طراحی سایت وردپرس چیست

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

با طراحی سایت وردپرس چیست کسب وکار اینترنتی حرفه ای به صورت فروشگاهی و یا خدماتی در سطح اینترنت یکه تازی کنید. داشتن یک وب سایت حرفه ای و بهینه سازی و سئو کردن آن میتواند وضعیت اقتصادی شما را تغییر دهد. یکی از بهترین سرمایه گذاری هایی که علی الخصوص در این دوره ویروس منحوس کرونا میتوان انجام داد، سرمایه گذاری بر روی کسب و کار اینترنتی میباشد. شرکت سیماگر از معدود شرکت های معتبر در زمینه طراحی سایت، سئو سایت ، تبلیغات و برندینگ و بازرایابی اینترنتی است که توانسته با کنار هم قرار دادن یک تیم متخصص در هریک از زمینه های فوق برای مشتریان ارزش آفرینی و توسعه بازار داشته باشد. سیماگر خود را متعهد به توسه مشتریان میداند زیرا که توسه سیماگر در توسعه مشتریان میباشد.

shape main-pic

فروش

021 79942

تلفن شرکت

021 2222 1223

تلفن همراه

0912 144 23 55

خدمات ما

نحوه طراحی سایت وردپرس چگونه است؟ در این مقاله میخواهیم 0 تا 100 نحوه طراحی سایت اینترنتی را باهم بررسی کنیم .

تمام مراحلی که برای طراحی سایت نیاز است.

اگر شما هم تصمیم گرفته اید با وردپرس وبسایت طراحی کنید ولی مراحل را نمیدانید بهتون پیشنهاد میکنم این مقاله رو تا انتها مطالعه کنید.

برای اینکه شروع به طراحی سایت کنید حتما باید از یکسری مراحل پیروی کنید تا هم کار طراحی سایت آسان باشد و هم مشخص باشد که در هر مرحله از طراحی باید چه کارهایی را انجام دهید.

ما در ادامه سعی میکنیم مراحل طراحی وبسایت های وردپرسی و انواع سایت های وردپرسی را باهم بررسی کنیم   وردپرس یک سایت ساز رایگان و یا به اصطلاح یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) است که یک سوم سایتهای امروز از وردپرس برای طراحی و راه اندازی سایت خود استفاده کرده اند.

و این نشان از قدرت این سایت ساز است.

کلی برای وردپرس دلیل می شود آورد که چرا باید از وردپرس برای طراحی سایت استفاده کنیم که یک مقاله جامع در این مورد وردپرس چیست نوشته ایم که بهتون پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید.

به خاطر اینکه وردپرس یک سایت ساز رایگان و خیلی قدرتمند است در مقاله مراحل طراحی سایت با وردپرس را شرح میدهیم تا شما بدون نیاز به یک خط کد نویسی به سادگی سایت طراحی کنید.

در مرحل اول باید یک نام دامنه برای سایت خود انتخاب کنید.

دامنه یک آدرس اینترنتی است که افراد بوسیله آن وارد سایت شما می شوند.

بعنوان مثال آدرس دامنه سایت ما avashtech.

com است.

خرید نام دامنه خیلی آسونه فقط کافی تو گوگل سرچ بزنید خرید دامنه کلی سایت براتون میاره که خدمات ثبت دامنه رو انجام میدن و به راحتی میتونید از آنها نام دامنه را ثبت و خریداری کنید.

نام دامنه خوب باید تا حد امکان به حوزه و زمینه کاری شما نزدیک باشد.

این نکته رو هم در نظر داشته باشید که نام دامنه باید کوتاه و راحت باشد تا هم تایپ کردنش راحت باشه هم به خاطر سپردنش نام دامنه با پسوندهای مختلفی ارائه می شود که بهترین گزینه دامنه های بین المللی یا همان دات کام هست.

اما اگر در صورتی که نام دامنه شما با پسوند دات کام از قبل رزرو شده باشد میتوانید از پسوند های دیگه مثل: البته پسوند های دیگر هم وجود دارد که نیاز نیست در این مقاله به آن بپردازیم.

البته اگر میخواهید داخل ایران فعالیت میکنید میتونید از دامنه های ملی که برای هر کشوری وجود دارد استفاده کنید.

مانند .

ir برای ایران | .

us برای امریکا نکته مهم: در کنار دامنه ای .

ir که تهیه میکنید بهتون پیشنهاد میکنیم که .

com آن را هم رزرو کنید.

