استراتژی تبلیغات در شبکه های اجتماعی

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

درخواست مشاوره

image
جهت انجام مشاوره فیلد زیر را پر کرده و هزینه مشاوره را بپردازید تا با شما تماس بگیریم.

با استراتژی تبلیغات در شبکه های اجتماعی مسیر آینده کسب و کارتان را تغییر دهید تبلیغات و برندینگ مهم ترین فاکتورهای توسعه ای شرکت میباشد که باید بر اساس یک برنامه ریزی قبلی پیش رود، یکی از بزرگ ترین اشتباهات کسب و کار ها یا بیزینس ها فعلی نداشتن استراتژی و برنامه ریزی است ، شرکت سیماگر یک شرکت ارائه دهنده راه حل برای خروج از شکست و وضعیت بحرانی است. برای انجام یک کار سازمان یافته با یک تیم سازمان یافته همکاری کنید تا نتیجه انتخاب شما یک عمل سازمان یافته و موثر باشد.

shape main-pic

فروش

021 79942

تلفن شرکت

021 2222 1223

تلفن همراه

0912 144 23 55

خدمات ما

یکتانت - بزرگترین پلتفرم تبلیغات آنلاین - بزرگترین پلتفرم تبلیغات آنلاین در ایران هیچ کاری بدون داشتن یک استراتژی اصولی و استاندارد به سرانجام نخواهد رسید.

این استراتژی در فضای تبلیغات به‌ویژه دیجیتال مارکتینگ نمود بیشتری پیدا می‌کند.

اگر بخواهیم خیلی ساده بگوییم می‌توانیم این‌گونه بیان کنیم که باید ببینیم هدف ما چیست، از کجا به کجا می‌خواهیم برسیم، مخاطب ما کیست و قرار است چه نیازی از او برطرف کنیم.

نداشتن یک استراتژی منسجم و مدون علاوه بر تبعات مالی و ضررهای سنگین می‌تواند به اعتبار کسب و کار شما نیز ضربه بزند و کاری کند که کمپین‌های‌تان به نتیجه نرسند.

یکی از زیرمجوعه‌های دیجیتال مارکتینگ که این روزها خیلی زیاد به کار برده می‌شود، حضور و بازاریابی شبکه های اجتماعی است.

به همین دلیل مفهوم استراتژی شبکه های اجتماعی نیز اهمیت پیدا می‌کند.

از این جهت موضوع استراتژی مهم است که تنها به برنامه‌های تبلیغاتی خلاصه نمی‌شود و حضور شما در شبکه های اجتماعی نیز باید استراتژی داشته باشد.

در این مطلب می‌خواهیم بیشتر درباره استراتژی شبکه های اجتماعی برای موفقیت در تبلیغات صحبت کنیم.

زمانی که از استراتژی شبکه های اجتماعی صحبت می‌کنیم، به‌طور کلی این استراتژی شامل دو زیرمجموعه مهم می‌شود.

اولین استراتژی به استراتژی محتوا یا استراتژی حضور ما در شبکه‌های اجتماعی مربوط می‌شود و دومین مورد درواقع استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی است.

از این رو برای تدوین استراتژی شبکه اجتماعی باید بتوانیم به ۵ سوال زیر پاسخ دهیم: اگر بخواهیم ساده بگوییم استراتژی شبکه‌های اجتماعی یعنی اینکه برای تولید محتوا یا تبلیغات چه هدفی داریم، از کجا به کجا می‌خواهیم برسیم و چه نیازی را از مخاطبان هدف قرار است برطرف کنیم؟ بدون شک همان طور که تاکید می‌کنیم استراتژی شبکه های اجتماعی اهمیت بسیار زیادی دارد، به همان اندازه نیز باید به این نکته اشاره کنیم که در پی تدوین یک استراتژی قدرتمند و اصولی اهدافی نهفته است که باید به تک‌تک آنها برسیم.

در ادامه به مهمترین اهدف تعیین استراتژی شبکه های اجتماعی می‌پردازیم: برای نوشتن استراتژی شبکه های اجتماعی می‌توان از مدل SOSTAC استفاده کرد.

در این مدل ۶ گام مهم برای تدوین یک استراتژی قوی باید در نظر گرفته شود.

در واقع ساستک از حروف اول ۶ مرحله تدوین استراتژی گرفته شده است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

در این مرحله وظیفه شما این است که ابتدا تحلیل درستی از وضعیت کنونی کسب و کار خود در بازار داشته باشید.

باید ببینید دقیقا در چه وضعیتی قرار دارد، مخاطبان و مشتریان شما چه افرادی هستند، چه محصولاتی دارید و چه نیازی از آنها برطرف می‌کنید، مزایای رقابتی شما و محصولات‌تان چیست و رقبا نیز در چه وضعیتی قرار دارند.

