طراحی سایت شورت

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

با طراحی سایت شورت شما در سطح اینترنت میتوانید کسب و کار سنتی خودتان را رونق دهید داشتن یک وب سایت و بهینه سازی آن ( سئو سایت ) دارای فواید بسیاری است، بسیاری از شرکت‌های طراحی وب سایت وجود دارند که نه تنها کارشان گویای کیفیت کار بالای آنهاست بلکه مشاوره های قوی در زمینه تبلیغات و برندینگ و بازاریابی اینترنتی دارند که با ارائه این مشاوره ها جای هیچ گونه نگرانی برای شما باقی نمی‌گذارند.

شرکت سیماگر یک شرکت معتبر در زمینه طراحی سایت و سئو سایت است و آمادگی کامل خود را در زمینه توسعه کسب وکار اینترنتی داریم با توجه به این نکته که اکثر شما دوستان افراد بسیار باهوشی هستید و این رو خوب میدونید که اکثر موفقیت ها هم پشت ترس ها قرار گرفته پس ترس خود را کنار بگذارید و با یک مشاوره از دنیای وب سایت های اینترنتی کسب در آمد کنید.

shape main-pic

فروش

021 79942

تلفن شرکت

021 2222 1223

تلفن همراه

0912 144 23 55

خدمات ما

ساخت شورت کد در وردپرس یا کد کوتاه در وردپرس یک راه آسان برای اضافه کردن محتوای پویا به پست ها ، صفحات و ستون های کناری یا همان سایدبار (sidebar) در سایت وردپرس شما است.

بسیاری از افزونه ها و قالب های وردپرس از کد های کوتاه یا همان شورت کدها برای اضافه کردن مطالب تخصصی مانند فرم های تماس ، گالری تصاویر ، اسلایدرها و موارد دیگر استفاده می کنند.

در این مقاله از سری مقالات آموزش وردپرس به شما نشان خواهیم داد که چگونه به راحتی کدهای کوتاه وردپرس را در نوشته ها و برگه های سایت خود استفاده کنید.

ما همچنین به شما آموزش می دهیم که چگونه شورت کدهایی که خودتان نیاز دارید را به آسانی بسازید.

آنچه در این مطلب می خوانید: شورت کد وردپرس چیست؟ کد کوتاه در وردپرس یک نوع کد میانبر است که به شما برای ساخت محتوای پویا در پست ها ، صفحات و ابزارک های نوار کناری کمک می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله (شورت کد در وردپرس چیست را مطالعه کنید) شورت کدها در وردپرس در داخل براکت ها همانند کد زیر نمایش داده می شوند: برای درک بهتر شورت کد وردپرس ، بزارید در ابتدا نگاهی به دلیل و چرایی ایجاد شورت کد در وردپرس بپردازیم و با هم ببینیم که اصلا چرا شورت کد وردپرس ساخته شد.

سیستم مدیریت محتوای وردپرس تمامی محتوای سایت را فیلتر می کند تا مطمئن شود که هیچ شخصی از نوشته ها و برگه ها در وردپرس برای وارد کردن کدهای مخرب به دیتابیس (بانک اطلاعات سایت) استفاده نمی کند.

و این یعنی اینکه شما می توانید از HTML در نوشته ها و برگه های سایت خود استفاده کنید ولی نمی توانید به زبان PHP کدی را به بخش نوشته ها و برگه ها برای اجرای برخی دستورات اضافه کنید.

اما اگر می خواهید مقداری کد سفارشی را در پست های خود اجرا کنید تا پست های مرتبط ، تبلیغات بنر ، فرم های تماس ، گالری ها و غیره را نمایش دهید باید چه کاری انجام دهید؟ اینجاست که API شورت کد وردپرس وارد عمل می شود.

در اصل ، وردپرس این امکان را به توسعه دهندگان می دهد که کد خود را با استفاده از یک تابع اضافه کنند و سپس آن تابع را در وردپرس به عنوان کد کوتاه یا شورت کد وردپرس ثبت کنند ، بنابراین کاربران می توانند به راحتی و بدون داشتن دانش برنامه نویسی از آن استفاده کنند.