بعنوان نمونه اگر دامنه test.

ir را خریداری کردید test.

com رو هم رزرو کنید.

با توجه به پسوند، دامنه ها قیمت های متفاوتی دارند و هر ساله باید برای تمدید آن پول پرداخت کنید.

البته یکسری از دامنه ها هستند که ممکن است از قب رزرو شده باشد و برای فروش گذاشته شده باشد که قیمت های سرسام آوری دارد و به این خاطر گران هستند که دامنه های رندی هستند و طرفدار زیاد دارند.

مانند شماره موبایل های رند که گران تر هستند.

بعد از ثبت نام دامنه در مرحله دوم شما نیاز به فضای میزبانی یا به اصطلاح هاست نیاز دارد.

هاست ها در واقع کامپیوترهای همیشه آنلاین هستنند و 24 ساعت شبانه روز روشن هستند و اطلاعات سایت شما مانند تصاویر و تمامی اطلاعات سایت روی هاست ذخیره می شود تا شبانه روز در دسترس مخاطبان سایت شما قرار بگیرد.

خرید هاست هم مانند ثبت دامنه ساده است و باز هم کافی یک سرچ تو گوگل بزنید خرید هاست تا لیست شرکت های هاستینگ را ببنید.

قبل از خرید هاست باید یکسری نکات را در نظر بگیرید که در ادامه خواهیم گفت.

نکاتی که باید هنگام خرید هاست با آن توجه کنید: همیشه سعی کنید از شرکت های هاستینگی خرید کنید نام آشنا هستند و سایت های معروف و بزرگ روی آنها قرار دارند و هیچوقت از سایت های متفرقه استفاده نکنید.

تعدادی از شرکت های هاستینگ هم وجود دارد که هاستینگ های مخصوص وردپرس را ارائه میکنند که از آنها هم میتونید استفاده کنید.

البته هزینه های بالایی دارند.

از شرکت های هاستینک خوب در ایران میشه به ایران سرور، ایران وب هاست، هاست دی ال و همچنین از به میهن وب هاست اشاره کرد.

هاستینگ ها انواع مختلف دارد که ما دو تا از مهمترین آنها را که بیشترین استفاده را دارد بررسی میکنیم.

نوعی از هاست است که روی یک فضای میزبانی چندین سایت وجود دارد و از یک منابع استفاده می کنند که برای شروع بهتون پیشنهاد میکنیم از این نوع هاست استفاده کنید که هزینه پایین تری نسبت به هاست های دیگر دارد و برای شروع بهترین گزینه اس.

البته این نکته رو هم در نظر داشته باشید هاست بعدها که سایت رشد کرد و ترافیک زیادی جذب کرد قابل تعویض هست هم میتواند ارتقا بدید و هم شرکت هاستینگ را عوض کنید بدون اینکه مشکلی برای سایتتون پیش بیاد.

مناسب برای سایت های تازه تاسیس و کوچک مناسب برای سایت های بزرگ است که به منابع بیشتری احتیاج دارند و فقط یک سایت روی آنها میزبانی می شود و نسبت به هاست های اشتراکی قیمت های خیلی بالایی دارند.

برای شروع مناسب نیست.

بعد از خرید نام دامنه باید آن را به هاست خود متصل کنید که شرکت های هاستینگ معمولا اینکار را برای شما انجام می دهند وکافی فقط یک تیکت به پشتیبانی هاستینگ ارسال کنید.

مرحله سوم از طراحی سایت با وردپرس نصب وردپرس است فقط کافی به سایت وردپرس مراجعه کنید و آخرین نسخه آن را دانلود کنید.

البته خیلی از هاستینگ اگر مایل باشید برای شما اینکار را انجام می دهند.

و وردپرس را نصب می کنند.

اگر خودتان مایل به نصب وردپرس هستید میتوانید آن را دانلود کرده و در هاست خود آپلود کنید و مراحل نصب را شروع کنید.

در مقاله آموزش نصب وردپرس کامل توضیح داده ایم میتونید مطالعه کنید.

هر سایتی که طراحی می شود در زمینه خاصی فعالیت می کند و سایت شما نیز باید دارای ظاهر و امکاناتی باشد که مربوط به آن کسب و کار است.

وردپرس دارای هزاران قالب متفاوت در همه زمینه های کاری است.

شما هم با توجه به زمینه کاری خود میتوانید یکی از قالب های وردپرس را نصب کنید.

