ساخت سایت مپ

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

با ساخت سایت مپ شما در سطح اینترنت میتوانید کسب و کار سنتی خودتان را رونق دهید داشتن یک وب سایت و بهینه سازی آن (سئو سایت) دارای فواید بسیاری است، بسیاری از شرکت‌های طراحی وب سایت وجود دارند که نه تنها کارشان گویای کیفیت کار بالای آنهاست بلکه مشاوره های قوی در زمینه تبلیغات و برندینگ و بازاریابی اینترنتی دارند که با ارائه این مشاوره ها جای هیچ گونه نگرانی برای شما باقی نمی‌گذارند.

شرکت سیماگر یک شرکت معتبر در زمینه طراحی سایت و سئو سایت است و آمادگی کامل خود را در زمینه توسعه کسب وکار اینترنتی داریم با توجه به این نکته که اکثر شما دوستان افراد بسیار باهوشی هستید و این رو خوب میدونید که اکثر موفقیت ها هم پشت ترس ها قرار گرفته پس ترس خود را کنار بگذارید و با یک مشاوره از دنیای وب سایت های اینترنتی کسب در آمد کنید.

shape main-pic

فروش

021 79942

تلفن شرکت

021 2222 1223

تلفن همراه

0912 144 23 55

خدمات ما

وبلاگ در مقاله سایت مپ چیست، در آکادمی فرین به طور مفصل و جامع در مورد نقشه سایت، چیستی آن و تمامی اطلاعات پیرامون سایت مپ توضیح دادیم.

در این مقاله قصد داریم تا به طور کامل به آموزش ساخت سایت مپ در سایت های وردپرسی، ساخت آن در جوملا و دیگر cms های اختصاصی (asp، php و…) بپردازیم و به پرتکرار ترین سوال یعنی چگونه سایت مپ بسازیم پاسخ می دهیم.

در ادامه با ابزار هایی آشنا میشوید که با استفاده از آن میتوانید در کسری از ثانیه و صرفا با یک کلیک، نقشه سایت خود را بسازید و در انتها نیز به آموزش چگونگی معرفی سایت مپ به گوگل، اعتبار سنجی نقشه سایت و حتی بروز رسانی و تغییر آدرس سایت مپ های قدیمی میپردازیم.

در سطح وب، افزونه ها و ابزار های آنلاین بسیاری برای ساخت سایت مپ وجود دارند که اغلب آنها به صورت رایگان در اختیار مخاطبان و وبمستران قرار میگیرد.

البته اگر تعداد صفحات سایت شما بیشتر از 50،000 صفحه باشد، ممکن است برخی از این ابزار ها نتوانند به خوبی پاسخگوی نیاز های شما باشند.

بر فرض اینکه سایت شما صفحات کمتری از این تعداد دارد در اولین پیشنهاد، میتوانید با مراجعه به سایت xml-sitemaps و قرار دادن آدرس سایتتان در آن، نقشه سایت خود را بسازید.

استفاده از این ابزار بسیار آسان است و در مدت زمان بسیار کوتاهی سایت شما بررسی شده و سایت مپ آن به صورت یک فایل xml در اختیارتان قرار میگیرد.

فایل ساخته شده در این ابزار میتواند برای تمامی سایت ها با انواع سیستم مدیریت محتوا (cms) مورد استفاده قرار بگیرد.

در این حالت شما نیاز دارید تا پس از هر بار ایجاد تغییرات در سایت (بروز رسانی، نوشتن محتوای جدید و…)، بار دیگر با استفاده از همین ابزار سایت مپ جدیدی را ساخته و آن را جایگزین فایل قبلی کنید.

اما اگر سایت شما با استفاده از وردپرس ساخته شده، در ادامه روش های آسان تری برای ساخت نقشه سایت در اختیارتان قرار میگیرد.

علاوه بر روش گفته شده در بالا جهت ساخت نقشه سایت xml، افزونه ها و ابزار هایی نیز در سطح وب وجود دارند که صرفا برای ساخت سایت مپِ سایت های غیر وردپرسی به وجود آمده اند.

در ادامه به معرفی کوتاه این افزونه ها میپردازیم.

ساختن نقشه سایت وب سایت های جوملایی همیشه یکی از مشکلاتی است که وبمستران این سایت ها با آن روبرو اند.

