طراحی سایت بادمجان دلمه ای زرد

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

با طراحی سایت بادمجان دلمه ای زرد شما در سطح اینترنت میتوانید کسب و کار سنتی خودتان را رونق دهید داشتن یک وب سایت و بهینه سازی آن ( سئو سایت ) دارای فواید بسیاری است که به صورت مختصر به بیان آن میپردازم از جمله این فواید در دسترس بودن به صورت 24 ساعت در شبانه روزی میباشد، کاهش هزینه ها از نظر مصرف آب و گاز و برق ، جلوگیری از اتلاف زمان برای پاسخگویی به مشتری و آنلاین بودن ، داشتن یک بازاریابی قوی بدلیل اینکه مشتریان شما میتوانند تمامی محصولات و خدمات شما را بصورت کامل رصد کنند و عملا نمایشگاه بین المللی محصولات شما با کمترین هزینه همیشه برپاست ، بدون اینکه قبض آب ، برق ، مالیات و … داشته باشید. شرکت سیماگر یک شرکت معتبر طراحی سایت و تولید کننده استارت آپ با سابقه درخشان است که مشاورین ما برای مشاوره به سوالات و استعلام قیمت های درخواستی شما آماده است.

shape main-pic

فروش

021 79942

تلفن شرکت

021 2222 1223

تلفن همراه

0912 144 23 55

خدمات ما

نام کاربری یا ایمیل * رمز عبور * ورود نام کاربری یا ایمیل * رمز عبور * ورود فهرست محتوا این مقاله پرورش بادمجان به خاطر نیاز به نور فراوان و دوره گرمای طولانی به‌ خوبی با آب‌ وهوای ایران سازگار است و پرورش بادمجان می‌تواند عملکرد بهتر و با هزینه کمتر در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان داشته باشد و به همین دلیل ایران همیشه از تولیدکنندگان اصلی بادمجان در جهان است.

با وجود تنوع بسیار زیاد گیاهان زراعی تنها تعداد محدودی از آن‌ها در هر منطقه مورد کشت ­و کار قرار می‌گیرند.

این گیاهان بر اساس مزیت نسبی که درمقایسه با سایر محصولات دارند انتخاب می­‌شوند.

بادمجان با نام علمی (Solanum melongena) گیاهی پهن‌برگ از خانواده سیب‌­زمینی (Solanaceae) و دارای دوره رشد یک‌ساله است.

قدمت آن به قرن پنجم میلادی بازمی‌گردد و خواستگاه آن هند است، در قرون وسطی توسط اعراب به اروپا برده شد و از آنجا به آمریکا راه یافت.

چین، هند، ایران و مصر، کشورهای پیشرو در زمینه کشت و تولید بادمجان در سراسر جهان هستند.

به خاطر حساسیت بادمجان به سرما کشت آن بیشتر در نواحی گرمسیری صورت می­‌گیرد البته در نواحی معتدل نیز می‌توان به کشت این گیاه اقدام نمود، ولی باید توجه داشت که دمای کمتر از ۱۶ درجه باعث آسیب به گیاه می‌­شود.

بادمجان دارای انواع مختلف زینتی و بالغ بر هفت رقم خوراکی است که سه نوع آن در ایران متداول است و در سطح وسیع کشت می‌شود.

نکاتی که در زمان کشت و پرورش بادمجان باید به آن‌ها توجه کنیم: خاک یکی از مهم‌ترین عوامل در ایجاد عملکرد مطلوب در بادمجان است زیرا این گیاه به مواد غذایی فراوان و رطوبت دائم نیازمند است که برای رسیدن به چنین شرایطی باید خاک کاملاً حاصلخیز باشد و همچنین باید دارای مواد آلی و شن و رس کافی باشد تا هم آب به‌ راحتی در آن نفوذ کند و هم بتواند رطوبت را در خود حفظ کند و به‌ آسانی در اختیار گیاه قراردهد.