بعنوان مثال اگر شرکت هستین از قالب های شرکتی وردپرس میتوانید استفادهه کنید اگر فروشگاه هستید میتوانید از قالب های فروشگاهی استفاده کنید.

اگر سایت خبری هستید از پوسته های وردپرس خبری میتوانید استتفاده کنید.

در مخزن وردپرس قالب های رایگانی وجود دارد که میتوانید آنها را نصب کنید.

یکسری از قالب های وردپرس هستند که ترجمه شده است و در سایت های فروش قالب وردپرس به فروش می رسد.

بهتون پیشنهاد میکنیم از قالب های پولی استفاده کنید زیرا دارای پشتیبانی است و لایسنس دارند و بعدها میتوانید از بروز رسانی ها نیز استفاده کنید.

همچنین قالب های پولی دارای دمو بوده و به راحتی با چند کلیک ساده یک سایت کامل را تحویل شما می دهند که با تغییر محتو میتوانید سایت خود را در کمترین زمان ممکن راه اندازی کنید.

نکته مهم: سعی کنید قالب وردپرس را از شرکت های معتبر تهیه کنید که دارای پشتیبانی است و اگر قالب به مشکل خورد بتوانید برای رفع مشکل از پشتیبانی کمک بگیرید.

سایت های معتبر زیادی برای فروش قالب وجود دارد مانند ژاکت و راستچین و … که میتوانید از آنها خرید کنید.

از قالب های رایگان خارج از مخزن وردپرس استقاده نکنید زیرا ممکن است دارای باگ و یا ویروس باشد همچنین آپدیتی نیز برای آنها وجود ندارد و به اصطلاح قالب های نال شده هستند.

و بعد از مدتی به مشکل خواهید خورد.

برای نصب قالب از مخزن کافیه به پیشخوان وردپرس بروید و از منو سمت چپ مسیر زیر را طی کنید: پیشخوان > نمایش > پوسته ها > افزودن پوسته بعد از کلیک روی دکمه افزودن پوسته لیست قالب های رایگان وردپرس نمایش داده می شود.

هر کدام را که بخواهید فقط با یک کلیک میتوانید آن را نصب کنید.

همچنین اگر قالبی را خریداری کرده اید به راحتی و از مسیر زیر میتوانید آن را نصب کنید: پیشخوان > نمایش > پوسته ها > افزودن پوسته بعد از کلیک روی افزودن پوسته گزینه بارگزاری پوسته را انتخاب کنید و فایل زیپ قالب را انتخاب و هم اکنون نصب کن را بزنید.

بعد از اینکه قالب خود را نصب کردید نوبت به اضافه کردن محتوا می رسد.

محتوای های پیش فرض قالب صرفا برای نشان دادن جنبه های قالب گذاشته می شود که ظاهر قالب بعد از محتوا گذاری قرار است به چه شکلی و شمایلی باشد.

شما در قدم بعدی باید آنها را پاک کنید و محتوا خود را جایگزین کنید.

برگه ها صفحات ایستایی در سایت ما هستند که کمتر به روز می شوند و بیشتر ثابت هستند مانند برگه های درباره ما، تماس با ما که یکبار نوشته شده و تغییر خیلی کمی در طول زمان دارند.

برای افزودن یک برگه به سایت میتوانید مسیر زیر را دنبال کنید: پیشخوان > برگه ها > افزودن جدید در این بخش میتوانید مقاله های خود را بنویسید و منتشر کنید.

همچنین مقاله های خود را دسته بندی کنید و در شاخه های موضوعی مختلف دسته بندی کنید.

برای اضافه کردن نوسته مسیر زیر را دنبال کنید: پیشخوان > نوشته ها > افزودن نوشته و برای اضافه کردن دسته بندی مسیر زیر را دنبال کنید: پیشخوان > نوشته ها > دسته ها مقاله ها را بعد از نوشتن میتوانید بلافاصله میتوانید منتشر کنید همچنین امکان پیش نویس کردن مقاله نیز وجود دارد که پیش نویس کنید و در زمان دیگری منتشر کنید.

پس از اضافه کردن دسته بندی ها، مقاله ها، برگه ها سایت شما آماده است.

اما در قدم بعدی نیاز است که قالب را بر اساس نیازهای خود سفارشی سازی کنید.

سفارشی سازی قالب وردپرس موضوع گسترده ای است و ما در اینجا فقط به 4 از مهمترین آنها می پردازیم هنگامی که شما قالب را نصب می کنید وردپرس به طور خودکار عنوان سایت شما را ” یک سایت دیگر با وردپرس” تنظیم می کند.