در این مرحله موضوع پرسونای مخاطب و مخاطب ‌شناسی اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد؛ چراکه باید بتوانید استراتژی درستی تدوین کنید.

سپس با استفاده از تحلیل‌های SWOT و PESTEL می‌توانید نقاط قوت، نقاظ ضعف، فرصت‌ها و تهدیدها را مشخص کرده و سپس در مورد عوامل مختلف تاثیرگذار بر کسب و کار خود و حضور در شبکه‌های اجتماعی تحلیل جامعی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: تحلیل SWOT چیست و چه کاربردی دارد؟ مرحله دوم گام هدف‌گذاری است که معمولا براساس مدل استاندارد و جهانی SMART انجام می‌شود.

در واقع اهداف اصولی ویژگی‌‌های مهمی دارند که در مدل SMART دیده می‌شود.

SMART نیز از حروف اول ۵ کلمه گرفته شده است که ویژگی‌های اصلی اهداف ماست و در ادامه آنها را می‌بینید: در این قسمت نوبت آن رسیده است که بعد از بررسی موقعیت فعلی کسب و کار و هدف‌گذاری، در بخش‌های مختلف استراتژی‌های خود را تعیین کنیم.

باید ببینیم استراتژی تولید محتوای ویدیویی بهتر است، یا اگر از استوری استفاده کنیم بهتر نتیجه بگیریم.

باید ببینیم مخاطبان ما بیشتر در کدام شبکه اجتماعی حضور دارند و چه ساعت‌هایی با چه محتوایی قرار است سراغ آنها برویم.

هر چقدر هم در تئوری و چیدن استراتژی‌ها خوب باشید، بدون کار اجرایی خوب به نتیجه دلخواه خود نمی‌رسید.

به همین دلیل استراتژی به تنهایی نمی‌تواند پاسخگو باشد و باید تاکتیک‌های اجرایی خوبی نیز در نظر بگیرید.

در تاکتیک‌ها تمام اقدامات لازم برای برای اجرایی شدن فازهای مختلف استراتژی و م سئو ل اجرای هر بخش مشخص می‌شود تا بتوانیم بهترین نتیجه را بگیریم.

بعد از مشخص شدن دقیق تاکتیک‌ها، حالا زمان اجرای واقعی هر بخش از استراتژی و کارهای تعریف شده می‌رسد که باید به صورت متمرکز و منسجم انجام شود.

در این بخش کاملا با کارهای اجرایی و مراحل عملیاتی سر و کار داریم تا بتوانیم متناسب با استراتژی و تاکتیک‌های تعریف شده فاز عملیاتی را جلو ببریم.

به عنوان مثال اگر مشخص کرده‌ایم که روزانه در ساعت مشخصی یک پست در لینکدین مشخص شود، مسئول مربوطه باید در زمان مشخص شده این کار را انجام دهد.

آخرین مرحله از تدوین استراتژی شبکه های اجتماعی به مراحل کنترل مربوط می‌شود.

باید شاخص‌های کلیدی عملکرد را بررسی کنیم و ببینم تا چه اندازه توانسته‌ایم اهداف موردنظرمان را محقق کنیم یا به آنها نزدیک شویم.

بعد از بررسی و کنترل فازهای مختلف می‌توانیم با تست A/B و اصلاحات لازم مراحلی که دچار مشکل هستند و در کار ما خلل ایجاد می‌کنند نیز شناسایی کرده و برطرف کنیم.

بیشتر بخوانید : قیف بازاریابی چیست بعد از تدوین استراتژی شبکه های اجتماعی که در مراحل پیرامون آن صحبت کردیم، زمان پیاده‌سازی آن می‌رسد.

شما باید تمام مراحل بالا را گام به گام پیاده‌سازی کرده و بعد از مشخص کردن فازهای مختلف و تحلیل دلیل رقبا یک تقویم محتوایی کامل و جذاب آماده کنید.

در این قسمت مشخص می‌شود که فعالیت شما در شبکه های اجتماعی به چه صورتی خواهد بود و چه محتوایی در چه زمانی منتشر شود.

از طرف دیگر اگر در استراتژی خود کمپین‌های بازاریابی شبکه های اجتماعی نیز داشته باشید، باید برنامه دقیق آنها همراه با زمان اجرا و بودجه‌بندی دقیق داشته باشید تا در نهایت بتوانید با توجه به KPIهای تعریف شده، عملکرد خود را بسنجید.

برای به دنبال موفقیت در استراتژی شبکه های اجتماعی خود هستید، باید موارد مختلفی را رعایت کنید.

در ادامه به عناصر موفقیت در استراتژی شبکه های اجتماعی اشاره می‌کنیم: تدوین استراتژی بدون در نظر گرفتن شاخصه‌های اندازه‌گیری معنا ندارد.

در استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی تعدادی KPI وجود دارد که مهم هستند و باید حتما آنها را در نظر بگیریم.

اما مشکل بزرگی که وجود دارد این است که تعیین شاخصه‌های قابل اندازه‌گیری به سادگی امکان‌پذیر نیست و نیاز به تجربه و تخصص زیای دارد.

اما مهمترین شاخص‌های کلیدی عملکرد در استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی شامل موارد زیر می‌شود که به معرفی آنها می‌پردازیم: استراتژی تبلیغات در شبکه های اجتماعی با استراتژی حضور در این شبکه‌ها تفاوت زیادی ندارد، ولی باید دو نکته مهم را در نظر داشته باشید، اول اینکه باید بودجه‌بندی برنامه‌های تبلیغاتی را در شبکه‌های مختلف مشخص کنید.

باید برای هر کدام از استراتژی‌ها و تاکتیک‌های خود باید هزینه و بازگشت سرمایه مشخص داشته باشید.

مورد بعدی که باید به آن توجه کنید این است که بتوانید به بهترین شکل از ابزارهای تبلیغاتی و همکاری با اینفلوئنسرها در شبکه‌های اجتماعی مختلف استفاده کنید.

در استراتژی تبلیغات در شبکه های اجتماعی باید اهداف خود را براساس برنامه بازاریابی و تبلیغات برند خود بچینید و تلاش کنید نرخ تبدیل خود را افزایش دهید.

جمع بندی بدون استراتژی اصولی هیچ کاری درست پیش نمی‌رود.

این موضوع در جاهایی که باید هزینه کنید نمود بیشتری دارد.

استراتژی شبکه های اجتماعی برای موفقیت در تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ اهمیت زیادی دارد و باید براساس یک برنامه مدون بتوانید مسیر خود را مشخص کنید.

برای تدوین استراتژی شبکه های اجتماعی می‌توانید از مدل SOSTAC استفاده کنید و ۶ مرحله استراتژی خود را بچینید.

البته نباید از بودجه‌بندی و تهیه تقویم محتوایی مناسب غافل شوید.

یک فرمول جادویی برای ساخت ویدیو وایرال با تبلیغات در یوتیوب بیش از همیشه دیده شوید تبلیغات در جیمیل چیست و چه تاثیری دارد؟ سئو یا گوگل ادوردز؛ کدامیک بهتر است؟ آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اگر این دیدگاه پاسخ داده شد، به من ایمیل بزنید.

جدیدترین مطالب بلاگ بهترین کمپین دیجیتال مارکتینگ که تا به حال دیده‌اید کرونا فرصتی برای فروش بیش‌تر یک فرمول جادویی برای ساخت ویدیو وایرال با تبلیغات در یوتیوب بیش از همیشه دیده شوید آخرین مطالب دیجیتال مارکتینگ یک فرمول جادویی برای ساخت ویدیو وایرال با تبلیغات در یوتیوب بیش از همیشه دیده شوید تبلیغات در جیمیل چیست و چه تاثیری دارد؟ سئو یا گوگل ادوردز؛ کدامیک بهتر است؟ یکتانت بزرگترین پلتفرم تبلیغات آنلاین در ایران است که با ارائه باکیفیت‌ترین خدمات به تبلیغ‌کنندگان، بیشترین درآمدزایی را برای رسانه‌های دیجیتال فراهم می‌کند تا آنها بتوانند محتوای بهتری به مخاطبان فارسی‌زبان ارائه کنند.

آدرس: شهرک غرب، خیابان ایران‌زمین، خیابان گلستان جنوبی، پلاک ۳۵، ساختمان میثاق، طبقه سه شماره تلفن: 09121442355-۰۲۱ تماس با ما

image
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

ارتباط با ما

image

شرکت سیماگر یک شرکت معتبر نرم افزاری در زمینه تولید نرم افزار، طراحی سایت ، سئو سایت ، نرم افزار های حرفه ای تحت وب توزیع شده، برندینگ و تبلیغات، بازاریابی از جمله دیجیتال مارکتینگ میباشد که نشان از توان عملیاتی این شرکت در ارائه خدمات میباشد. ما در تلاش هستیم تا با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی که امروزه مردم کشور عزیزمان ایران با آن دست و پنجه نرم میکنند با ارائه کار با کیفیت و قیمت مناسب باعث رضایت مندی مشتریان عزیزمان شویم و به عنوان مسئولیت اجتماعی خودمان سهمی در رونق کسب و کار های کشورمان داشته باشیم.

جهت مشاوره و استعلام قیمت میتوانید از طریق شماره تلفن های زیر به صورت مستقیم با ما در ارتباط باشید

انواع خدمات

image
map