بهترین خاک برای پرورش بادمجان خاک شنی لومی (sandy Loam) است که  pH آن نیز از ۵٫۸ تا ۶٫۵ و همچنین عمیق و دارای زهکشی خوب باشد.

پرورش بادمجان به مواد غذایی زیادی نیاز دارد پیش از هر کاری باید به فکر تقویت زمین بود و علاوه بر اینکه خاک باید کاملاً حاصلخیز باشد، با استفاده از کودهای دامی (کاملاً پوسیده) به میزان ۳۰ تا ۴۰ تن در هکتار می‌توان مقداری از نیاز گیاه را برآورده کرد و درصورتی‌ که خاک از نظر مواد غذایی ضعیف باشد لازم است از مقدار بیشتری کود دامی(۴۰ تا۵۰ تن در هکتار) و به همراه آن ۳۲۰ تا ۵۰۰ کیلوگرم سوپر فسفات ۱۶ درصد استفاده نمود، البته درصورتی‌ که کود دامی کاملاً پوسیده نباشد نباید به مقدار زیاد از آن استفاده کرد زیرا باعث سوزاندن گیاه می‌شود.

در صورت عدم دسترسی به کود دامی مناسب می‌­توان از کودهای شیمیایی به میزان ۵۰ تا ۷۵ کیلوگرم کود ازته و ۱۰۰ تا ۱۵۰ کیلوگرم کود فسفره و همچنین ۱۰۰ تا ۱۵۰ کیلوگرم کود پتاس در هر هکتار از زمین استفاده نمود.

همچنین در دوران رشد ۲ تا ۳ بار کود ازته به ­صورت سرک توصیه می‌شود که می‌­توان آن را ۳ تا ۴ هفته بعد از کاشت شروع نمود.

بادمجان دارای بذرهای کوچک و به رنگ‌­های سفید یا زرد است که دارای یک دوره خواب هستند و پس از کشت ممکن است تعداد زیادی از بذرها جوانه نزنند و جوانه‌های ایجاد شده نیز در ابتدا دارای رشد بسیار کندی باشند و ممکن است بین ۶ تا ۱۲ هفته طول بکشد تا بذور به‌ اندازه نشاء مناسب برسند از همین رو بهتر است که در گلخانه بذرها را در خزانه کشت کنیم.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله روش های شکشتن خواب بذر و سریع کردن جوانه زنی بذر را مطالعه کنید.

پس از برطرف شدن سرما نشاءها را پس از مرحله چهاربرگی به زمین اصلی انتقال دهیم تا هم زودتر به محصول برسیم و هم از هزینه‌های واکاری یا تنک کردن بکاهیم.

البته در زمان انتقال نشاء به زمین اصلی باید مراقب شوک وارده به آن‌ها بود زیرا این گیاه بسیار حساس است.

بهترین زمان انتقال نشاء بادمجان به زمین، مرحله چهار برگی است در مناطق معتدله در فروردین و در مناطق گرمسیری در بهمن‌ماه می‌توان نسبت به کشت بذر در خزانه گرم یا شاسی اقدام نمود.

درصورتی‌که بخواهیم به‌ طور مستقیم اقدام به کشت بذر در زمین اصلی کنیم باید تا مساعد شدن هوا منتظر بمانیم.

اگرچه بذرها قوه نامیه خود را ۶ تا ۷ سال حفظ می­‌کنند ولی بیشترین درصد جوانه ­زنی را بذرهای دوساله دارند.

بادمجان را به ­صورت خطی می­‌کارند و فاصله بوته‌ها بر اساس رقم و اندازه نهایی بوته­ ها متغیر است ولی به‌طور معمول فاصله ردیف‌های کشت را ۷۵ تا ۱۲۰ سانتیمتر و فاصله بین بوته‌ها را بر روی ردیف ۴۰ تا ۶۰ سانتیمتر در نظر می‌­گیرند.

