هر ماه نیاز به تنظیم دارد .

سوخت در انژکتور بسیار صحیح و کامل و پودری شکل پاشش شده و عملیات احتراق را به طور کامل انجام می دهد حال آنکه در این وسیله احتمال خام سوزی بسیار زیاد است .

سوخت رسانی به وسیله انژکتور به مراتب بهتر است از این وسیله و شک نکنید انژکتور بهترین گزینه برای سوخت رسانی می باشد .

بیش از 40% از موتور سیکلت های موجود در بازار دارای این قطعه هستند و ما بقی از انژکتور استفاده می کنند .

کاربرات برای موتور سیکلت یک طراحی بسیار قدیمی است که شما را در فصول به کرات به دردسر می اندازد اما اگر موتور شما کاربراتور دارد باید همیشه دست به آچار باشید و این قطعه رو تعمیر و تنظیم کنید .

در موتور های بسیار سنگین دیزلی که همزمان از 3 سیستم مرکب سوخت رسانی استفاده می کنند بله وجود دارد که سالهای ساا است که منسوخ شده است .

الان و در طراحی های روز تماما از انژکتور در تمامی موتور ها استفاده می شود حال آنکه سیستم سوخت رسانی دیزل آسیابی و … است و کاربرات دیگر جایی در طراحی مهندسین مکانیک ندارد .

پیروز و موفق باشید .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند * دیدگاه نام * ایمیل * وب‌ سایت ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

image
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

ارتباط با ما

image

شرکت سیماگر یک شرکت معتبر نرم افزاری در زمینه تولید نرم افزار، طراحی سایت، سئو سایت، نرم افزار های حرفه ای تحت وب توزیع شده، برندینگ و تبلیغات، بازاریابی از جمله دیجیتال مارکتینگ میباشد که نشان از توان عملیاتی این شرکت در ارائه خدمات میباشد. ما در تلاش هستیم تا با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی که امروزه مردم کشور عزیزمان ایران با آن دست و پنجه نرم میکنند با ارائه کار با کیفیت و قیمت مناسب باعث رضایت مندی مشتریان عزیزمان شویم و به عنوان مسئولیت اجتماعی خودمان سهمی در رونق کسب و کار های کشورمان داشته باشیم.

جهت مشاوره و استعلام قیمت میتوانید از طریق شماره تلفن های زیر به صورت مستقیم با ما در ارتباط باشید

نمونه کارها

shape
shape
shape
shape

انواع خدمات

map