طراحی سایت پچ پنل

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

وب سایت، امکان حضور هر شخص، مجموعه، شرکت و سازمان را در دنیای وب فراهم می کند. داشتن یک وب سایت اینترنتی مانند داشتن یک مغازه، فروشگاه و یا فضایی است که دارای هیچ محدودیت مکانی و زمانی نیست و در دسترس کل جهان می باشد. با ما همراه باشید تا در کوتاه ترین زمان ممکن شما را وراد فضای کسب و کار اینترنتی کنیم.

شرکت سیماگر یک شرکت معتبر و باسابقه و فعال در زمینه تولید تخصصی طراحی سایت ، سئو و بازاریابی اینترنتی میباشد .با طراحی سایت پچ پنل شما میتوانید از بستر اینترنت به کسب و کار خود بپردازید و فرصت های فروش خود را با بهتر دیده شدن افزایش دهید.

shape main-pic

فروش

021 79942

تلفن شرکت

021 2222 1223

تلفن همراه

0912 144 23 55

خدمات ما

طراحی ، اجرا ، پشتیبانی و فروش تجهیزات شبکه و سیستمهای دوربین مداربسته پچ پنل یکی از تجهیزات شبکه است.

پچ پنل یکی از تجهیزات پسیو شبکه های کامپیوتری است ، یک مستطیل فلزی است که تعدادی پورت یا درگاه(ورودی)  دارد.

از این وسیله به عنوان یک جعبه تقسیم در شبکه های کامپیوتری استفاده می شود.

پچپنل ها معمولا با تعداد پورتهای 12 ، 24 ، 48 و … تولید می شوند.

بر اساس استاندارد کابل کشی ساخت یافته در شبکه های کامپیوتری ، پچپنل یکی از تجهیزات اصلی شبکه است.

پچ پنلها به صورت یک جعبه تقسیم عمل می کنند که مدیریت شبکه را در آینده آسان می کنند.

پچپنل عموما در رک نصب می شود و در کنار تجهیزاتی مثل نگهدارنده کابل شبکه و بلنک پنل و لایت پنل و … قرار میگیرد.

پچپنل یکی از اجزای اصلی آرایش رک است.

از یک سو کابلهای شبکه ای که به رک شبکه وارد می شوند به ورودی پورتهای پچ پنل متصل می شوند و در سوی دیگر پچ کوردها به خروجی پچپنل وصل می شوند.

برای متصل کردن یک ایستگاه کاری به سوییچ، روتر ، مودم و یا هر دستگاه اکتیو دیگری ، به جای اینکه آنها را مستقیما با کابل شبکه به هم وصل کنیم از پچ پنل استفاده می کنیم.

این کار عیب یابی و تغییرات احتمالی شبکه در آینده را آسان تر می کند.

شاید تصور شود که می توان از پچ پنل در شبکه استفاده نکرد و تنها با استفاده از یک سوکت شبکه ، کابل شبکه را مستقیما به تجهیزات شبکه وصل کرد و از پچ کورد و پچ پنل و کیستون و … استفاده نکرد.

این کار در ابتدا اقتصادی به نظر می آید ، همچنین به نظر کابل کشی شبکه آسانتر و سریعتر انجام می شود! ممکن است در شبکه های کوچک این مسئله درست به نظر بیاید ولی در شبکه هایی که تعداد دستگاههای درون شبکه زیاد است این کار کاملا اشتباه و غیر استاندارد است.

اگر از پچ پنل در شبکه استفاده نکنیم ، حداقل با دو مشکل اساسی روبرو خواهیم شد: اگر از پچپنل استفاده نماییم می توانیم به آسانی و تنها با تغییر پورتهای مخصوص به آنها ، بوسیله یک پچ کورد این کار را انجام دهیم.

پچ پنلها در هر دو نوع فیبر نوری و مسی موجود می باشند.

بسته به نوع کابل کشی شبکه که مسی باشد و یا فیبر نوری ، باید از پچ پنل مسی و یا پچ پنل فیبرنوری استفاده کرد.

پچ پنلهای مسی بر اساس کابل شبکه ای که در شبکه استفاده شده است در دسته بندیهای Cat5e و Cat6 و Cat7 وجود دارند.

همچنین انواع UTP و STP آنها نیز تولید می شود که با توجه به نوع کابل شبکه UTP و کابل شبکه STP قابل انتخاب هستند.