علاوه بر سله شکنی خاک و حفظ رطوبت خاک در تمام مراحل رشد، از بین بردن علف­های هرز خصوصاً در مراحل ابتدایی رشد به علت قدرت استقرار اولیه کم بادمجان ضروری است و در مراحل بعدی رشد خود گیاه می‌تواند با ایجاد پوشش مناسب با علف­های هرز مبارزه کند.

 برای اینکه گیاه بتواند میوه­‌های درشت و با کیفیت تولید کند باید پس از تشکیل میوه­ ها تعدادی از گل‌ها را هرس کنیم ( هرچقدر گل روی بوته کمتر باشد میوه درشت‌تر می‌شود) در غیر این صورت میوه‌­ها کوچک باقی خواهند ماند.

همچنین می‌توان با دادن کود سرک به گیاه تعداد میوه‌های درشت بیشتری برداشت کرد.

به خاطر داشتن بیماری‌ها و آفات مشترک با دیگر گونه‌های این خانواده (Solanaceae)، مثل سیب‌­زمینی، گوجه‌فرنگی و فلفل باید از ارقام مقاوم استفاده کرد و این گیاه را در تناوب با گیاهانی از خانواده­‌های دیگر قرار داد.

بذوری که کشت می‌شوند باید ضدعفونی شده و در زمانی که بوته­‌ها هنوز کوچک هستند با قارچ‌کش احتمال ورود بیماری‌­های قارچی را از بین برد.

یکی از مهم‌ترین آفات بادمجان، کنه تارتن دو نقطه ای است که با ایجاد تارهای نازک رشد گیاه را کاهش می­دهد و با تغذیه از شیره گیاهی باعث تغییر رنگ (زرد و قهوه ­ای) و خشکیدن برگ­های گیاه می‌­شود.

افزایش دما باعث افزایش جمعیت ولی افزایش رطوبت از جمعیت آن می­‌کاهد.

برای مبارزه با این آفت می­توان از سموم کنه­‌کش مثل گوگرد پودری (یا گوگرد مایع) و آبامکتین و… استفاده کرد و درصورتی‌ که وجود کنه با حشراتی مثل شته و تریپس هم‌زمان باشد می­توان از سم دانیتول استفاده نمود.

آفات دیگری همچون انواع سوسک­‌ها و عنکبوت قرمز نیز به بادمجان حمله می­‌کنند که خسارت آن‌ها ناچیز است.

از زمانی که میوه بادمجان حدوداً به یک‌سوم اندازه نهایی خود رسیده باشد می‌توان آن را برداشت کرد اما بهترین کیفیت میوه زمانی است که سفت، براق، با سطح صاف و در اندازه­ ای که بازار می‌­پسندد باشد.

ازآنجا که میوه می‌تواند تا مدتی  بدون افت کیفیت روی بوته باقی بماند زمان برداشت را باید با توجه به شرایط بازار تنظیم نمود، تأخیر بیش‌ ازحد در برداشت باعث بذری شدن میوه و سفت شدن آن و درنتیجه کاهش کیفیت میوه می­‌گردد و از طرفی وجود میوه روی بوته باعث کاهش تولید میوه­‌های جدید می­‌شود.

به ­­خاطر وجود تیغ­ در ساقه و محل اتصال میوه برداشت دستی بادمجان با مشکلاتی همراه است و ممکن است به قیچی باغبانی یا چاقو نیاز باشد.

این مقاله برای شما مفید بود؟ با کلیک بر روی ستاره به این مقاله امتیاز دهید! (بالاترین امتیاز ستاره سمت چپ) میانگین امتیاز ۳.

۱ / ۵.

مشارکت‌کننده‌ها: ۸۷ اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز می‌دهد! اگر این مقاله را دوست داشتید و مفید بود .

.

.

این مقاله رو در شبکه های اجتماعی به اشتراک بذار! از این که این مقاله برایتان مفید نبود متاسفیم! چگونه این مقاله رو بهبود بدیم؟ به ما بگو چطور بهتر شیم؟ کارشناسی ارشد زراعت و اصلاح نباتات از دانشگاه تهران مشاهده همه نوشته های مهندس حسین پورتراب → سلام بادمجان از گل تا برداشت چقدر طول میکشه؟ سلام مدت رسیدن محصول ۱۳۰ تا ۱۶۰ روز است.

