ساخت سایت پیام رسان

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

با ساخت سایت پیام رسان کسب وکار اینترنتی خود در شبکه های اجتماعی را پررنگ نمایید. شاید این جمله کمی برایتان عجیب به نظر برسد منتها منظور از اینکه از طریق شبکه اجتماعی این تجربه رو داشته باشید این هست که داشتن یک طراحی سایت ملزومه موفق شدن در اینستاگرام میباشد و بر اساس تحقیقات بررسی شده در سطح جهانی این موضوع به اثبات رسیده که برای موفق شدن یک کسب و کار در سطح اینترنت شما میبایست تمامی زیرساخت های اصلی را آماده داشته باشید از جمله این زیرساخت ها طراحی سایت، سئو سایت، تبلیغات، برندینگ و بازاریابی است که همه این ها را میتوانید در شرکت سیماگر تجربه نمایید. کادر متخصص و هزینه مناسب و بجا شما را در توسعه اینترنتی چند گام به جلو خواهد برد.

shape main-pic

فروش

021 79942

تلفن شرکت

021 2222 1223

تلفن همراه

0912 144 23 55

خدمات ما

farzad119.

ir تقریبا یک ماهِ پیش بود که به صورت جدی تصمیم گرفتم از محدوده امن خودم خارج بشم.

توی این مدت سعی کردم بیشتر بخونم و چیز های جدید رو امتحان کنم و توی حوزه کاریم فعال تر باشم.

یک سری چالش ها برای خودم مشخص کردم، یکی از اون سری چالش ها چالِشِ انجام پروژه های ساده و کوچیک هست.

ساده هستن اما یک ویژگی دارن، اونم اینه که من نمیدونم چجوری باید انجامش بدم و این یعنی چالش.

من این پروژه رو برای خودم انجام دادم و کد های هر دو بخش سرور و کلاینت رو توی گیت‎هابم گذاشتم اولین چالشی که انتخاب کردم ساخت یک برنامه پیام رسان ساده بود که این ویژگی ها رو داشته باشه: همچینم پروژه ساده و کوچیکی نشدا😁 اولین مرحله تحقیق کردن و پیدا کردن راه حله و منم این کارو انجام دادم مهم ترین پارت این پروژه بخش سمت سرورشه.

یه تحقیقی کردم و بعد از تحقیق کوتاهی که کردم متوجه شدم چند تا راه حل هست برای پیاده سازی سمت سرور پیام رسان ها به صورت real-time(شاید بیشتر باشه اما من فقط متوجه همینا شدم) : من راه سوم رو انتخاب کردم.

سوکت اصولی تر بود اما پیاده سازیش سخت تر بود و چون نمیخواستم پروژه طولانی بشه ترجیح دادم فعلا نرم سراغش.

این Firebase Cloud Message چی هست اصلا ؟ Firebase Cloud Messaging یک API قدرتمند است که به شما اجازه می دهد پیام ها را به صورت قابل اعتماد و مستقل از پلتفرمی که در حال توسعه است، ارسال کنید.

با استفاده از FCM، توسعه دهندگان می توانند به کاربران اطلاع دهند که داده های جدید برای همگام سازی و ارسال پیام های اطلاع رسانی در دسترس هستند.

این برای آزمایش، ارسال پیام های بازاریابی و تعامل بسیار مفید است.

منبع خب ما با این منطق با FCM کار می‌کنیم : هر شخصی برای اولین بار وارد برنامه میشه فایربیس یک توکن منحصر به فرد براش میسازه، با اون توکن میشه به اون کاربر خاص دیتایی رو فرستاد.

دیتا در واقع همون پیامیه که یک کاربر دیگه به این کاربر فرستاده.

در زمان دریافت، دو حالت وجود داره : توی حالت اول باید دیتا و محتویات پیام رو بخونیم و به صفحه چت اضافه کنیمتوی حالت دوم هم باید محتویات رو به صورت یک نوتیفیکیشن، به کاربر دریافت کننده نشون بدیم و اعلام کنیم که پیام جدیدی دریافت کردی.

خیلی نمیخوام وارد جزئیات بشم که طولانی بشه، به نظرم کلیات کار رو بگم بهتره سمت اندروید هم برای من دو تا چالش داشت، یکیش پیاده سازی MVP توی یک پروژه واقعی و اون یکی نشون دادن لیست conversation دو کاربر(که فقط نگران زمان بر بودن پیاده سازیش بودم).

چند تا مطلب و مقاله راجب MVP خوندم و چند تا سمپل دیدم و دستم اومد چی به چیه.

واسه لیست گفت و گو هم یک سرچی زدم و یک کتابخونه خیلی عالی پیدا کردم که باعث شد زمان زیادی رو بتونم سیو کنم بخش اندرویدزود با MVP کنار امدم و بهش عادت کردم، هرچند به نظرم سرعت کدنویسی رو یکم پایین تر میاره ولی در عوض کد ها تمیز تر و دیباگ راحت تر میشه.

به‎جای RXjava از همون روش سنتی و broadcast استفاده کردم، اما به زودی به پروژه اضافش میکنم.

برنامه پنج تا اکتیویتی داره : کد های اندروید رو میتونید توی گیت‎هاب ببینید : mymessages-android بخش سمت سرورهمونجور که گفتم قرار شد بک‎اند رو با لیومن بزنم.

لیومن در واقع همون لاراوله اما تمرکزش روی ساختن API هست و blade  و اینارو نداره.

اولین تجربه ساخت API با لیومن تجربه شیرینی بود، کد ها تر و تمیز و مفهوم، بدون هیچ چیز اضافه ای بودن.

دیتابیس هم mysql هست، به ساختار جدول ها یک نگاهی بندازید بد نیست.

ساختار خیلی ساده داره : کد های این بخش رو هم می‎تونید توی گیت هاب ببینید : mymessages-lumen بخش وبهنوز نرفتم سمتش و توی روز های آینده حتما میرم سراغش و می‏‎سازمش بک‎اند رو گذاشتم روی هاستم و برنامه رو وصل کردم بهش.

چند روز تستش کردم و بدون مشکل کار میکنه.

خروجی برنامه رو هم همینجا میذارم که اگر خواستید تست یا استفاده کنید.

دانلود خروجی اندروید farzad119.

ir با ثبت نام در سیماگر به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت مطلبی دیگر از این نویسنده مطلبی دیگر در همین موضوع بر اساس علایق شما از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

image
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

ارتباط با ما

image

شرکت سیماگر یک شرکت معتبر نرم افزاری در زمینه تولید نرم افزار، طراحی سایت، سئو سایت، نرم افزار های حرفه ای تحت وب توزیع شده، برندینگ و تبلیغات، بازاریابی از جمله دیجیتال مارکتینگ میباشد که نشان از توان عملیاتی این شرکت در ارائه خدمات میباشد. ما در تلاش هستیم تا با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی که امروزه مردم کشور عزیزمان ایران با آن دست و پنجه نرم میکنند با ارائه کار با کیفیت و قیمت مناسب باعث رضایت مندی مشتریان عزیزمان شویم و به عنوان مسئولیت اجتماعی خودمان سهمی در رونق کسب و کار های کشورمان داشته باشیم.

جهت مشاوره و استعلام قیمت میتوانید از طریق شماره تلفن های زیر به صورت مستقیم با ما در ارتباط باشید

نمونه کارها

shape
shape
shape
shape

انواع خدمات

image
map