این سیستم مدیریت محتوا از ساختار لینک بسیار پیچیده ای برخوردار است و این موضوع باعث سخت شدن ساخت نقشه سایت آن میشود.

سایت web-site-map ابزاری را در اختیار جوملا کاران قرار داده تا بتوانند به صورت اختصاصی نقشه سایت خود را با استفاده از آن ساخته و سپس دانلود کنند.

کار با این ابزار نیز بسیار آسان است و صرفا نیاز به چند کلیک دارد.

علاوه بر ابزار ذکر شده، میتوان با استفاده از افزونه ساخت سایت مپ جوملا؛ jsitemap، روند ساخت و بروز رسانی نقشه در سایت های جوملایی را خودکار و داینامیک کرد.

شاید استفاده از سیستم مدیریت محتوای دروپال دیگر مانند گذشته در ایران محبوب نباشد.

برای سایت های دروپال، افزونه ای ساخته شده که میتواند به صورت خودکار سایت مپ آنها را تولید و بروز رسانی کند.

این افزونه کمک بسیار زیادی به وبمستران این سایت ها میکند.

افزونه xml-sitemap را از سایت رسمی drupal دانلود کنید.

سیستم های مدیریت محتوای اختصاصی (asp,php) با توجه به اینکه توانایی اتصال به پلاگین های آماده را ندارد، نمیتوانند سایت مپ خود را به صورت خودکار بسازند و باید دائما پس از هربار بروز رسانی صفحات سایت، نقشه سایت جدید خود را جایگزین نقشه قبلی کنند.

برای ساخت سایت مپ asp میتوان از سایت xml-sitemaps که در ابتدای مقاله معرفی شد استفاده کرد.

در ادامه مقاله به آموزش آپدیت و بروز رسانی سایت مپ نیز میپردازیم که برای سیستم های مدیریت محتوای اختصاصی چون asp موضوعی مهم است.

سیستم مدیریت محتوای وردپرس در حال حاضر پر مخاطب ترین cms در ایران و جهان است.

از همین رو همواره افراد زیادی به دنبال موزش ساخت سایت مپ در وردپرس با استفاده از ابزار های رایگان و غیر رایگان هستند.

در ابتدایی ترین حالت برای ساخت سایت مپ وردپرس، میتوانید به سایت ها و ابزار های معرفی شده در اول مقاله مراجعه کنید و پس از ساخت آن، با استفاده از آموزشی که در ادامه گفته میشود، آن را به گوگل معرفی کنید.

اما اگر زمان و انرژی کافی برای آپدیت و بروز رسانی نقشه سایت وردپرسی خود را ندارید، بهترین راهکار استفاده از افزونه های ساخت سایت مپ در وردپرس است.

محبوب ترین افزونه ساخت نقشه سایت، افزونه Google XML Sitemaps است.

این افزونه تعداد نصب بیشتر از دو میلیون داشته است و این موضوع شما را مطمئن میکند که بهترین ابزار سایت مپ وردپرس، این پلاگین است.

در ادامه به آموزش کامل کار با google xml sitemaps و یا “سایت مپ جنریتر” میپردازیم.

اگر دوست دارید شما هم سایت مپ رایگان خود را با استفاده از این افزونه بسازید ، توصیه میکنم با وارد کردن ایمیل خود در کادر زیر آموزش قدم به قدم و کامل ساخت سایت مپ با استفاده از این افزونه را تماشا کنید یوآست سئو، یکی از محبوب ترین افزونه های وردپرسی است.

اغلب افراد این افزونه را در کمک به وبمستران برای سئو محتوا میشناسند اما این پلاگین قابلیت های بسیار دیگری نیز دارد، از جمله ابزار ریدایرکت، ابزار کنونیکال و در نهایت ابزار مهم ساخت سایت مپ.

نکته قابل توجه و مثبت در این افزونه این است که پس از نصب آن، افزونه به صورت خودکار صفحات سایت شما را بررسی کرده و پس از ساخت سایت مپ، آن را در یکی از صفحات شما بارگذاری میکند.

پس از این کار شما کافی است تا صرفا آدرس صفحه نقشه سایت خود را به گوگل معرفی کنید.

  در ضمن این افزونه مانند افزونه google xml sitemaps، به طور خودکار نقشه سایت شما را پس از هر بار بروز رسانی صفحات و ارائه محتوای جدید، بروز رسانی میکند.