هنگامی که وردپرس کد کوتاه یا شورت کد را در مکانی که کاربر آن را قرار داده (برای مثال در یک نوشته یا برگه وردپرس)  پیدا کرد ، کد مربوط به آن شورت کد به صورت خودکار اجرا می شود.

بیایید ببینیم که چگونه به راحتی کد های کوتاه را در پست ها و صفحات وردپرس خود اضافه کنید.

ابتدا باید پست و صفحه را که می خواهید کد کوتاه را اضافه کنید ویرایش کنید.

 پس از آن ، برای درج بلوک کد کوتاه باید روی دکمه add block کلیک کنید.

پس از افزودن بلوک شورت کد در وردپرس ، می توانید به سادگی کد کوتاه خود را در تنظیمات بلوک وارد کنید.

کد کوتاه توسط افزونه های مختلف وردپرس ارائه می شود که ممکن است از آنها مانند افزونه گرویتی فرم ایجاد برای فرم های تماس ، افزونه روولوشن اسلایدر برای ساخت اسلایدر های حرفه ای، یا افزونه نوشته های مرتبط هوشمند برای درج نوشته های مرتبط به صورت هوشمند استفاده کنید و کلی افزونه وردپرس دیگه که میتونید از شورت کدهای آن ها با استفاده از این روش استفاده کنید.

در انتهای کار می توانید پست یا صفحه خود را ذخیره کرده و تغییرات خود را پیش نمایش کنید تا کد کوتاه در عمل مشاهده شود.

شما همچنین می توانید از شورت کدهای وردپرس در نوارکناری یا همان ناحیه ابزارک های سایدبار سایت تان به راحتی استفاده کنید.

برای اینکار ابتدا از پیشخوان وردپرس و از منوی نمایش وردپرس گزینه نمایش > ابزارک ها را انتخاب کنید.

سپس به ناحیه ابزارک سایدبار یک ویجت یا ابزارک متن اضافه کنید، حال کد کوتاه خود را در ابزارک متن به راحتی بنویسید.

فراموش نکنید که برای ذخیره تنظیمات ویجت بر روی دکمه “ذخیره” کلیک کنید.

پس از آن ، می توانید به وب سایت وردپرس خود مراجعه کنید تا پیش نمایش زنده کد کوتاه را در ابزارک سایدبار سایت خود مشاهده کنید.

اگر هنوز از ویرایشگر کلاسیک و قدیمی در وردپرس استفاده می کنید ، در اینجا آموزش قرار دادن شورت کد در پست ها و برگه های وردپرس با استفاده از ویرایشگر کلاسیک وردپرس را توضیح دادیم.

به سادگی پست و صفحه ای را که می خواهید شورت کد را به آن اضافه کنید، ویرایش کنید.

می توانید کد کوتاه را در هر جایی از ویرایشگر محتوا به راحتی درج کنید تا محتوای شورت کد در همان بخش نمایش داده شود.

فقط مطمئن شوید که شورت کد وردپرس در خط خود قرار داشته باشد.

فراموش نکنید که تغییرات خود را ذخیره کنید.

 پس از آن می توانید پیش نمایش و صفحه خود را برای دیدن کد کوتاه در عمل مشاهده کنید.

شورت کدهای وردپرس برای استفاده در پست ها ، برگه ها و ابزارک های وردپرس ساخته شده اند، با این وجود ، بعضی اوقات ممکن است بخواهید از یک شورت کد وردپرس در داخل یک فایل قالب وردپرس استفاده کنید.

وردپرس انجام این کار را ساده کرده است ، اما برای این کار شما باید فایل های قالب وردپرس خود را ویرایش کنید.

اصولاً با اضافه کردن کد زیر می توانید کد کوتاه یا شورت کد را به هر قالب وردپرسی اضافه کنید.

بعد از قرار دادن کد بالا وردپرس به دنبال شورت کد خواهد بود و خروجی آن را در تمپلیت قالب وردپرس شما نمایش می دهد.