که شما باید آن را تغییر دهید و نام برند خود را قرار دهید.

برای تغییر عنوان سایت مسیر زیر را بروید: داشبورد وردپس > تنظیمات > عمومی > عنوان سایت این مرحله یکی از ممترین مراحل در وردپرس است و اگر شما بهترین مقاله های جهان را هم داشته باشید ولی مخاطبان نتوانند به انها دسترسی پیدا کنند فایده ای ندارد.

همه وبسایت ها حداقل دارای یک منو هستند و سایت های بزرگی مانند دیجی کالا منوهای زیادی میتواند داشته باشد.

برای اضافه کردن منو به وردپرس منو زیر را دنبال کنید: داشبورد وردپرس > نمایش > فهرست ها در این بخش میتوانید بک نام برای فهرست خود انتخاب کنید و از پنجره سمت چپ گزینه های منو را اضافه کنید.

و در آخر روی ذخیره فهرست کلیک کنید.

در واقع صفحه اصلی سایت ویترین سایت شماست و هر فردی که وارد سایت می شود اولین چیزی که با آن مواجه است برگه اصلی سایت است.

و اینکه چه مواردی در صفحه اول قرار بگیرید خیلی مهم است.

در تنظیمات صفحه اصلی میتوانید المان های مورد نیاز خود را مطابق با سلیقه خود بچینید.

و المان هایی را اضافه و یا حذف کنید.

برای انتخاب یک برگه بعنوان برگه اصلی سایت میتوانید مسیر زیر را دنبال کنید: پیشخوان وردپرس > تنظیمات > خواندن در این بخش میتوانید یکی از برگه ها موجود در سایت را بعنوان صفحه اصلی انتخاب کنید.

وردپرس دارای یک ویژگی داخلی است که به کاربران اجاز می دهد در سایت شما نظرات خود را بگذارند و این ویژگی بصورت پیش فرض فعال است.

اما توصیه می شود فیلترهایی را روی نظرات کاربران اعمال کنید تا از درج کامنت های بی ربط و اسپم جلوگیری کنید.

برای اینکار مسیر زیر را دنبال کنید: پیشخوان وردپرس > تنظیمات > گفت وگو در این قسمت گزینه هایی برای فیلتر کردن کامنت های کاربران وجود دارد که هر یک را میتوانید در صورت نیاز اعمال کنید.

افزونه های وردپرس قطعه کدهایی هستند که با نصب کردن هر یک از آنها روی سایت ویژگی هایی به سایت اضافه می شود.

افزونه ها نیز مانند قالب ها هم نسخه های رایگان دارند هم نسخه پولی تا الان که این مقاله نوشته میشه بیش از 56000 تا افزونه برای وردپرس وجود دارد.

و برای هر ویژگی که فکرش بکنید یک افزونه وجود دارد.

این نکته را هم در نظر داشته باشید که استفاده بیش از حد از افزونه ها میتواند سرعت سایت را کاهش دهد و به رتبه ما در گوگل آسیب برساند.

برای نصب افزونه کافی است مسیر زیر را دنبال کنید: پیشخوان > افزونه ها > افزودن فقط در سرچ باکس کافیه نام افزونه خود را وارد کنید.

بعد از پیدا کردن روی “هم اکنون نصب کن” کلیک کنید و بعد از نصب آن را فعال کنید.

همچنین اگر افزونه را از سایت دیگری خریداری کردید میتوانید مسیر بالا را دنبال کنید و این دفعه روی بارگزاری افزونه کلیک کنید و فایل زیپ افزونه را انتخاب نصب و فعال سازی کنید.

در اینجا ما به 3 تا از افزونه عمومی که هر سایتی باید داشته باشد اشاره میکنیم: یکی از افزونه های مورد نیاز هر سایتی داشتن افزونه فرم ساز است که بتوانید فرم های مختلفی مانند فرم تماس و غیره ایجاد کنید.

مانند: contact form 7 یکی دیگر از افزونه های ضروری نصب افزونه ای برای سئو مقالات است.

که شما را برای هر چه بهتر شدن مقاله و بهینه سازی آن کمک می کند مانند افزونه yoast seo میتوان گفت از ضروری ترین افزونه های مورد نیاز هر سایتی است.

و همانطور که از نام آن مشخص است برای امنیت سایتمان حتما نیاز است که یک افزونه امنیتی داشته باشیم.