آدرس سایت مپ بارگذاری شده توسط yoast و البته اغلب افزونه های دیگر، این آدرس است: example.

com/sitemap.

xml به طور مثال محل قرار گیری نقشه سایت xml آکادمی فرین، آدرسی است که در روبرو مشاهده میکنید: https://farin.

academy/sitemap.

xml در مقاله آموزش کامل yoast به صورت مفصل این بخش های مختلف این افزونه را توضیح دادیم .

یک نکته بسیار مهم : هرگز به صورت همزمان از دو پلاگین google XML sitemap و بخش سایت مپ افزونه Yoast seo  در سایت خود استفاده نکنید.

  A1 Sitemap Generator یک نرم افزار ساخت سایت مپ است که در دو نسخه پولی و رایگان به کاربران عرضه میشود.

با توجه به اینکه ابزار های آنلاین و رایگان بسیاری برای این منظور وجود دارد، استفاد از آن را به شما پیشنهاد نمیکنیم و در این قسمت صرفا قصد معرفی آن را داشتیم.

در مقالات قبلی توضیح دادیم که سایت مپ html نوعی از نقشه سایت است که نه برای ایندکس بهتر مطالب توسط گوگل بلکه برای راهنمایی کاربر در دسترسی به نقاط مختلف سایت ساخته میشود.

با توجه به اینکه این فایل قرار است در اختیار کاربر قرار بگیرد، باید به ویژگی های بصری و زیبایی آن توجه بالایی شود.

به همین دلیل اکیدا پیشنهاد میکنیم ساخت سایت مپ html خود را به یک کد نویس بسپارید (این فرد میتواند به راحتی نقشه سایت html را از روی نقشه xml سایت شما طراحی کند) اما اگر علاقه ای به ساخت آن توسط کدنویس ها ندارید، با استفاده از سایت google xml sitemaps و پس از وارد کردن آدرس سایت خود، میتوانید علاوه بر دانلود نقشه xml سایت، نقشه html آن را نیز دانلود کنید.

همینطور اگر سایت شما وردپرسی است میتوانید به افزونه های ساخت سایت مپ وردپرس در این صفحه مراجعه کنید و از میان آنها یک افزونه مناسب را برای ساخت html sitemap پیدا کنید.

لینک نقشه سایت html اغلب در فوتر سایت قرار میگیرد تا کاربران بتوانند سریعا به آن دسترسی پیدا کنند.

علاوه بر این، با توجه به اینکه این صفحه دارای چندین لینک داخلی به تمامی صفحات سایت است، میتواند به بهبود سئو داخلی و سرعت ایندکس آن نیز کمک کند (البته به هیچ عنوان جایگزین مناسبی برای نقشه xml نیست) پس از ساخت سایت مپ xml خود، نوبت به معرفی آن به گوگل یا دیگر موتور های جستجو میرسد.

برای اینکه بتوانید فایل xml را به گوگل معرفی کنید، در ابتدا باید آن را در یک صفحه از سایت خود بارگذاری کرده و سپس به search console سایت خود مراجعه کنید.

(اگر از افزونه ای مثل yoast استفاده میکنید، خود افزونه نقشه را در سایت شما بارگذاری میکند.

) اما قبل از معرفی سایت مپ، باید مطمئن شوید که نقشه ساخته شده از اعتبار کافی برخوردار است یا نه؟ برای تست نقشه سایت چند راه معتبر وجود دارد که در ادامه به شما معرفی میشوند.

ابزار های مختلفی برای اعتبار سنجی سایت مپ ساخته شده است، از جمله: اما اگر به دنبال معتبر ترین روش بررسی آن هستید، بهتر است به ابزار سرچ کنسول سایت خود مراجعه کنید.

برای این کار به سرچ کنسول سایت وارد شوید و پس از آن در قسمت Sitemap به دنبال گزینه ADD/Test Sitemap باشید.

در این قسمت کافی است تا آدرس نقشه سایت خود را وارد کرده و سپس گزینه test را انتخاب کنید.

پس از اینکه از اعتبار نقشه سایت خود مطمئن شدید، در همین صفحه، گزینه Resubmit را انتخاب کنید تا سایت مپ شما در گوگل ثبت شده و کراولر های موتور جستجو به آن مراجعه کنند.