زمانی که می خواهید یک محتوای پویا (به محتوایی که به صورت مداوم در حال تغییر است محتوای پویا می گویند) یا کد دلخواه را در پست و صفحه های وردپرس اضافه کنید ، کد کوتاه می تواند واقعاً مفید باشد.

با این حال ، اگر می خواهید یک کد کوتاه سفارشی ایجاد کنید ، نیاز به تجربه کد نویسی دارید.

اگر با زبان برنامه نویسی PHP آشنا هستید، در زیر یک نمونه کد برای ایجاد شورت کد در وردپرس قرار دادیم که می توانید به عنوان نمونه (الگو) از آن استفاده کنید.

همچنین می توانید از مقاله Function Reference/add shortcode یا Shortcode API کدکس وردپرس استفاده کنید.

در این کد ، ابتدا تابعی را ایجاد کردیم که مقداری کد را اجرا می کند و خروجی را برمی گرداند.

پس از آن ، سپس یک کد کوتاه جدید به نام  ‘greeting’  ایجاد کردیم و به وردپرس گفتیم که عملکردی (تابعی) را که ایجاد کردیم را اجرا کند.

اکنون می توانید با استفاده از کد زیر ، این کد کوتاه را به پست ها ، صفحات و ابزارک های خود اضافه کنید: این کد تابعی را که ایجاد کرده اید اجرا می کند و خروجی مورد نظر را نشان می دهد.

حال اجازه دهید یک مثال کاربردی تر از یک کد کوتاه در وردپرس داشته باشیم.

در این مثال ، یک بنر Google AdSense را درون یک کد کوتاه نمایش خواهیم داد.

فراموش نکنید که کد تبلیغ را با کد تبلیغاتی مخصوص خود جایگزین کنید.

اکنون می توانید از کد کوتاه [my_ad_code] در پست ها ، صفحات و ابزارک های نوار کناری (سایدبار) وردپرس خود استفاده کنید.

وردپرس به طور خودکار تابع مرتبط با شورت کد را اجرا کرده و کد تبلیغ را نمایش می دهد.

امیدواریم با استفاده از این مقاله بتونید کدهای کوتاه بسیار کاربردی را در وردپرس خود اضافه کنید، همچنین پیشنهاد می کنیم مقالات مرتبط زیر را حتما مطالعه کنید: هرگونه سوال یا مشکلی در رابطه با ساخت و ایجاد شورت کد در وردپرس دارید در قسمت نظرات سایت با ما در میان بگذارید تا در سریع ترین زمان پاسخگوی شما عزیزان باشیم.

ممنون از همراهیتون 😉 منبع : wpbeginner نبی عبدی هستم مدیر آکادمی وبکیما ، مدرس و محقق در حوزه راه اندازی انواع کسب و کارهای اینترنتی، میخوام بدونید که کار در حوزه ی اینترنت بسیار دوست داشتنیه! و دلم می خواد این احساس رو با شما عزیزان شریک باشم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند * دیدگاه نام * ایمیل * جدیدترین مطالب در سیماگر

image
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

ارتباط با ما

image

شرکت سیماگر یک شرکت معتبر نرم افزاری در زمینه تولید نرم افزار، طراحی سایت، سئو سایت، نرم افزار های حرفه ای تحت وب توزیع شده، برندینگ و تبلیغات، بازاریابی از جمله دیجیتال مارکتینگ میباشد که نشان از توان عملیاتی این شرکت در ارائه خدمات میباشد. ما در تلاش هستیم تا با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی که امروزه مردم کشور عزیزمان ایران با آن دست و پنجه نرم میکنند با ارائه کار با کیفیت و قیمت مناسب باعث رضایت مندی مشتریان عزیزمان شویم و به عنوان مسئولیت اجتماعی خودمان سهمی در رونق کسب و کار های کشورمان داشته باشیم.

جهت مشاوره و استعلام قیمت میتوانید از طریق شماره تلفن های زیر به صورت مستقیم با ما در ارتباط باشید

نمونه کارها

shape
shape
shape
shape

انواع خدمات

map