مانند: All In One WP Security این افزونه مختص سایت های فروشگاهی است و مناسب وبسایت هایی که محصول فیزیکی و یا دیجیتالی را در سایت خود بفروش می رسانند.

همچنین بهتون پیشنهاد میکنیم مقاله 10 افزونه و ابزار برتر سئو برای وردپرس را نیز مطالعه کنید.

و در مرحله آخر شما باید هر از چندگاهی که نسخه جدیدی برای افزونه ها و قالب ها ارائه می شود آنها را آپدیت کنید.

دلیل اینکار هم روشن است با بروز رسانی قالب و افزونه از آسیب پذیری آنها در مقابل صحیح کار نکردن و هک و نفوذ جلوگیری می کنید و در هر بار آپدیت امکان دارد ویژگی جدید به قالب و یا افزونه اضافه شود.

برای بروز رسانی ها مسیر زیر را دنبال کنید: پیشخوان > بروزرسانی ها تمامی مراحلی که برای راه اندازی یک سایت وردپرسی نیاز بود را در این مقاله شرح دادیم و خارج از این چهار چوپ چیز دیگه ای وجود ندارد.

و برای راه اندازی سایت وردپرسی همین مرحله نیاز است.

البته در طراحی سایت وردپرس هر قسمت هم ریزه کاری های خود را داراست که در این مقاله نمیتوانستیم برای هر مرحله ریز شویم و در مقاله های بعدی هر بخش را بطور مفصل توضیح خواهیم داد.

در این مقاله ما سعی کردیم کلیت کار طراحی با سایت وردپرسی را توضیح دهیم امیدواریم که برای شما مفید بوده باشه و تونسته باشیم کمکتون کنیم.

خیلی ممنونیم که تا اینجا مقاله با ما همراه بودید حتما نظرات، پیشنهادات، تجربه های خودتون را با ما و دیگر مخاطبامون به اشتراک بذارید تا استفاده کنیم.

همچنین اگر سوالی دارید زیر همین پست میتوانید برامون کامنت کنید.

برای اینکه شروع به طراحی سایت کنید حتما باید از یکسری مراحل پیروی کنید تا هم کار طراحی سایت آسان باشد و هم مشخص باشد که در هر مرحله از طراحی باید چه کارهایی را انجام دهید.

ما در ادامه سعی میکنیم مراحل طراحی وبسایت های وردپرسی و انواع سایت های وردپرسی را باهم بررسی کنیم خرید و یا ثبت دامنه تهیه فضای میزبانی هاست (Host) نصب وردپرس کامل آین موضوع را در مقاله بخوانید سرعت آپ تایم بالایی داشته باشد.

نسخه php 7.

2 و یا بیشتر را ساپورت کند.

نسخه MySQL 5.

6 و یا بیشتر را پشتیبانی کند.

پشتیبانی از https کامل آن را بخوانید افزونه های وردپرس قطعه کدهایی هستند که با نصب کردن هر یک از آنها روی سایت ویژگی هایی به سایت اضافه می شود.

افزونه ها نیز مانند قالب ها هم نسخه های رایگان دارند هم نسخه پولی تا الان که این مقاله نوشته میشه بیش از 56000 تا افزونه برای وردپرس وجود دارد.

و برای هر ویژگی که فکرش بکنید یک افزونه وجود دارد.

ادامه را در مقاله بخوانید © تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به سفیر شهر فناوری آوش می‌باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

طراحی سایت: آوش تک

image
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

ارتباط با ما

image

شرکت سیماگر یک شرکت معتبر نرم افزاری در زمینه تولید نرم افزار، طراحی سایت، سئو سایت، نرم افزار های حرفه ای تحت وب توزیع شده، برندینگ و تبلیغات، بازاریابی از جمله دیجیتال مارکتینگ میباشد که نشان از توان عملیاتی این شرکت در ارائه خدمات میباشد. ما در تلاش هستیم تا با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی که امروزه مردم کشور عزیزمان ایران با آن دست و پنجه نرم میکنند با ارائه کار با کیفیت و قیمت مناسب باعث رضایت مندی مشتریان عزیزمان شویم و به عنوان مسئولیت اجتماعی خودمان سهمی در رونق کسب و کار های کشورمان داشته باشیم.

جهت مشاوره و استعلام قیمت میتوانید از طریق شماره تلفن های زیر به صورت مستقیم با ما در ارتباط باشید

نمونه کارها

shape
shape
shape
shape

انواع خدمات

map