علاوه بر این، روش دیگری که به معرفی شدن سایت مپ به موتور های جستجو کمک میکند این است که تکه کد زیر را در فایل robot.

txt سایت خود قرار دهید.

در این حالت نیز آدرس نقشه سایت خود را به موتور های جستجو معرفی کرده اید و آنها برای کراول آن، اقدام میکنند.

Sitemap: http://example.

com/sitemap.

xml در این مقاله به آموزش ساخت سایت مپ xml و html برای سایت های وردپرسی، جوملایی، دروپال و انواع دیگر سیستم های مدیریت محتوا (asp , php) پرداختیم.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و پاسخ سوال چگونه نقشه سایت بسازیم را دریافت کرده باشید .

علاوه بر این آموزش تصویری ثبت مکان در گوگل نیز در این لینک موجود است .

سایت مپ یک فایل متنی با فرمت xml است.

این فایل متنی برگه ای از سایت است که به روند بازدید سایت از طرف موتور های جستجو کمک میکند.

هدف اصلی از ساخت سایت مپ، بهبود بازدید و ایندکس صفحات سایت توسط ربات های موتور جستجو (crawler) است.

استفاده از سایت مپ یک فعالیت غیر ضروری است اما اگر از آن دسته افرادی هستید که برای بهبود seo سایت خود هر فعالیتی را انجام میدهید، به شدت ساخت و معرفی نقشه سایت را پیشنهاد میکنیم که می‌تواند تاثیر بسزایی بر سئو سایت شما داشته باشد.

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

سلام آیا استاتیک بودن یا داینامیک بودن سایت مپ توی ی سایت کد نویسی شده میتونه تو زمان ایندکس شدن مقالات تاثیر بذاره یا نه ؟ سلام خدمت شما نه توی زمان ایندکس نه ولی بعدا در زمانی که دارید محتواهای جدید میذارید اگر زود به زود سایت مپ استاتیک رو اپدیت نکنید، مطالب دیرتر ایندکس میشه ولی اگر داینامیک باشه نیاز به هیچ کاری نیست سلام اقا نیازه بعد از انتشار هر مطلب یا برگه یا مثلا بعد از آپدیت محتوا، سایت مپ رو دستی بروز کنیم یا نه ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید اگر سایت مپ شما داینامیک باشه نه اگر استاتیک هست، بله بایداپدیت کنید به خصوص اگر مطلب مهم گذاشتید سلام به نظر شما google xml sitemap افزونه بهتریه یا Yoast seo ؟ شما خودتون تو آکادمی فرین از کدوش استفاده می کنید؟ سلام برای نقشه سایت ار google xml sitemap سلام خسته نباشید در وردپرس هم امکان ساخت سایت مپ هست؟ سلام روزتون بخیر بله، در مقاله، قسمت ساخت آموزش ساخت سایت مپ در وردپرس به این موضوع اشاره کردیم.

به نظر من که بهترین راه برای ایجاد سایت مپ برای وردپرس استفاده از یواسته سلام وقت بخیر برای سایت هایی که بیشتر از 500 صفحه دارن چه پیشنهادی دارید؟از چه سایتی استفاده کنیم؟ سلام خدمت شما محدودیت 50،000 url هست که اشتباها 500 url ذکر شده بود(اصلاح شد) برای بیش از 50000 صفحه باید چندین سایت مپ بسازید دیدگاه نام * ایمیل * وب‌ سایت

image
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

ارتباط با ما

image

شرکت سیماگر یک شرکت معتبر نرم افزاری در زمینه تولید نرم افزار، طراحی سایت، سئو سایت، نرم افزار های حرفه ای تحت وب توزیع شده، برندینگ و تبلیغات، بازاریابی از جمله دیجیتال مارکتینگ میباشد که نشان از توان عملیاتی این شرکت در ارائه خدمات میباشد. ما در تلاش هستیم تا با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی که امروزه مردم کشور عزیزمان ایران با آن دست و پنجه نرم میکنند با ارائه کار با کیفیت و قیمت مناسب باعث رضایت مندی مشتریان عزیزمان شویم و به عنوان مسئولیت اجتماعی خودمان سهمی در رونق کسب و کار های کشورمان داشته باشیم.

جهت مشاوره و استعلام قیمت میتوانید از طریق شماره تلفن های زیر به صورت مستقیم با ما در ارتباط باشید

نمونه کارها

shape
shape
shape
shape

انواع خدمات

image
map