بستگی به شرایط آب و هوایی و اقلیم منطقه و نوع بذر و … دارد.

سلام بادمجونهایی که کاشتم همه زردند و رنگشون تغییر نمیکنه چیکار باید بکنم سلام ممنون از ثبت نظرتان برای ارائه مشاوره به اطلاعات بیشتری نیاز داریم تا راهنمایی‌تان کنیم از طریق صفحه تماس با ما میتوانید با کارشناسان آبان در ارتباط باشید و تصاویری از گیاه از طریق واتساپ ارسال کنید.

سلام .

مطالب خوبی نوشتید .

متشکرم ولی راجع به نناوب آبیاری در باغچه و در مزرعه ، توضیح ندادید و از این لحاظ نوشته تان ناقص شده .

لطفا بفرمایید تناوب و زمان آبیاری چگونه است .

همینطور در مورد گوجه فرنگی.

با تشکر .

موفق باشید.

سلام ممنون از ثبت نظرتان برای تعیین مقدار آبیاری نمیتوان بر اساس گیاه تصمیم گرفت باید ببینید وضعیت خاک و اقلیم منطقه تون به چه شکلی هست، مثلا در یک خاک شنی که زهکش بسیار بالایی دارد ناچارید هر روز و در حجم کم آبیاری کنید اما در یک خاک رسی ممکن است رطوبت تا چند روز در خاک باقی بماند.

همچنین دمای هوا تاثیر زیادی روی نیاز گیاه به آبیاری دارد و خاک سریعتر خشک میشود.

اگه در منطقه باد زیاد باشد زمین سریعتر خشک میشود و نیاز بیشتری به آبیاری دارد.

باید رطوبت خاک رو بسنجید و زمان آبیاری رو تنظیم کنید.

به طور کلی نباید اجازه بدید رطوبت خاک از ۶۰ درصد پایین تر بیاد چون باعث ایجاد تنش و رطوبت زیاد هم مثلا بیش از ۹۰ درصد علاوه بر خفگی گیاه باعث ایجاد بیماری های قارچی میشود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند * دیدگاه نام * ایمیل * وب‌ سایت ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

آخرین مقالات، تخفیف‌ها، جشنواره‌های فروش هر هفته سه‌شنبه ارسال می‌شود.

سپاس، ایمیل شما با موفقیت در خبرنامه ثبت شد، تایید نهایی به ایمیل شما ارسال می‌شود.

تجارت سبز آبان با بکارگیری تجارب 10 سال در عرصه صنعت کشاورزی زمینه تولید نشاء سبزی و صیفی، خدمات فنی و مهندسی کشاورزی، مشاوره و گیاه پزشکی و مشاوره ساخت و تاسیس گلخانه ، تولید انواع گل و گیاه خدمات ارائه می‌دهد.

image
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

ارتباط با ما

image

شرکت سیماگر یک شرکت معتبر نرم افزاری در زمینه تولید نرم افزار، طراحی سایت، سئو سایت، نرم افزار های حرفه ای تحت وب توزیع شده، برندینگ و تبلیغات ، بازاریابی از جمله دیجیتال مارکتینگ میباشد که نشان از توان عملیاتی این شرکت در ارائه خدمات میباشد. ما در تلاش هستیم تا با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی که امروزه مردم کشور عزیزمان ایران با آن دست و پنجه نرم میکنند با ارائه کار با کیفیت و قیمت مناسب باعث رضایت مندی مشتریان عزیزمان شویم و به عنوان مسئولیت اجتماعی خودمان سهمی در رونق کسب و کار های کشورمان داشته باشیم.

جهت مشاوره و استعلام قیمت میتوانید از طریق شماره تلفن های زیر به صورت مستقیم با ما در ارتباط باشید

نمونه کارها

shape
shape
shape
shape

انواع خدمات

image
map