معمولا از پچ پنلهای مسی 24 پورت با ارتفاع یک یونیت (1U) در بازار ایران استفاده می شود.

این پچپنلها به دو شکل با کیستون (Loaded) و بدون کیستون (Unloade) تولید می شوند که هر کدام دارای مزایا و معایبی می باشند.

فرق پچ پنلهای Loaded و Unloaded در این است که پچ پنل Loaded دارای کیستون و پچ پنل Unloaded بدون کیستون است.

پچ پنل Laoded در قسمت پشتی دارای یک بُرد (Board) است که به ازای هر پورت بر روی آن محلهایی برای پانچ کابل شبکه قرار دارد و در قسمت جلوی آن هم محلهایی برای اتصال پچ کورد وجود دارد.

از مزایای استفاده از پچ پنل Loaded این است که نصب آنها راحت می باشد و تنها با استفاده از یک آچار پانچ شبکه (آچار کروز) می توان سیمهای کابل شبکه را در آنها پانچ کرد.

یکی از معایب پچ پنلهای Loaded این است که در صورتی که بُرد آن خراب شود و یا یکی از پورتهای آن خراب شود مجبور به تعویض پچ پنل خواهیم بود.

در پچ پنل Unloaded (بدون کیستون) این مشکل را ندارد و در صورت خرابی ، تنها همان کیستون معیوب تعویض می شود و نیازی به تعویض کل پچ پنل نخواهد بود.

به عنوان نمونه پچ پنل برندرکس و پچ پنل لگراند به صورت Loaded و پچ پنل نگزنس به صورت Unloaded است.

تفاوت اصلی پچ پنلهای مسی و پچ پنل فیبر نوری در نوع کابل مورد استفاده در آنهاست و در حقیقت هر دو در شبکه یک نقش را ایفا می کنند.

پچ پنل فیبر نوری نیز در دو نوع کلیِ تکی (simplex) و دوتایی (Duplex) وجود دارد که معمولا در شبکه های کامپیوتری از پچ پنلهای دوتایی و در شبکه های مخابراتی از پچ پنلهای تکی استفاده میشود.

پچ پنلهای فیبر نوری نیز دارای تعداد پورتهای مشخصی هستند که با توجه به تعداد کور(تار) های کابل فیبر نوری استفاده شده در شبکه ، می توان آنها را انتخاب کرد.

همچنین با توجه به کابل فیبر نوری ای که در شبکه استفاده شده است می توان از آداپتورهای سینگل مود (Single Mode) و یا مالتی مود (Multimode) در پچپنل فیبر نوری استفاده کرد.

در پچ پنلهای فیبر نوری برای آرایش پیگتیلهایی که به سر کابل فیبر نوری فیوژن می شوند از قطعه ای به نام کاست نیز استفاده می شود.

همانطور که میدانیم حداکثر فاصله بین دو دستگاه اکتیو در یک شبکه مبتنی بر کابل مسی 100 متر می باشد.

بنابر استاندارد نباید طول کابل شبکه از پریز شبکه تا پچپنل مسی بیشتر از 90 متر باشد.

10 متر باقی مانده مربوط به فاصله بین تجهیزات اکتیو و پچپنل و یا پریز شبکه تا ایستگاه کاری یا همان کامپیوتر کاربر در شبکه می باشد.

بازدیدها: 17 نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند * دیدگاه نام * ایمیل * وب‌ سایت این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند.

بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

image
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

ارتباط با ما

image

شرکت سیماگر یک شرکت معتبر نرم افزاری در زمینه تولید نرم افزار، طراحی سایت، سئو سایت ، نرم افزار های حرفه ای تحت وب توزیع شده، برندینگ و تبلیغات ، بازاریابی از جمله دیجیتال مارکتینگ میباشد که نشان از توان عملیاتی این شرکت در ارائه خدمات میباشد. ما در تلاش هستیم تا با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی که امروزه مردم کشور عزیزمان ایران با آن دست و پنجه نرم میکنند با ارائه کار با کیفیت و قیمت مناسب باعث رضایت مندی مشتریان عزیزمان شویم و به عنوان مسئولیت اجتماعی خودمان سهمی در رونق کسب و کار های کشورمان داشته باشیم.

جهت مشاوره و استعلام قیمت میتوانید از طریق شماره تلفن های زیر به صورت مستقیم با ما در ارتباط باشید

نمونه کارها

shape
shape
shape
shape

انواع خدمات

map